جذاب‌ترین پارک‌های آبی روسیه

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
جذاب‌ترین پارک‌های آبی روسیه

پارک‌های آبی همواره به عنوان یکی از سرگرم‌کننده‌ترین مکان‌ها برای توریست‌ها شناخته می‌شوند؛ چرا که در کنار تفریحات آبی می‌توان اوج هیجان و لذت را نیز با رفتن به آن‌ها تجربه کرد. خوشبختانه روسیه نیز به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد توریستی در بین گردشگران ایرانی پارک‌های آبی دوست داشتنی متعددی را در خود جای داده است که علاقه‌مندان فرصت سپری کردن روزی هیجان‌انگیز را در آن‌ها خواهند داشت. به خصوص اگر به دنبال پارک ‌های آبی روسیه در حوالی سواحل دریای سیاه هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا شما را با چند مورد از جذاب‌ترین آن‌ها آشنا کنیم.

 

۵ پارک آبی پرطرفدار روسیه

در منطقه جنوب روسیه چندین هتل و استراحتگاه محبوب وجود دارد که افراد بسیاری را از سراسر کشور جذب خود می‌کند. در صورتی که قصد سپری کردن تعطیلاتی به یادماندنی با تور روسیه در این حوالی را دارید، پارک‌های آبی گزینه‌های جذابی برای شما خواهند بود که در زیر به معرفی ۵ مورد از محبوب‌ترین آن‌ها واقع در حوالی سواحل دریای سیاه می‌پردازیم:

 

۱. گلدن بی - از بزرگترین پارک‌های آبی اروپا و روسیه

گلدن بی (Golden Bay) به عنوان یکی از بزرگترین پارک‌های آبی در محدوده اروپا و جنوب روسیه موفق شده به انتخاب اول مسافران علاقه‌مند به این قبیل از مکان‌ها تبدیل شود. این مجموعه که با نام زولوتایا بوختا (Zolotaya Bukhta) نیز شناخته می‌شود با مساحتی در حدود ۱۵ هکتار طیف گسترده‌ای از تفریحات را در خود جای داده است. به طوری که تعداد سرسره‌های آن به ۶۹ عدد می‌رسد که با حداکثر ارتفاع ۱۳۷ متر هر بازدیدکننده‌ای را به هیجان وا می‌دارد. ناگفته نماند که در این میان وسیله‌های تفریحی فوق‌العاده هیجان‌انگیزی نیز وجود دارد که استفاده از آن‌ها بدون شک کار هر کسی نیست. به عنوان مثال «کامیکازه» وسیله‌ای با ارتفاع یک ساختمان ۹ طبقه است که نهایت آدرنالین را در بدن شما ترشح خواهد کارد. همچنین این پارک آبی شامل یک شهر آبی مجهز به شکل یک قلعه است که ۸ استخر در اندازه‌های مختلف، یک زمین بازی با ترامپولین و فواره با ۱۰ تفریح آبی متنوع را در خود جای داده است.

همان طور که گفته شد گلدن بی یکی از مجهزترین پارک ‌های آبی روسیه به شمار می‌آید که علاقه‌مندان در آن می‌توانند به کمک مربیان با تجربه شنا و غواصی در یک مخزن مخصوص با عمق زیاد را آموزش ببینند. علاوه بر همه این موارد شایان ذکر است که این پارک آبی رستوران، پیتزا فروشی و یک کافه را نیز در خود جای داده که در صورت احساس خستگی و گرسنگی می‌توانید اندکی در آن‌ها نشسته و شکم خود را با غذاهای خوشمزه سیر کنید.

  • ساعات کاری: از ۹ صبح تا ۷ عصر
  • هزینه ورودی: کودکان ۶۵۰ روبل و بزرگسالان ۱۴۰۰ روبل؛ ورود برای کودکان زیر ۱۰۶ سانتی متر قد رایگان است.
  • مزایا: محیط بسیار بزرگ، تعداد بسیار زیاد وسیله‌های تفریحی، فراهم بودن برنامه‌های سرگرمی، فرصت برای غذا خوردن در رستوران‌های همین مکان، طراحی زیبا

 

جذاب‌ترین تم پارک‌های روسیه

عکس: kp.ru

 

۲. آکوالو – مجموعه‌ای باز برای تمام طول سال

مورد بعدی از دوست داشتنی‌ترین پارک ‌های آبی روسیه که در حوالی سواحل دریای سیاه قرار دارد، آکوالو (AquaLoo) است. پارک آبی AquaLoo در دهکده‌ای کوچک در جنوب روسیه واقع شده و به عنوان مجموعه‌ای منحصر به فرد در بین اکثر مسافران و ساکنان سوچی شناخته می‌شود. این پارک آبی در یک قلمرو وسیع قرار گرفته و از دو فضای سرپوشیده و روباز تشکیل شده که علاقه‌مندان فرصت استفاده از هرکدام از آن‌ها را خواهند داشت. از جمله امکانات این پارک آبی می‌توان به استخرهای متنوع از جمله استخر موج، فضاهای اختصاصی برای کودکان، وسایل آبی هیجان‌انگیز، سونا و کافه‌ها اشاره کرد. جالب است بدانید که برخی از استخرهای این مجموعه با آب دریا پر می‌شوند.

علاوه بر موارد فوق آنچه باعث تمایز آکوالند از دیگر پارک ‌های آبی روسیه می‌شود، رایگان بودن تنقلات و نوشیدنی‌ها در آن برای افراد است. همچنین هزینه‌ای که بابت بلیط ورودی پرداخت می‌شود شامل تمامی امکانات موجود در آن اعم از سونا، ماساژ و غیره خواهد بود.

  • ساعات کاری: از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • هزینه ورودی: قیمت بلیط برای یک روز کامل برای بزرگسالان ۱۷۰۰ روبل و برای کودکان ۸۰۰ روبل است. در صورت ورود بعد از ساعت ۲ ظهر قیمت بلیط ۲۰۰ روبل کمتر خواهد بود. همچنین تعرفه ورود از ساعت ۶ عصر به بعد ۱۰۰۰ روبل برای بزرگسالان در نظر گرفته شده است.
  • مزایا: برخورداری از یک منطقه بزرگ، مناطق بازی مخصوص کودکان، انیماتور، نوشیدنی و غذا در قیمت بلیط گنجانده شده است.

عکس: tripadvisor.com

 

۳. گلدن بیچ – هیجان انگیزترین سقوط‌های آزاد در تاریکی مطلق

گلدن بیچ (Golden Beach) یکی دیگر از پارک ‌های آبی روسیه است که با فضای بزرگ و امکانات زیاد خود توانسته مورد توجه توریست‌ها در محدوده سواحل دریای سیاه قرار بگیرد. این مجموعه دوست داشتنی که به خاطر قلمرو زیبای بزرگ و فرودهای فوق‌العاده هیجان‌انگیز خود شناخته می‌شود تنوع بالایی از سرسره‌ها و وسیله‌های بازی را در اختیار عاشقان آدرنالین و هیجان قرار می‌دهد. در کنار همه این موارد و فرصت به او رساندن آدرنالین در بدن در این پارک آبی همه چیز به گونه‌ای اندیشیده شده که مهمانان بتوانند به طور کامل استراحت کرده و به آرامش برسند.

در کنار موارد فوق از دیگر نکات مثبت این مورد از پارک ‌های آبی روسیه می‌توان به محدوده جداگانه‌ای که برای بازی بچه‌ها در نظر گرفته شده اشاره کرد. به طوری که این محدوده مساحت بسیار وسیعی داشته و به تعداد زیادی از انواع عناصر سرگرمی از قبیل فرود از سرسره‌ها، آبشار و غیره مجهز شده است.

  • ساعات کاری: این پارک آبی از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است.
  • هزینه ورود: قیمت بلیط تمام روز ۹۰۰ روبل برای یک کودکان و ۱۵۰۰ روبل برای بزرگسالان است. البته در صورت بازدید از مجتمع از ساعت ۶ عصر به بعد هزینه بلیط‌ها به ۸۰۰ برای کودکان و ۱۳۰۰ برای بزرگسالان کاهش می‌یابد.
  • مزایا: وحشتناک‌ترین و هیجان‌انگیزترین سقوط‌ها در تاریکی، در بر داشتن سرسره‌های جالب، برخورداری از فضای مناسب برای استراحت

 

زیباترین پارک‌های ملی روسیه

عکس: golden-beach-derbent.bookeder.com

 

۴. المپیا - تنها پارک آبی موضوعی در محدوده دریای سیاه

المپیا (Olympia) به عنوان تنها پارک آبی موضوعی در جنوب روسیه شناخته می‌شود که در شهر کوچک تفریحی Vityazevo قرار دارد. در طراحی این مجموعه از اسطوره‌های یونان باستان استفاده شده و کل محوطه با عناصر موضوعی مختلف تزئین شده است. البته که در این میان نمی‌توان تاثیر تجهیزات و وسیله‌های تفریحی منحصر به فرد آن را در تبدیل شدن المپیا به یکی از بهترین پارک ‌های آبی روسیه نادیده گرفت. چنانچه دوست دارید در کنار تفریحات آبی فرصت سرگرم شدن با وسیله‌های هیجان‌انگیز دیگری را در یک پارک موضوعی دوست داشتنی داشته باشید، المپیا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود. از دیگر امکانات المپیا می‌توان به محوطه اختصاصی برای بازی کودکان و همچنین قسمت جداگانه دیگر برای سرگرمی خانوادگی که در آن تعبیه شده اشاره کرد.

  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • هزینه ورود: قیمت بلیط‌ها از ۶۰۰ روبل تا ۱۳۰۰ روبل متفاوت است.
  • مزایا: بهترین پارک آبی موضوعی در دریای سیاه، برخورداری از هیجان‌انگیزترین وسیله‌های تفریحی، در بر داشتن چندین منطقه مجزا برای سنین مختلف.

عکس: holidify.com

 

۵. استارفیش – مجموعه‌ای با منطقه سبز زیبا

آخرین موردی که قصد داریم در این مقاله به عنوان یکی از بهترین پارک ‌های آبی روسیه واقع در محدوده سواحل دریای سیاه معرفی کنیم، استارفیش (Starfish) نام دارد. این پارک آبی بی‌نظیر در حوالی روستای تفریحی لازارفسکویه قرار گرفته و علاوه بر تفریحات هیجان‌انگیزی که در اختیار افراد قرار می‌دهد با طبیعت زیبا و سرسبز خود نیز توانسته مورد توجه همگان قرار بگیرد. این مجموعه دارای مساحتی در حدود یک هکتار بوده و وسیله‌های تفریحی هیجان‌انگیزی را از سرسره‌ها گرفته تا استخرهای شنای مخصوص کودکان و بزرگسالان را در خود جای داده است. همچنین استارفیش یک رستوران فست فود، بار و رستوران غذاهای محلی را نیز در خود جای داده که در صورت نیاز می‌توانید شکم خود را سیر کرده و پرانرژی به تفریح بازگردید.

  • ساعات کاری: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • هزینه ورودی: برای یک روز کامل برای بزرگسال ۱۲۵۰ روبل و برای کودکان ۱۰۰۰ روبل است. در صورت تفریح برای تنها ۴ ساعت قیمت بلیط‌ها ۱۰۰۰ روبل برای بزرگسالان و ۸۰۰ روبل برای کودکان خواهد بود. همچنین ورود کودکان زیر ۵ سال رایگان است.
  • مزایا: برخورداری از فضایی سرسبز و زیبا از گیاهان، یکی از بهترین‌ها در سواحل دریای سیاه، وسیله‌های تفریحی متنوع

 

پارک‌های آبی مسکو

عکس: thelostisland.com

 

منبع

 

۰۹ مرداد ۱۴۰۳

نظرات کاربران