بازدید از موزه لنین مسکو

جاذبه‌های گردشگری مسکو
بازدید از موزه لنین مسکو

مسکو پایتخت کشور روسیه یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای دنیاست که سالانه از هزاران توریست میزبانی می‌کند. شهری با بناهای جادویی و رویایی که درهایش به روی گردشگران باز است و از آنها در بهترین هتل‌ها میزبانی می‌کند. شهری با رستوران‌ها و کافه‌های درجه یک که با لذیذترین غذاها از مهمانانش پذیرایی می‌کند. شهری که شب‌های آرام و روزهای پر جنب و جوش برای مسافرانش می‌سازد. شهری بی‌نظیر که با بناهای هیجان‌انگیز و تاریخی برترین فضاهای شهری را برای مسافرانش پدید می‌آورد و خاطره‌هایی ماندگار در ذهن آنها به یادگار می‌گذارد. در سفرتان با تور روسیه به این شهر اگر به دنبال بازدید از یک بنا و یک فرد جذاب تاریخی هستید همراه ما باشید تا با هم سری به موزه‌ی لنین یکی از مهمترین موزه‌های شخصیت‌شناسی دنیا بزنیم.

 


لنین تجلی ترس یا اراده‌ی ملی


لنین اگر یکی از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر نباشد که هست، بدون شک یکی از مهمترین افراد قرن بیستم است. فردی که با خوانش خود از مارکس، انقلابی در روسیه به وجود آورد و در این انقلاب تعداد زیادی از کشوران را نیز توانست متحد خود سازد. فردی که به حکومت تزاری پایان داد و به عنوان پدر معنوی انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ شناخته می‌شود. البته او فقط پدر معنوی نبود و برای مدت کوتاهی نیز زمام امور را دست گرفت اما چندی نپایید که دنیا را برای همیشه ترک کرد و جای خود را به استالین داد. فردی که با دیکتاتوری معروفش به نوعی تجلی ترس در قرن بیستم به حساب می‌آید. از این رو لنین نیز پدر این ترس محسوب می‌شود. در سفرتان با تور مسکو اگر دوست دارید بیشتر با انقلاب ۱۹۱۷، لنین و بعد از او جوزف استالین آشنا شوید به موزه‌ی لنین تشریف ببرید جایی که خود نیز لنین انتظار حضور شما را می‌کشد.

 

۱۰ گالری معروف مسکو که در آنها می‌توانید به تماشای هنرهای معاصر این شهر بنشینید

 

 

موزه لنین مسکو

 


لنین در موزه لنین


جالب‌ترین و مهمترین شی‌ای که در این موزه از آن نگهداری می‌شود و سالانه مطابق با آمار دو و نیم میلیون نفر از آن بازدید می‎‌کنند خود لنین است. پیکر بی‌جان و مومیای شده‌ای که سال‌هاست در تابوت دراز کشیده و پشت شیشه‌ها خودش را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است. پیکر بی‌جانی که هنوز کالبدش دارای صلابت است و بعد از دانستن از شرح احوالات و حالات او در این موزه، شاید هیچ عملی جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر از دیدن خود او نباشد که کت و شلواری شیک به تن دارد.

 

 

موزه لنین مسکو

 


بازدید از موزه‌ی لنین یک تفریح رایگان


شاید برایتان جالب باشد بدانید بازدید از این موزه کاملا رایگان است و نیازی نیست هزینه‌ای بپردازید. موزه‌ای که متاسفانه به دلیل ناآگاهی تعدادی از مسافران، برخی بنگاه‌های گردشگری، جهت بازدید موزه از آنها پول دریافت می‌کنند. حواستان باشد در این مورد سر شما کلاه نرود. این موزه در نزدیکی کاخ کرملین قرار دارد و به لحاظ دسترسی شهری در موقعیت مناسبی قرار گرفته است. نکته‌ی مهمی که در بازدید از این موزه باید مد نظر داشته باشید آن است که در روزهای تعطیل رسمی و در برخی روزهای سال این موزه به دلیل تعمیرات تعطیل است و در این روزها نباید برای بازدید به آن مراجعه کنید. درهای این موزه از روزهای سه‌شنبه تا جمعه‌ی هرهفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب به روی بازدیدکنندگانش باز است.

 

بایدها و نبایدهای اولین سفر به روسیه

 

 

موزه لنین مسکو

 


نکات مهم در بازدید از موزه لنین


۱- موزه‌ی لنین یکی از موزه‌های مهم جهان به حساب می‌آید و شرایط امنیتی ویژه‌ای بر آن حاکم است. بنابراین برای آنکه دچار دردسر نشوید و از بازدیدتان لذت ببرید به شما توصیه می‌کنیم به نکاتی که حراست و ماموران امنیتی موزه بر آنها تاکید دارند توجه کنید و همینطور خودتان را برای یک بازرسی بدنی آماده کنید.
۲- در بازدید از این موزه کیف و ساک‌های دستی همراه خود نداشته باشید. همانطور که خدمتتان عرض شد در این موزه وضعیت امنیتی شدیدی حاکم است و بر همین اساس اگر کیف یا ساک دستی به همراه داشته باشید باید آنها توسط ماموران مربوط ضبط و مورد تجسس قرار گیرد. شاید برایتان جالب باشد این ضبط و تجسس هزینه‌ دارد و هزینه‌ی آن نیز از شما دریافت خواهد شد. پس کیف و ساک دستی همراه خود نداشته باشید.

 

۵ مکان دیدنی در مسکو که دید متفاوتی از شهر به شما خواهد داد

 

 

موزه لنین مسکو

 


۳- ورود هرگونه شی فلزی، تلفن همراه، دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری، انواع مایعات یا کیف‌های بزرگ به داخل آرامگاه لنین ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود. بنابراین در پی جاسازی کردن این موارد و وارد کردن آنها به داخل موزه نباشید که برایتان دردسر درست خواهد شد.
۴- توجه داشته باشید که درون آرامگاه لنین شما باید دائما در قالب یک صف حرکت کنید و پیش بروید. بنابراین کمی صبر و حوصله به خرج بدهید و از اینکه داخل یک نظم قرار گرفته‌اید عصبانی نشوید.

۰۵ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران