بهترین سوغاتی‌ها در سفر به مسکو

جاذبه‌های گردشگری مسکو
بهترین سوغاتی‌ها در سفر به مسکو

مسکو به خاطر معماری منحصر به فرد خود در سراسر دنیا شناخته شده و معروف است به طوری که توریست‌ها از سراسر دنیا به آن سفر می‌کنند تا فقط با قدم زدن در خیابان‌های آن بسیاری از این سازه‌های معروف مانند کرملین، کلیسای جامع سنت باسیل و تئاتر بولشوی را ببینند که همگی نزدیک و اطراف میدان سرخ مسکو قرار گرفته‌اند. سفر به مسکو در تابستان خیلی می‌چسبد اما در زمستان نه تنها می‌توانید چهره زیبا و متفاوتی از آن را ببینید بلکه می‌توانید از غذاهای خوشمزه و ارزان بخورید و چیزهای جذاب زیادی را بخرید. در زیر مواردی وجود دارد که می‌توانید هنگام بازدید از این فروشگاه‌ها خریداری کنید. برای اطلاع از بهترین خرید در تور مسکو به ادامه مقاله توجه کنید.

 

سرامیک گژل

ساخت ظروف چینی Gzhel در اوایل قرن هجدهم با توجه به در دسترس بودن فراوان خاک رس خوب در مسکو آغاز شد. چندین تولیدکننده خصوصی چینی توسط دولت شوروی در روستای توریگینو در نزدیکی مسکو گرد هم آمدند تا این صنعت را گسترش دهند، با این حال تولید سرامیک پس از جنگ جهانی دوم با سقوط روبرو شد، که توسط مجسمه‌ساز و هنرمند ناتالیا بسارابوا احیا شد. او مجبور بود به خاطر کمبود منابع موجود پس از پایان جنگ از رنگ کبالت (ارزان‌ترین نوع) استفاده کند. با این همه امروزه گژل اصل با کیفیتی مناسب و با مهر مخصوصش تولید می‌شود بنابراین دقت کنید نسخه اصل را بخرید برای اطمینان حتما مهر بیضی آن با عقاب دو سر را بر روی کار بررسی کنید.

 

معرفی زیباترین کلیساهای مسکو

آدرس: Botanicheskiy Pereulok, 7, Moskva, Russia, 129090

 

شکلات روسی

مردم محلی روسیه واقعا شیرینی دوست هستند به همین دلیل یکی از بهترین قنادی‌های دنیا را دارند. موزه‌ای در روسیه به نام «موزه نان زنجبیلی روسی» وجود دارد که تاریخچه شکلات و کاکائو روسی را بازگو می‌کند. شکلات روسی سفت و کمی تلخ است، اما اگر آنقدرها عاشق شکلات تلخ نیستید، ممکن است با شکلات شیری خامه‌ای خوشمزه به نام آلیونکا که تاریخچه‌ای در پشت برچسب روی بسته‌بندی آن وجود دارد، نظر شما را به خود جلب کند. همچنین برندهای دیگری از جمله «لوکس»، «پریان پوشکین»، «والس پاییزی»، «شور هنر» و «کورکونوف» و خیلی نام‌های دیگر همگی سهمی در این بازار بزرگ دارند.

آدرس: 1-Ya Tverskaya-Yamskaya Ulitsa, 12, Moskva, Russia, 125047

 

جعبه لاکی پالخ و فدوسکینو

پالخ روستایی در زندگی مسکو است که به خاطر کشیدن نقاشی شمایل شهرت زیادی دارد. پس از انقلاب ۱۹۱۷، هنرمندان این روستا، فدوسکینو را کشف کردند که در آن هنرمندان به نقاشی مینیاتوری لاکی مشغول بودند. بنابراین مردم محلی پالخ تصمیم گرفتند تکنیک‌هایی مانند تکنیک پاپیه ماشه را از این هنر به عاریت بگیرند و روش‌های آن را در نقاشی شمایل القا کنند. مضمون این نقاشی‌ها بر اساس چندین افسانه روسی است و معمولا پیکره‌های برازنده و کشیده‌ای را دربرمی‌گیرد که با استفاده از رنگ‌های پررنگ در پس زمینه سیاه ایجاد شده‌اند تا جلوه متضاد مورد نظر را به نمایش بگذارند.

 

۷ بازار شهر مسکو که باید در آنها گشت و گذار کنید

آدرس: Arbat St, 51, Moskva, Russia, 119002

 

سینی‌های ژوستوو

این شکل دیگری از آثار هنری است که شامل نقاشی‌هایی از میوه‌ها و گل‌ها می‌شود و جذابیتی زنده از خود به نمایش می‌گذارند. طبق تاریخ، در طول قرن نوزدهم نقاشان ژوستوو در سینی‌های خود هر آنچه را که می‌خواستند نقاشی کنند در سفر به سراسر جهان ترسیم می‌کردند و از این رو، این سینی‌ها نقاشی‌هایی از میوه‌ها، گل‌ها، گاهی اوقات حتی از کلیساها، قلعه‌ها و مناظر قدیمی را به تصویر می‌کشیدند. برخی از این موارد امروزه دارای پرتره و سایر طرح‌ها نیز هستند. این نقاشی‌ها پس از خلقت جداگانه توسط هنرمندان در سینی‌های کارخانه ژوستوو چکش می‌شوند. این آثار هنری زیبا هم به عنوان قطعات کاربردی روزانه و هم تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آدرس: Arbat St, 51, Moskva, Russia, 119002

خاویار

خاویار در گذشته یک نوع غذای محبوب برای شکارچیان و ماهیگیران در شرق دور روسیه بود که از سال ۱۹۰۸ به بعد در مسکو به رسمیت شناخته شد. از مناطق شرقی روسیه به مسکو آورده شد و اکنون تبدیل به یک غذای لذیذ ملی شده است که مردم در سراسر جهان به دنبال آن هستند. این غذای دریایی منبع خوبی از پروتئین و مملو از ویتامین‌ها است و یک رژیم غذایی مغذی است. اگرچه خاویار غذایی بسیار گران است اما قطعا ارزش امتحان کردن در تور روسیه را دارد. خاویار قرمز یا خاویار ماهی قزل آلا شبیه توپ‌های رنگین کمانی و شفافی است که نه تنها ظاهر زیبایی دارد بلکه به همان اندازه خوشمزه هم هست.

 

هتل‌های تاریخی و نمادین در مسکو

آدرس: Tverskaya St, 14, Moskva, Russia, 125009

 

شال اورنبورگ

شال اورنبورگ هدیه بسیار مناسبی برای خانم‌هاست. اینها هنگام پوشاندن دور بدن بسیار ظریف به نظر می‌رسند و برای زمانی بسیار طولانی توسط زنان در زمستان در روسیه مورد استفاده قرار گرفته‌اند. شال‌هایی که از توری پشمی ساخته شده‌اند و نه تنها بر روی بدن زیبا و جذاب به نظر می‌رسند، بلکه به محافظت از فرد در برابر سرما کمک می‌کنند. اگرچه قبلا این شال‌ها در رنگ‌های سفید و شیری ساخته می‌شدند اما امروزه با پارچه‌های رنگی متنوعی درست می‌شوند. همچنین هدیه دادن این شال‌ها در طول تاریخ روسیه حرکتی عشقی تلقی می‌شد و بسیار مورد احترام بود.

آدرس: Taganskaya Ulitsa, 3, Moskva, Russia, 109147

 

ماتروشکا

حتما اسم ماتروشکا، عروسک‌های تو در توی روسی را شنیده‌اید. گفته می‌شود که این هنر توسط صنعتگران واسیلی زوزدوشکین و سرگئی مالیوتین از "فوکورومای" ژاپنی به عاریت گرفته شده است، جایی که چندین عروسک در داخل عروسک دیگری قرار می‌گیرند، به طوری که در لایه‌ها، بیرونی‌ترین عروسک بزرگ‌تر و عروسک درونی کوچکتر است. ماتروشکاها نه تنها در سرتاسر روسیه بلکه در سرتاسر جهان از پاریس و لایپزیک مورد استقبال قرار گرفته و همچون شیرینی‌های دوست داشتنی و پرطرفدار در تمام دنیا به فروش رسیدند. لایه‌های این عروسک‌ها می‌تواند از ۱۰ تا ۵۰ متغیر باشد.

 

۱۲ حقیقت جذاب درباره مسکو (قسمت اول)

آدرس: Arbat St, 51, Moskva, Russia, 119002

 

عطر Krasnaya Moskva

این عطر که به معنای واقعی کلمه به انگلیسی «Red Moscow» ترجمه می‌شود، قبلا به عنوان «گل ملکه» شناخته می‌شد. این عطر در سال ۱۹۱۳ توسط یک مرد فرانسوی که در مسکو عطرساز بود به نام هنری بروکار ساخته شد و مورد علاقه شخصیت‌های برجسته زنان، مانند ستاره سینما و یک فضانورد قرار گرفت. در داخل این عطر پر طرفدار رایحه‌ای زیبا، قوی و غنی از نت‌های نرولی، وانیل، ترنج، یاس، گل رز، ایلانگ ایلانگ، زنبق و دانه‌های تونکا وجود دارد که باعث می‌شود در عین قوی بودن ملایم و دوست داشتنی باشد. امروزه این عطر به عنوان اقلام هدیه لوکس برای عزیزان در نظر گرفته می‌شود. اگر نمی‌خواهید این بوی یک میلیون دلاری را از دست بدهید، حداقل یک بطری برای خود بخرید.

آدرس: Arbat St, 12, Moskva, Russia, 119002

 

سماور

اگرچه روس‌های مدرن همیشه از سنت‌های قدیمی خود پیروی نمی‌کنند، اما همه هنوز «قهرمان» مهمانی چای قدیمی روسی یعنی سماور را به یاد دارند. سماور نمادی از اتحاد خانواده و خانه راحت در نظر گرفته می‌شود. سماور روسی در قرن ۱۸ در منطقه اورال ظاهر شد که "جد" آن قرن‌ها پیش در ایران شناخته شده بود. شما می‌توانید مدل‌هایی از سماور را در مغازه‌های متعدد هدیه و عتیقه فروشی در خیابان آربات، مانند "روسکی پرومیسل" (۴، خیابان آربات) پیدا کنید. همچنین کسانی که سوغاتی‌های بزرگ و سنگین دوست ندارند، می‌توانند برای خود بعنوان بهترین یادگاری از روسیه، یک سماور کوچک و زیبا حدود ۵ لیتری بخرند.

 

گشت و گذار در بهترین موزه‌های مسکو

آدرس: 4, Arbat street

 

جواهرات فینیفتی و کهربا

جواهرات فینیفتی فقط در شهر روستوف تولید می‌شود و همیشه دست‌ساز بوده و با دست روی آن‌ها نقاشی می‌شود. جواهرات معمولا با طرح‌های گل تزئین می‌شوند، اگرچه گاهی اوقات طرح متفاوتی مانند منظره کوچکی روی آن داشته باشد. کهربا، که به طور عاشقانه "اشک‌های خورشید" نامیده می‌شود، در سواحل بالتیک روسیه استخراج می‌شود. اغلب شبیه نور خورشید سفت شده به طرز جادویی عسل طلایی است، اما در واقعیت رنگ آن از سفید تا سیاه با شعله قرمز در عمق آن متفاوت است. سنگ کهربا به شدت مورد علاقه صنعتگران روسی است. به همین خاطر از آن برای ساخت جواهرات در انواع و سبک‌های شناخته شده، سوغاتی‌های تجاری، ست‌های شطرنج و دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. قیمت جواهرات فینیفتی و کهربایی از ۵۰ تا ۵۰۰ دلار متغیر است. شما می‌توانید هم کهربا و هم فینیفتی را از فروشگاه "Raritet" پیدا کنید.

آدرس: 31, Arbat street

 

خز

روس‌ها خز را به طلای نرم تعبیر می‌کنند. جای تعجب نیست که برای قرون متمادی خز از نظر تاریخی به عنوان ارز همراه با سکه‌های طلای و نقره مورد استفاده قرار می‌گرفت و یک کالای صادراتی برتر محسوب می‌شد. هانت در گذشته یکی از مهم‌ترین منابع درآمد این کشور بود که جنگل‌های انبوهی داشت و هنگامی که سیبری در قرن شانزدهم به پادشاهی مسکو پیوست، روسیه به همراه معادن طلای معمولی مقادیر زیادی طلای نرم نیز به دست آورد. برای مدت طولانی، خز کالایی لوکس نبود، بلکه یک نیاز ساده برای زنده ماندن در آب و هوای سرد روسیه بود. حتی امروزه نیز هدیه دادن کت خز به همسر از خز راسو، سمور یا روباه قطبی نشانه دلبستگی و مراقبت عمیق است، زیرا پوشیدن خز بهترین راه برای احساس راحتی و جذاب به نظر رسیدن است. یک کت خز تمام قد بسته به خز و کیفیت آن از ۲۰۰۰ تا ۱۰ هزار دلار هزینه خواهد داشت. خرید خز در کارخانه خز Russky Meh در خیابان Dokukina 10 در شمال مسکو منطقی‌تر است. این فروشگاه همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب باز است، در غیر این صورت، می‌توانید از Tri Lva (سه شیر) در GUM در میدان سرخ بازدید کنید.

 

اسراری که درباره کرملینِ مسکو نمی‌دانید

آدرس روسکی مه: 10, Dokukina street

آدرس تری لوا: 3, Red Square

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران