پیترلند سن‌پترزبورگ، بزرگ‌ترین پارک آبی روسیه

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
پیترلند سن‌پترزبورگ، بزرگ‌ترین پارک آبی روسیه

تور سن پترزبورگ به خیلی چیزها معروف است، اما به پارک‌های آبی‌اش معروف نیست، چون شهری سردسیر محسوب شده که بخش زیادی از سال، هوا آنقدری گرم نخواهد بود که بتوانید در استخرهای روباز شنا کنید. اما امروز می‌خواهیم یک پارک آبی سرپوشیده را به شما معرفی کنیم که ویژگی‌های درخشانی دارد. همراه ما باشید تا در مقتدرسیر تابان، بزرگ‌ترین پارک آبی روسیه را به شما معرفی نماییم.

 

معرفی کوتاهی از پارک آبی پیترلند (Piterland)

پیترلند نه تنها بزرگ‌ترین پارک آبی روسیه بلکه یکی از بزرگ‌ترین‌ها در کل اروپا است. این پارک در شهری سردسیر همچون سن‌پترزبورگ، در تمام طول سال باز است و شما حتی در روزهای برفی این شهر نیز می‌توانید، تفریح در پیترلند را تجربه کنید. این مهم به خاطر گنبد بزرگ و زیبایی به وجود آمده که بخش زیادی از آن از شیشه‌ است و به خوبی نور خورشید را به داخل راه می‌دهد.

 

بهترین رستوران‌های روسی در سن پترزبورگ

این مجموعه بسیار زیبا البته تنها به پارک آبی محدود نشده و یک مرکز خرید ۴ طبقه و همچنین مجموعه سینمایی را نیز شامل شده که در خود یک اتاق تماشای فیلم ۷ بعدی نیز دارد. در کنار تمامی این امکانات، اسپا، پارکینگ رایگان، اتاق ورزش و رستوران را نیز اضافه کنید تا ببینید که پیترلند واقعا یک مجموعه کامل برای تفریح و گردش و حتی خرید در تور روسیه به حساب می‌آید.

 

جاذبه‌های پارک آبی پیترلند

این پارک آبی گنجایشی به اندازه ۲۰۰۰ نفر داشته و با دکوری فوق‌العاده جذاب و سرسبز و یک کشتی چوبی بزرگ، حتما از نظر بصری شما را مجذوب خود خواهد کرد. چند استخر بزرگ برای پیترلند در نظر گرفته شده که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. اما جذاب‌ترین این استخرها، استخر روی کشتی است که در نهایت از آن‌جا می‌توانید وارد دو سرسره آبی کوچک شوید.

 

بازدید از کلیسای ناجی در خون سن پترزبورگ

سه سرسره آبی بزرگ پارک، هیجان انگیز‌ترین بخش پیترلند هستند که تنها برای افراد بالای ۱۵۰ سانت توصیه خواهند شد. برای سوار شدن به روی دو تا از آن‌ها، حتما باید تویوپ‌های زرد رنگ را همراه داشته باشید که عموما باید صبر کنید تا دیگران کارشان با آن‌ها تمام شود. متاسفانه از نظر امکانات اینچنینی، خیلی پیترلند خوب کار نکرده است.

بخشی مخصوص کودکان و نوجوانان نیز در پیترلند وجود دارد که بازی‌های متنوعی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. بخش‌هایی از پارک نیز تجهیزاتی برای استراحت و کسب آرامش وجود دارد که می‌توانید، مدتی را در آن‌جا استراحت نمایید.

 

بهترین هاستل‌های سن پترزبورگ

چطور به پارک پیترلند سنت پترزبورگ برویم

خوشبختانه با مترو به راحتی می‌توانید به این پارک بروید. کافی است مسیر خود را جوری تعیین کنید که بتوانید در ایستگاه Begovaya پیاده شوید. بعد از بیرون آمدن از خروجی باید به راست بپیچید و در خیابان Yakhtennaya پیش بروید تا به محل پارک برسید.

مخارج حضور در پارک آبی پیترلند

شما در پیترلند می‌توانید بلیط‌هایی برای یک روز کامل یا برای ۵ ساعت تهیه کنید. قیمت بلیط‌های ۵ ساعته برای افراد بزرگسال (بالای ۱۳ سال) در روزهای وسط هفته ۱۲۰۰ روبل و در آخر هفته ۱۵۰۰ روبل است. بعد از ۵ ساعت به ازای هر یک ربعی که در پارک بمانید، باید ۱۰۰ روبل پرداخت کنید. اما قیمت بلیط‌های یک روزه برای بزرگسالان ۱۵۰۰ روبل در ایام وسط هفته و ۱۷۰۰ روبل در آخر هفته است. کودکان کم‌تر از ۱۳ سال تنها بلیط‌های یک روزه را می‌توانند بخرند که این بلیط‌ها در روزهای وسط هفته ۸۰۰ روبل و در آخر هفته‌ها ۹۰۰ روبل است. در نهایت افراد کم‌تر از ۵ سال، می‌توانند رایگان به داخل پارک آبی برده شوند.

با توجه به تجربه افرادی که به پارک آبی پیترلند رفته‌اند، ۵ ساعت کاملا برای تجربه بازی‌های آن کاملا کافی است، مگر این که گروهی به پارک رفته باشید و بخواهید ساعت‌ها در آن‌جا بمانید که در آن صورت پیشنهاد می‌کنیم از بلیط‌های یک روزه استفاده کنید. اما هزینه‌ها در پارک به این‌جا ختم نمی‌شود. اجاره لاکر قفل دار و امن کوچک ۱۰۰ روبل و بزرگ ۱۵۰ روبل است، اما اگر وسایل اضافی نداشته باشید، می‌توانید یکی اجاره کرده و دو نفره استفاده کنید. در این‌جا می‌توانید چیزهایی از جمله حوله، صندلی‌های راحتی و چیزهایی از این قبیل نیز تهیه کنید که همگی هزینه در پی دارند.

 

۷ مسیر حمل و نقل عمومی برای دیدن سن پترزبورگ

ساعات فعالیت: وسط هفته ۳ بعدازظهر تا ۱۰:۳۰ شب و آخر هفته‌ها از ۱۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب

آدرس: 72, Primorsky Prospekt, Saint Petersburg

شماره تماس: ۰۰۷۸۱۲۷۷۷۱۵۵۵

۱۹ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران