زیباترین شهرهای روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
زیباترین شهرهای روسیه

روسیه یکی از وسیع‌ترین کشورهای جهان در اروپا و آسیاست که این روزها یکی از بهترین مقاصد برای سفر به شمار می‌رود. شما در شهرهای روسیه می‌توانید با سازه‌های زیبای گنبدی پیازی روبه‌رو شوید، پهنه‌های وسیع بیابان و زمستان‌های سختش را ببینید، شب‌های پر ماجرا داشته باشید و با قطار سفری به یاد ماندنی را تجربه کنید. روسیه شهرهای قدرتمند فرهنگی، حومه‌های روستایی ایده‌آل، ثروت‌های هنری و تعداد زیادی از مردم خوش‌آمدگو را در دل خود جای داده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا زیباترین شهرهای روسیه را به شما معرفی کنید.

 

سفر به زیباترین شهرهای روسیه

مدت‌هاست که تور روسیه شیفتگی بسیاری از مسافران کنجکاو را به خود جلب کرده است. اگر بخواهید خودتان و برای اولین بار به روسیه سفر کنید، سخت است که بدانید در کشوری به این بزرگی از کجا باید شروع کنید، اما در این لیست می‌توانید زیباترین شهر روسیه را پیدا کنید و با یک برنامه‌ریزی خوب به هر کدام از آنها که می‌خواهید سفر کنید. سنت پترزبورگ، مسکو، جزیره اولخون، کیژی، پسکوف، پتروپاولوفسک، ولادیمیر، ایرکوتسک، کازان، نیژنی نووگورود، سوچی و مجموعه حلقه طلایی از شهرهای منتخب توریستی هستند. از نظر شما بهترین شهر روسیه برای سفر کدام است؟

 

سنت پترزبورگ - مرکز فرهنگی پرآذین روسیه

سنت پترزبورگ شهری با تاریخ طولانی و پر حادثه و یکی از بهترین شهرهای روسیه برای بازدید است. در سال ۱۶۱۱، این شهر با نام Nyens تاسیس شد و به طور پیوسته در اندازه و اعتبار رشد کرد. همانطور که رژیم‌ها در اطراف شهر بزرگ بالا آمدند و سقوط کردند، بارها و بارها نام آن تغییر یافت تا اینکه به نام فعلی خود، سنت پترزبورگ رسید. تاریخ این شهر آثار نمادین متعددی مانند کلیساهای زیبای قدیمی با معماری فوق‌العاده آراسته را بر جای گذاشته است. امروزه، بازدیدکنندگان تور سنت پترزبورگ عاشق کشف فرهنگ شهر و همچنین شرکت در ورزش‌های آبی و لذت بردن از هنرهای زیبای شهر هستند. بسیاری از گردشگران سنت پترزبورگ را زیباترین شهر روسیه می‌دانند. این شهر پرآذین دارای یک صحنه فرهنگی فوق العاده از جمله کنسرت و همچنین موزه‌های متعدد و تورهای تاریخی است. یک راه عالی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زندگی محلی در اینجا، شامل بازدید از برخی از آپارتمان‌های کومونالکا است، یک ترتیب زندگی مشترک که در دوران شوروی آغاز شد.

مسکو - پایتخت قدرتمند و باشکوه روسیه

مسکو پایتخت روسیه و همچنین مرکز جهانی هنر، موسیقی، علم، دانشگاهی و سیاست این کشور، بهترین شهر روسیه برای سفر است. این شهر با قدمت هزاره، مکانی جذاب برای کاوش برای بازدیدکنندگان است، با هنر و معماری از هر دوره، علاوه بر لذت های فراوان مدرن برای شرکت در آن. اگرچه بازدید از کلیسای جامع، تنها دلیل سفر با تور مسکو افسانه‌ای نیست، اما یک ماجراجویی واقعی است! در مورد مسکو، واقعیت بر خیال غلبه دارد. این کلان شهر روسیه مکانی زیبا برای سفر است و کاملا متفاوت از هر چیزی است که در جاهای دیگر پیدا کنید. مسکو همچنین از بهترین شهرهای روسیه به شمار می‌رود.

 

بهترین نقاط اینستاگرامی مسکو

جزیره اولخون - مروارید سیبری

این چهارمین جزیره بزرگ جهان است که به دریاچه محدود می‌شود و برای یک قدم به گذشته، جزیره اولخون مکانی فوق‌العاده برای بازدید و اقامت در روسیه است. این جزیره در حدود ۲۵۰ کیلومتری شمال شرقی ایرکوتسک قرار دارد و از طریق زمین یا از طریق دریا قابل دسترسی است که در اینجا فرهنگ بومیان محلی به طور قابل توجهی حفظ شده است، بنابراین می‌توانید گوشه‌ای منحصر به فرد از روسیه را به روشی معتبر تجربه کنید. این جزیره بزرگ در وسط دریاچه بایکال قرار دارد و موقعیت ایزوله آن باعث می‌شود هم شلوغ نباشد و هم طبیعتا نفسگیر باشد. اگر تمام شهرهای روسیه را کاوش کرده‌اید و به دنبال موارد بیشتری هستید، جزیره اولخون زیباترین شهر روسیه به شمار می‌رود و باید از آنجا بازدید کنید.

حلقه طلایی - بهشت سفر جاده‌ای

حلقه طلایی مجموعه‌ای از شهرهایی است که پایه و اساس شکل گیری و فرهنگ روسیه در نظر گرفته می‌شود. برای مسافرانی که به ویژه به تاریخ روسیه علاقه مند هستند، سفر در برخی از این شهرهای شگفت‌انگیز در زبان روسی ضروری است. چند مورد خوب، برای شروع، یاروسلاول، ولادیمیر، و سوزدال هستند. بسیاری از مکان‌های درون این شهرها به دلیل ارزشی که نه تنها برای تاریخ روسیه بلکه برای تاریخ جهان به طور کلی دارند، تحت حفاظت یونسکو هستند. قدمت بسیاری از سازه‌ها به قرون وسطی و پس از آن برمی‌گردد، بنابراین بازدیدکنندگان این منطقه می‌توانند تجربه‌ای از زندگی در مدت‌ها قبل داشته باشند. اگر از شهرهای روسیه در حلقه طلایی دیدن کردید، حتما از چند موزه و صومعه نیز دیدن کنید.

 

بهترین کارهای رایگان در سن پترزبورگ

کیژی – جزیره‌ای مسحور کننده برای کاوش در روسیه

کیژی جزیره‌ای آرام و از زیباترین شهرهای روسیه است که در نزدیکی مرکز هندسی دریاچه اونگا در جمهوری کارلیا در شمال روسیه قرار دارد. در طول ماه‌های گرم تابستان، این جامعه کوچک با گردشگری به موزه تاریخ، معماری و قوم‌نگاری دولتی کیژی در فضای باز نگهداری می‌شود. این یک موزه در فضای باز است که به بازدیدکنندگان در مورد زندگی قرن هجدهم در روسیه آموزش می‌دهد. اگر از کیژی دیدن کردید، می‌توانید در این شهر حفاظت شده قدم بزنید و با زندگی روزمره، مذهب، سرگرمی‌ها و خانواده‌های روستایی روسیه آشنا شوید. یکی از برترین جاذبه‌های روسیه، تجربه آموزنده و منحصر به فردی است که ارزش سفر را دارد.

پسکوف - شهر تاریخی جذاب

پسکوف شهری باستانی است که فاصله چندانی با مرز استونی ندارد. این شهر یک مقصد عالی و بهترین شهر روسیه برای سفر است، زیرا نمونه‌‌های زیبایی از معماری تاریخی، به ویژه کلیساها و صومعه‌ها، همراه با برجسته‌ترین جاذبه‌اش Pskov Krom را ارائه می‌دهد. این ارگ قرون وسطایی در کنار رودخانه یک جواهر معماری روسی است و کلیسای جامع تثلیث به همان اندازه محبوب است. صومعه میروژسکی متعلق به قرن دوازدهم یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی است که ارزش بازدید دارد و به خاطر نقاشی‌های دیواری مذهبی چشمگیرش مشهور است. علاوه بر معماری فوق‌العاده باستانی، موزه‌ها و تئاترهای بسیار متنوعی در شهر پسکوف به همراه تعداد زیادی بناها و مجسمه‌های جالب برای کشف وجود دارد. پسکوف یکی از آن شهرهای روسیه است که می‌بایست در برنامه سفر خود قرار دهید.

 

بهترین مراکز خرید سنت پترزبورگ

پتروپاولوفسک - جواهری زیبا برای بازدید در روسیه

شهر پتروپاولوفسک-کامچاتسکی که در منطقه دورتر شرق روسیه در کنار دریای برینگ و دریای اوخوتسک قرار گرفته و پس‌زمینه‌ای الهام‌بخش از سرزمین‌های کوهستانی دارد. پتروپاولوفسک از بهترین شهرهای روسیه برای گردش و اقامت است. در این شهر قایق‌سواری و سفرهای سازمان یافته به مناظر اطراف از جمله دره آبفشان و آتشفشان اوزون ارائه می‌شود. علاوه بر مناظر شگفت‌انگیز، گردشگران می‌توانند از بسیاری از موزه‌ها، تئاترها و مناظر با اهمیت تاریخی دیدن کنند. مقاصد محبوب در این نزدیکی عبارتند از بنای یادبود پیتر و پل، آتشفشان و ذخیره‌گاه طبیعی تری براتا، و موزه آتشفشانی، ولکاناریوم.

ولادیمیر - یک شهر باستانی مرفه

ولادیمیر، واقع در شرق مسکو، شهری پرجنب‌وجوش، تاریخی و یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در منطقه غربی و همچنین زیباترین شهر روسیه است. این شهر به عنوان پایتخت منطقه اداری استان ولادیمیر، خوشبختانه نمونه‌های زیادی از معماری تاریخی روسیه را حفظ کرده و به خوبی به خطوط حمل و نقل اصلی از جمله جاده و راه‌آهن متصل است. این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و گردشگران بسیاری را برای دیدن و انجام دادن فراهم می‌کند. کلیسای جامع سنت دمتریوس و کلیسای جامع اسوسپشن در میدان سوبورنایا و همچنین کلیساهای باستانی سنت نیکلاس در گالیا و کلیسای نیکیتسکایا از جاذبه‌های اصلی هستند. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند برای خرید و تفریح از خیابان Bolshaya Moskovskaya دیدن کنند، در حالی که موزه‌ها و تئاترها ارزش سرگرمی زیادی دارند. در لیست سفر خود، ولادیمیر را هم جزو شهرهای روسیه که باید از آن دیدن کنید، بنویسید.

 

بهترین سوغاتی‌ها در سفر به مسکو

ایرکوتسک - شهر زیبای حفاظت شده روسیه

ایرکوتسک شهر بزرگی است که در شرق سیبری و در نزدیکی نوک جنوبی دریاچه بایکال واقع شده و گفته می‌شود عمیق‌ترین آب شیرین جهان است. این شهر که به ‌عنوان ایستگاه اصلی راه‌آهن ترانس سیبری شناخته می‌شود، بهترین شهر روسیه برای سفر و مکانی عالی برای کاوش است زیرا معماری سنتی را با زندگی قرن بیست‌ و یکمی ترکیب می‌کند. بازدیدکنندگان می‌توانند انتظار خرید با کیفیت، فرهنگ شگفت‌انگیز و سرگرمی‌های فراوان را در بارها، تئاترها و موزه‌ها داشته باشند. ایرکوتسک همچنین شهرهای روسیه است که بازار مرکزی و انواع مراکز خرید سرپوشیده به سبک غربی دارد.

کازان - شهر باستانی باشکوه روسیه برای کشف

کازان شهری التقاطی است که هویت آن ریشه در ورزش و همچنین هنر، مذهب و علوم دارد. شاید بیشتر به خاطر رویدادهای ورزشی خود مشهور است و اغلب به آن "پایتخت ورزشی روسیه" می‌گویند. با این حال، بازدیدکنندگان تور کازان بیشتر با موزه‌ها و مراکز مذهبی متعدد آن روبرو می‌شوند. مساجد بزرگ در کنار هم با کلیساهای عظیم وجود دارند که همگی به یک اندازه زیبا و استادانه طراحی شده‌اند. اینجا یکی از پراهمیت‌تری شهرهای روسیه به شمار می‌رود زیرا موزه‌های مختلفی از هنر گرفته تا علم و تاریخ در دسترس دانش‌آموزان دارد، مانند موزه دوران کودکی شاد و موزه زندگی شوروی. مطمئنا این یک شهر جالب و متنوع در روسیه است که یک گردشگر ماجراجو باید آن را کشف کند.

 

راهنمای سفر خانوادگی با کودکان به مسکو

نیژنی نووگورود - شهری تاریخی و پر رونق

نیژنی نووگورود زیباترین شهر روسیه در غرب روسیه در رودخانه‌های ولگا و اوکا قرار دارد. این شهر با بیش از یک میلیون نفر جمعیت ترکیبی از گذشته تاریخی با حال مدرن و صنعتی است. با اتصالات حمل و نقل فوق العاده، شهر به راحتی از طریق راه آهن، هوا یا ماشین قابل دسترسی است. مجموعه کرملین نیژنی نووگورود شاید قابل توجه‌ترین جاذبه گردشگری باشد. این قلعه قرون وسطایی یک شاهکار معماری است که دارای ۱۲ برج است که روی دیوارهای آن ردیف شده‌اند. اما این شهر چیزهای بیشتری برای کاوش گردشگران دارد، از مینین و میدان پوژارسکی بگیرید تا پلکان چکالوف. پارک Sormovskiy یک نقطه مهم قابل توجه است و مناطق تفریحی در فضای باز را ارائه می‌دهد که برای بچه‌ها ایده‌آل است. اسکیت روی یخ، نمایشگاه تفریحی و سرگرمی در فضای باز فقط در برخی از این شهرهای روسیه ارائه می‌شوند.

سوچی - شهری زیبا واقع در دریای سیاه

تور سوچی که در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ به شهرت رسید و در حاشیه دریای سیاه واقع شده، در میان شهرهای روسیه فوق‌العاده است. این شهر همچنین برای ورزش‌های زمستانی و تابستانی ایده‌آل به نظر می‌رسد. در طول فصول گرم، ورزشکاران آماتور و حرفه‌ای علاقه‌مند به استفاده از فعالیت‌های ورزشی آبی مانند کایت موج سواری هستند و در طول زمستان، مقصد محبوبی برای اسکی و اسنوبورد است. اگر به دنبال مکانی برای انجام ورزش محبوبتان هستید، سوچی یک انتخاب عالی و بهترین شهر روسیه برای سفر است. جاذبه‌های گردشگری سوچی، مناظر و سواحل فوق‌العاده ، این شهر را به مقصدی تبدیل می‌کند که باید حتما ببینید!

 

گشت و گذار در بهترین موزه‌های مسکو

۳۰ مرداد ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 12 شهریور 1402)

نظرات کاربران