۷ نکته‌ برای سفری خاطره‌انگیز در مسکو

جاذبه‌های گردشگری مسکو
۷ نکته‌ برای سفری خاطره‌انگیز در مسکو

مسکو پایتخت روسیه است و اصلی‌ترین شهر گردشگری این کشور به شمار می‌آید. شهری که از تمام امکانات مربوط به روسیه بهترین‌ها را در خود دارد. این شهر بهترین هتل‌ها را دارد، بهترین رستوران‌ها را دارد، بهترین کاخ‌ها را دارد، بهترین موزه‌ها را دارد و... . شهری که باید روی بازدید از آن حساب ویژه باز کرد و روزهای شگفت‌انگیزی را در آن پشت سر گذاشت. اگر قصد دارید با تور روسیه به مسکو سفر کنید و می‌خواهید یک سفر خاطره‌انگیز در این شهر داشته باشید همراه ما باشید تا ۷ نکته‌ی کاربردی در سفر به این شهر را خدمتتان بازگو کنیم.


۱- پول نقد همراه داشته باشد

مسکو شهر گرانی در دنیا به شمار می‌آید و بازدید از بیشتر بخش‌های گردشگری این شهر پولی است. اما نکته‌ی مهمی که در این رابطه باید خدمت شما عرض کنیم آن است که بانک‌های این شهر ممکن است با خیلی از کارت‌های بانکی که در اختیار شما قرار دارد کار نکند و بهترین اقدام برای بازدید از اماکن مختلف دیدنی این شهر همراه داشتن پول نقد است. بنابراین از صرافی‌های معتبر پول نقد روسی بگیرید و بعد به گشت و گذار در این شهر بپردازید.

 

بایدها و نبایدهای اولین سفر به روسیه

مسکو

۲- به مسیرها و وسایل حمل‌ونقل مسکو آشنا شوید

تاکسی یکی از وسایل حمل‌ونقل گران در مسکو به شمار می‌آید و احتمال دارد رانندگان تاکسی این شهر وقتی ببینند شما از مسیرهای این شهر آگاهی ندارید، راه شما را دور کنند و هزینه‌های گزاف‌ی از شما بگیرند. بنابراین در سفر به این شهر از طریق اینترنت و نقشه‌های موجود از مسیرها و وسایل حمل‌ونقل عمومی شهر مسکو در فضای وب، با این شهر و سیستم‌های ارتباط شهری‌اش بیشتر آشنا شوید تا هیچکس نتواند در این رابطه سر شما را کلاه بگذارد. همچنین به شما توصیه می‌کنیم اگر خواستید در این شهر تاکسی بگیرید حتما از اپلیکیشن‌های موجود برای تاکسی گرفتن استفاده کنید. این اپلیکیشن‌ها براساس کوتاهترین مسیر هزینه‌ی جابه‌جایی شما را محاسبه می‌کنند.

 

معرفی ارزان‌ترین هتل‌های مسکو برای اقامتی مقرون به صرفه

مسکو 

۳- هتل‌ها را خوب بشناسید

مسکو پر از هتل‌های لوکس و عالی و همینطور هتل‌های معمولی برای اقامت است. هتل‌های این شهر در سال ۲۰۱۲ به عنوان بهترین هتل‌های جهان انتخاب شده‌اند. بنابراین در سفرتان به این شهر شما از بابت اقامت مشکلی نخواهید داشت اما توصیه ما به شما این است قبل از انتخاب هتلی برای اقامت در این شهر حتما درباره آن خوب تحقیق کنید. دسترسی، امکانات تفریحی و رفاهی و همینطور تخفیفات و میزان هزینه به ازای هرشب اقامت از مهمترین متغیرها برای انتخاب یک هتل در این شهر هستند.

 

۱۰ تفریح رایگانی که در سفر به مسکو باید انجام دهید

مسکو

۴- غذای محلی نوش جان کنید

مسکو پر از رستوران‌های بین‌المللی درجه یک برای سفارش دادن معروف‌ترین و بهترین غذاهای دنیاست. در این شهر شما می‌توانید بهترین غذاهای ایتالیایی، فرانسوی، مدیترانه‌ای، عربی و ... را نوش جان کنید. همچنین اگر به دنبال غذاهای حلال در مسکو هستید باید بدانید این شهر رستوران‌های حلال معروف نیز در خود به اندازه‌ی کافی دارد. اما اگر به دنبال نوش جان کردن غذاهایی هستید که برایتان خاطره‌انگیز شوند به شما توصیه می‌کنیم در این شهر به رستوران‌هایی بروید که غذاهای محلی روسی طبخ و سرو می‌کنند. غذاهایی که زیاد از ذائقه‌ی ما ایرانی‌ها دور نیستند و همینطور قیمت‌های گرانی ندارند.

مسکو

۵- به مترو بروید

متروی مسکو یکی از زیباترین متروهای جهان است. شاید باورتان نشود هرکدام از ایستگاه‌های متروی این شهر یک معماری شگفت‌انگیز دارند که دیدن آن خالی از لطف نیست. بنابراین برای جابه‌جایی‌هایتان در این شهر تا می‌توانید از مترو استفاده کنید. این کار باعث صرفه‌جویی در هزینه‌هایتان نیز می‌شود.

مسکو

۶- در سفر به مسکو از کلیساها دیدن کنید

مسکو جاذبه‌های تاریخی بسیار در خود دارد. چرا که حداقل در تاریخ معاصر جهان شهر مهمی بوده است و روزگار متفاوتی را به خود دیده است. در سفرتان به این شهر به شما توصیه می‌کنیم از کلیساهای زیبای مسکو که جزو جاذبه‌های تاریخی مهم آن به شمار می‌آیند دیدن کنید. کلیساهایی که معماری‌های فوق‌العاده‌ای دارند و همه‌ی اجزای آنها سبب شگفتی می‌شوند.

مسکو

۷- شب‌های این شهر را در خیابان‌هایش پرسه بزنید

یکی از مهمترین تفریحاتی که در مسکو می‌توانید انجام بدهید پرسه‌زدن در خیابان‌های آن است. این شهر در خود خیابان‌های معروفی دارد که شب‌ها زیر نور چراغ‌ها، زیبایی‌های صد چندان پیدا می‌کنند و به گردشگران این شهر امکان می‌دهند روی دیگری از مسکو را ببینند. خیابان‌های مشهور این شهر پر از کافه‌ها و فروشگاه‌ها هستند که می‌توانید برای استراحت کردن و یا خریدن بهترین و لوکس‌ترین سوغاتی‌ها به آنها مراجعه کنید. در پرسه‌زنی‌تان در خیابان‌های این شهر یادتان باشد عکس‌های زیبا از خودتان بیندازید.

 

۷ بوتیک مد روز دنیا در مسکو مخصوص خانم‌ها

مسکو

۰۷ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران