گردش در بهترین خیابان‌های مسکو

جاذبه‌های گردشگری مسکو
گردش در بهترین خیابان‌های مسکو

روسیه یکی از همسایه‌های کشور ایران بوده و با مساحت گسترده‌ای که دارد توانسته جاذبه‌های گردشگری متعددی را در خود جای دهد. به همین دلیل سالانه توریست‌های بسیاری تور روسیه را برای داشتن سفری به یادماندنی انتخاب می‌کنند. همانند دیگر سفرها قدم زدن در خیابان‌های مسکو و گشت و گزار در کوچه و پس کوچه‌های آن نیز می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بهترین خیابان‌های مسکو برای گشت و گزار بپردازیم. اگر شما نیز عاشق خیابان‌گردی و آشنایی با فرهنگ‌ها و سنت‌های افراد در طول سفر هستید تا پایان این مقاله ما را دنبال کنید.

 

خیابان تورسکایا (Tverskaya Street)

یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های مسکو، توِرسکایا است. به طوری که طبق گفته تاریخ‌دان‌ها این خیابان از قرن ۱۲ وجود داشته و در طول تاریخ (به خصوص دوران قرون وسطی) از اهمیت بالایی برخوردار بود. البته در گذشته‌های دور (۱۹۳۵ – ۱۹۹۰) این خیابان به گورکی نیز شهرت داشت و امروزه نیز برخی از بومیان آن را با همین نام می شناسند. این مکان از اصلی‌ترین خیابان‌های شهر مسکو برای تردد درون شهر محسوب می‌شود. چرا که از این طریق می‌توان به دیگر خیابان‌های مهم این شهر دسترسی داشت. خیابان تورسکایا از لحاظ مکانی از میدان مانژ آغاز شده و به سمت شمال غرب این کشور یعنی سنت پترزبورگ کشیده می‌شود. به طوری که انتهای آن به گاردن رینگ می‌رسد.

امروزه خیابان تورسکایا از لوکس‌ترین و گران‌ترین خیابان‌های شهر مسکو به شمار می‌آید. پس اگر دوست دارید در یکی از محله‌های لوکس شهر مسکو قدم زده و از خریدهای لاکچری و گرانی داشته باشید فرصت قدم زدن در این خیابان را در سفر خود به با تور مسکو هرگز از دست ندهید. همچنین این خیابان گزینه‌ای ایده‌آل برای تفریحات شبانه می‌باشد.

 

کافه‌گردی در سفر به مسکو

 

خیابان آربات (Arbat street)

از دیگر خیابان‌هایی که می‌توان نام آن را در لیست بهترین خیابان‌های مسکو قرار داد، خیابان آربات است. این خیابان طولی در حدود یک کیلومتر داشته و گفته می‌شود که قدمت خیابان آربات به قرن ۱۵ میرسد. بنابراین جز قدیمی‌ترین خیابان‌هایی است که توانسته در طول سالیان دراز بافت سنتی خود را حفظ کرده و سالم بماند. اغلب گردشگران این مکان را به عنوان مرکز تاریخی مسکو می‌شناسند.

در گذشته افراد اصیل روسی و ثروتمندان در این خیابان زندگی می‌کردند. امروزه نیز آربات توانسته با حفظ اصالت و زیبایی تاریخی خود به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های روسیه برای گردش توریست‌ها و سکونت ثروتمندان برای زندگی تبدیل شود.

 

خیابان لنینسکی (Leninsky Avenue)

خیابان لنینسکی از لحاظ مکانی و جغرافیای شهری جز خیابان‌های اصلی شهر مسکو به حساب می‌آید. به این صورت که امتداد آن از سمت جنوب غربی به میدان گاگارین و جاده کمربندی مسکو می‌رسد. از دیگر ویژگی‌های مهم این خیابان می‌توان به عرض آن اشاره کرد. لنینسکی با داشتن ۱۰۸ الی ۱۲۰ متر عرض دومین خیابان عریض شهر مسکو می‌باشد.

 

۱۱ نکته ضروری برای سفر به روسیه را بدانید

 

خیابان پتروفکا (Petrovka Street)

خیابان پتروفکا، خیابانی لوکس و مدرن در قلب شهر مسکو در کشور روسیه می‌باشد. به طوری که گردشگران می‌توانند گشت و گزاری به یادماندنی با تماشای مغازه‌های لوکس و رستوران‌های شیک و دنج در این خیابان برای خود رقم بزنند. همچنین پتروفکا کلاب‌های شبانه بسیار خوبی را دارا می‌باشد که اگر عاشق تفریح‌های شبانه هستید رفتن به یکی از آن‌ها را در طول سفر حتما توصیه می‌کنیم. خیابان پتروفکا برای دسترسی به سمت شمالی شهر مسکو را فراهم می‌کند و نام آن از صومعه پیتر مقدس الهام گرفته شده است. علاوه بر تمامی این موارد در این خیابان تئاتری به همین نام وجود دارد که متعلق به سال ۱۷۸۰ بوده و با نام تئاتر بولشوی (Bolshoi) نیز شناخته می‌شود.

 

خیابان نیکولسکایا (Nikolskaya street)

اگر به دنبال بهترین خیابان‌های مسکو هستید نمی‌توان نام نیکولسکایا را فراموش کرد. این خیابان به دلیل وصل کردن میدان سرخ و میدان لوبیانکا به یکدیگر برای توریست‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با قدم زدن در منطقه شمالی این خیابان فرصت بازدید از بناهای تاریخی نظیر کلیسای جامع کازان و کلیسای عیسی منجی را خواهید داشت. همچنین مراکز خرید جذابی نیز در این محدوده به چشم می‌خورد که عاشقان خرید نیز می‌توانند لحظات خوبی را با خرید کردن سپری کنند. با توجه به علاقه شدیدی که گردشگران به گشت و گزار در این خیابان از خود نشان دادند در سال ۲۰۱۳ قسمت جداگانه‌ای برای قدم زدن عابران پیاده در آن تعبیه شد.

 

تابستان یا زمستان به روسیه سفر کنیم؟

 

خیابان کوزنیتسکی موست (Kuznetsky Most)

کوزنیتسکی موست در قلب شهر مسکو قرار داشته و امتداد آن به خیابان لوبیانکا می‌رسد. شهرت اصلی این خیابان به دلیل وجود رودخانه‌ای به نام  نگلینایا (Neglinnaya) در آن است. که در قدیم به پلی که بر روی این رودخانه قرار گرفته بود نام خیابان کوزنیتسکی موست را داده بودند. این خیابان امروزه به دلیل ویترین‌های به روز دنیای مد و محصولات لاکچری که در آن‌ها فروخته می‌شوند در بین گردشگران معروف شده است. همچنین دو عدد کتابخانه بزرگ، یک سالن نمایشگاهی و یک تئاتر نیز در این خیابان وجود دارند که اهمیت آن را دو چندان کرده‌اند.

 

خیابان سادوونیچسکایا (Sadovnicheskaya Street)

آخرین مورد از بهترین خیابان‌های مسکو که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، خیابان سادوونیچسکایا است. شهرت این خیابان به دلیل وجود بناهای تاریخی و قدیمی است که تا به امروز تقریبا دستنخورده باقی مانده‌اند. علاوه بر آن به دلیل قرار گرفتن در جزیره‌ای باریک مابین رودخانه مسکوا از جذابیت ویژه‌ای بین توریست‌ها برخوردار است. شما می‌توانید به کمک این خیابان به سمت جنوب شرقی شهر مسکو و گاردن رینگ دسترسی پیدا کنید.

 

بهترین بوتیک هتل های مسکو

۲۵ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران