گشت و گذار در بازار سنتی ایزمایلوفسکی مسکو

جاذبه‌های گردشگری مسکو
گشت و گذار در بازار سنتی ایزمایلوفسکی مسکو

یکی از زیباترین و شلوغ‌ترین شهرهای جهان که روزانه مسافران زیادی را به خودش می‌پذیرد شهر مسکو است. شهری که به موزه‌ها و کاخ‌هایش می‌نازد و به لحاظ بافت شهری شگفت‌انگیز است. شهری سرد که با قهوه‌هایش شما را گرم می‌کند و در رستوران‌هایش با بهترین غذاها از شما پذیرایی می‌کند. شهری که شبانه‌روزی خاطره‌انگیز برای مهمانانش می‌سازد و با بهترین امکانات رفاهی از آنها میزانی می‌کند. در سفرتان با تور روسیه به مسکو اگر به دنبال خریدن سوغاتی و بازدید از یک بازار قدیمی و منحصر به فرد هستید همراه ما باشید. همراه ما باشید تا بازار ایزمایلوفسکی این شهر که یکی از معروف‌ترین بازارهای کشور روسیه است را خدمتتان معرفی کنیم.


بازار سنتی ایزمایلوفسکی (Izmailovsky)


ایزمایلوفسکی یکی از قدیمی‌ترین بازارهای روسیه به حساب می‌آید که در شهر مسکو واقع شده است. شهری که پر از مرکزخریدهای مجلل است اما این بازار جدای از اینکه یک مکان عالی برای خرید به حساب می‌آید، یک جاذبه‌ی دیدنی از زیست روزمره مردمان و رفتارهای اجتماعی‌شان نیز به محسوب می‌شود. بازاری پر از فروشگاه‌های متنوع که می‌توانید برای ساعت‌ها در جای‌جای آن قدم بزنید و تصاویر بکر از مسکو را ببینید. بازاری که رفتار کاسبانش بسیار جالب است. کاسبان این بازار در روزهای هفته گاهی اوقات تا ظهر بیشتر درهای مغازه‌های خود را باز نمی‌گذارد و بعد از ظهر نیز به خانه‌های خود می‌روند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم یا در روزهای آخر هفته به این بازار بروید و یا یک روز صبح. بیشتر مغازه‌های این شهر در تمامی روزهای هفته از ساعت ۹ صبح تا ۴ ظهر بر روی مشتریان‌شان باز است و از حضور آنها گرمترین استقبال‌ها را می‌کنند. بازاری که به هنگامه‌ی ظهر می‌توانید بوی انواع غذاهای خوشمزه روسی را از درون آن بشنوید و خودتان را برای نوش جان کردن انواع غذاهای خیابانی و یا غیرخیابانی در آن آماده کنید. اگر قصد دارید سوغاتی‌هایی که از این بازار می‌توانید خریداری کنید را بیشتر بشناسید همراه ما باشید تا مهمترین و پرطرفدارترین آنها را خدمتتان معرفی کنیم.

 

 

 بازار سنتی ایزمایلوفسکی

 


۱- پوشاک وکیف و کفش


این بازار پر از پوشاک‌های عالی زنانه و مردانه است که با قیمت‌های مناسب می‌توانید آنها را تهیه کنید. پوشاک‌هایی از پیراهن‌های مردانه گرفته تا دامن‌های زنانه. از شلوارهای بچه‌گانه گرفته تا تی‌شرت‌های بزرگ سالانه. پوشاکی شیک که هم برای خودتان می‌توانید آنها را بخرید و هم برای نزدیکان‌تان.کیف و کفش‌های فروشگاه‌های این بازار اگرچه برندهای مطرحی نیستند اما جزو اجناس با کیفیت این بازار به حساب می‌آیند که به شما توصیه می‌کنیم آنها را جدی از نظر بگذرانید.

 

 ۵ سوغاتی از بهترین یادگاری‌های روسیه که باید بخرید

 

 بازار سنتی ایزمایلوفسکی

 


۳- اجناس قدیمی و آنتیک


خریدن اجناس آنتیک به عنوان خریدهای ویژه در سفر به حساب می‌‎آید. خریدهایی که اندکی هزینه دارند اما بدون شک ارزش آن را دارند که به هرجایی پا می‌گذارید به عنوان یک جیز یک چیز ویژه از آنجا تهیه کنید. طیف اجناس آنتیک این بازار از فندک و چیزهای ریز مثل آن شروع می‌شود تا سماور روسی و ... . سماورهایی که برخی‌هاشان مربوط به یک یا دو قرن پیش هستند.

 

 

 کیف و کفش‌های فروشگاه‌های این بازار اگرچه برندهای مطرحی نیستند اما جزو اجناس با کیفیت این بازار به حساب می‌آیند که به شما توصیه می‌کنیم آنها را جدی از نظر بگذرانید.

 


۴- شال اورنبورگ


شالی به دو رنگ خاکستری و سفید که به نوعی نماد عشق به حساب می‌آیند. شالی که برای خانم‌ها می‌باشد و یکی از سوغاتی‌های مقرون به حساب در این شهر به حساب می‌آید.

 

  ۷ جاذبه‌ی دیدنی در نزدیکی میدان سرخ مسکو 

 

 .

 


۵- جعبه‎های تزئینی


یکی از جذاب‌ترین سوغاتی‌هایی که از این بازار می‌توانید تهیه کنید جعبه‌های تزئینی کوچک است که در آنها از لوازم آرایش تا اشیای قیمتی مانند جواهرات را می‌توانید نگهداری کنید. جعبه‌هایی که برخی‌هایشان دست‌ساز هستند و روی‌شان کنده‌کاری شده است. جعبه‌هایی که طیف قیمتی‌شان از بسیار ارزان است تا بسیار گران. به هنگام بازدیدتان از این بازار به شما توصیه می‌کنیم این جعبه‌ها را جدی از نظر بگذرانید.

 

 

 بازار سنتی ایزمایلوفسکی مسکو

 


۶- ماتریوشکا


ماتریوشکا یکی از عروسک‌های روسی معروف است که در تمام شهرهای این کشور می‌توانید این عروسک‌ها را بیابید و بخرید. عروسک‌هایی که تو در تو که از دل هم برمی‌آیند و دوباره در دل هم فرومی‌روند. عروسک‌هایی بامزه با پوشش سنتی که یکی از نمادهای معروف کشور روسیه برای خرید سوغاتی به حساب می‌آید.

 

  ۷ مرکز خرید بزرگ و مجلل مسکو؛ شهر تفریح‌های هیجان‌انگیز و خوش‌گذرانی‌ها 

 

 ماتریوشکا

 


۷- کلاه‌های خز دار


اگر برای زمستان می‌خواهید کلاه‌های بسیار گرم تهیه کنید به شما توصیه می‌کنیم کلاه‌های خزدار مختلفی که در این بازار به فروش می‌رسند را جدی از نظر بگذرانید و روی سرتان امتحان‌شان کنید.

 

 

بازار سنتی ایزمایلوفسکی

 


۸- لباس سنتی روسی


اگر قصد دارید یک سوغاتی فرهنگی خاص از این بازار تهیه کنید یادتان باشد لباس‌های سنتی روسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای این کار است. لباس‌هایی که با توجه به پارچه و دوخت‌شان قیمت‌های متفاوتی دارند و بسیار پرطرفدار به حساب می‌آیند. لباس‌هایی در رنگ‌های مختلف که بیشتر از جانب خانم‌ها خریداری می‌شوند.

۲۴ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران