گشت و گذاری زمستانی در روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
گشت و گذاری زمستانی در روسیه

چرخه فصل‌ها در تور روسیه بسیار زیباست و هر فصلی جلوه‌های دیدنی خودش را دارد. در بهار همه چیز درخشان و تر و تازه است و تابستان نسبتا گرم و سرسبز، در حالی که پاییز و زمستان پر از زیبایی با جشن‌های بی‌پایان است. در این دوره هوا خنک‌تر بوده و طبیعت به رنگ‌های شگفت‌انگیز قرمز، نارنجی و زرد تغییر می‌کند. بدیهی است که زمستان در تور روسیه سرد است و این چیزی است که تعداد زیادی از گردشگران را به روسیه جذب می کند. اگر عاشق برف و زمستان هستید، روسیه یکی از بهترین مکان‌های روی زمین برای بازدید در فصل زمستان است. می‌توانید در فعالیت‌های زمستانی شرکت کنید و از جاذبه‌های معروفی که در برف دیدنی هستند، بازدید کنید.

 

دلایل سفر به روسیه در زمستان

در مورد اینکه آیا باید در زمستان به روسیه سفر کنید یا خیر مردد هستید؟ دلایل غیرقابل انکاری وجود دارند که باعث می‌شود بخواهید به تعطیلات در اینجا بروید. به علاوه ممکن است هوای سردی را که قبلا تجربه نکرده‌اید را تجربه کنید ما در ادامه به شما دلایل مختلفی می‌دهیم که ثابت می‌کند روسیه باید در فهرست مقاصد محبوب زمستانی قرار بگیرد.

۱- مسافران خارجی کم‌تری به روسیه می‌روند

اگرچه این اواخر بسته‌های تابستانی تور روسیه در دنیا مورد استقبال قرار گرفتند اما زمستان هم موهبت‌های خودش را دارد. بیشتر جاذبه‌های گردشی در تابستان‌ها شلوغ هستند و گاها مجبورید در صفی طولانی منتظر بمانید تا بتوانید از جای مورد نظرتان دیدن کنید در حالی که زمستان به خاطر مسافرت کم‌تر خارجی‌ها چنین شرایطی برایتان پیش نخواهد آمد. در زمستان هم همان مناظر وجود دارند اما احتمالا پوشیده از برف که آن هم جلوه خودش را دارد.

۲- جو جشن و مهمانی حاکم است

مردم در بلوارها و خیابان‌های برفی قدم می‌زنند و ویترین مغازه‌ها کلاه‌های زیبای قفقازی را به نمایش می‌گذارند. همچنین بارش برف بر زیبایی و شکوه قلعه‌ها، مجسمه‌ها و عبادت‌گاه‌ها می‌افزاید و یا برخی اوقات مانند یخ ضخیم روی سقف خانه‌ها می‌پیچد. فروشگاه‌ها و غرفه‌های خرده فروشی غرق در چراغ‌های سفید چشمک زن می‌شوند که شما را به یاد پاریس می‌اندازد. شما می‌توانید از مسیرهای بین فروشگاه‌ها و غرفه‌ها عبور کرده و در بلوارهای غرق در نور و محاصره با درختان کاج قدم بزنید و از زیبایی رویایی و افسونگر محیط لذت ببرید. یکی از بهترین زمان‌ها برای تعطیلات زمستانی جشن سال نو است که سراسر روسیه در نورهای رنگی و خیره کننده غرق می‌شود. شاید همه جا شلوغ و در هم باشد اما در عوض با اسنک‌های خوشمزه و نوشیدنی‌های بومی شما می‌توانید اوقات شگفت‌انگیزی را بین مردم و در خیابان‌ها سپری کنید.

 

تابستان یا زمستان به روسیه سفر کنیم؟

۳- زیبایی خیره کننده روسیه در بارش برف

اصلا مهم نیست که واقعا چه زمانی وقت آزادتری برای سفر دارید حتی اگر در زمستان هم باشد دمای پایین روسیه چیزی است که می‌توانید به آن غلبه کنید. مسافرخانه‌ها و هتل‌ها دنج و گرم هستند و حتی زمانی که بارش زنجیره‌ای از غرفه‌ها و راهروهای باریک دستفروشی و یا جاذبه‌های تاریخی وجود دارد که می‌توانید بین آن‌ها پرسه بزنید. به عنوان یکی از جذاب‌ترین اهداف زمستانی روی کره زمین، روسیه در تورهای زمستانی شهرت خود را مدیون منظره غیرقابل تصور و مکان‌های باشکوهی است که روی میز به ارث برده که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

۴- غذاهای روسی گرم

شاید چیز زیادی درباره غذاهای روسیه ندانید و یا شاید غذاهای تابستانی آن را از گوشه و کنار شنیده و یا چشیده باشید. اما واقعا می‌دانید بعد از یک پیاده‌روی زمستانی چه چیزی واقع می‌چسبد؟ قطعا هیچ چیزی نمی‌تواند به اندازه یک سوپ داغ و مغزی حال شما را جا بیاورد. بنابراین، در حالی که به دنبال گزینه‌هایی برای ناهار هستید، می‌توانید یک کاسه دلچسب بورش روسی یا پلمنی را که چیزی جز کوفته‌های گوشتی نیست، انتخاب کنید. در کنار این، می‌توانید یک فنجان چای داغ با کمی لیمو و شکر میل کنید.

۵- سوغاتی‌های روسی

شاید باورش سخت باشد اما زمستان زمان مناسبی برای خرید سوغاتی روسیه است. علاوه بر این، شاهد تخفیف و فروش سنگین در سراسر کشور خواهید بود. از جواهرات گرفته تا کاسه‌های چینی، همه چیز را با تخفیف دریافت خواهید کرد. در هنگام بازدید زمستانه نباید به دنبال کلاه خز و شال‌های سنتی باشید. بنابراین، اگر در زمستان به روسیه سفر می‌کنید، مطمئن شوید که خیابان‌ها را کاوش کرده و سوغاتی خرید می‌کنید.

 

فعالیت‌های جادویی زمستانی در مسکو

مکان‌های دیدنی برای زمستان در روسیه

مکان‌های زیبا و هیجان انگیز برای بازدید در روسیه در زمستان را ببینید. این مکان‌ها به سرزمین عجایب برفی تبدیل می‌شوند که نمی‌توانید از دست بدهید. همه مکان‌ها معمولا با یک صفحه برفی سفید پوشیده شده است که به نظر می‌رسد روسیه مستقیما از یک کتاب داستان رویایی بیرون آمده است.

مسکو، شهری بین‌المللی

شما نمی‌توانید به روسیه بروید و از مسکو دیدن نکنید! این شهری بین‌المللی با بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیت است که ترکیبی از فرهنگ و تاریخ را ارائه می‌دهد. این شهر به حدی غنی است که ممکن است آنقدر در غنای آن غرق شوید که دیگر هیچ شهر و مقصدی چنین شوق و حسی را در شما ایجاد نکند. در سفر به روسیه روسیه، از تور مسکو دیدن کنید تا تجربه‌ای همه جانبه داشته و داستان‌های شگفت انگیزی برای بازگویی داشته باشید.

سن پترزبورگ، شهری از میان افسانه‌ها

اگر برای سفری زمستانی به روسیه نمی‌دانید کجا بروید به هیچ وجه تور سن پترزبورگ را از دست ندهید زیرا این شهر را به خاطر مناظر تاریخی فوق‌العاده‌اش افسانه زنده می‌خوانند. نهر آب و سپری که بخشی از یک مجسمه سفید را تشکیل می‌دهد زیر دانه‌های یخی برف می‌درخشند و منظره‌ای کاملا جذاب به وجود می‌آورند آیا این حماسی نیست؟ اگرچه بهترین زمان قدم زنی در شهر ژوئن است اما وقتی که خیابان‌ها از برف پوشیده شده هم مناظر به شدت چشمگیر و دیدنی هستند. زمستان‌های سن پترزبورگ به سنت ارتدوکس‌ها جشن گرفته می‌شود که برای شما بار فرهنگی هم خواهد باشد.

دریاچه بایکال، دریاچه‌ای از دل فروزن

این دریاچه که یکی از بهترین مکان‌ها در روسیه است، جاذبه‌ای دیدنی و بی‌تکرار است که حتما باید در سفر روسیه از آن بازدید کنید. دریاچه بایکال که در حال حاضر بخشی از فهرست میراث جهانی یونسکو است، عمیق‌ترین دریاچه آب شیرین جهان محسوب می‌شود که عمق آن تقریبا ۱۶۰۰ متر تخمین زده می‌شود و در زمستان کاملا منجمد می‌شود. این دریاچه هم به دلیل عمق و هم زیبایی بی‌نظیرش یک نقطه گردشگری معروف است و از آنجایی که در زمستان عمیقا یخ زده حتی دوربین شما هم نمی تواند به درستی عکسی از آن بگیرد!

جزیره کیژی، میراث فرهنگی یونسکو

این جزیره که به اندازه مسکو و سنت پترزبورگ شناخته شده نیست، اما مقصدی به شدت دیدنی در روسیه به شمار می‌رود جزیره کیژی در وسط دریاچه اونگا است. این مجموعه برجسته از ویژگی‌های اصیل، اجتماعی و معمولی که به‌ویژه به‌خاطر سالن نمایشگاهی در فضای باز برجسته‌اش شناخته می‌شود، دارای تعداد شگفت‌انگیز از سازه‌های چوبی است که برخی از آنها در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده، و برخی دیگر شبیه به معماری قرن ۱۴ هستند.

 

تفریح در روزهای سال نو میلادی در شهر مسکو

ولادیوستوکی، با منظری نفسگیر

یکی از جذاب‌ترین مناطق شهری روسیه، بندری زیبا در اقیانوس آرام است که به چین، ژاپن و منطقه کره نزدیک‌تر است تا دریاچه ملی بایکال در سیبری. به این ترتیب، در فاصله ۴ هزار مایلی مسکو، ولادیوستوکی قرار درد. اینجا شهری که با منطقه زیبا، چشم‌اندازهای اقیانوسی پیوسته است که جاده‌های پر از دست‌انداز آن تمثیلی از سانفرانسیسکو را برای مسافران تداعی می‌کند.

سوچی، بزرگ‌ترین استراحتگاه روسیه با خطوط ساحلی درخشان

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی روسیه در زمستان سوچی است. سوچی، محل برگزاری مسابقات بین‌المللی المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۴ بزرگ‌ترین استراحتگاه روسیه و یک هدف قابل توجه مسافران برای تابستان و زمستان است. در بهار این منطقه ساحلی با ترکیبی از سواحل درخشان، درختان سبز و اقامتگاه‌های مجلل به هدف دلخواه مسافران اروپایی تبدیل می‌شود. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله بهترین فعالیت‌ها در سوچی نیز بزنید.

حلقه طلایی، حومه شهری جذاب

بازدید از حلقه طلایی به خاطر حومه جذاب آن که مملو از گنبدهای پیازی شکل، باغ‌های گیلاس و کلیساهای باشکوه است، مطمئنا شما را در شکوه خود فرو می‌برد. اگر در فکر سفر زمستانی به روسیه هستید و نمی‌دانید کجا بروید بهتر است به این منطقه قدیمی بروید. در بازدید از حلقه طلایی می‌توانید صومعه‌های زیبا، کلیساهای قدیمی و قلعه‌ها را کاوش کنید.

نکاتی که باید درباره زمستان‌های روسیه بدانید

این منطقه قطبی که به سیبری نزدیک بوده و بخشی از آن را تشیل می‌دهد زمستان‌های سختی را تجربه می‌کند و برخی مناطق آن به شدت سرد می‌شوند بنابراین باید لباس گرم با خود ببرید و خودتان را خوب بپوشید. حتی گول هوای آفتابی زمستان را نخورید زیرا هوا سرد و یخی خواهد بود. همچنین قبل از بازدید و این طرف و آن طرف رفتن وضعیت هوا را بررسی کنید. توجه داشته باشید که استفاده از شال گردن و دستکش ضروری است زیرا سرما هوا باید ایجاد یخزدگی و شکنندگی پوست می‌شود. اگر هوا آفتابی و زمین برفی بود حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا دچار آفتاب سوختگی نشوید.

 

برنامه‌های موبایل مفید در سفر به روسیه

۰۳ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران