زیباترین پارک‌های ملی روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
زیباترین پارک‌های ملی روسیه

روسیه کشوری پهناور و سردسیر است که با دریاچه‌های زیبا، کوه‌های سبز، آتشفشان‌ها، سواحل و صخره‌های عظیم پوشیده شده است. این گوناگونی موجب شده تا این کشور بزرگ و گسترده از موهب مناظر و مناطق طبیعی زیادی برخوردار شود. به علاوه چون شامل مناطق مختلف آب و هوایی می‌شود جنگل‌های سرسبز مهم و زیبایی را در خود جای داده است. با توجه به این گوناگونی‌های زیبا روسیه جاهای منحصر به فردی برای کاوش بازدید ارائه می‌دهد. آیا قصد بازدید و گردش در تور روسیه را دارید؟ از رفتن به زیباترین پارک‌های ملی آن غافل نشوید.

 

پارک کوه Ruskeala

این پارک زیبای کوهستانی که در جمهوری کارلیا در شمال روسیه واقع شده بسیار به فنلاند نزدیک است. این پارک زیبای کوهستانی به پوشش گیاهی مقاوم به سرما با طیفی از گیاهان و درختان محلی و گونه‌های مختلف جانوران بومی پوشیده شده است. به علاوه چشم‌اندازهای پانورامای زیبا و فوق ‌العاده این پارک شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است. همچنین بزرگراه آبی این پارک روسیه و فنلاند را به هم متصل کرده و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به این پارک طبیعی زیبا بروید و از کاوش گوشه و کنار زیبایی‌های آن لذت ببرید.

 

هیجان در پارک Divo Ostrov، سن پترزبورگ

آدرس: Ruskeala, Republic of Karelia, Russia

 

ذخیره طبیعی Sinskie Stolby

ذخیره گاه طبیعی Sinskie Stolby که در جمهوری ساخا، یاکوتیا واقع شده به خاطر ارزش بسیار بالایی که در زمین شناسی دارد مشهور و شناخته شده است. این ذخیره‌گاه هر ساله از اواسط آوریل تا اواسط سپتامبر یعنی اوایل اردیبهشت تا نیمه مهر پذیرای گردشگران است. شما در این دوره می‌توانید از جنگل‌های انبوه، درختان سر به فلک کشیده و آبگیرهای بسیار زیبا دیدن کرده و به پیاده‌‌روی و کاوش بپردازید. کمپینگ و عکاسی از علاقه‌مندی‌های طرفداران طبیعت در این پارک است.

آدرس: Sinsk, The Republic of Sakha, Russia

 

شبه جزیره کامچاتکا (Kamchatka)

گردشگران هر ساله به خاطر طبیعت وحشی معروف و شناخته شده کامچاتکا، رودخانه‌های خروشان، چشمه‌های آب گرم زیبا و قله‌های برفی زیاد به این شبه جزیره رویایی می‌روند. اگرچه رسیدن به این پارک آسان نیست اما مجموعه‌ای از تمام مواردی که نام بردیم باعث شده تا توجهات به این پارک بیشتر شود و بر تعداد گردشگرای که از آن بازدید می‌کنند بیافزاید. تماشای مناظر اطراف برکه‌ها و دریاچه‌های کوچک با پس زمینه‌ای از کوه‌های نیمه سبز و نیمه سنگی از مهم‌ترین جاذبه‌های این پارک محسوب می‌شود.

 

۹ فعالیت جذاب در پارک ودنخا (VDNKH) مسکو

آدرس: Poluostrov Kamchatka, Kanchatsky Kray, Russia

 

آتشفشان‌های کامچاتکا

آتشفشان‌های کامچاتکا که در نزدیکی شهر پتروپاولوسک-کامچاتسکی واقع شده‌اند گروه بزرگی از آتشفشان‌های مختلف واقع در شبه جزیره کامچاتکا هستند. این شبه جزیره تقریبا ۱۶۲ آتشفشان دارد که ۲۹ مورد از آن‌ها هنوز فعال هستند. این بخشی از حلقه آتش، جایی که صفحه تکتونیکی اوراسیا با صفحات آمریکای شمالی و اقیانوس آرام به هم می‌رسند، است. از این تعداد ۶ مورد آن‌ها به ثبت میراث جهانی یونسکو نیز رسیده‌اند. بنابراین اگر اهل ریسک و هیجان هستید و می‌خواهید از منطقه‌ای آتشفشانی و کم‌تر دیده شده بازدید کنید بیش از این تردید نکنید.

آدرس: Petropavlovsk-Kamchatsky, Russia

 

ذخیره طبیعی بایکال

ذخیره طبیعی بایکال محل قرارگیری بایکال بزرگ‌ترین دریاچه روسیه است. ذخیره‌گاه طبیعی بایکال در قسمت جنوب شرقی سیبری و همسایه شهر ایرکوتسک و جمهوری بوریاتیا است. در این ذخیره‌گاه طبیعی حیوانات غنی و متنوعی زندگی می‌کنند که از هر بخش و منطقه‌ای زندگی جانوری خودش را دارد. برای طبیعت دوستانی که علاقه به رصد و تماشای حیوانات جنگلی و وحشی را دارند رفتن به این پارک ملی فرصتی عالی و استثنایی خواهد بود. جدا از پوشش گیاهی و جانواری بایکال جایی به شدت زیبا و دیدنی هم هست.

 

معرفی پارک‌های آبی مسکو

آدرس: Lake Baikal, Russia

 

پارک طبیعی Altai Tavan Bogd

پارک ملی Altai Tavan Bogd محل زندگی کوه‌های Altai است که به دلیل چشم اندازهای زیبا و موقعیت مکانی فوق‌العاده‌شان بسیار معروف و شناخته شده‌اند. این کوه‌های که در اصل منشا آتشفشانی دارند از کشورهای روسیه، چین، قزاقستان و مغولستان عبور می‌کنند. به علاوه این رشته کوه زیبا و عظیم بلندترین کوه‌های سیبری شناخته می‌شوند. درختان مخروطی سبز و دشت‌های وسیع چشم هر بیننده‌ای را سحر می‌کند.

آدرس: Altai Republic, Russia

 

پارک ملی Losiny Ostrov

استروف که در شمال شرقی مسکو واقع شده تا کیلومترها جنگلی گسترده و پوشیده از حیوانات محلی را ارائه می‌دهد. در حالی که این پارک جایی عالی برای گشت و گذار است اما شب‌ها می‌تواند خطرناک و حادثه آفرین باشد به همین دلیل به همه توصیه می‌شود در طول روز از این پارک بازدید کنند.

 

گشت‌وگذاری ناب در کوچه‌پس‌کوچه‌های لنین‌گراد

آدرس: Losiny Ostrov National Park, Russia

۱۰ آبان ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 29 خرداد 1400)

نظرات کاربران