راهنمای سفر خانوادگی با کودکان به مسکو

جاذبه‌های گردشگری مسکو
راهنمای سفر خانوادگی با کودکان به مسکو

مسکو شهری بزرگ و زیبا با تاریخ و معماری منحصر به فردی است که به شما فرصت کاوش در دوره‌های مختلف تاریخی مخصوصا دوران شوروی و زندگی مدرن روسیه را می‌دهد. در حالی که تور مسکو به مزاج اکثر بزرگسالان خوش می‌آید اما همیشه این سوال پیش میاید که آیا این شهر برای سفری خانوادگی همراه با کودکان هم انتخاب مناسبی خواهد بود؟ شاید در نگاه اول تردید داشته باشید اما مسکو با ساختمان‌های عجیب و غریب، پارک‌های فراوان و موزه‌های دیدنی قطعا مقصدی مناسب خانواده‌ها و گشت و گذار خانوادگی است. در سفر با تور روسیه ما با جمع‌آوری بهترین جاهایی که می‌توانید با بچه‌ها دیدن کنید راهنمای جامع و کاملی در اختیار شما قرار داده‌ایم.

 

پارک مرکزی فرهنگ و آسایش گورکی

پارک گورکی که به نام نویسنده معروف روسی ماکسیم گورکی در آمده درست در آن سوی رودخانه مسکوا قرار دارد و ۱۲۰ هکتار از برکه‌ها و فضای سبز زیبا را پوشش می‌دهد. این پارک که هم در بین مردم محلی و هم در بین گردشگران محبوب است، چیزهای مختلفی برای لذت بردن از روزی صمیمی و آرامشبش را ارائه می‌دهد، از تخت‌های آفتابگیر، بانوج، و فواره‌ها گرفته تا کلاس‌های رایگان یوگا و زمین‌های بازی کودکان، Wi-Fi و سوکت‌های رایگان برای شارژ تلفن شما، و همچنین بسیاری از غرفه‌های غذا همه چیز برای گشت و گذاری خانوادگی همراه با فرزندان در دسترس قرار داده شده است. در حقیقت این پارک برای همه انتخابی عالی است. از نکات جالب اینجا تعداد زیادی حیوانات وحشی، از جمله آهو، خرگوش، و قرقاول هستند که در این پارک زندگی می‌کنند.

آدرس: Krymsky Val, 9, Moscow, Russia, 119049

 

کولومنسکویه

موزه دولتی یکپارچه هنر و معماری تاریخی و منظر طبیعی، یک مجموعه موزه فرهنگی در فضای باز است که از چهار مکان تاریخی مختلف تشکیل شده است. مهم‌ترین مکان، املاک کولومنسکویه، زمانی اقامتگاه تابستانی تزارها در قرن چهاردهم بوده است. این مجموعه که تقریبا ۳۰۰ هکتار وسعت دارد، میزبان قصرهای چوبی افسانه‌ای است. یک کلیسای سنگی با سقف چادری که در دهه ۱۵۰۰ ساخته شده، برج آب، برج‌ها و سازه‌های قلعه، و موزه ۲۴ اتاقه معماری چوبی، که شامل اتاق ناهار خوری بازسازی شده تزار الکسی اول است همگی از بخش‌های جذاب این مجموعه محسوب می‌شوند.

 

عکس‌های بی‌نظیر هوایی از روسیه

آدرس: Andropova Ave, 39, Moscow, Russia, 115487

 

گالری دولتی ترتیاکوف

بزرگ‌ترین مجموعه هنر روسیه در جهان با بیش از ۱۸۰ هزار نقاشی، مجسمه و هنر مذهبی در اینجا قرار دارد که قدمت آن به بیش از یک هزار سال پیش بازمی‌گردد. این گالری که با استفاده از رنگ‌های زیبای قرمز و سفید از معماری کلاسیک روسیه الهام گرفته، در نزدیکی کرملین قرار دارد و در اوایل قرن بیستم ساخته شده است. از آثار هنری مهم می‌توان به ولادیمیر مادر خدا، نماد بیزانسی از باکره و کودک که به قرن ۱۱۰۰ باز می‌گردد، نماد تثلیث آندری روبلف از قرن پانزدهم و چندین اثر از ایلیا رپین، مشهورترین نقاش رئالیست روسیه اشاره کرد.

آدرس: Lavrushinsky Ln, 10, Moscow, Russia, 119017

 

کرملین مسکو

قابل تشخیص‌ترین سازه مسکو بدون شک کرملین است که یک مجموعه مستحکم قرن پانزدهمی به مساحتی ۲۷۵۰۰۰ متر مربع را پوشش می‌دهد که توسط دیوارهایی احاطه شده است که در قرن ۱۴۰۰ ساخته شده‌اند. کاخ بزرگ کرملین که دارای بیش از ۷۰۰ اتاق است زمانی محل زندگی خانواده تزار بوده و اکنون اقامتگاه رسمی رئیس جمهور فدراسیون روسیه است، اگرچه بیشتر سران کشورها مکان دیگری را برای اقامت انتخاب می‌کنند. این مجموعه عظیم همچنین شامل بسیاری از ساختمان‌های دیگر نیز می‌شود که برخی از آن‌ها به روی عموم باز هستند و می‌توان به طور منظم از آن‌ها بازدید کرد.

آدرس: Moscow, Russia, 103132

 

تئاتر بلشوی

تئاتر بولشوی خانه بزرگ‌ترین و یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های باله و اپرا در جهان است. در حالی که این تئاتر در طول قرن گذشته چندین بازسازی عمده را پشت سر گذاشته از جمله بازسازی اخیر در سال ۲۰۱۱ برای بازیابی برخی از جزئیات معماری امپراتوری، هنوز هم تمام عظمت نئوکلاسیک خود را حفظ کرده است. تئاتر بولشوی که امروز می‌بینید در سال ۱۸۲۴ پس از این که چندین نسخه قدیمی‌تر آن در آتش خاکستر شدند افتتاح شده است.

 

بهترین هاستل‌های سن پترزبورگ

آدرس: Theatre Square, 1, Moscow, Russia, 125009

 

میدان سرخ

قلب پایتخت روسیه میدان سرخ، توسط مکان‌های خیره‌کننده‌ای از جمله کرملین، کلیسای جامع سنت باسیل و مقبره لنین احاطه شده و جایی است که بسیاری از تاریخ این کشور در آن رخ داده است. جایی که زمانی یک میدان بازار محقر بود، در طول تاریخ پر فراز و نشیب روسیه به مکانی که در آن شورشیان اعدام شدند، اعتراضات برگزار شد و یا قدرت نظامی به نمایش در آمده تبدیل شد و بارها و بارها به محل وقوع اتفاقات تاریخ ساز تبدیل شد. میدان سرخ آنقدر با جاذبه‌های مختلفی پر شده که به تنهایی می‌تواند یک روز شما را به خود اختصاص دهد.

آدرس: Moscow, Russia, 109012

 

کلیسای جامع سنت باسیل

اصلا فرقی ندارد که مدت بازدید شما از مسکو چقدر کم است یا وقت کافی دارید یا نه حتما باید مدتی را برای تماشای تصویر کهن الگویی از پایتخت روسیه با سقف‌های رنگین کمانی درخشان کلیسای جامع سنت باسیل اختصاص دهید. گنبدهای پیازی شکل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ساختمان را مانند شعله‌های آتش برافروخته به نمایش می‌گذارد. این کلیسای جامع در دهه ۱۵۰۰ توسط ایوان مخوف ساخته شد و طبق افسانه، تزار بعد از این که شیفته زیبایی آن شد دستور داد معمار را کور کنند تا هرگز نتواند چیزی زیباتر از این کلیسا بسازد.

آدرس: Red Square, Moscow, Russia, 109012

 

موزه اندوخته Tsaritsyno

اقامتگاه تابستانی سابق ملکه کاترین کبیر که در سال ۱۷۷۵ به بهره برداری رسید، در دوران شوروی به تسلیم حکومت حاضر درآمد. کل موزه-رزرو تزاریتینو از دهه ۱۹۸۰ به طور اساسی بازسازی شده است تا حتی درخشان تر از نمونه اصلی به نظر برسد. این کاخ که حالا تبدیل به موزه شده از جاذبه‌های پر زرق و برق و دیدنی مسکو است که بازدید از آن برای بچه‌ها بسیار سرگرم کننده خواهد بود.

 

۷ کتابخانه‌ی زیبا و جذاب در روسیه

آدرس: Dol'skaya Ulitsa, 1, Moscow, Russia, 115569

 

صومعه نوودویچی

صومعه نوودویچی که در سال ۱۵۲۴ تأسیس شد، مکانی غرق در تاریخ است. در پشت دیوارهایی که زمانی به عنوان قلعه عمل می‌کردند، چهار کلیسای جامع با مجموعه ای از نمادهای جذاب و یک قبرستان ارجمند وجود دارد. در آن زمان، بازنشستگی زنان از خانواده‌های اصیل در صومعه‌ها رایج بود، و صومعه نوودویچی ساکنان برجسته‌ای مانند پرنسس سوفیا و ادوکسیا لوپوخینا داشت که هر دو با پیتر کبیر مرتبط بودند (و توسط او زندانی شدند).

آدرس: Novodevichy Passage, 1, Moscow, Russia, 119435

 

برج تلویزیون اوستانکینو

برج تلویزیونی اوستانکینو که در سال ۱۹۶۷ ساخته شد، بلندترین ساختمان مستقل در جهان در آن زمان بود. اکنون این مکان همچنان بهترین سکوی رصد با کف شیشه‌ای و دید ۳۶۰ درجه است. پس حتما یکی از تورهای ساعتی را رزرو کنید. آسانسورهای سریع شما را در کمترین زمان ۳۳۷ متر بالاتر از سطح زمین خواهند برد. در عرشه تماشای این برج شما می‌توانید دید وسیع به افق مسکو داشته باشید و در واقع شهر در زیر پاهایتان لمس کنید. برای کودکان ماجراجو و جویای هیجان رفتن به این عرشه تجربه‌ای فراموش نشدنی رقم خواهد زد.

 

آدرس: Akademika Koroleva St, 15, Moscow, Russia, 127427

 

پارک ایزمیلوفسکی

برای افرادی که بودجه کمی دارند مدیریت مالی در سفر بسیار مهم است بنابراین بهتر است در چنین شرایطی، از خرید ویترینی در GUM صرف نظر کنید و به دنیای شلوغ ایزمیلوفسکی، بهترین بازار دست فروشی روسیه، سری بزنید. وارد معاملات شوید، صنایع دستی را شکار کنید، و کلاه‌های خز سنتی ابریشمی بخرید، برای یافتن سوغاتی این طرف و آن طرف بروید و تا می‌توانید تفریح کنید. در اینجا می‌توانید انتظار پیدا کردن عروسک‌های ماتریوشکا، یادگاری‌های جذاب شوروی، و جواهرات دست ساز پر زرق و برق را داشته باشید.

 

زیباترین پارک‌های ملی روسیه

آدرس: Alleya Bol'shogo Kruga, 7, Moscow, Russia, 105187

 

پارک سوکلنیکی

این یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های مسکو در نزدیکی مرکز شهر، در سمت شمال شرقی است. توصیه کنیم که حتما پارک را با دوچرخه‌های کرایه‌ای کشف کنید. به این ترتیب به سرعت از قسمت شلوغ کامیون تفریحی و غذا که در ابتدای پارک قرار دارند عبور می‌کنید و زمان بیشتری دارید تا در نقاط دیگر پیشروی کنید

آدرس: Ulitsa Sokol'nicheskiy Val, 1, стр. 1, Moscow, Russia, 107113

 

پارک زاریادیه

این شاید زیباترین پارک مسکو باشد که در کیتای گورود، پشت میدان سرخ واقع شده است. موقعیت مکانی این پارک خیره کننده است و ایستادن بر روی پل مجازی بهترین تصاویر از خط افق مسکو را در شب و روز به شما نشان می‌دهد. شما از یک آمفی تئاتر در فضای باز، رستوران‌ها، یک موزه و یک مرکز رسانه‌ای با چندین فعالیت سرگرم کننده برای جوانان و بزرگسالان در اینجا برخوردار خواهید بود که ساعتی سرگرم کننده را برایتان رقم می‌زنند. بی‌شک در بازید از این پارک لذت گردش خانوادگی را خواهید برد.

آدرس: улица Варварка домовладение 6, строение 1, Moscow, Russia, 109012

 

رینک

رینک یک منطقه ورزشی مجلل و سبز با فعالیت‌های کودکانه برای کل خانواده است. این مجموعه که در مرکز نوآوری Skolkovo قرار دارد، تنها یک رانندگی کوتاه از MKAD  فاصله دارد. در فصل تابستان، منطقه سبز، زمین فوتبال، یک زمین چمن برای بازی بدمینتون، تنیس روی میز و شطرنج در فضای باز را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با کل خانوده به این مجموعه بروید و از فعالیت‌های متنوع آن استفاده کنید. اگرچه در طول تابستان فعالیت‌های فضای باز آن در دسترس هستند اما با این وجود در طول فصل سرما یز کارهای زیادی در فضا سرپوشیده آن وجود دارد که بتوانید انجام دهید.

 

زیباترین سواحل روسیه را بشناسید

آدرس: Novaya, д.100, Scolkovo, Moscow Oblast, Russia, 143026

۱۴ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران