راهنمای گردش در مسکو در فروردین ماه

جاذبه‌های گردشگری مسکو
راهنمای گردش در مسکو در فروردین ماه

مسکو این روزها از چهره کمونستی سابق خود فاصله گرفته و با رستوران‌های جهانی و هتل‌های برجسته پر شده است. این شهر دارای تاریخ و فرهنگی بسیار طولانی است که از روزگار تزارها به یادگار مانده است. این شهر پر از جاذبه‌های دیدنی مثل پارک‌ها موزه‌هاست و کسانی که به ادبیات علاقه دارند از گشت و گذار در این شهر سیر نمی‌شوند. با این که طبق تقویم فروردین آغاز بهار است اما در مسکو هوا بیشتر شبیه زمستان است تا بهار. اما برای تعطیلات وسفر با تور روسیه به این شهر چه کارهایی می‌توانید بکنید؟ راهنمای ما را دنبال کنید.

 

 

آب و هوای مسکو در فروردین

در اوایل فروردین دمای متوسط مسکو در طول روز حدود ۵ درجه سانتیگراد است که تا پایان ماه این عدد به ۱۳ درجه خواهد رسید. به این تربین میانگین دمای شبانه از منفی ۲ درجه در اول ماه شروع شده و به ۴ درجه در پایان ماه می‌رسد. دمای متوسط به بالای این ماه کلا ۱۰ درجه سانتیگراد و حداقل متوسط دما حدود ۱ درجه است.

 

بهترین جاذبه‌های مسکو برای کودکان

 

 

moscow-in-april

 

 

در چنین شرایطی شهر حدود نصف ماه را آب و هوایی ابری به خود می‌بیند که خودش فشار هوای سرد را بیشتر می‌کند. گاهی حتی شاهد بارش برف و یا باران با هم خواهید بود. اما خبر خوب این که با وجود روزهای ابری و سرد هوا مرطوب و خیس نبوده و این به شما کمک می‌کند تا کم‌تر سرمای هوا را از روی لباس‌تان حس کنید.

 

 

چه چیزهایی با خودتان ببرید؟

به جز زمان‌های معدودی که دمای هوا از حد معمول بیشتر می‌شود بقیه روز و مخصوصا عصرها میانگین دمای هوا در طول فروردین بر روی محور ۴ تا ۱۰ درجه سانتیگراد می‌چرخد و این یعنی شما برای بیرون رفتن نیاز به کت و یا ژاکتی برای پوشیدن دارید. البته پوشیدن ژاکت شاید از لحاظ پوشش شما را گرم نگه دارد اما به نظر می‌رسد کت‌های دارای کلاه و یا کاپشن از لحاظ فنی مناسب‌تر باشند. زیرا در این دوره به جد احتمال بارندگی می‌رود. با این همه اگر ژاکت یا کت شما کلاه ندارد هیچ مشکلی نخواهد بود زیرا با یک کلاه و یا چتر کار شما راه می‌افتد. به علاهوه بهتر است به جای شلوارهای پارچه‌ای نازک، با خودتان شلوارهای زخیم‌تری مثل کتان و یا جین ببرید. پلیورهای پنبه‌ای نیز انتخاب بهتری هستند. اگر به دنبال انتخاب پیراهن هستید، بهتر است از مدل‌های بلند برای محافظت از پاها انتخاب کنید و یک شال یا روسری برای گرم نگه داشتن صورت در چمدان‌تان بگذارید. در کنار کفش‌های معمولی بردن بوت‌های مچی کاری عاقلانه‌ است. و در آخر توصیه می‌کنیم چند جفت جوراب اضافه بردارید زیرا احتمال این که مرتبا جوراب‌هایتان خیس شوند زیاد است.

 

۷ مرکز خرید بزرگ و مجلل مسکو؛ شهر تفریح‌های هیجان‌انگیز و خوش‌گذرانی‌ها

 

 

مسکو

 

 

فستیوال‌های این در مسکو

با این که فروردین ماه زمان فستیوال‌های سالانه نیست اما رویدادهای جذابی در مسکو برگزار می‌شوند که دیدن‌شان خالی از اشکال نبوده و کمک می‌کند تا بیشتر با فرهنگ، تاریخ و رسوم مردم این شهر آشنا شوید. در این ماه شما چندین انتخاب متنوع و هیجان‌انگیز خواهید داشت که به شرح زیر هستند:

 

هفته مد مسکو: در این رویداد طراحان مد مسکو، خط و مشی مد فصلی را به نمایش می‌گذارند. شما می‌توانید با بررسی و دیدن تقویم از تاریخ دقیق آن مطمئن شوید. این رویداد عموما در آوریل برگزار می‌شود.

 

 

مسکو

 

 

جشنواره عید پاک مسکو: عید پاک معمولا در روسیه و کشورهای ارتدوکس در ماه آوریل برگزار می‌شود. بنابراین اگر شما این زمان در روسیه هستید می‌توانید شاهد رویدادی فرهنگی و مذهبی باشید که همراه با برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود. این رویداد از طرف اغلب مسافران نادیده گرفته می‌شود اما شما می‌توانید با برنامه‌ریزی مناسب در این جشن شرکت کنید.

 

۱۰ تفریح و فعالیت عاشقانه که در یک سفر رمانتیک به مسکو می‌توانید انجام بدهید

 

 

مسکو

 

 

روز کیهان‌شناسی: ۱۲ آوریل برابر با ۲۳ فروردین روزیست که اولین فضاپیمای بدون سرنشین روسی در سال ۱۹۶۱ به فضا پرتاب شد. این فضاپیما را یوری گاگارین ساخته بود و امروزه این تاریخ مهم ملی بهانه‌ای شده تا مردم سنت اکتشاف فضا را از طریق برگزاری برنامه‌های متنوع جذابی در سطح شهر جشن بگیرند.

 

 

مسکو

 

 

چند نکته:

اگر هوا خیلی سرد بود از زمان خود برای دیدن جاهای سرپوشیده مثل موزه‌ها استفاده کنید. یا اگر هوا خوب بود و دوست داشتید از آب و هوای بهاری لذت ببرید به تپه‌های اسپارو بروید و از مناظر اطراف دیدن کنید. به علاوه پارک زیبای Patriarch Ponds جایی که میخائیل بلگاکوف صحنه اول رمان استاد و مارگاریتا را با الهام از آنجا نوشت از دیگر توصیه‌های ما به شما است.

 

 

۲۷ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران