جذاب‌ترین تم پارک‌های روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
جذاب‌ترین تم پارک‌های روسیه

روسیه همواره یکی از مهم‍‌ترین و تاثیرگذارترین کشورهای جهان به شمار رفته است. این کشور استراتژیک به واسطه تاریخ و فرهنگ غنی که دارد، توانسته است به یکی از کشورهای توریستی تبدیل شود. جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، مراکز تفریحی، تجاری و رفاهی کم نظیر روسیه، دلایلی هستند که سال‌ها میلیون‌ها توریست از سراسر جهان تصمیم می‌گیرند این کشور را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند. روسیه در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به ساخت تم پارک‌ها با فضایی دل انگیز در سراسر این کشور داشته است. در واقع این پارک‌ها با فضایی جذاب و داشتن امکانات دلپذیر از جمله بازی‌های متنوع، مکانی مورد علاقه کودکان و حتی والدین آن‌ها می‌باشند. در واقع طراحی تم پارک‌ها به گونه‌ای است که برای گروه‌های سنی مختلف جذاب بوده و به آن‌ها خوش می‌گذرد. در این مقاله قصد داریم به معرفی جذاب‌ترین تم پارک‌های تور روسیه­ بپردازیم تا راهنمایی برای شما که قصد سفر به روسیه پهناور را دارید، باشد.

 

تم پارک ترامپولین نبو (Trampoline Park NEBO Theme Park)

پارک ترامپولین نبو یکی از زیباترین و خاص‌ترین تم پارک‌های روسیه است. این تم پارک زیبا در خیابان لنینگرادسکی، مسکو قرار دارد. سرسره‌های آبی ترامپولین نبو از جذاب‌ترین بازی‌های این تم پارک هستند که طرفداران ورزش‌‌های آبی، می‌توانند نهایت لذت را از این مجموعه ببرند. تم پارک ترامپولین نبو بیش از ۳۰ جاذبه تفریحی مختلف دارد که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است؛ بطوریکه بسیاری افراد برای چندمین بار به این تم پارک می‌آیند. نکته قابل توجه در رابطه با این پارک این است که تنها با گرفتن یک بلیط  به عنوان ورودی، می‌توانید از همه بازی‌ها و فعالیت‌های تفریحی آن استفاده کنید. این پارک همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است. در تم پارک ترامپولین نبو می‌توانید از جاذبه‌های تفریحی و رفاهی زیر، استفاده کنید.

  • سرسره آبی
  • طناب چند سطحی
  • بالا رفتن از دیوار
  • نینجا آرنا
  • کافه‌ها و رستوران‌ها

 

سفر به زیباترین شهرهای روسیه

 

تم پارک دیوو استروف (Divo Ostrov Theme Park)

به شما توصیه می‌کنیم که هنگام سفر به مسکو، حتما از تم پارک Divo Ostrov بازدید کنید؛ زیرا به شکلی کاملا جذاب و دیدنی طراحی شده است. این مکان منحصر به فرد یکی از جاذبه‌های تفریحی خانوادگی عالی در تور مسکو می‌باشد. به طوری که در این تم پارک می‌توانید اوج هیجان را تجربه کنید. بازی‌های تم پارک دیوو استروف بسیار هیجان انگیز بوده و آدرنالین را در خون شما به اوج خود خواهند رساند. فقط توجه کنید که این بازی‌ها و فعالیت‌ها برای کودکان توصیه نمی‌شود. در این تم پارک می‌توانید ۳۴ بازی هیجان‌انگیز را تجربه کنید که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • چرخ و فلک بزرگ
  • ترن هوایی گردباد
  • تاب بلند بال
  • برج سقوط آزاد

البته اگر قصد سفر با کودکان خود را به تور روسیه دارید، نگران نباشید. چرا که در این مکان تفریحات و بازی‌های مخصوصی برای کودکان نیز در نظر گرفته شده است.

 

تم پارک گالیور (Guliver Theme Park)

تم پارک گالیور از جمله مکان‌های تفریحی دوست داشتنی در روسیه است که برای گروه‌های سنی مختلف مناسب می‌باشد. این پارک به نوعی متفاوت طراحی شده است؛ به این صورت که در آن مسیرهای مسحور کننده با موانعی مختلف وجود دارند که افراد باید از آن‌ها عبور کرده و در طول مسیر هیجان‌های مختلفی را تجربه کنند. در واقع در این شهربازی گزینه‌های تفریحی مختلفی بر اساس سطح دشواری به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد که هر کدام به نوبه خود از جذابیت‌های دوچندانی برخوردار هستند. جدا از این مسیر موانع، فعالیت‌ها و ورزش‌های زیادی نیز در تم پارک گالیو وجود دارند که با هدف افزایش آدرنالین خود طراحی شده‌اند. تمامی بازی‌ها و فعالیت‌های این تم پارک دارای امنیت بالایی هستند و شما با خیال راحت می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید. برای کودکان هم بازی‌های کم خطر و هیجان انگیزی و براساس رده‌های سنی مختلف، در نظر گرفته شده است. در کنار تمامی این موارد شما می‌توانید وعده ناهار یا شام خود را در رستوران‌ همین تم پارک با غذاهای با کیفیت، میل کنید. نوشیدن یک قهوه بعد از یک بازی هیجان‌انگیز در کافی شاپ تم پارک گالیور نیز خالی از لطف نخواهد بود.

 

بهترین فعالیت‌های جذاب در سنت پترزبورگ

 

تم پارک اسکازکا (Skazka Theme Park)

تم پارک اسکازکا یکی دیگر از جذاب‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین پارک‌های روسیه است که در میان تم پارک‌های مختلف مسکو قرار دارد. این پارک مانند یک سرزمین افسانه‌ای طراحی شده است و شما را به محض ورود شیفته خود خواهد کرد. پارک اسکازکا بر روی یک پل زیبا در شهر مسکو قرار دارد و چشم اندازی زیبا از محیط اطراف را ارائه می‌دهد. در این پارک علاوه‌بر بازی‌ها و سرگرمی‌های مختلف و هیجان انگیز برای شما و کودکانتان، شخصیت‌های کارتونی مختلف محبوب و مورد علاقه را قرار داده است. بنابراین کودکان اوقات بسیار خوشی را در کنار شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه خود سپری خواهند کرد. بنابراین تم پارک اسکازکا از بهترین مکان‌ها برای کودکان در سفر به کشور زیبای روسیه است. کودکان در کنار والدین خود می‌توانند از رایدها، چرخ و فلک‌ها، زمین هاسکی، بالا رفتن از دیوارها، غار جادویی، پیست اسکیت، سینما، قلعه کوئست و خیلی چیزهای دیگر در این مکان استفاده کرده و خاطره بسیار خوشی را برای خود رقم بزنند.

 

تم پارک گورکی (Gorki Theme Park)

پارک گورکی در مسکو یکی از معروف‌ترین تم‌ پارک‌های روسیه است که در مسکو، کریمسکی وال، شماره ۹ واقع شده است. این تم  پارک در امتداد رودخانه مسکو بنا شده است و به دو بخش مجزا تقسیم شده است. درفصل  زمستان این تم پارک بازدیدکنندگان زیادی دارد زیرا رودخانه کاملا یخ زده است و آن‌هایی که به ورزش‌های زمستانی مانند اسکیت روی یخ علاقه دارند،  می‌توانند از انجام آن روی رودخانه یخ زده، لذت ببرند. در این پارک سیستم‌های روشنایی زیبا و چراغ های دیسکو به همراه پخش موسیقی وجود دارد تا مردم بتوانند در شب و هنگام تاریکی هوا، از فضا و منظره زیبای رودخانه، لذت ببرند.

 

بهترین نقاط اینستاگرامی مسکو

 

مجتمع توریستی اتنومیر (Etnomir Theme Park)

مجتمع توریستی Etnomir یکی از تم پارک‌های معروف و دوست داشتنی در تور سنت پترزبورگ روسیه است که گردشگران می‌توانند در کنار تفریح و سرگرنی در آن با موقعیت و اهمیت تاریخی این شهر نیز آشنا شوند. گردشگران می‌توانند از سرگرمی‌های متنوع  پارک لذت ببرند و در عین حال چشم انداز زیبای شهر را تماشا کنند. تم پارک اتنومیر مملو از کافه‌ها و رستوران‌هایی است که می‌توانید در آن‌ها از غذاهای متنوع و اصیل روسی لذت ببرید. چیزی که در مورد این مکان شگفت انگیز بهتر است بدانید، نمایشگاه‌های تعاملی آن هستند که بازدیدکنندگان می‌توانند انواع مختلفی از هنرها و صنایع دستی مانند شمع سازی را آموخته و لحظات سرگرم‌کننده‌ای را سپری کنند.

 

تم پارک فون لند (Funland Theme Park)

فون لند یک پارک خانوادگی است که در سال ۱۹۸۰ در مسکو افتتاح شد. این تم پارک دارای وسایل تفریحی و جاذبه‌های زیادی است. یکی از پرطرفدارترین بخش‌های این تم پارک مناطق تفریحی با برکه، چمن و درختان سرسبز و زیبا است. تم پارک فون لند میزبان رویدادها و فستیوال‌های سالانه متعددی در مسکو می‌باشد و این اهمیت آن را چندین برابر کرده است. این پارک جذاب و دیدینی در فضایی به وسعت ۸ هکتار قرار داشته و درون آن یک باغ وحش باشکوه، یک باغ وحش حیوانات خانگی، پاساژها، کافه‌ها، یک استخر شنا در فضای باز، یک چرخ و فلک و بسیاری چیزهای سرگرم‌کننده دیگر پیدا خواهید کرد. همچنین شما در فصل زمستان می‌توانید از اسکیت روی یخ در تم پارک فون لند لذت ببرید و یا به گشت و گذار در سرزمین پریان جادویی یخی بپردازید. در این تم پارک در طول تعطیلات سالیانه، جشن‌های زیادی برگزار می‌‌کند که در صورت تمایل می‌توانید برنامه سفر خود را با آن‌ها تنظیم کنید.

 

تم پارک دزدان دریایی هپیلون (Happylon Pirates Theme Park)

تم پارک دزدان دریایی هپیلون در مرکز خرید VEGAS در شهر مسکو واقع شده است. این پارک که در دو طبقه ساخته شده است، دارای تم جزیره دزدان دریایی بوده و شامل بازی‌ها و سرگرمی‌های مختلف برای افراد در گروه‌های سنی مختلف می‌باشد. این پارک میزبان رویدادهای مختلفی است که می‌تواند مردم را مشغول و سرگرم کند. علاوه بر این، تعداد زیادی بازی پازل و مسابقات هیجان انگیز برای تمام سنین و همچنین هدایای هیجان انگیز برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است که همه آن‌ها در کنار هم سبب لذت بردن شما از محیط این پارک تفریحی خواهند شد. مطمئن باشید در این تم پارک، اوقات خوشی را با خانواده‌تان سپری خواهید کرد.

 

سفر به سن پترزبورگ و حضور در شب‌های سفید

 

تم پارک سافاری، گلندژیک (Safari Theme Park, Gelendzhik)

تم پارک سافاری، گلندژیک مناسب دوستداران و علاقه‌مندان به حیات وحش است. بازدید از این پارک از بهترین راه‌ها برای شناخت بیشتر و کسب اطلاعات در مورد حیات وحش روسیه می‌باشد. در این پارک حیوانات مختلفی نگهداری می‌شوند که برخی از آن‌ها، حیواناتی بوده‌اند که از بچگی از آن‌ها نگهداری شده و سرپرستی نداشته‌اند. در این پارک حیوانات در فضای باز نگهداری می‌شوند تا احساس راحتی داشته باشند. تم پارک سافاری در ارتفاع ۶۴ متری از سطح دریا قرار داشته و دیدی کامل و زیبا از شهر مسکو به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. همچنین در این پارک موزه‌ای قرار دارد که اطلاعاتی دقیق از دوره‌های تاریخی کشور کهن روسیه، در اختیار شما بازدیدکنندگان، قرار خواهد داد.

 

پارک آبی زولوتایا بوختا (ZolotayaBukhta Water Park)

پارک آبی زولوتایا بوختا یکی دیگر از بهترین تم پارک‌های روسیه محسوب می‌شود. همچنین بزرگترین پارک آبی روسیه به شمار می‌آید که مملو از سرسره‌های آبی شگفت انگیز است. گردشگران می‌توانند در این تم پارک از منظره دریای سیاه و کوه‌های قفقاز لذت ببرند که می‌توان گفت بزرگ‌ترین جاذبه این پارک هستند. شما می‌توانید بلیط این تم پارک را به صورت آنلاین خریداری کنید و حتی می‌توانید برای رسیدن به این پارک، از شاتل‌های مخصوص استفاده کنید و دسترسی آسان، سریع و البته ارزانی را داشته باشید.

 

کلام آخر

در کشور روسیه، پارک‌ها و تم پارک‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. زیرا مکان‌هایی خانوادگی به شمار می‌آیند و کلیه افراد یک خانواده به اقتضای سن خود، از آنجا لذت خواهند برد. در این مقاله ما مهم‌ترین تم پارک‌های روسیه که بیشتر در شهر مسکو واقع شده‌اند را برای شما معرفی کردیم؛ تا با شناخت آن‌ها، بتوانید قبل از سفر، تم پارک با فضای مورد علاقه خود و خانواده را انتخاب کنید.

 

۱۳ حقیقت جالب درباره سنت‌پترزبورگ

۰۵ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران