بهترین نقاط اینستاگرامی مسکو

جاذبه‌های گردشگری مسکو
بهترین نقاط اینستاگرامی مسکو

با داشتن تاریخی پربار، معماری زیبا در بناهای تاریخی و مدرن، خیابان‌های رنگارنگ و بسیاری ویژگی‌های منحصر به فرد، مسکو جایی عالی برای عکاسی و منتشر کردن این زیبایی‌ها در شبکه‌های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام است. جاهای زیادی در این شهر هستند که می‌توانید، بهترین عکس‌ها را در این محل‌ها بگیرید. به سراغ جاهایی که در این نوشته به شما معرفی کرده‌ایم، بروید و مطمئن باشید بهترین عکس‌های ممکن را از تور مسکو به یادگار خواهید داشت.

 

میدان سرخ

این مجموعه عظیم با خیابان‌های سنگ فرش که درست در کنار کرملیلن واقع شده، با زیباترین ساختمان‌های شهر از جمله مهم‌ترین نمادهای شهر و کلیساهای زیبا احاطه شده است. میدان سرخ مسکو از هر نظر مهم بوده و هر گردشگری در سفر به این شهر، باید از آن‌جا دیدن کند. اما وجود ساختمان‌های زیبا و جاذبه‌های مختلف، گرفتن‌ عکس‌های اینستاگرامی در این محل را به یکی از واجبات تبدیل می‌کند. اگر به میدان سرخ مسکو رفتید، حتما از جاهایی مثل مقبره لنین، مرکز خرید GUM، کلیسای جامع سنت باشید و چندین بنای دیگر در همان نزدیکی دیدن کنید و در بعضی از آن‌ها نیز به عکاسی بپردازید.

کرملین

یکی دیگر از مهم‌ترین جاهای شهر که در نزدیکی میدان سرخ واقع شده و در واقع شما با وقت گذاشتن و چند ساعت عکاسی در این محل، اصلا ضرر نخواهید کرد. کرملین یکی از زیباترین و جذاب‌ترین معماری‌های صورت گرفته در مسکو و حتی روسیه به حساب می‌آید و حالا اقامتگاه رسمی رییس جمهور به شمار می‌رود. در این محل چندین اثر هنری بسیار مهم و یادگاران از امپراطوران روسیه نگهداری می‌شود. عکاسی از این آثار هنری و اشیاء گران‌بهای داخل مجموعه، ممکن است باعث شود کل حافظه‌ی گوشی شما پر شود!

 

مرکز خرید بزرگ Aviapark در مسکو

نمایشگاه هنری وینزاوود

وینزاوود در گذشته یک کارخانه بطری‌های شیشه‌ای بوده که حالا به محلی بزرگ و مدرن تبدیل شده که بخشی از آن مرکز خرید است و بخشی دیگر به نمایشگاه آثار هنری اختصاص دارد. این محل یکی از بهترین جاها در مسکو به شمار می‌رود که آثار هنرمندان داخلی در سبک‌های مدرن به نمایش گذاشته شده و امکان عکاسی از آن‌ها را نیز خواهید داشت. این محل شاید یک جای معمول برای پیشنهاد عکس‌های اینستاگرامی نباشد اما وقتی برای اولین بار واردش شوید و به غیر از نقاشی‌ها و کارهای مربوط به عکاسی، با آثار انتزاعی در رشته‌های مجسمه‌سازی یا حتی نقاشی‌های دیواری مواجه گردید، باور خواهید کرد که این محل، جایی عالی برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی به شمار می‌رود.

کارخانه شکلات سازی اکتبر سرخ

این بنای آجری سرخ رنگ و زیبا درست در کنار رودخانه قرار گرفته است و مثل وینزاوود این روزها تغییر کاربری داده و به بنایی مدرن بدل شده است. کارخانه شکلات سازی اکتبر سرخ، یکی از جاهای بسیار پرطرفدار در بین بلاگرها بوده و همیشه افراد زیادی را می‌بینید که هم در بیرون از این بنا و هم در کافه‌ها، رستوران‌ها و راه‌روهای آن‌جا مشغول عکاسی و ضبط ویدیو هستند.

 

۵ راه مختلف برای رفتن از مسکو به سنت‌پترزبورگ

مسجمه پیتر کبیر

مجسمه بسیار بزرگ پیتر کبیر، یکی دیگر از نمادهای مهم مسکو به شمار آمده و از بخش‌های مختلفی از شهر که در کنار رودخانه قرار گرفته‌اند، کاملا پیداست. جدا از عکس گرفتن از خود مسجمه، شما می‌توانید از بسیاری نقاط اطراف آن، جوری عکس بگیرید که مجسمه در کادرتان باشد و بعضی از این عکس‌ها که در اینستاگرام به وفور پیدا می‌شود، قاب‌هایی جذاب و عالی را شکل می‌دهند. در واقع یکی از بهترین لوکیشن‌ها برای عکاسی از مجسمه، از نزدیکی کارخانه شکلات سازی است. البته در هر حال اگر صبح خیلی زود به آن‌جا نروید، بعید است که کسی در کادر شما نباید و یا شما کادر دیگران را خراب نکنید! مخصوصا که این روزها با پخش سریال Great خیلی از طرفداران این سریال، داستان‌های پادشاهان روس را بیشتر دنبال کرده و به دنبال عکاسی با این مجسمه هستند.

موزه هنرهای معاصر گاراژ

رومن آبراموویچ معروف، تنها پول‌های خود را خرج خرید تیم فوتبال یا بازیکنان جدید نمی‌کند بلکه در عرصه هنر نیز سرمایه گذاری‌های زیادی انجام داده که از جمله آن می‌توان به افتتاح این موزه در سال ۲۰۰۸ شاره کرد. این موزه با همکاری داشا زوکووا ساخته شده که یکی از افراد پیش رو در هنر آوانگارد به حساب می‌آید. درون این بنا که ساخت آن به دهه ۶۰ میلادی بر می‌گردد، آثار هنری متعدد در سبک‌های مختلف از جمله نقاشی‌های دیواری بزرگ به نمایش در آمده که سوژه‌هایی عالی برای عکس‌های اینستاگرامی به شمار می‌روند.

 

بهترین بوتیک هتل های مسکو

کافه پوشکین

اگر بلاگر باشید، در هر سفری باید به دنبال کافه‌های جالب برای عکاسی باشید و کافه پوشکین بدون شک یکی از معروف‌ترین کافه‌های مسکو است که در یک بنای کلاسیک و زیبا قرار گرفته است. اینکافه‌ی لاکچری کتابخانه‌های بزرگی با آثار کلاسیک در خود داشته و اگر چه به اسم کافه فعالیت می‌کند اما در واقع یک منوی کامل غذا در خود دارد کاملا در قامت یک رستوران مشغول است. کافه پوشکین همچنین یک تراس بزرگ هم دارد که در روزهای گرم سال می‌توانید،آن‌‌جا را برای صرف غذا و نوشیدنی انتخاب کنید.

سالن تئاتر بولشوی

البته این انتخاب هم برایتان خیلی گران تمام خواهد شد و هم این که باید یک لباس رسمی همراه داشته باشید تا شب بتوانید در این سالن بزرگ و معروف، نمایشی کلاسیک یا اجرای باله را به تماشا بنشینید. این بنای نئوکلاسیک دیدنی، یکی از زیباترین سالن‌های تئاتر در تمام دنیا بوده و اگر چه از زمان امپراطوری ساخته شده است اما هنوز زیبایی‌ آن چشم هر کسی را به خود خیره می‌کند. مخمل قرمز رنگ و رنگ طلایی به کار گرفته شده در دکور این سالن، هر عکسی را به زیباترین شکل ممکن تزیین می‌کند اما سعی کنید کمی زودتر از اجرای نمایش در آن‌جا باشید تا راحت‌تر و قبل از پر شدن سالن، عکاسی کنید.

رستوران خرگوش سفید

این رستوران متعلق به ولادمیر موخین، سرآشپز معروف برنامه‌ی تلوزیون معروف Chefs Table که از نتفلیکس پخش می‌شده بوده و با تم "آلیس در سرزمین عجایب" ساحته شده است و همه‌ی خصوصیات یک رستوران اینستاگرامی را دارد. این محل هجدهمین رستوران برتر دنیا در لیست ۵۰ تایی سال ۲۰۱۶ بوده و فضای فوق‌العاده زیبایی دارد که عکاسی در آن واقعا لذت بخش است. تازه وقتی خود غذا روی میز شما سرو می‌شود، تازه احساس می‌کنید در حال گرفتن عکس از یک اثر هنری هستید تا شامی که قرار است آن رامیل کنید. در آر این را هم اضافه کنیم که این رستوران با دیوارهای شیشه‌ای بسیار بزرگ، نمای زیبایی از شب‌های مسکو را هم برایتان به نمایش می‌گذارد.

 

تصاویری از دریاچه‌های رنگارنگ روسیه

آثار هنری خیابانی

اگر بلاگر هستید و می‌خواهید در سفر به مسکو، عکس‌هایی زیبا ثبت کنید به هیچ وجه نباید آثار هنری خیابان این شهر را از یاد ببرید. نقاشی‌های بزرگ، گرافیتی‌های دیدنی و آثار مختلفی در این خیابان‌ها وجود دارد که به راحتی لیستی از آن‌ها را به همراه نقشه‌شان روی اینترنت می‌توانید پیدا کنید. البته در جای جای مسکو، بناهای زیبا، خیابان‌های خاص و امکان منحصر به فردی را هم پیدا خواهید کرد که هر کدام می‌توانند، سوژه‌ای مناسب برای عکاسی باشند. در کل همیشه باید دوربینتان در هنگام گردش در تور مسکو آماده‌ی ثبت یک قاب دیدنی باشد.

متروهای مسکو

احتمالا این جمله را در وصف هیچ شهر دیگری غیر از مسکو نشنوید، اما "متروهای این شهر لوکیشن‌هایی عالی برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی هستند." طراحی دکور متروهای مسکو در تمام دنیا زبانزد بوده و همچون کاخ‌هایی زیبا طراحی شده و هر کدام شکلی خاص و متفاوت از یکدیگر دارند. بعضی به شکل کلاسیک طراحی شده و دارای چهل‌چراغ‌های بزرگ هستند و در بعضی دیگر می‌توان نشانه‌های معمار گوتیک را هم مشاهده کرد. متروهای مسکو به هیچ وجه شبیه به متروهای کلان‌شهرهای دیگر دنیا نیست!

مرکز خرید GUM

از میان مراکز خرید مختلفی که در مسکو هستند اگر بخواهیم یک جا را برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی انتخاب کنید، این محل است. این مجموعه در سمت شمال شرقی میدان سرخ قرار گرفته و اگر چه بهترین مرکز خرید مسکو نیست اما برای عکاسی بدون شک بهترین است. این مجموعه لاکچری در بنایی قدیمی و بسیار زیبا بنا شده و دست اندرکاران سعی کرده‌اند تا طراحی داخلی بنا به خاطر تغییر ماهیتش خیلی آسی نبیند و به همین دلیل، اگر چه GUM یک مجموعه مدرن با انبوهی از برندهای بین‌المللی است اما به هیچ وجه همچین حسی را به شما منتقل نمی‌کند. در این محل چندین عکس مختلف بگیرید و سپس کمی در میان فروشگاه‌های مختلف قدم بزنید. از بستنی‌های معروف مرکز خرید GUM حتما خریداری کنید و ببینید چرا این بستنی‌ها تا این قدر پرطرفدار هستند.

 

معرفی ۶ مجسمه دیدنی در روسیه

تپه گنجشک

این منطقه کمی از خود مسکو دور بوده و مرتفع‌ترین مکان در شهر به حساب می‌آید. تپه گنجشک در واقع اسم پارکی است که در کنار رودخانه موسکوا واقع شده و شما از آن بالا می‌توانید، منظره‌ای بسیار زیبا از شهر را تماشا کنید. در طول روز، پس زمینه‌ی زیبای مسکو، عکس‌هایی دیدنی را برایتان خواهد ساخت اما اگر هنگام طلوع خورشید و یا غروب خورشید به این محل بروید، عکس‌های شما بی‌نظیر خواهد شد و قاب‌هایی فراموش نشدنی را در این محل ثبت می‌کنید. چند بار روفتاپ هم در مسکو وجود دارند که برای عکاسی شبانه در مسکو پیشنهاد می‌شوند اما این محل، بدون هیچ گونه هزینه‌ای، منظره‌ای عالی را برایتان به تصویر می‌کشد و با توجه به سیستم حمل و نقل عمومی عالی مسکو، رفتن به آن‌جا نیز خیلی سخت نخواهد بود.

۱۵ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران