گشت و گذاری زمستانه در سن پترزبوگ روسیه

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
گشت و گذاری زمستانه در سن پترزبوگ روسیه

روسیه کشوری پهناور و سردسیر در نیم کره شمالی زمین است که زمستان‌های پربرفش ماجراجویان و علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی را به خودش جلب می‌کند. اگر در مورد این که زمستان را سری به تور روسیه بزنید یا نه مردد هستید، ما به عنوان راهنما شهر زیبای سن پترزبورگ را به شما معرفی می‌کنیم که با وجود جاذبه‌های ذاتی‌اش در زمستان چهره متفاوتی از خودش به نمایش می‌گذارد. ما در این مقاله به شما می‌گوییم که در ماه‌های آذر و دی و نهایتا بهمن گشت و گذار در این شهر تاریخی و شناخته شده روسی چگونه خواهد بود.

 

چه چیزی برای سفر زمستانه به سن پرزبورگ ببریم؟

برخی از مردم برای سفر زمستانه به روسیه نگرانند و برخی‌ها تصور می‌کنند قرار است با سرمای فراتر از تصور تجربه کنند اما حقیقت این است که آب و هوای سن پترزبورگ در زمستان بسیار متفاوت است و می‌تواند بسیار سرد یا در حد میانگین اروپا باشد، یعنی هیچ تضمینی وجود ندارد که کریسمس سفید را در سن پترزبورگ ببینید و همه چیز سفید پوش شده و شبیه سرزمین عجایب زمستانی شده باشد. اگر می‌خواهی حتما سن پترزبورگ را برفی ببینید باید حداقل اواخر دی تا اواسط بهمن به این شهر سفر کنید. فوریه (از نیمه بهمن تا اوایل اسفند) سردترین ماه روسیه است. میانگین آب و هوای سن پترزبورگ در ماه دسامبر می‌تواند بسیار سرد یا معتدل باشد. چند روز قبل از سفر دمای هوا را بررسی کنید، با این حال، می‌توانید انتظار هر چیزی از +۳ تا -۲۷ درجه سانتیگراد را داشته باشید. از آنجایی که این دوره هوای شهر بسیار سرد است باید ژاکت گرم داشته باشید و حتما جواب گرم و پشمی، کلاه و دستکش فراموش نشود. همچنین داشتن کفش محکم و ضدآب برای جلوگیری از نفوذ یخ زدگی و همچنین کاپشنی گرم با لایه‌های داخلی و رویه ضدآب نیز باید در چمدان شما باشد.

چه کارهایی در سفر زمستانه به سن پترزبورگ انجام دهیم؟

سن پترزبورگ در زمستان سرد و برفی است و کریسمس بسیار رویایی و باشکوهی دارد. با این‌همه نباید تصور کنید در چنین سرما و برفی در هتل حبس خواهید شد، برعکس کلی کار و فعالیت هست که تعطیلات جذابی را برای شما رقم می‌زنند.

 

بهترین کارهای رایگان در سن پترزبورگ

به بانیا (سونای روسی) بروید

هنگامی که هوای بیرون به شدت سرد است، می‌توانید از دمای منفی در یک مکان بسیار گرم، یعنی سونای سنتی روسی به نام بانیا پنهان شوید. تجربه رفتن به سونای روسی به شدت منحصر به فر و خاص است و نباید این سفر آن را از دست بدهید. در سطح شهر چندین بانیا وجود دارد و در امکانات برخی از هتل‌های لوکس سن پترزبورگ نیز گنجانده شده است اما برای تجربه‌ای معتبر توصیه می‌کنیم از بانیای واقع در خیابان دگتیارنایا دیدن کنید که بازسازی شده و عالی به نظر می‌رسد. پرسنل اینجا انگلیسی بلد هستند و شما می‌توانید به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. بانایا یکی از تفریحات خاص در روسیه شناخته می‌شود.

در رستوران بانشیکی (Banshiki restaurant) سن پترزبورگ غذاهای سنتی بخورید

پس از بازدید از بانیا سنتی روسی، می‌توانید از یک غذای سنتی روسیه با طعم بی‌نظیر و اصیل لذت ببرید. یک رستوران شگفت انگیز در همان ساختمان بانیا به نام بانشکی وجود دارد که از لحاظ  سطح کیفیت غذا و ارائه شما را تحت قرار خواهد داد. همچنین منوی غذای آن‌ها گران نیست، بنابراین مکانی عالی برای امتحان غذاهای روسی درسن پترزبورگ است که حتما باید از آن دیدن کرده و چیزی در آن بخورید تا تور شما کامل شود.

 

راهنمای خرید لباس مد روز در سنت پترزبورگ

از موزه آرمیتاژ (Hermitage Museum) سن پترزبورگ دیدن کنید

وقتی بیرون سرد و برفی است و سرمای هوا تا استخوان نفوذ می‌کند، گذراندن روزی در موزه ایده خوبی به نظر می‌رسد مخصوصا این که موزه آرمیتاژ یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان است و شما می‌توانید به راحتی یک روز کامل را صرف گشت و گذار در نمایشگاه‌های دائمی و موقت آن کنید. موزه آرمیتاژ که سابقا به عنوان قصر تزار مورد استفاده قرار می‌گرفت دارای اتاق‌های بسیار مجلل و بسیار چشمگیری است که چشم‌های شما را به خودش خیره خواهد کرد. حتی در زمستان، صف‌های ورود به آرمیتاژ می‌تواند بسیار طولانی باشد. با این حال، می‌توانید با خرید یک بلیط تور، که به شما امکان می‌دهد بدون صرف وقت در صف وارد موزه شوید در وقت و برنامه ریزی‌تان صرفه جویی کنید.

برای اسکی به یکی از کلوپ‌های اسکی سن پترزبورگ بروید

با وجود این که سن پترزبورگ کوهی برای اسکی ندارد، اما چند شیب و دامنه مصنوعی برفی برای اسکی در زمستان ارائه می‌دهد. در حومه سن پترزبورگ حدود سه یا چهار استراحتگاه اسکی وجود دارد. با این حال، آنها خارج از شهر هستند، بنابراین نیاز است که با وسایل نقلیه عمومی سن پترزبورگ، تاکسی و یا ماشین کرایه‌ای به آن‌جا بروید. توصیه می‌کنیم بین اقامتگاه‌های اسکی Igora، Okhta Park یا Tuutari Park را بررسی کنید. ایگورا و اوختا پارک دارای هتل‌های مناسبی هستند که می‌توانید شب در آن اقامت کرده و از اسپا، استخر و سونا استفاده کنید.

 

جاذبه‌های اصلی سن پترزبورگ

آموزش اسکیت روی یخ در یکی از پیست‌های اسکیت سن پترزبورگ

یکی از تفریحات سرگرم کننده در سن پترزبورگ در زمستان، اسکیت روی یخ است. در زمستان، تعداد زیادی پیست اسکیت در فضای باز وجود دارد و همچنین پیست‌های اسکیت سرپوشیده نیز در تمام طول سال در سن پترزبورگ در دسترس هستند. اگر در اسکیت روی یخ تازه کار هستید، احتمالا رفتن به پیست اسکیت سرپوشیده به خاطر کیفیت یخ بهتر، ایده مناسب‌تری برای شما باشد ولی اگر قبلا اسکیت روی یخ را امتحان کرده‌اید، می‌توانید به پیست اسکیت در فضای باز بروید. در بازار کریسمس سنت پترزبورگ، روبروی تئاتر TUZ در نزدیکی ایستگاه مترو پوشکینسکایا، یک پیست اسکیت روی یخ سرگرم کننده در فضای باز وجود دارد که در کنار آن می‌توانید از بازار کریسمس سنتی پترزبورگ نیز دیدن کنید. اگرچه باید اعتراف کنیم که بازار کریسمس سن پترزبورگ به اندازه بازار سنتی ایزمایلوفسکی مسکو چشمگیر و زیبا نیست اما همچنان جای خوبی برای گشتن است که فرصت عکاسی را هم فراهم می‌آورد.

از روستای سنتی روسی شووالوفکا (Shuvalovka) در روسیه دیدن کنید

یکی دیگر از فعالیت‌های سرگرم کننده در سن پترزبورگ در زمستان، بازدید از روستای سنتی روسی شووالوفکا است که بین Strelna و پترهوف قرار دارد. اگر به هر حال قصد بازدید از کاخ پترهوف را دارید خبر خوب اینکه این دو در نزدیکی هم قرار گرفته‌اند و می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و از هر دو بازدید کنید. تنها نکته ناخوشایند این است که، شووالوفکا یک روستای سنتی واقعی نیست و در واقع دهکده‌ای تفریحی است که بیشتر به عنوان جاذبه‌ای برای کودکان و بزرگسالان ساخته شده است تا آن‌ها از زندگی روستایی روسیه در گذشته و اینکه روسیه قبل از انقلاب و در قرن نوزدهم به نظر می‌رسید، آگاه شوند. اگر در سفری خانوادگی به تور روسیه هستید، کودکان شما می‌توانند در چند کارگاه مانند نقاشی مجسمه‌های گلی یا ساختن چند فیگور از گل شرکت کنند. به طور کلی، انجام این کار برای چند ساعت سرگرم کننده است. اگر وقتش را دارید رفتن به این روستا می‌تواند روز خانوادگی جذابی را تقدیم شما کند.

 

عکس‌هایی از گذشته و حال سنت پترزبورگ

کاخ زیبای کاترین (Catherine Palace) در سن پترزبورگ را کاوش کنید

اگر کارتون سینمایی آناستازیا را دیده باشید، با کاخ کاترین آشنا شده‌اید. کاخ کاترین جایی زیبا و پر از طلا است که تالار طلایی آن همچنان مثل قبل باقی مانده و حفظ شده است. می‌توانید از کاخ دیدن کنید و حتی در اطراف قدم بزنید و عکس بگیرید. کاخ کاترین همچنین یک اتاق معروف کهربایی دارد که از آن به عنوان هشتمین عجایب جهان یاد می‌شود. اگر فقط می‌توانید از یک قصر در روسیه دیدن کنید، توصیه می‌کنمی در زمستان به کاخ کاترین بروید. اگر در تابستان به سنت پترزبورگ سفر می‌کنید، توصیه می‌کنیم برای دیدن کاخ و فواره‌ها به کاخ پترهوف سنت پترزبورگ بروید. اما در زمستان، زمانی که فواره‌ها در پترهوف خاموش هستند، به کاخ کاترین بروید زیرا خود کاخ از لحاظ زیبایی چشمگیرتر است. شما می‌توانید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به آنجا بروید تا در تور شرکت کنید و با خرید بلیط همراه بقیه تیم از کاخ دیدن کنید.

پای سنتی روسی را در پیرگووی دوریک (Pirogovy Dvorik) سن پترزبورگ امتحان کنید

در ژانویه و فوریه هوای سن پترزبورگ واقعا سرد است و شما برای گرم ماندن نیاز به کالری دارید. سری به فروشگاه زنجیره‌ای پای سنتی به نام Pirogovy Dvorik بزنید، جایی که می‌توانید غذاهای بسیار خوشمزه و مقرون به صرفه روسی را امتحان کنید. پای در روسیه، به عنوان یک شیرینی خوشمزه و پرطرفدار به شدت محبوبیت و شهرت دارد. توصیه می‌کنیم یک تکه پای خوش طعم و همچنین یک تکه پای شیرین را امتحان کنید. برای مثال، پای سیب زمینی و قارچ یا پای کلم به عنوان میان وعده و پای شیرین به عنوان شیرینی، پای با سیب و مربا یا پای شیرین با شیر تغلیظ شده می‌تواند شما را هم سیر کند و هم کالری کافی به بدن شما برساند.

 

آشنایی با بهترین محلات سن پترزبورگ

تماشای اپرا یا باله در سن پترزبورگ

یکی از کارهای مورد علاقه توریست‌ها برای انجام دادن در سن پترزبورگ، تماشای یک اجرای اپرا یا باله در یکی از بهترین تئاترهای سن پترزبورگ است. روسیه به خاطر باله و تئاترهای مجللش شهرتی جهانی دارد. اما دو تئاتری که می‌توانیم بازدید از از آن‌ها را شدیدا توصیه کنیم، میخائیلوفسکی و مارینسکی هستند. دریاچه قو یا فندق شکن دو اجرای فوق العاده‌ای هستند که می‌توانید در این دو سالن تماشا کنید، در حالی که اکثر تئاترهای خوب این نمایش‌ها را در تمام طول سال اجرا نمی‌کنند.

منبع

 

۲۱ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران