چگونه از مسکو به سن پترزبورگ سفر کنیم

جاذبه‌های گردشگری مسکو
چگونه از مسکو به سن پترزبورگ سفر کنیم

روسیه کشوری بزرگ و زیبا با تاریخی کهن و پر فراز و نشیب است که بخش زیادی از آسیا و اروپا را در برگرفته است. برخلاف تصور اشتباه اغلب مردم دنیا این کشور سراسر با یخ و سرما پوشیده نشده و بسیار هم دیدنی و غافلگیرکننده است. اغلب مسافرانی که با تور روسیه سفر می‌کنند تنها یک بار برای تمام عمرشان این سفر را تجربه می‌کنند. این مسافران یا از مسکو دیدن می‌کنند و یا از سن پترزبورگ. اگر قرار است یک بار به روسیه سفر کنید خیلی حیف است که یکی از این دوشهر زیبا را ببینید و آن یکی را از دست بدهید.

 

چرا باید از سن پترزبورگ دیدن کنید

درست است که مسکو پایتخت معاصر روسیه محسوب می‌شود، اما در اصل در قرن‌های ۱۸ و ۱۹ این عنوان متعلق به سن پترزبورگ بوده است. در واقع این دو قرن اوج قدرت و شکوه حکومت شاهنشاهی روسیه بود. سن پترزبورگ به خاطر روزگاران مجلل و باشکوهی که در گذشته به خود دیده حالا میزبان یادگاران بسیار زیبا و دیدنی معماری، کاخ‌ها، موزه‌ها و آثار زیبا است. این در حالی است که مسکو شور و حال یک شهر مدرن را داشته و واقعا مثل پایتختی مدرن و امروزی به نظر می‌رسد. بنابراین این دو شهر بزرگ و توریستی و مهم چهره‌ای متضاد هم به نمایش گذاشته‌اند. مسکو و سن پترزبورگ از لحاظ زیبایی بسیار غنی هستند اما با حال و هوایی متفاوت از هم. پس اگر از گشت و گذار در مسکو خسته شدید و دوست داشتید تنوعی ایجاد کنید از مناظر دیدنی و زیبای سن پترزبورگ غافل نشوید.

سفر با قطار

قطارها تمام روز و کل شب را حرکت می‌کنند و ایستگاه مسکوسکی در سن پترزبورگ و ایستگاه لنینگراد در مسکو را به هم متصل می‌کنند. سریع‌ترین راه سفر قطار ساپسان است که قطاری مدرن، راحت و سریع بوده و مدت سفر با این قطار فقط ۴ ساعت طول خواهد کشید. قیمت صندلی‌های استاندارد در حدود ۲۵۰۰-۳۰۰۰ روبل (۳۹-۴۷ دلار آمریکا) متغیر است. همچنین قطارهای شبانه هم هستند که سفرهای ارزان آن با قطارهای معمولی انجام می‌شود. محل اسکان در اتاق خواب تقریبا ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ روبل (۲۴ تا ۳۹ دلار آمریکا) است که به کلاس سفر بستگی دارد. قطارهای لوکس مثل Grand Express و Red Arrow نیز هستند که قیمت بلیط آن از ۳۵۰۰-۱۵۰۰۰ روبل (۵۵-۲۳۵ دلار آمریکا) متغیر است. برای رزرو بلیط قطار، از وب سایت رسمی شبکه راه آهن روسیه استفاده کنید که دارای رابط کاربری به زبان انگلیسی است.

 

۸ ایستگاه متروی دیدنی‌ و زیبای سنت پترزبورگ

سفر با هواپیما

با این که فاصله این دو شهر زیاد نیست اما بین آن‌ها پروازهای مکرر و منظمی وجود دارد. زمان سفر شما با هواپیما تنها ۱.۵ ساعت طول می‌کشد. بسته به خطوط هوایی و میزان رزرو قبلی، قیمت‌ها نیز متفاوت است. تا حدی که دامنه قیمت می‌تواند به اندازه ۶۵-۲۰۰ دلار آمریکا باشد. معمولا این پروازها توسط مسافران تجاری یا مسافران عبوری انجام می‌شود. مدت زمان کلی سفر، از جمله رفت و آمد به فرودگاه‌ها احتمالا بیشتر از استفاده از قطار سریع‌السیر خواهد بود. با این همه قطارهای سریع همیشه کار نمی‌کنند. بدیهی است که برای مسافرت‌های شبانه هواپیما انتخاب بهری است.

سفر با ماشین

همیشه سفر جاده‌ای از گزینه‌های پرطرفدار برای حمل و نقل و سفر بوده است. زیرا در طول مسیر می‌توان از تماشای مناظر بیرون هم لذت برد. در اینجا بسته به مسیری که انتخاب می‌کنید، کل فاصله بین شهرها حدود ۶۵۰-۷۰۰ کیلومتر (۴۰۰-۴۳۵ مایل) است. زمان سفر به سرعت رانندگی، مدت زمانی که بدون توقف رانندگی می‌کنید و شرایط ترافیکی بین شهری بستگی دارد. در صورت تصمیم به اجاره اتومبیل، اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات را با دقت مطالعه کرده و مطمئن شوید که واجد شرایط رانندگی در خارج از کشور هستید.

 

بهترین کارهای عاشقانه در سنت پترزبورگ

چیزهایی که لازم است بدانید

از هر راهی که سفر کنید هزینه عوارض زیادی برای شما محاسبه نمی‌شود. تنها چیزی که باید خوب حواس‌تان باشد این است که در طول مدت سفرتان در روسیه ویزای شما اعتبار داشته باشد. خیلی بهتر است که قبل از سفر برنامه بازدید از هر دو شهر را بریزید تا با خیال راحت به مدت لازم درخواست ویزا دهید. در درخواست ویزای روسیه اطلاعاتی در مورد تمام شهرهایی که قصد سفر در سفر خود را دارید از شما پرسیده می‌شود. قبل از این که سوار قطار شوید چک می‌کنند و می‌بینند که مشخصات گذرنامه با مواردی که در بلیط نوشته شده مطابقت دارد یا خیر.

 

۵ پل شگفت‌انگیز در سنت پترزبورگ

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 30 مهر 1400)

نظرات کاربران