در سفر به مسکو، از کجاها خرید کنیم؟

جاذبه‌های گردشگری مسکو
در سفر به مسکو، از کجاها خرید کنیم؟

مسکو در کنار کلاب‌های شبانه، ابنیه جذاب و دیدنی و بسیاری جاذبه‌های گردشگری دیگر، مقصدی ایده‌آل برای خرید نیز به حساب می‌آید. از خیابان‌های خرید لاکچری تا مراکز خرید بسیار بزرگ و برندهای مطرحی که در بازار مسکو حضور دارند، هر چیزی که بخواهید در این شهر پیدا خواهید کرد. در کنار این فروشگاه‌های لوکس و جذاب، جاهای زیادی هم هستند تا در تور مسکو، بتوانید سوغات خریداری کرده و اجناسی مختلف به روسیه را تهیه نمایید. در ادامه همراه ما باشید تا بهترین جاها برای خرید در این شهر را به شما معرفی نماییم.

 

خیابان آربات، خرید سوغات در مسکو

این خیابان بزرگ و سنگفرش، چیزی حدود یک کیلومتر طول داشته و مملو از ساختمان‌های زیبا و رنگارنگ و مغازه‌های جور و واجور است. این‌جا در واقع یک منطقه تاریخی بوده و یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های شهر است که انواع کافه‌ها و رستوران‌ها را نیز در آن‌جا پیدا خواهید کرد. با توجه به محبوبیت‌ این مکان، خیلی اوقات روز مملو از جمعیت خواهد بود، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که حتما اول صبح از آن‌جا بازدید به عمل آورید. فروشگاه‌های مختلفی هم در خیابان "آربات" پیدا خواهید کرد. از مغازه‌های فروش عروسک‌های روسی تا انواع زیورآلات، پوشاک و چیزهای متنوعی که می‌توانند، سوغاتی عالی از سفر به مسکو باشند.

 

معرفی ۷ رستوران خیابانی مسکو

خیابان کوزنتسکی موست، خرید از طراحان برتر لباس در خیابانی تاریخی

"کوزنتسکی موست" نیز از خیابان‌های بسیار قدیمی شهر محسوب می‌شود و این را می‌توان از ساختمان‌های کلاسیکش کاملا متوجه شد. جایی که از قرن ۱۸ میلادی، زنان شهر برای سپردن پارچه‌های خود به خیاطان فرانسوی به این محل می‌آمدند و هنوز هم بسیاری برندهای مطرح و طراحان لباس در آن‌جا حضور دارند. خیابان "کوزنتسکی موست" در نزدیکی میدان سرخ واقع شده و خیلی راحت می‌توانید به این محل بروید. در میان فروشگاه‌های متعدد این مکان، اجناس متعددی در زمینه مد پیدا خواهید کرد. طراحان به نام و معروفی چون ویکتوریا بکهام نیز مجموعه‌های جدید خود را در این مکان عرضه می‌کنند. همچنین در این محل، رستوران‌های بسیار شیک و اجراهای خیابانی را نیز مشاهده خواهید کرد که همان‌ها نیز دلیلی برای رفتن به آن‌جا خواهد بود.

مرکز خرید TsUM، جایی که برندهای مطرح دنیا حضور دارند

کم‌تر مرکز خریدی را پیدا می‌کنید که بنایی به قدمت یک قرن داشته باشد. TsUM مکانی فوق‌العاده زیبا با نمایی گوتیک است که مساحتی بالغ بر ۷۰ هزار متر مربع دارد. این مکان بزرگ‌ترین مرکز خرید در شرق اروپا به حساب آمده و فروشگاه‌های متعددی دارد و میزبان برندهای مهمی همچون لوییس ویتون، تام فورد، دیور، فندی و الکساندر مک کویین است.

در مجموع این مکان دارای ۵ طبقه بوده که اغلب فضای ۴ طبقه اول به فروشگاه‌ها اختصاص داشته و در طبقه پنجم چندین رستوران عالی پیدا خواهید کرد که یکی از معروف‌ترین آن‌ها رستوران Buro Tsum است. همچنین یک تراس مخصوص برای تابستان‌ها در نظر گرفته شده که رو به سالن تئاتر "بولشوی" قرار دارد و می‌توانید نوشیدنی محبوب خود را در آن‌جا سفارش دهید. در مجموع مرکز خرید TsUM یکی از مهم‌ترین جاها در مسکو است که باید در سفر به این شهر از آن‌جا بازدید به عمل آورید.

 

بهترین موزه های گاردن رینگ مسکو

آدرس: 2 Petrovka Street, Moscow

 

خیابان کیتای گورود، خرید هنرمندانه و متفاوت در مسکو

این منطقه‌ی متفاوت و زیبا در شرق کرملین واقع شده و در واقع بخشی از آن، دیوارهای قرون وسطایی شهر است که هنوز پا برجا مانده و است. بسیاری از بوتیک‌های هنری این بخش از شهر در فضای کلیسا واقع شده‌اند و محصولاتی متفاوت از هنرمندان روسی، صنایع دستی محلی، کارهای سرامیک و زیورآلات را به فروش می‌رسانند. در کنار خیابان "کیتای گورود" بهتر است سری به خیابان Tretyakovsky Proezd نیز بزنید که یک مسیر کوتاه بوده و برندهای جالب همچون آرامنی، پرادا، بنتلی و بولگاری در آن‌جا شعبه‌هایی دارند. این‌جا از آن مکان‌های خاصی است که تنها آن‌هایی که اهل خرید در مسکو هستند و مکان برندهای مطرح را می‌شناسند، از آن با خبر بوده و برای خریدی منحصر به فرد، به آن‌جا می‌روند.

 

بازار اسماعیلوف، خریدی ارزان در مسکو

بازار اسماعیلوف در شرق ایستگاه "پارتیزانسکایا" یکی از جاهای شلوغ شهر است که هم محلی‌ها برای خرید به آن‌جا می‌روند و هم گردشگران زیادی از این مکان بازدید می‌کنند. یک بازار خیابانی جذاب و شلوغ، مملو از غربه‌هایی که به فروش محصولات داخلی می‌پردازند. در بازار اسماعیلوف هر چیزی که بخواهید پیدا خواهید کرد. از عروسک‌های روسی تا یادگاری‌هایی از دوره‌ی شوروی، زیورآلات، وسایل آنتیک، کتاب‌های قدیمی، پارچه و خیلی چیزهای دیگر... . این بازار در تمامی روزهای هفته باز است اما حتما آخر هفته به آن‌جا بروید چون در دیگر روزها، خیلی از غرفه‌های آن بسته هستند و تنها در روزهای شنبه و یکنشبه به فروش می‌پردازند.

 

اسراری که درباره کرملینِ مسکو نمی‌دانید

آدرس: Izmaylovskoe Shosse

 

مرکز خرید GUM، یکی از زیباترین مراکز خرید دنیا

مرکز خرید GUM مسکو که در شرق میدان سرخ واقع شده، از جمله دیگر مراکز خرید خاص روسیه است که در بنایی تاریخی و فوق‌العاده زیبا واقع شده است که تاریخ ساخت آن به بیش از یک قرن پیش بر می‌گردد. این مرکز بیش ۱۰۰ فروشگاه مختلف دارد که اگر چه در میانشان، برندهای لاکچری وجود دارند، اما اغلبشان به برندهای متوسط و بالای مد اختصاص داشته و به همین دلیل است که جمعیت خیلی زیادی هر روزه از آن‌جا بازدید به عمل می‌آورند و محصولات مختلفی را برای خود می‌خرند.

اگر چه هم این محل و هم دیگر مرکز خریدی که بالاتر به آن اشاره کردیم، همچون مجموعه‌های تجاری این روزهای شهرهای دیگر توریستی، پر از سالن‌های بازی و بخش‌های تفریحی نیست، اما چند رستوران فوق‌العاده عالی داشته که می‌توانید برای صرف شام یا نهار به آن‌جاها مراجعه کنید. همچنین کافه‌های این محل نیز برای کمی وقت گذرانی و سفارش یکی نوشیدنی گرم یا سرد، انتخابی مناسب هستند.

آدرس: 3 Red Square

 

مرکز خرید "آویا پارک"، یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید اروپا

شاید در آسیا مراکز خریدی به این بزرگی زیاد ببینید، اما در اروپا چنین جاهایی به ندرت پیدا می‌شود. مرکز خرید آویا پارک مسکو با مساحتی بالا، بیش از ۵۰۰ فروشگاه مختلف، رستوران‌های متعدد و بخش‌های تفریحی را در ۶ طبقه میزبانی می‌کند. جایی که بسیاری برندهای بین‌المللی معروف همچون آدیداس، لگو، هوگو باس، کلوین کلین، کالینز، گپ و ... در کنار برندهای خوب روسی حضور داشته و مجموعه‌ای جذاب را پدید می‌آورند که هر کس با هر سلیقه‌ای را راضی خواهد کرد.

بر خلاف مراکز خرید قبلی، این محل مملو از بخش‌های تفریح یاست. از کلاب بازی کودکان با نام "ایموجی" تا یکی از شعبه‌های کیدزانیا، پیست اسکیت روی یخ، پارک ترامپولین، پارک پاندا، مجموعه‌ی بازی‌های واقعیت مجازی، اسایلم لب، پارک ماجراجویی آرنا و خیلی چیزهای دیگر که خود به یک مقاله‌ی کامل برای معرفی نیاز دارد. همچنین یک آکواریوم بزرگ و جذاب در این مجموعه کار گذاشته شده که خود به تنهایی، گردشگران زیادی را سمت آن‌جا می‌کشاند.

آدرس: Khodynskiy Boulevard, 4

 

مرکز تجاری فالکون دیزاین، طراحان برتر در کارخانه‌ی قدیمی عطر

این مرکز تجاری بزرگ در یک کارخانه‌ی عطر قدیمی قرار گرفته و حالا به یکی از مراکز مهم هنری و خلاقیت در شهر بدل شده و حتی در روزهایی از سال، میزبان برنامه‌های مهم فرهنگی نیز هست. جدا از خود ساختمان آجری و زیبا که درون آن چندین فروشگاه مختلف وجود دارد، برنامه‌های مهم، همیشه در جلوی بنا برگزار شده و غرفه‌های مختلف غذا در روزهای گرم سال، کنار هم جمع می‌شوند. مرکز تجاری "فالکون دیزاین" برای خرید آثار هنری، صنایع دستی، سوغات و چیزهایی از این دست مناسب بوده و همچنین شما می‌توانید در فستیوال‌ها، کنسرت‌ها و مراسم‌های مختلف آن‌جا شرکت کنید. اما اگر قصد خرید از برندهای بین‌المللی را دارید، جاهای دیگری در شهر هستند که قبلا معرفی کردیم و آن مراکز خرید و خیابان‌ها، جاهای مناسب‌تری برای این کار خواهند بود.

 

بهترین بوتیک هتل‌های مسکو

آدرس: Bol'shaya Novodmitrovskaya Ulitsa, 36

 

خیابان تورسکایا، جایی متنوع برای خرید در مرکز شهر

این‌جا یکی از خیابان‌های اصلی مسکو است که البته میزبان چند مورد از گران‌قیمت‌ترین فروشگاه‌های جهان نیز بوده و منعکس کننده‌ی سبک و سیاق زندگی اشرافی طبقه متمول شهر بوده و هر شب، خیلی از این افراد را در همان حوالی مشاهده خواهید کرد. برندها‌ی بزرگ و لاکچری از سراسر دنیا در این خیابان شعبه دارند و محصولات متنوعی هستند که می‌توانید در این‌جا خریداری کنید.

از لباس‌ تا شکات‌های گران‌ قیمت، خاویار، لوازم الکترونیک و ... در این خیابان پیدا می‌شود و البته چندین رستوران لاکچری مسکو نیز در این محل حضور دارند. "تورسکایا" از آن جاهایی است که خیلی از گردشگران، فارغ از این که قصد خرید در این فروشگاه‌ها را داشته باشند، از آن‌جا بازدید خواهند کرد. جایی در مرکز شهر که برای رفتن به آن‌جا، زمان زیادی را از دست نخواهید داد.

فروشگاه بزرگ الیسیوسکی

 شاید خیلی برای گردشگران معمول نباشد که در طول سفر به یک سوپرمارکت بزرگ بروند اما الیسیوسکی مثل دیگر فروشگاه‌ها نیست. بنای ۱۲۰ ساله‌ی این مکان می‌توانست به راحتی به عنوان یک کتابخانه با شکوه یا یک سالن فرهنگی مدرن به کار گرفته شود. اما الیسیوسکی یک فروشگاه خانگی است که در آن‌جا می‌توانید از انواع میوه‌های خاص از سراسر جهان تا شکلات‌های گران‌قیمت، انواع چای و قهوه و خیلی چیزهای دیگر بخرید. در واقع محصولات مختلف و خاص از سراسر جهان گردآوری شده و در این فروشگاه جذاب و بزرگ به فروش می‌رسند. حتی اگر قصد خرید از هیچ کدام این بخش‌ها را ندارید، با این حال پیشنهاد می‌کنیم از آن‌جا بازدید به عمل آورید.

 

۶ دانستنی جالب قبل از سفر به مسکو

آدرس: Tverskaya street, 14

۲۳ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران