بازدید از کاخ کوسکوا در مسکو را از دست ندهید

جاذبه‌های گردشگری مسکو
بازدید از کاخ کوسکوا در مسکو را از دست ندهید

روسیه از جمله کشورهایی است که تاریخ پر فراز و نشیبی را در طول سالیان تجربه کرده است. از این رو امروزه با داشتن تاریخی غنی به یکی از مقاصد اصلی گردشگری تبدیل شده است. وقایع و اتفاق‌های پیش آمده در طول تاریخ را می‌توان در تور روسیه با رفتن به جاذبه‌های گردشگری تاریخی آن مشاهده کرد. از جمله این مکان‌ها بنای با شکوه کاخ کوسکوا می‌باشد. با ما باشید تا با جزئیات بیشتر این کاخ آشنا شوید.

 

کاخ کوسکوا (Kuskovo Palace)  

کاخ کوسکوا بنایی با شکوه در شهر مسکو روسیه می‌باشد. در حال حاضر درهای این کاخ بعد از گذراندن حوادث تاریخی بسیار به عنوان موزه به روی گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ باز شده است. قسمت اعظم این کاخ به صورت دست نخورده و سالم باقی مانده است. در این بازدید می‌توانید از اتاق‌ها و سالن‌ها با معماری با شکوه، وسایل طلاکوب، شومینه‌های ساخته شده از جنس سنگ مرمر، آینه‌های بزرگ، نقاشی‌های فوق‌العاده زیبا از چهره افراد، مجسمه‌های تزئینی و ... دیدن کنید. گفته می‌شود ساخت کاخ کوسکوا به همراه تمامی زیرمجموعه‌هایش حدود ۴۰ سال طول کشیده است.

 

۷ جاذبه‌ی دیدنی در نزدیکی میدان سرخ مسکو

 Kuskovo Palace

 

تاریخچه کاخ کوسکوا 

قدمت کاخ کوسکوا به قرن هجدهم برمی‌گردد. البته پیشینه تاریخی ملکی که این کاخ در آن بنا شده است مربوط به قرن ۱۶ام می‌باشد. به این صورت که در آن زمان‌ها از این ملک به عنوان مکانی برای تفریح در فصل تابستان استفاده می‌شد. این مکان ملک شخصی شاهزاده شرمیتوا بود. حدود ۲۰۰ سال بعد مجموعه‌ای از کاخ‌ها و باغ‌های تفریحی در این ملک بنا شدند و از آن تاریخ به بعد شکل اصلی خود را حفظ کرده و به مکانی برای بازدید عموم مردم تبدیل شده است. مردم روسیه جشن‌های ملی خود را با شکوه و جلال بسیار زیاد در این مجموعه برگزار می‌کردند.

 

Kuskovo Palace

 

ساخت بنای اصلی کاخ کوسکوا در سال ۱۷۷۵ آغاز گردید. حدود ۲۰ سال طول کشیده است تا کارهای ساخت این بنا تکمیل شود. در نهایت در سال ۱۷۹۶ ساخت آن به اتمام رسید. در این مجموعه عمارتی به نام گروتو وجود دارد. ساختمان گروتو در سال ۱۷۵۵ شروع به ساخت گردید و حدود ۶ سال بعد ساخت آن تمام شد. به دنبال اتمام پروژه ساخت این ساختمان پارکی به نام ارمیتاژ در همین محوطه شروع به ساخت گردید. تقریبا در سال‌های ۱۷۶۵ پارک ارمیتاژ به حالت بهره‌برداری رسید. علاوه بر این موارد بخش‌های دیگری نیز به نام‌های نارنجستان سنگی و گرین هاوس در سال‌های ۱۷۶۱ تا ۱۷۸۳ تاسیس شدند.

 

معرفی ارزان‌ترین هتل‌های مسکو برای اقامتی مقرون به صرفه

Kuskovo Palace

 

در حال حاضر کاخ کوسکوا به یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری در مسکو روسیه تبدیل شده است. دیدن آن را به تمامی علاقه‌مندان به مکان‌های تاریخی پیشنهاد می‌کنیم. گردشگران می‌توانند در این مکان آثاری از معماری قرن ۱۸ام، موزه چینی متعلق به آثار سرامیکی قرن ۱۵ام تا ۲۰ام، پارک‌ها، مجسمه‌ها و آلاچیق‌های دیدنی را مشاهده کنند و از زیبایی‌های آن‌ها لذت ببرند.

 

معماری بخش‌های مختلف مجموعه کاخ کوسکوا

بنای اصلی کاخ کوسکوا با معماری منحصر به فردش از چوب‌های صورتی رنگ توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. این کاخ دارای زیر ساخت سنگی می‌باشد. کسانی که در زمینه معماری‌های تاریخی سر رشته داشته باشند می‌توانند سبک معماری باروک و باستانی بسیار زیبایی را در این بنا مشاهده کنند. از جمله بخش‌های این کاخ می‌توان به اتاق‌های بزرگ، سالن بازی و بیلیارد، اتاق خواب و کتابخانه اشاره کرد.

 

 بهترین رستوران‌های مسکو برای خوردن غذاهای سنتی

Kuskovo Palace

 

ساختمان گروتو در اصل یک آلاچیق ساخته شده از جنس سنگ می‌باشد. در طراحی این آلاچیق نیز می‌توان شاهد سبک معماری باروک بود. گروتو با دیوارهای رنگین شیشه‌ای و مجسمه‌های زیبا مزین شده است.

در پارک ارمیتاژ نیز می‌توانید سبک معماری باروک را به وضوح مشاهده کنید. این سبک معماری در آلاچیق پارک بیشتر از هر چیز دیگری دیده می‌شود. جشن‌ها و رویدادها و غرفه‌های نقاشی نیز در بخش گرین هاوس به دلیل داشتن سالن مجلل و بزرگی اجرا می‌شوند.

 

طریقه بازدید از کاخ کوسکوا

کاخ کوسکوا در شهر مسکو روسیه که پایتخت این کشور می‌باشد قرار گرفته است. گردشگران می‌توانند با رزرو تورهای درون شهری و یا گرفتن یک تاکسی خود را به این مجموعه زیبا برسانند.

 

 ۷ مرکز خرید بزرگ و مجلل مسکو؛ شهر تفریح‌های هیجان‌انگیز و خوش‌گذرانی‌ها

Kuskovo Palace

 

برای بازدید از آن احتیاج به تهیه بلیط می‌باشد. با این صورت که قیمت بلیط‌ها برای گردشگران ۲۰۰ روبل (واحد پول روسیه) است. البته برای بازدید از پارک ارمیتاژ احتیاج به تهیه بلیط مخصوص آن است. هزینه ورودی این پارک ۱۰۰ روبل می‌باشد.

۱۱ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران