۷ بازار شهر مسکو که باید در آنها گشت و گذار کنید

جاذبه‌های گردشگری مسکو
۷ بازار شهر مسکو که باید در آنها گشت و گذار کنید

مسکو بزرگترین، پرجمعیت‌ترین، زیباترین، رویایی‌تری، پرامکانات‌ترین و گردشگری‌ترین شهر روسیه است. شهری با شب‌های سرد و روزهای پر رویداد. شهری که آفتاب کم‌جانی هر روز در آن می‌تابد. شهری سفید از برف و آسمانی پر از ابر. شهری با شب‌های باشکوه از سالن‌های تئاتر و رقص و باله. شهری که می‌شود به فضاهایش و امکاناتی که برای تفریح تدارک دیده است اعتماد کرد و در آن به گشت و گذار پرداخت. در سفرتان با تور روسیه به مسکو اگر به دنبال بازارهای جذاب برای گشت و گذار هستید همراه ما باشید تا ۶ بازار معروف این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- بازار ایزمایلکوفسکی (Izmailovsky Market)

در نزدیکی میدان کرملین بازاری واقع شده است که یکی از زیباترین و خاص‌ترین بازارهای مسکو به حساب می‌آید. بازاری که بهترین اجناس عتیقه را در آن می‌توانید خریداری کنید و یکی از عالی‌ترین مکان‌های مسکو برای خرید خاص‌ترین سوغاتی‌ها محسوب می‌شود. بازاری که بازدید از آن یک بازدید فرهنگی و هنری است. در این بازار می‌توانید سماورها و گرامافون‌ها و کلاه‌های خز دار و سکه‌های باستانی و همینطور صنایع دستی خریداری کنید. مجسمه‌های استالین در اندازه‌های مختلف از دیگر سوغاتی‌های این بازار برای خرید است. در سفرتان به مسکو اگر قصدا دارید صنایع دستی خریداری کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم به این بازار مراجعه کنید و فروشگاه‌هایش را از نظر بگذرانید. یکی دیگر از وسایل جذاب که از این بازار می‌توانید تهیه کنید لباس‌های سنتی روسی است. بنابراین به بازار سنتی ایزمایلکوفسکی بروید هم برای خرید و هم برای بازدید از اجناس عتیقه.

 

 هتل‌های تاریخی و نمادین در مسکو 

 Izmailovsky Market


۲- بازار دنیلوفسکی (Danilovsky)

در سفرتان با تور مسکو اگر به دنبال خرید مواد غذایی و خوراکی هستید این بازار یکی از بهترین بازارها برای مراجعه است. جاییکه همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب درهایش به روی مراجعه‌کنندگانش باز است. بازاری که در آن می‌توانید محصولات کشاورزی تازه را تهیه کنید. میوه‌ها و سبزیجات از مهمترین مواد عرضه شده در این بازار هستند. بازاری که بوی نان در سرتاسر آن می‌پیچد و گوشت و پنیر و مربای محلی نیز می‌توانید از آن خریداری کنید. این بازار در خیابان موینت‌نایا ۷۴ مسکو واقع شده است.

 

Danilovsky


۳- بازار نووپودرزکوو (Novopodrezkovo)

این بازار در آخر هفته‌ها برپا می‌شود و یکی از بهترین مکان‌های مسکو برای خریدهای ارزان به حساب می‌آید. بازاری که از آن می‌توانید تی‌شرت‌ها و تاپ‌های ارزان در تنوع بالا خریداری کنید. بازاری بزرگ که نزدیک به ۶ هزار فروشنده در آن فعالیت می‌کنند. بازاری که در آن تعداد زیادی از اجناس و اشیای به جا مانده از تاریخ اتحاد جماهیر شوروی به فروش می‌رسد و به همین دلیل به نوعی یک موزه به حساب می‌آید. بازاری که می‌توانید یک روز کامل در آن گشت و گذار کنید و شگفت‌زده شوید.

 

 ۷ مرکز خرید بزرگ و مجلل مسکو؛ شهر تفریح‌های هیجان‌انگیز و خوش‌گذرانی‌ها 

 Novopodrezkovo


۴- بازار بلوشینی ریووک (Bloshiny Rynok)

این بازار نیز یکی از عتیقه‌فروشی‌های معروف مسکو است. بازاری که قدم زدن در آن به معنای قدم زدن در تاریخ معاصر مسکو است. بازاری که در آن اجناس زندگی روزمره در قرن بیستم به فروش می‌رسد و همین امر جذابش می‌کند. بازاری که در آن کیف و کفش نیز فروخته می‌شود تا نسبتی با جهان امروز داشته باشد. صدای مارش‌های نظامی و موسیقی کلاسیک که از گرامافون‌های غرفه‌های مختلف این بازار پخش می‌شوند از زیباترین صداهایی هستند که شما می‌توانید در شهر مسکو بشنوید و در خاطر خود حس و حالش را حفظ کنید.

 

 Bloshiny Rynok


۵- بازار گربوشکا الکترونیک (Grobushka Electronics)

در سفرتان به مسکو اگر می‌خواهید اجناس الکترونیکی خریداری کنید این بازار یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید به آن مراجعه کنید. بازاری که در آن می‌توانید بازی‌های کامپیوتری روز دنیا را خریداری کنید. همچنین می‌توانید لوازم خانگی برقی را نیز در آن بیابید و اگر به لحاظ اقتصادی برایتان مقرون به صرفه است خریداری کنید. یکی از بهترین اجناسی که در این بازار پیدا می‌شود کنسول‌های بازی هستند که می‌توانید برای خودتان یا نزدیکان‌تان جدی روی آنها فکر کنید.

 

 ۷ جاذبه‌ی دیدنی در نزدیکی میدان سرخ مسکو 

 Grobushka Electronics


۶- بازار سواتستوپول هتل (Sevastopol Hotel)

این بازار در آخر هفته‌ها برپا می‌شود و در آن می‌توانید اجناس هندی، پاکستانی و افغانستانی را بیابید. بازاری که در آن می‌توانید اجناس ارزان قیمت بیابید و بخرید. از اجناس ویژه که در این بازار به فروش می‌رسند ابریشم‌های دست بافت هستند که به شما توصیه می‌کنیم آنها را برای خرید سوغاتی جدی از نظر بگذرانید.

 

 ۵ سوغاتی از بهترین یادگاری‌های روسیه که باید بخرید

 Grobushka Electronics


۷- بازار لامبادا (Lambada)

این بازار محل نمایش آثار هنرمندان و طراحان شهر مسکو است که هشت بار در سال برپا می‌شود و در آن می‌توانید صنایع دستی مدرن مسکو را ببینید و خریداری کنید. بازاری که غذاهای خانگی در آن به فروش می‌رسند و سبب می‌شود جدای از خرید، از طریق مزه نیز در خاطر شما ماندگار شود.

۰۴ دی ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 20 شهریور 1399)

نظرات کاربران