فستیوال شب‌های سفید در روسیه 2020

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
فستیوال شب‌های سفید در روسیه 2020

هر ساله شهر زیبای سنت پترزبورگ به محلی بی بدیل برای شب زنده‌داری تبدیل می‌شود. هر سال به مدت دوماه این شهر خورشید نیمه شب را تجربه می‌کند و فرصتی به دست علاقه‌مندان فرهنگ و تاریخ می‌دهد تا خودشان را در غنای نقاط فرهنگی و جاذبه‌های دیدنی غرق کنند. برای بیشتر افراد که در نواحی جنوبی زمین زندگی می‌کنند تصور نیمه شبی روشن دشوار است، در حالی که سفر با تور روسیه تجارب منحصر به فرد خودش را دارد. آیا نمی‌دانید چه کارهایی انجام دهید؟ بیایید سری به فستیوال شب‌های روشن بزنیم.

 

شب‌های سفید چیست؟

اصطلاح شب‌های سفید به خورشید نیمه شب هم شهرت دارد. شب‌های سفید در طول ماه‌های تابستان در هر دو قطب شمال و جنوب اتفاق می‌افتد. با توجه به شرایط نیمکره شمالی، خورشید برای دو ماه به طور کامل غروب نمی‌کند و در تمام طول شب قابل رویت است. کشورهایی که این پدیده طبیعی را تجربه می‌کنند شامل روسیه، فنلاند، گرینلند، ایسلند، نروژ، کانادا و ایالات متحده آمریکا (آلاسکا) می‌شود. بسیاری از این مقاصد در دوره تابستانی خود اقدام به برگزاری رویدادها و جشن‌هایی می‌کنند اما سنت پترزبورگ گام فراتر گذاشته و کل این دوره را جشنواره شب‌های سفید تجلیل می‌کند.

 

راهنمای سفر دو نفره به سنت پترزبورگ

شب‌های سفید در روسیه

فستیوال شب‌های سفید در سنت پترزبورگ چیست؟

جشنواره شب‌های سفید جشنی عمومی از برنامه‌های فرهنگی شهر است که توسط اداره شهرداری سن پترزبورگ برگزار می‌شود. سنت پترزبورگ یکی از زیباترین و شاعرانه‌ترین شهرهای روسیه محسوب می‌شود و حالا تصور کنید جشنواره باله، اپرا، موسیقی کلاسیک و هنرهای دیگر با برنامه‌ای از اجراهای مختلف از بهترین استعدادهای نوظهور و نام‌های بزرگ در کنار هم چقدر می‌تواند تجربه‌ای خاص، منحصر به فرد و تکرار نشدنی باشد. این جشنواره همه ساله با ترکیبی از آثار کلاسیک و کم‌تر شناخته شده برتر به بازتولید جدیدی اقدام می‌کند. در طی این مدت به مدت حدودا ۲ ماه برنامه‌های باله، اپرا و موسیقی کلاسیک و کنسرت‌هایی در سالن باشکوه مارینسکی، هنرستان و تئاتر هرمیتاژ برگزار می‌شود. از دیگر بخش‌های این جشنواره فعالیت شبانه برخی از گالری‌ها و موزه‌های معتبر شهر است. ورودی برای علاقه‌مندان رایگان بوده و می‌توان تا بعد از نیمه شب از موزه‌ها و گالری‌های برجسته شهر دیدن کرد. موزه‌هایی که در این دوره فعالیت شبانه دارد نه موزه‌های شب‌های طولانی شناخته می‌شوند.

 

شب‌های سفید را در سنت پترزبورگ خوش بگذرانید

شب‌های سفید در روسیه

کدام موزه‌ها در فهرست شب‌های طولانی هستند؟

بسیاری از موزه‌های برجسته سن پترزبورگ در رویداد موزه شب‌های طولانی شرکت می‌کنند. برخی از آن‌ها تا نیمه شب درهایشان را باز نگه می‌دارند در حالی که برخی دیگر برنامه عصرانه دارند و تا پایان شب تعطیل می‌کنند. در اینجا گزیده‌ای از موزه‌هایی که در سال‌های اخیر شرکت کرده‌اند را فهرست کرده‌ایم.

  • موزه تاریخ مذهب: این موزه تاریخ اعتقادات و آداب و رسوم دینی را در سراسر جهان با آثار هنری، متون و موارد آیینی ترسیم می‌کند.
  • موزه یادبود دفاع و محاصره لنینگراد: مستندسازی محاصره شهر از طریق عکس‌ها، پوسترهای تبلیغاتی و اهداء آثار باقی‌مانده از بازماندگان.
  • موزه عروسک‌ها: مجموعه‌ای غنی از عروسک‌ها، سربازان و اسباب بازی‌های سنتی از سراسر جهان را به نمایش می‌گذارد.
  • موزه تاریخ سیاسی: مروری کلی از سیاست‌هایی که روسیه را از گذشته تا به امروز شکل داده است.
  • کاخ Sheremetev: با مجموعه‌ای از آلات موسیقی قرن ۱۹ تا ۲۰ به عنوان شعبه‌ای از موزه موسیقی فعالیت می‌کند.

 

۶ مرکزخرید سنت پترزبورگ که بهترین خریدها را می‌توانید از آنها انجام بدهید

شب‌های سفید در روسیه

و ده‌ها موزه و گالری هنری دیگر که در این رویداد شرکت می‌کنند را می‌توانید در وبسایت Art Night ببینید.

 

در جشنواره شب‌های سفید چه وقایعی اتفاق می‌افتد؟

این همه هنر و فرهنگ در جشنواره شب‌های سفید با تعدادی رویداد عمومی همراه است. نکته برجسته این جشواره نمایش کشتی اسکارلت است. این جشن در اصل برای دانش آموزانی که از دبیرستان فارغ می‌شوند است که در آخر هفته نزدیک به سالن تابستان برگزار می‌شود. این جشنواره در سن پترزبورگ به لطف نمایش عظیم آتش بازی، کنسرت در فضای باز و یک نمایش تماشایی از آب، نور و پیروتکنیک در بین اقشار مختلف مردم مورد توجه مردم دنیا واقع شده است.

 

گشت‌وگذاری ناب در کوچه‌پس‌کوچه‌های لنین‌گراد

شب‌های سفید در روسیه

از دیگر بخش‌های جذاب این جشنواره مربوط به کارناوال‌هایی می‌شود که در سطح شهر برگزار می‌شوند و که از مهم‌ترین آن‌ها را می‌توانید در حومه Peterhof پیدا کنید. همچنین برخی از اجراهای مدرن و معاصر نام‌های بین‌المللی در میدان کاخ شهر برگزار می‌شود.

 

چه زمانی جشنواره شب‌های سفید برگزار می‌شود؟

برنامه رسمی شب‌های سفید بین اواخر ماه مه و اواخر ماه جولای هر سال با تاریخ‌های دقیقی که فقط یک یا دو روز متفاوت دارند برگزار می‌شود. شب طولانی موزه‌ها نیز رویدادی یک شبه است که چند روز قبل آن برگزار می‌شود.

  • تاریخ جشنواره ۲۰۲۰
  • شب‌های سفید از ۲۲ می تا ۲۲ جولای

شب‌های سفید در روسیه

پدیده طبیعی شب‌های سفید از اواخر ماه می تا اوایل جولای ادامه دارد که درخشان‌ترین این شب‌ها بین ۱۱ام جون و ۲ ام جولای اتفاق می‌افتد.

۱۱ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران