۶ راه برای کاهش هزینه سفر به مسکو

جاذبه‌های گردشگری مسکو
۶ راه برای کاهش هزینه سفر به مسکو

مسکو یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان و یکی از باشکوه‌ترین آنهاست. شهری که پستی بلندی‌های تاریخ را زیاد به خود دیده، از سرماهای بسیار ترک برداشته و انقلاب را تجربه کرده اما هیچگاه از حرکت نایستاده و پیش رفته. شهری پرجنب و جوش اما سرد، شهری که نفس در هوای زمستانی‌اش بخار می‌شود روی شیشه‌ها، شهری که جاذبه‌های تاریخی بسیار زیادی در خود دارد و سالانه هزاران هزار توریست را از سراسر جهان به خودش می‌کشاند. اگر به دنبال این هستید که سفر با تور مسکو برایتان ارزان تمام شود همراه ما باشید تا ۶ راهکار برای کاهش هزینه سفرتان به این شهر خدمتتان معرفی کنیم.


از مترو استفاده کنید

متروهای شهر مسکو فقط وسیله‌هایی برای تردد نیستند. هرکدام از ایستگاه‌های مترو این شهر جزو جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌آیند. ایستگاه‌هایی که معماری و تزئینات فوق‌العاده‌ای دارند. در هرکدام از ایستگاه‌های متروی این شهر می‌توانید عکس‌هایی فوق‌العاده بیندازید. در سفر به روسیه اگر به دنبال کاهش هزینه‌های سفرتان هستید، به شما توصیه می‌کنیم از مترو استفاده کنید؛ چراکه هزینه استفاده از مترو در این شهر بسیار کمتر از تاکسی است و از طرف دیگر متروی این شهر در نزدیکی تمامی جاذبه‌های گردشگری مسکو ایستگاه دارد. بنابراین با مترو دسترسی شما به بخش‌های مختلف شهر مسکو به راحتی انجام می‌گیرد.

به پارک‌های شهری مسکو بروید

پارک‌های شهری مسکو جزو زیباترین فضاهای سبز شهری در سراسر جهان به شمار می‌آیند. این شهر در خود بیش از ۶۰ پارک دارد که برای ساعت‌ها می‌توانید در آنها زمان سپری کنید و خوش بگذرانید. یکی از مشهورترین پارک‌های این شهر پارک گورکی مسکو است. پارکی در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار که در سال ۱۹۳۲ افتتاح شده است و ورود عموم به آن آزاد و رایگان است. در این پارک می‌توانید تفریحات مختلف از جمله اسکی روی یخ، قایق سواری، هاکی و ... را تجربه کنید. البته برای هرکدام از این تفریحات باید هزینه بپردازید اما بودن در این پارک و قدم زدن در فضای بی‌نظیرش کاملا رایگان است.

 

۷ جاذبه‌ی دیدنی در نزدیکی میدان سرخ مسکو

به کافه‌های ارزان مسکو بروید

مسکو در خود کافه‌ها و رستوران‌های زیادی دارد که برخی از آنها بسیار لوکس هستند و نفس کشیدن شما زیر سقف آنها نیز برایتان هزینه ایجاد می‌کند. اما برخی کافه‌های ارزان نیز وجود دارند که هم فضاهای بومی‌تر و دلنشین‌تر، و هم منوی ارزان‌تری دارند. یکی از این کافه‌ها، کافه‌ی Ziferblat است. این کافه در سال ۲۰۱۱ در شهر مسکو تاسیس شده است و از آن زمان به بعد تعداد دیگری از کافه‌های مسکو از ایده‌ی آن تقلید کرده‌اند. ایده‌ی این کافه این است که در آن همه چیز به جز زمان رایگان است. در این کافه شما به انواع نوشیدنی‌ها و برخی دسرها به صورت رایگان دسترسی دارید و پولی که باید بپردازید به میزان زمانی که در آن سپری می‌کنید بستگی دارد.

بازدید از موزه‎های رایگان شهر

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید تعدادی از موزه‌های این شهر، در سومین یکشنبه‌ی هر ماه، اجازه‌ی بازدید رایگان به مراجعه‌کنندگان‌شان می‌دهند. این امکان سبب می‌شود شما بتوانید بدون نیاز به هزینه، با تاریخ، هنر و فرهنگ روسیه آشنا شوید. البته برای وقوع این امر باید برنامه‌ی زمانی سفرتان به مسکو با این تاریخ تداخل داشته باشد. پس اگر شانس‌تان زد و این تداخل ایجاد شد یا خودتان طوری برنامه‌ریزی کردید که این تداخل حاصل شود حتما از این فرصت طلایی استفاده کنید.

 

بهترین جاذبه‌های مسکو برای کودکان

خریدهایتان را از بازار ایزمالوفسکی انجام بدهید

این بازار یکی از مشهورترین بازارهای مسکو است و جایی است که شما می‌توانید از آن خریدهای ارزان انجام بدهید. در مرکزخریدهای لوکس شهر مسکو شما می‌توانید سراغ برندهای مشهور جهانی را بگیرید و خریدهای لاکچری انجام بدهید، اما در این بازار می‌توانید مقرون به صرفه خرید کنید. بدون شک در سفر به مسکو شما به دنبال خرید سوغاتی یا یادگاری از سفر هستید و این بازار و اجناسش فرصت خریدهای ارزان‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورند. از طریق ایستگاه مترو پارتیزانسکایا به راحتی می‌توانید هرکجای مسکو اقامت دارید به بازار سنتی ایزمایلوفسکی مسکو دسترسی داشته باشید.

از کلیساهای ارتدکس دیدن کنید

کلیساهای این شهر یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم مسکو به شمار می‌آیند و بازدید از بسیاری از آنها رایگان است. بنابراین تا جاییکه می‌توانید و بازدید از اماکن مذهبی برایتان جذاب است از تعداد بیشتری از کلیساها دیدن کنید. فقط یادتان باشد برای بازدید از این کلیساها، پوشش عرفی و مناسب را رعایت نمایید.

 

سفری ارزان به مسکو با کارت گردشگری

۱۷ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران