گشت و گذار در بهترین موزه‌های مسکو

جاذبه‌های گردشگری مسکو
گشت و گذار در بهترین موزه‌های مسکو

مسکو شهری تاریخی و بی‌نظیر با پل‌های حماسی، کلیساها و موزه‌های خیره کننده، گالری‌های هنری و حس و حالی داستانی است که در همان گام‌های نخست شما را همراه با معروف‌ترین رمان‌های روسی به دل داستان‌هایش می‌برد. در واقع تور مسکو به تنهایی نه سفری تاریخی است و نه هنری و نه فقط جایی برای وقت گذرانی، بلکه این سفر تلفیقی از همه چیز را به شما ارائه می‌دهد. در حالی که غرق در زیبایی سحرانگیز این شهر می‌شوید هرگز نباید خط تاریخی و عظمت دورانی که از سر گذرانده را از دست بدهید بنابراین از مهم‌ترین کارهایی که گردشگران تور روسیه در این سفر انجام می‌دهند بازدید از بهترین موزه‌های این شهر هزار افسانه است. ما پس از تحقیق مفصل، برجسته‌ترین موزه‌های این شهر را در دسترس شما قرار دادیم تا منبعی مطمئن در طول سفر در دست داشته باشید.

 

گالری دولتی ترتیاکوف

بزرگ‌ترین مجموعه هنر روسیه در جهان با بیش از ۱۸۰ هزار نقاشی، مجسمه و هنر مذهبی در اینجا قرار دارد که قدمت آن به بیش از یک هزار سال پیش بازمی‌گردد. این گالری که با استفاده از رنگ‌های زیبای قرمز و سفید از معماری کلاسیک روسیه ساخته شده است، در نزدیکی کرملین قرار دارد و در اوایل قرن بیستم ساخته شده است. از آثار هنری مهم می‌توان به ولادیمیر مادر خدا اشاره کرد. یک نماد بیزانسی از باکره و کودک که به قرن ۱۱۰۰ باز می‌گردد و چندین اثر از ایلیا رپین، مشهورترین نقاش رئالیست روسیه از جمله آثار مشهور اینجا هستند.

 

گردش در بهترین خیابان‌های مسکو

آدرس: Lavrushinsky Ln, 10, Moscow, Russia, 119017

 

موزه تاریخی دولتی

موزه تاریخی دولتی مسکو به راحتی یکی از قابل تشخیص‌ترین ساختمان‌های میدان سرخ  در مسکو است. این موزه همه چیز را از عصر حجر تا تاریخ کنونی ارائه می‌دهد و به شدت ارزش بازدید دارد. عملا برای تجربه کامل و دیدن همه جزئیات آن در تور مسکو به چندین روز زمان نیاز دارید، اما اگر فقط چند ساعت وقت دارید، این چیزی است که باید ببینید: قایق حفاری شده از رودخانه ولگا، دستنوشته های Psalter و مجموعه دوره تزار.

آدرس: Red Square, 1, Moscow, Russia, 109012

 

کرملین مسکو

کرملین مسکو در مرکز شهر مسکو واقع شده است و یکی از بزرگترین مجموعه‌های معماری در جهان است. کرملین مسکو از لحاظ تاریخی محل اقامت شخص صاحب قدرت بوده است و امروزه محل اقامت رئیس جمهور روسیه است. مجموعه موزه شامل کلیسای جامع فرض، کلیسای جامع فرشته، کلیسای جامع بشارت، کلیسای ردای باکره مقدس، کاخ پاتریارک و کلیسای دوازده حواری، برج ناقوس ایوان کبیر و اتاق اسلحه خانه ایالتی می‌باشد.

 

۵ راه مختلف برای رفتن از مسکو به سنت‌پترزبورگ

آدرس: Moscow, Russia, 103132

 

موزه دولتی هنرهای زیبا پوشکین

موزه دولتی هنرهای زیبا پوشکین بزرگترین موزه هنر اروپا در مسکو است که حدود ۷۰۰ هزار اثر هنری را در خود جای داده است. در ساختمان اصلی، بازدیدکنندگان می‌توانند نقاشی‌ها، طراحی‌ها، مجسمه‌ها و مجموعه‌ای از بازتولیدهای گچ بری را تحسین کنند. علاوه بر این، این موزه یک مرکز فرهنگی مهم در روسیه است که دارای کارهای هنری و آموزشی با کودکان و بزرگسالان، برگزاری جشنواره‌های موسیقی و ارائه فعالیت‌های علمی است.

آدرس: Ulitsa Volkhonka, 12, Moscow, Russia, 119019

 

مقبره لنین در میدان سرخ

مقبره لنین، آخرین محل استراحت رهبر شوروی ولادیمیر لنین، در نقطه مرکزی در میدان سرخ قرار گرفته است. جسد او از زمان مرگش در سال ۱۹۲۴ در مقبره بوده و اگرچه طرح اولیه این بود که او پس از مدت کوتاهی نمایش عمومی برای عزاداری به خاک سپرده شود، اما این طرح به سرعت تغییر کرد. پس از بازدید بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مقبره در مدت شش هفته، تصمیم گرفته شد که یک تابوت جدید و یک فضای نمایش دائمی‌تر عملا می‌تواند جسد لنین را بسیار بیشتر از حد انتظار حفظ کند و این چنین بود که مقبره لنین ساخته شد.

 

بهترین بوتیک هتل های مسکو

آدرس: Red Square, Moscow, Russia, 109012

 

موزه کیهان‌نوردی

هنگامی که نوبت به اکتشافات فضایی رسید، روسیه و ایالات متحده پا به پا هم پیش رفتند. اگرچه که ممکن است دیگر اینطور نباشد، مجموعه شگفت‌انگیز موزه کیهان‌نوردی که شامل بیش از ۸۵۰۰۰ مورد می‌شود هنوز هم الهام بخش است. نمایشگاه‌های اصلی شامل کپسول فضایی مورد استفاده یوری گاگارین، اولین انسانی است که به فضا سفر کرد، پرچم اتحاد جماهیر شوروی با تکه‌های ماه، لباس فضایی شوروی، و یک واحد پیشران موشک از دهه ۱۹۶۰ همگی از جمله موارد برجسته این مجموعه هستند.

آدرس: Prospekt Mira, 111, Moscow, Russia, 129223

 

موزه پیروزی

این موزه که در سال ۱۹۹۵ افتتاح شد، میزبان بزرگ‌ترین مجموعه دائمی جهان است که به جنگ بزرگ میهنی (جنگ جهانی دوم) اختصاص یافته است که در ۱۴۱۴۳ متر مربع فضای نمایشگاهی گسترده شده است. این موزه علاوه بر مجموعه دائمی که شامل تسلیحات، وسایل نقلیه، عکس‌های دوران جنگ و فیلم‌های خبری و موارد دیگر است، میزبان نمایشگاه‌های موقت روشنایی نیز می‌باشد. بیش از هر چیز دیگری، موزه جنگ بزرگ میهنی یک تجربه بصری استثنایی است، از تالار درخشان شکوه گرفته تا تالار دلخراش خاطره تا دیوراماهای سه بعدی غوطه ور، که همگی به شما امکان می‌دهند سخت‌ترین نبردهای جنگ جهانی دوم را دوباره ببینید.

 

فعالیت‌های جادویی زمستانی در مسکو

آدرس: Ploshchad' Pobedy, 3, Moscow, Russia, 121170

 

میدان سرخ

همه خیابان‌های اصلی مسکو از میدان سرخ شروع می‌شوند، بنابراین به راحتی می‌توان فهمید که چرا اینجا قلب شهر محسوب می‌شود. این میدان با فضای عظیم ۳۳۰ متر در ۷۰ متر، توسط کرملین، مقبره لنین، دو کلیسای جامع و موزه تاریخی دولتی احاطه شده است. در سال ۱۹۴۵، رژه عظیم پیروزی در اینجا برای جشن شکست آلمان نازی توسط نیروهای مسلح شوروی برگزار شد.

آدرس: Moscow, Russia, 109012

 

مرکز نمایشگاه تمام روسی

اگرچه در ابتدا به عنوان یک مکان نمایشگاه تجاری همه منظوره طراحی شده بود، این مجموعه پارک اکنون دارای وسایل تفریحی، پیست‌های یخ و تعدادی گالری و جاذبه‌های دیگر برای همه سنین است. مشهورترین مکان‌های دیدنی این پارک عبارتند از: Moskvarium، یک مرکز زیست‌شناسی دریایی که بیش از ۸۰۰۰ گونه از حیوانات دریایی را در خود جای داده است، موزه هنرهای معاصر گاراژ، و یک مرکز خرید که محصولات سنتی کشورهای شوروی سابق را به فروش می‌رساند. حتی یک موزه فیلم که کارتون‌های شوروی یا حتی یک فیلم تمام‌قد را نشان می‌دهد (با پرداخت هزینه اضافی) و یک مرکز آموزشی وجود دارد که کلاس‌های کارشناسی ارشد در همه چیز از باریستا شدن تا مونتاژ ویدیو ارائه می‌دهد.

 

۶ راه برای کاهش هزینه سفر به مسکو

آدرس: Prospekt Mira, 119, Moscow, Russia, 129223

 

Kremlin de Izmáilovo

این موزه قوم‌نگاری فضای باز که از روسیه قدیمی مسکوئی الگوبرداری می‌کند بسیار جذاب و دیدنی است. بعدازظهر را به گشت و گذار در قلعه زیبا بگذرانید و در یکی از کافه‌های آن پلمنی سفارش دهید. در این مجموعه ۱۲ موزه قرار دارد که هر کدام به بخشی از جنبه‌های زندگی قدیم مسکو پرداخته‌اند.

آدرس: Moscow, Russia, 105613

 

موزه تئاتر "خانه بولگاکف"

تعداد زیادی از بازدیکنندگان از خانه میخائیل آفاناسیویچ بولگاکوف نویسنده در مسکو بازدید می‌کنند که امروز به موزه تبدیل شده است. این موزه به خاطر رمان «استاد و مارگاریتا» که دقیقا در همین مکان نوشته شده است مشهور است. بازدیدکنندگان در تور روسیه می‌توانند بسیاری از عکس‌ها، اسناد و وسایل شخصی میخائیل بولگاکف را در این موزه ببینند.

 

سفری ارزان به مسکو با کارت گردشگری

آدرس: Bol'shaya Sadovaya Ulitsa, 10, Moscow, Russia, 125047

 

موزه هنر مدرن مسکو

موزه هنرهای مدرن مسکو تنها موزه دولتی روسیه است که منحصرا بر هنر قرن بیستم و بیست و یکم تمرکز دارد. این موزه در ۱۵ دسامبر ۱۹۹۹ توسط مدیر مؤسس آن زوراب تسرتلی، رئیس آکادمی هنر روسیه بود رونمایی شد. مجموعه خصوصی او شامل بیش از ۲ هزار اثر از استادان قرن بیستم بود که هسته اصلی نمایش دائمی موزه بود.

آدرس: Gogolevsky Blvd, 10, Moscow, Russia, 119019

 

موزه بازی‌های آرکید شوروی

این موزه که در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد، خانه ۵۰ دستگاه آرکید شوروی است که صاحبان موزه از سراسر روسیه آورده بودند. بازی‌های کلاسیکی مانند Morskoi Boi «نبرد دریایی»، Sniper-2 و سافاری وجود دارد که می‌توانید همه آن‌ها را مانند بچه‌های شوروی شروع کنید و با یک سکه ۱۵ کوپکی بازی کنید.

 

۷ بازار شهر مسکو که باید در آنها گشت و گذار کنید

آدرس: Prospekt Mira, 119, стр. 57, Moscow, Russia, 129223

 

آلمازنی فوند

بازدید از صندوق الماس یک افزودنی بسیار معنادار و به یاد ماندنی برای تور کرملین و همچنین تور کلی مسکو شما خواهد بود. در اصل یک موزه، به خاطر تاج گذاری منحصر به فرد و خیره‌کننده (معروف به تاج بزرگ امپراتوری)، الماس معروف اورلوف و تخم مرغ‌های فابرژ متعدد شهرت فراوانی کسب کرده است.

آدرس: Кремль, Боровицкие ворота, Moscow, Russia, 125009

 

موزه طراحی مسکو

موزه طراحی مسکو که در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد، اولین موزه روسیه است که صرفا به طراحی اختصاص یافته است. اگر در مورد میراث طراحی روسیه و شوروی کنجکاو هستید، می‌خواهید مجموعه‌ای بی‌نظیر از مصنوعات دوران شوروی را ببینید و به دنبال هدایای غیر متعارف برای بردن به خانه هستید، این موزه جایی مناسب برای شماست. البته این موزه مکان مخصوصی برای خود ندارد، بنابراین وب سایت آن‌ها را بررسی کنید تا ببینید چه کسی نمایشگاه فعلی آن‌ها را میزبانی می‌کند یا کجا می‌توانید سالن نمایشگاه سیار آنها را پیدا کنید.

 

۶ رستوران غذاهای حلال در مسکو

موزه پلی تکنیک

موزه پلی تکنیک، موزه اصلی علم و فناوری در مسکو است که در دسامبر ۱۹۹۱ به عنوان دارایی فدرال اعلام شد و به عنوان یک شیء با ارزش ویژه از میراث ملی روسیه گردید. این موزه به دو بخش موزه اصلی و کتابخانه مرکزی پلی تکنیک تقسیم می‌شود. این موزه بیش از ۱۰۰ مجموعه با بیش از ۱۹۰ هزار نمایشگاه را در خود جای داده است.

آدرس: Novaya Ploshchad', 3/4, Moscow, Russia, 101000

۰۹ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران