بهترین رستوران های روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
بهترین رستوران های روسیه

از گذشته‌های دور شهرهای مختلف روسیه به داشتن رستوران‌های منحصر به فردی که غذاهای محلی این کشور را در خود سرو می‌کردند معروف بوده‌اند. مخصوصا اگر در سفر به این کشور به شهرهای مسکو یا سنت پترزبورگ بروید، رستوران‌های معرکه‌ای برای صرف غذا پیدا می‌کنید و در این نوشته نیز ما به معرفی برترین رستوران های روسیه پرداخته‌ایم.

با توجه به این که اغلب آن‌ها که به تور روسیه می‌روند، شهرهای سنت پترزبورگ و مسکو را انتخاب می‌کنند، تنها به معرفی برترین رستوران‌های این دو شهر بسنده می‌کنیم و در دو بخش به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

بهترین رستوران های روسیه در مسکو

تور مسکو تا قبل از اتفاقات اخیر، از تورهای بسیار پرطرفدار در بین گردشگران کشورهای مختلف جهان بود. شهری پر از کلاب‌های گران‌قیمت، بارهای بزرگ و البته رستوران‌های شیک و عالی که برخی از مهم‌ترین‌های آن‌ها را در نوشته امروز به شما معرفی خواهیم کرد:

کافیه پوشکین

اسم کافه شاید شما را به اشتباه بندازد، اما کافه پوشکین (Café Pushkin) معروف‌ترین رستوران در مسکو است که طراحی داخلی آن به شک خانه‌های قرن نوزدهمی این کشور بوده و محبوبیتش را مدیون غذاهای بسیار خوشمزه و با کیفیتی است که در آن‌جا همراه با نوشیدنی‌های فوق‌العاده روسی سرو می‌کند. فضای کلی رستوران به دوران قبل از انقلاب بر می‌گردد و در استفاده از دکور و تزیینات نیز این مهم کاملا رعایت شده است، گویی در یک مهمانی مهم در خانه‌ی یکی از اشراف دوران تزارها شرکت کرده‌اید. منو این رستوران به غذاهای روسیه اختصاص داشته و اغلب آن‌ها به شکل کاملا کلاسیک پخت می‌شوند.

  • آدرس: Tverskoy Blvd, 26А, Moscow

بهترین رستوران های روسیه

عکس: themoscowtimes.com

 

رستوران توراندوت

تمام چیزهایی که درباره رستوران‌های مجلل در نقاط مختلف دنیا دیده‌اید را کنار بگذارید، چون در رستوران توراندوت (Turandot) فضایی کاملا متفاوت را تجربه خواهید کرد. گنبدی با نقاشی فوق‌العاده زیبا، چهلراغ‌های بزرگی که از سقف آویزا هستند و میزها و صندلی‌هایی که تماما با دست کنده‌کاری شده‌اند از این رستوران، مکانی منحصر به فرد ساخته است. چنین فضای شاهانه‌ای شما را به فکر یک منو کلاسیک می‌اندازد اما در واقع این رستوان ترکیبی از غذاهای فرانسوی و آسیایی را در خود داشته و در منو آن یکی دو گزینه روسی نیز دیده می‌شود. دکور فوق‌العاده زیبا، غذاهای عالی و نوشیدنی‌های متنوع و با کیفیت، از جمله مهم‌ترین دلایلی هستند که رستوران توراندوت را باید جزو بهترین رستوران های روسیه به شمار آورد.

  • آدرس: Tverskoy Blvd, 26, Стр. 3, Moscow

 

۶ رستوران غذاهای حلال در مسکو

بهترین رستوران های روسیه

عکس: theworldkeys.com

 

رستوران بونو

کمپانی گینزا پروژکت (Ginza Project) که صاحب چندین رستوران مختلف در مسکو است، چند سال پیش رستوران بونو (Buono) را در طبقه ۲۹ ساختمان هتل رادیسون رویال (Radisson Royal) افتتاح کرد که از همان زمان افتتاح، این مکان به یکی از بهترین رستوران های روسیه بدل شد. از نظر دکور و منظره‌ای که از شیشه‌ای این رستوران برایتان به نمایش گذاشته می‌شود، بونو فوق‌العاده‌است و کیفیت غذاهای مختلف منو آن‌جا نیز در نوع خود عالی‌ست. بخش اعظمی منویی که توسط شف معروف رستوران پخت می‌شود، غذاهای کلاسیک ایتالیایی بوده اما چند نوع غذای اروپایی و روسی نیز در آن دیده می‌شود.

  • آدرس: Kutuzovsky Ave, 2/1, Moscow

بهترین رستوران های روسیه

عکس: vip-russian.com

 

رستوران تویین گاردنز

با دو منو مختلف که یکی کاملا گیاهی‌ست، رستوران تویین گاردنز (Twin Gardens) در مرکز مسکو، هم مناسب افرادی‌ست که به دنبال چنین غذاهایی هستند و هم آن‌ها که به دنبال چشیدن طعم غذاهای روسی خوهند بود. یکی از نکات مهم در مورد این رستوران که در کنار فضای شیک و خدمات عالی‌اش، باعث محبوبیت آن‌جا شده، استفاده از مواد اولیه تازه که عموما محصولاتی از مزارع روسی هستند، بوده که در نهایت به طعم بهتر آن‌ها کمک می‌کنند. رستوران تویین گاردنز، همچنین یک منو متنوع و بلندبالا از نوشیدنی‌های روسی نیز ارائه می‌کند که در نوع خود جذاب است.

  • آدرس: Strastnoy Blvd, 8А, Moscow

 

بهترین رستوران‌های میدان سرخ مسکو

بهترین رستوران های روسیه

عکس : inyourpocket.com

 

رستوران CDL

یکی دیگر از رستوران‌های مجلل روس که دکور زیبایی به شکل دوران امپراطوری داشته و با چهل‌چراغ‌های بزرگ و میزهای کنده‌کاری شده از شما پذیرایی می‌کند. فضای داخلی این رستوران از چند سالن و اتاق مختلف تشکیل شده که همه دکوری زیبا اما متمایز از هم دارند و حتی امکان رزرو کامل یکی از این اتاق‌ها را نیز خواهید داشت. منو رستوران CDL نیز کاملا به غذاهای کلاسیک روسی اختصاص داشته که به شکل سنتی پخت می‌شوند. این مکان به واقع یک رستوران لاکچری با فضایی فوق‌العاده شیک برای صرف شامی خوشمزه است که با این که اصلا جای ارزانی برای سفارش غذا نیست، با این حال باید از مدتی قبل برای رفتن به آن‌جا جایی برای خود رزرو کنید.

  • آدرس: Povarskaya St, 50/53 строение 1, Moscow

بهترین رستوران های روسیه

عکس : themoscowtimes.com

 

رستوران وایت ربیت

یکی از بهترین رستوران های روسیه در مسکو که حتما باید از آن در لیستمان اسم می‌بردیم، رستوران وایت ربیت (White Rabbit) که فضای زیبای، سقف و دیوارهای شیشه‌ای و غذاهای خوشمزه‌اش، سال‌هاست جزو برترین‌ها در مسکو به حساب می‌آید. وایت ربیت حتی بارها در لیست برترین رستوران‌های جهان در مجلات مختلف نیز قرار گرفته است. سرآشپز بسیار معروف روس، ولادمیر موخین در این مکان به پخت غذا مشغول است که تمرینات خود را در زمینه غذاهای فرانسوی پشت سر گذاشته و از سال ۲۰۱۲ به پخت این گونه غذاها در وایت ربیت مشغول است. این مجموعه همچنین دارای یک بار در بخشی مجزا نیز هست و همچون دیگر انتخاب لیست ما، باید از مدتی قبل اقدام به رزرو میز برای صرف شام در آن‌جا کنید.

  • آدرس: Smolenskaya Square, 3, Moscow

 

بازدید از دریاچه بایکال در سفر به روسیه

بهترین رستوران های روسیه

عکس : lidenz.com

 

بهترین رستوران های روسیه در سنت پترزبورگ

همان‌قدر که در مسکو می‌توانید رستوران‌های جذاب و خوبی برای صرف غذا پیدا کنید، در سنت پترزبورگ نیز گزینه‌های متنوعی پیش رو خواهید داشت که در زیر به معرفی چند مورد از بهترین‌هایشان پرداخته‌ایم:

رستوران بانشیکی

بانشیکی (Banshiki) را باید معروف‌ترین رستوران سنت پترزبورگ به حساب آورد که در عمارتی زیبا قرار گرفته و دارای چند سالن مختلف با دکوری کاملا متفاوت است هم است. سرآشپز معروف روسی استانیسلاو لووخو نیز در آن‌جا شمغول است که مجموعه‌ای از بهترین غذاهای روسی را در کنار دسرهای خوشمزه‌ به روی میز می‌برد. همچنین در کنار رستوران، یک فروشگاه کوچک نیز در نظر گرفته شده که از آن‌جا می‌توانید مواردی همچون مرباها و ترشی‌جاتی که در خود رستوران سرو می‌شوند را خریداری کنید.

  • آدرس: Degtyarnaya Ulitsa, 1А, St Petersburg

بهترین رستوران های روسیه

عکس : banshiki.spb.ru

 

رستوران مچاتاتلی

مچاتاتلی (Mechtateli)  در زبان روسی به معنای "رویاپردازان" است و البته یکی از پاتوق‌های جوانان در سنت پترزبورگ به حساب می‌آید. این رستوران و کافه شیک دکور و منو خود را به صورت دوره‌ای تغییر می‌دهد و از جمله معدود جاهایی در لیست امروزمان است که از وعده صبحانه تا شام را سرو می‌کند. در واقع این مکان یکی از بهترین رستوران های روسیه در سنت پترزبورگ است که جایی عالی برای صرف صبحانه خارج از هتل به حساب می‌آید. غذاهای بسیار خوشمزه روسی در کنار امکان انتخاب از میان منو بلند بالای نوشیدنی‌های مختلف، از جمله دلایل انتخاب مچاتاتلی برای صرف یک شامل عالی در تور سنت پترزبورگ به شمار می‌رود.

  • آدرس: Fontanka River Embankment, 11, St Petersburg

بهترین رستوران های روسیه

عکس : inyourpocket.com

 

رستوران فرانسسکو

اگر به دنبال یک رستوران ایتالیایی کلاسیک با فضایی شیک و زیبا هستید، رستوران فرانسسکو (Francesco)، انتخابی عالی برای شما در سنت پترزبورگ خواهد بود. در این مکان از دستور پخت‌های خانگی که در رستورانی در ایتالیا به کار گرفته شده استفاده می‌شود و غذاها به شکل سنتی پخت و به روی میز می‌روند. ساختمان قدیمی این رستوران در گذشته یک مهمان خانه مجلل بوده که بعد از نوسازی، حالا با فضایی بسیار مجلل از و جذاب از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. از امتیازات این محل می‌توان به دسرهای فوق‌العاده خوشمزه‌اش نیز اشاره کرد.

  • آدرس: Suvorovskiy Ave., 47, St. Petersburg

 

۱۵ دانستی جغرافیایی جالب درباره روسیه

بهترین رستوران های روسیه

عکس : tripadvisor.com

 

رستوران بیو ریویج

از طرفی، اگر در میان بهترین رستوران های روسیه سنت پترزبورگ به دنبال یک رستوران فرانسوی خوب می‌گردید، حتما بیو ریویج (Beau Rivage) را انتخاب نمایید. فضای کلاسیک و طعم غذاها تجربه‌ای کامل از یک رستوران فرانسوی بسیار خوب را برایتان به ارمغان خواهد آورد. بیو ریویج رستورانی لوکس و گران قیمت و در عین حال عالی‌ست که برای قرار شام دو نفره در سفر به سنت پترزبورگ، مکانی عالی به شمار می‌آید.

  • آدرس: embankment Riv Moyka, 22, St Petersburg

بهترین رستوران های روسیه

عکس : gaultmillau.ch

 

رستوران داویدوف

داویدوف (Davidov) از جمله رستوران‌ها مدرن غذاهای روسی و اروپایی است که به خاطر کیفیت غذاهایش شهرتی جهانی دارد. در واقع وجه تمایز این مکان با دیگر رستوران‌های روسی شهر، شیوه‌ی پخت مدرن و سرو متفاوت غذاهای روسی و اروپایی در آن‌جاست که جذابیتی مضاعف به آن‌جا داده است. البته از طرفی، اگر می‌خواهید طعم سنتی غذاهای روسی را بچشید، بهتر است یکی دیگر از گزینه‌های لیست امروزمان را انتخاب نمایید.

  • آدرس: Admiralteyskaya ул. Большая Морская, 39, Saint Petersburg

بهترین رستوران های روسیه

عکس : novareisen.de

 

رستوران بِلِوو

در پایان لیست بهترین رستوران های روسیه در سنت پترزبورگ، اشاره‌ای به رستوران بلوو (Bellevue) داشته باشیم که در بالاترین طبقه از ساختمان هتل مویکا (Hotel Moika) قرار گرفته و یکی از شیک‌ترین رستوران‌های شهر به حساب می‌آید. در این مکان که یک نمای ۳۶۰ درجه و چشم‌نواز از سنت پترزبورگ زیبا را برایتان به ارمغان می‌آورد، سرآشپز معروف فیلیپ بوسرت غذاهای روسی و و مدیترانه‌ای به خوشمزه‌ترین شکل ممکن پخت کرده و به روی میز می‌برد. این رستوران نیز از جمله جاهایی در شهر است که با یک منوی پر و پیمان از انواع نوشیدنی‌ها از شما پذیرایی می‌کند.

  • آدرس: embankment Riv Moyka, 22, St Petersburg

 

سفر زمینی و ارزان به روسیه

بهترین رستوران های روسیه

عکس : moika22-stpetersburg.com

 

۱۷ شهریور ۱۴۰۲

نظرات کاربران