تالار بولشوی مسکو

جاذبه‌های گردشگری مسکو
تالار بولشوی مسکو

برای کسانی که به دنبال مقصد گردشگری متفاوت هستند، هیچ گزینه‌ای نمی‌تواند از همراه شدن با تور روسیه جذاب‌تر باشد. به خصوص سفر به شهر زیبای مسکو به عنوان پایتخت این کشور خاطره‌ای خوش و به یادماندنی را برای هر گردشگری رقم خواهد زد. چرا که در تور مسکو فرصت بازدید از بناهای فوق‌العاده زیبایی را که به سبکی بسیار جذاب طراحی شده‌ و تاریخچه‌ای جذاب و شنیدنی‌ دارند، روبرو خواهید شد. یکی از این بناهای دیدنی تالار بولشوی مسکو نام دارد که می‌توان عنوان مجلل‌ترین سالن اپرای روسیه را به آن داد. برای آشنایی با این بنای باشکوهِ فرهنگی، هنری و تاریخی تا پایان این مقاله ما را دنبال کنید.

 

آشنایی با تالار بولشوی مسکو

تالار بولشوی از جمله برترین مکان‌هایی است که مسافران تور مسکو می‌توانند با آداب و رسوم، فرهنگ و افتخارات این کشور تاریخی آشنا شوند. این سازه با نهایت شکوه و عظمت طراحی شده و بازدید از آن یکی از دلایل سفر گردشگران به کشور روسیه است. هدف اصلی این بنا به اجرا در آوردن نمایش‌های بی‌نظیر تئاتر، رقص باله و موسیقی اپرا است که در کمتر جایی می‌توان نظیر آن‌ها را پیدا کرد. هر دو فضای داخلی و خارجی این ساختمان نهایت دقت و ظرافت طراحی شده که در کنار تماشای نمایش‌های دیدنی، مطمئنا غرق در زیبایی معماری آن نیز در حین بازدید خواهید شد.

عکس: tripadvisor.com

 

تاریخچه تالار بولشوی مسکو

همان طور که گفته شد، تالار بولشوی از جمله بناهای قدیمی ساخته شده در مسکو است که تاریخ تاسیس آن به سال ۱۷۷۶ برمی‌گردد. گفته می‌شود که دستور ساخت این بنای باشکوه توسط شاهزاده پتر اوروسو (Peter Uruso) در آن سال‌ها داده شد و هدف از بنا کردن این ساختمان بهره‌برداری به عنوان یک مدرسه آموزش رقص باله بود. این تالار هنری و تاریخی متاسفانه در طول سال‌ها شاهد آسیب‌ها و بلاهای طبیعی متعددی شده و نسخه‌ای که گردشگران امروزه از آن دیدن می‌کنند، نتیجه بارها بازسازی اساسی است. این تئاتر چهار بار دچار آتش‌سوزی شده که به ترتیب در سال‌های ۱۸۷۰، ۱۸۰۵، ۱۸۱۲ (در جریان حمله ناپلئون به مسکو) و ۱۸۵۳ رخ داده‌اند. امروزه تالار بولشوی مسکو به قدری در این کشور اهمیت دارد که تصویر آن بر روی اسکناس ۱۰۰ روبلی روسیه چاپ شده است. همچنین این تالار مکانی بوده که تشکیل اتحاد جماهیر شوروی به طور رسمی بر روی صحنه آن بر همگان اعلام شد!

 

بهترین هتل های روسیه

عکس: khaleejtimes.com

 

سبک معماری تالار بولشوی مسکو

همان طور که در بالا نیز گفته شد، در کنار تاریخچه غنی تالار بولشوی به دلیل سبک معماری جذاب و دیدنی خود نیز توانسته مورد توجه گردشگران در تور روسیه به مقصد مسکو قرار بگیرد. این سازه به معنای واقعی سبک معماری روسیه را به نمایش می‌گذارد. البته در طراحی سالن تئاتر از ساختمان‌های رومی نیز الهام گرفته شده‌ است. از دیگر نقاط قابل توجه در سالن نمایش تئاتر می‌توان به نمادی از عقاب دوسر اشاره کرد که بر روی دیوار اصلی آن قرار دارد. از دیگر ویژگی‌های نمادین در طراحی آن، مجسمه‌ای عظیم از آپولو است که چهار اسب آن را می‌کشند. این مجسمه در سردر ساختمان جای گرفته به عنوان اولین چیزها به چشم می‌خورد. از آنجایی که اغلب نمایش‌های در طول شب در این مکان برگزار می‌شوند، شب‌ها فضای اطراف آن چراغانی شده و جذابیتی دوچندان پیدا می‌کند که بازدید از آن در این ساعات بیشتر توصیه می‌شود.

عکس: tripadvisor.com

 

هزینه بازدید از تالار بولشوی مسکو

برای اینکه بتوانید وارد تالار بولشوی در مسکو شده و از آن بازدید کنید، باید از قبل بلیطی برای تماشای نمایش‌هایی که در آن برگزار می‌شوند تهیه کنید. بلیط‌های تئاتر‌های این مجموعه می‌توانند از نظر قیمت بسیار متفاوت باشند. به عنوان مثال بلیت‌های یک اجرای شبانه اپرا یا باله در صحنه تاریخی تالار چیزی بین ۶۰۰ تا ۱۵۰۰۰ روبل و در صحنه جدید بین ۲۰۰ تا ۵۰۰۰ روبل است. توجه داشته باشید که اجراهای صبح ارزان‌تر از اجراهای شب هستند. نکته قابل توجه دیگر در این خصوص اینکه بلیت‌های تئاتر بولشوی در سه مرحله فروخته می‌شود:

  • ارزان‌ترین بلیط‌ها قبل از انتشار عمومی در دسترس هستند و می‌توانید مستقیماً از باجه بلیط بولشوی آن‌ها را خریداری کنید. این بلیت‌ها فقط به شخصی فروخته می‌شود که قصد دارد شخصاً در اجرا حضور داشته باشد و شما باید در حین خرید پاسپورت خود برای ارائه به همراه داشته باشید.
  • پس از پایان پیش فروش، بلیت‌ها در وب سایت تئاتر بولشوی منتشر می‌شوند و فقط با ثبت نام در سایت می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت. این بلیط‌ها نیز قابل انتقال نبوده و شخصی که در حین خرید مشخصات خود را وارد کرده باید از آن استفاده کند. این مشخصات قبل از ورود با درخواست پاسپورت از شما کنترل خواهند شد.
  • در نهایت، بلیط‌های باقی مانده برای فروش عمومی در باجه فروش بلیط و به صورت آنلاین در دسترس قرار می‌گیرند. برای خرید نیازی به جزئیات شخصی نبوده و بلیط‌هایی که به این صورت تهیه می‌شوند قابل استفاده توسط شخص دیگری هستند.

توجه داشته باشید که در این سالن به صورت همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۸ شب نمایش‌های متنوعی به اجرا در می‌آید. اما برای اینکه بتوانید بهترین صندلی را برای نمایش مورد علاقه خود انتخاب کنید، بهتر است هر چه سریع‌تر برای خرید بلیط‌ها اقدام کنید.

 

معرفی ۱۵ قصر پادشاهی زیبا در روسیه

عکس: tripadvisor.in

 

آدرس و نحوه دسترسی به تالار بولشوی مسکو

طبق گفته بالا تالار بولشوی در شهر مسکو، پایتخت روسیه، قرار گرفته و از لحاظ مکانی در میدانی به نام میدان تئاتر واقع شده است. علاقه‌مندان به تماشای یک اجرای هنری بی‌نظیر در این تالار می‌توانند به آسانی از طریق ایستگاه‌های مترو مسکو به آن دسترسی داشته باشند. از جمله بهترین ایستگاه‌ها برای این منظور Teatralnaya، Okhotnyi Ryad و Ploshad Revolutsii نام دارند. البته که به غیر از مترو می‌توانید از تاکسی نیز برای دسترسی به این مکان استفاده کنید که روشی سریع‌تر اما گران‌تر است.

  • آدرس: Theatre Square, 1, Moscow, Russia, 125009

چنانچه تصمیم قطعی برای بازدید از این تالار در تور مسکو گرفتید، توصیه می‌کنیم برنامه‌ریزی خود را طوری تنظیم کنید تا بتوانید از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به آن نیز در همان روز دیدن کنید. از جمله جاذبه‌های گردشکری مسکو که در همین حوالی واقع شده‌اند می‌توان میدان سرخ، تئاتر جوانان آکادمیک روسیه و تئاتر مالی (همتای اپرا و باله بولشوی) را نام برد.

عکس: trip.com

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۱۴ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران