بهترین مقاصد پاییزه روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
بهترین مقاصد پاییزه روسیه

روسیه از آن دست کشورهایی است که در هر فصلی از سال، می‌توان مقصدی عالی برای سفر به این سرزمین پیدا کرد. اما پاییز جذابیتی مضاعف در روسیه دارد و مقاصد متنوعی برای سفر هستند که می‌توانید انتخاب کنید. گزینه‌هایی که در لیست امروز ما مشاهده می‌کنید، برخی از بهترین مقاصد توریستی برای تور روسیه در فصل پاییز  به حساب می‌آیند.

 

حقایقی جالب درباره پاییز در روسیه

یکی از اولین چیزهایی که درباره پاییز در روسیه باید بدانید این است که فصل مورد بحث ما در بسیاری مناطق این کشور، کوتاه‌تر از حد معمول بوده و عموما دیگر آذر ماه در خیلی از جاهای روسیه، سرمای زمستانی سر می‌رسد. با این حال از نظر اغلب توریست‌هایی که قبلا چندین بار به تور روسیه رفته‌اند، پاییز بهترین زمان برای سفر به این کشور است. آب و هوا در خیلی از مناطق نه گرمای تابستانی را دارد و نه سرمای سخت زمستانی هنوز از راه رسیده، جمعیت توریست کم‌تری در شهرهای مختلف هستند و همچنین هزینه‌های سفر نیز تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

از جمله دیگر ویژگی‌های پاییز در این کشور، امکان خوردن غذاهای سنتی روسیه با بهترین کیفیت ممکن است. فصل برداشت از راه رسیده و محصولاتی که در تابستان کشت شده، به روی سفره‌ها می‌آیند و همه چیز طعم و بوی تازگی دارد. در کنار تمام این امتیازات، وجود فستیوال‌های مختلف روسیه، برنامه‌های فرهنگی و چیزهایی از این دست نیز، به موهبت‌های سفر پاییزه به روسیه اضافه می‌شود.

ولادی‌وستوک و شرق دور روسیه

آلبر کامو در یکی از نوشته‌های خود قید کرده: "پاییز بهاری دوم است که در آن هر برگ، حکم گلی را دارد." در شهرهایی مثل ولادی‌وستوک اما این جمله معنایی دیگر پیدا می‌کند چون فصول در بخش‌هایی از شرق روسیه، کاملا متفاوت از جاهای دیگر بوده و اوایل پاییز هوا شبیه به بهار بوده و حتی در روزهایی از پاییز، آنقدر دما بالا هست تا بتوانید به آبتنی نیز بروید. از همین رو این منطقه، همیشه جزو انتخاب‌های اصلی برای سفرهای پاییزه در روسیه به حساب می‌آید.

ولادی‌وستوک در خلیج شاخ طلایی در دریای ژاپن قرار گرفته و یکی از شهرهای زیبای روسیه است که دارای مناظر زیبایی از دریا، سواحل دیدنی و چندین بنای تاریخی مهم بوده و یکی از جاهای مهم در دریگری‌های مختلف تاریخی از زمان جنگ جهانی دوم بوده است. بازدید از سواحل ولادی‌وستوک، تماشای اجرایی زیبا در خانه اپرا روسیه، صرف غذاهای محلی، رفتن به مناطق مرتفع و تماشای چشم انداز زیبا و بازدید و عکاسی در شهر از جمله فعالیت‌هایی هستند که در ولادی‌وستوک می‌توانید به انجام برسانید.

 

برنامه‌های موبایل مفید در سفر به روسیه

سیبری در روسیه

آن رنگ جذابی که سیبری هنگام پاییز به خود می‌گیرد، این منطقه‌ی فوق‌العاده زیبا را جذاب‌تر نیز می‌کند، گویی در یک تابلوی نقاشی قدم می‌زنید. اگر نمی‌خواهید روی دریاچه‌های یخ زده قدم بزنید، احتمالا پاییز بهترین زمان برای بازدید از سیبری خواهد بود. در این زمان از سال، امکان بازدید از چندین موزه روباز در سیبری را خواهید داشت و می‌توانید در کلبه‌های چوبی سنتی اقامت داشته باشید.

خیلی از آن‌هایی که به سیبری می‌روند، حتما از دریاچه بایکال دیدن خواهند کرد. این دریاچه که در طول زمستان کاملا یخ می‌زند، در طول پاییز چشم‌اندازی زیبا با درختانی که به رنگ زرد و نارنجی در می‌آیند را در کنار خود دارد. در این ایام، امکان گشت و گذار در طبیعت را خواهید داشت و مراکز بسیار زیادی در سیبری هستند که می‌توانید به سراغشان بروید.

رشته کوه آلتای در روسیه

آلتای رشته کوهی بسیار بزرگ است که در روسیه، چین، مغولستان و قزاقستان واقع شده و بخش مهمی از آن در روسیه قرار دارد. زیبایی این رشته کوه در طول پاییز مناظر بی‌نظیری را برایتان به تصویر می‌کشد که شامل دشت‌های بزرگ، درختانی رنگارنگ، رودخانه‌های طویل و بسیاری جاهای دیگر می‌شود.

از جمله جاذبه‌های گردش در مناطق توریستی رشته کوه آلتای در روسیه این است که می‌توانید به سراغ دریاچه‌های مختلف کوهستانی و بازدید از دریاچه‌ها بروید و تورهای طبیعت گردی زیادی نیز به این محل برگزار می‌شود. جومالینسکی یکی از مقاصد جذاب پاییزه در روسیه است که با چشمه‌های آب گرم خود، سالانه تعداد زیادی گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند.

 

بهترین مقاصد تابستانه برای سفر به روسیه

حلقه طلایی روسیه

حلقه طلایی روسیه، شامل چند شهر تاریخی و چندین بنای قدیمی شده که یک مسیر پرطرفدار گردشگری را در این کشور شکل داده‌اند. حلقه طلایی تنها چند ساعت از مسکو فاصله دارد و می‌توانی به راحتی در تور روسیه به آن‌جا دسترسی داشته باشید. این شهرها شهمل یاروسلاول، ولادیمیر، کستروما، سوزدال، پرسلاول زالسکی، روستوف بزرگ، سرگئی پاساد‌ و ایوانوو می‌شود. شهرهایی که در کنار هم، یکی از تورهای بسیار محبوب در کشور را شکل می‌دهند.

این منطقه یکی از بهترین جاها برای بازدید از معماری سده‌های قبل روسی است و چندین کلیسای بسیار زیبا را در طول سفر خود مشاهده خواهید کرد. پاییز یکی از بهترین زمان‌ها برای رفتن به حلقه طلایی روسیه خواهد بود و طبیعت به بهترین شکل اسم این مسیر را برایتان معنا خواهد کرد.

سن پترزبورگ در روسیه

همه‌ی مردم روسیه و آن‌ها که علاقه‌‌مند به ادبیات این کشور هستند، می‌دانند که پاییز محبوب‌ترین فصل شاعر معروف الکساندر پوشکین است. البته پاییز یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به سن پترزبورگ نیز به حساب می‌آید که خود سفری شاعرانه را با باغ‌های بزرگ، قصرهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری بی‌شمارش برایتان رقم خواهد زد.

بازدید از باغ تابستانی، کلیساهای مختلف، تماشای غروب آفتاب در خلیج فندلاند و خیلی چیزهای دیگر هستند که می‌توانید در این سفر به دیدنشان بروید. سنت پترزبورگ یکی از مقاصد محبوب روسیه در فصول مختلف بوده و از مهم‌ترین کلان‌شهرهای این کشور به حساب می‌آید. داشتن مراکز خرید بزرگ و لوکس، گالری‌های هنری و البته وجود موزه‌ی بزرگ آرمیتاژ تنها بخشی از ویژگی‌های سن پترزبوگ به حساب می‌آیند.

مسکو در روسیه

در هر فصلی از سال که بخواهیم در مورد بهترین مقاصد روسیه صحبت کنیم، حتما باید به مسکو نیز بپردازیم. پایتخت زیبای روسیه که در هر زمانی از سال زیبایی منحصر به خود را داشته و مسملا در پاییز نیز می‌توانید به دیدن این شهر رفته و از بودن در آن‌جا لذت ببرید. مسکو در پاییز، خلوت‌تر از تابستان است. در این فصل از حجم بالای گردشگران که به این شهر می‌روند تا از چند ماه گرمای هوا استفاده کنند، تا حد زیادی کاسته می‌شود.

اگر در ایام پاییز به مسکو بروید، خیلی راحت می‌توانید از بسیاری جاذبه‌های معروف مسکو بگردید، در میدان سرخ به عکاسی بپردازید و به سراغ موزه‌ها و گالری های هنری مختلف بروید. مسکو دارای مراکز خرید متعدد، پارک‌های تفریحی مسکو و جاذبه‌های گردشگری متعدد بوده و به طور کلی یکی از مقاصد بسیار عالی در دنیا برای سفر به حساب می‌آید.

 

بهترین فعالیت‌های جذاب در سنت پترزبورگ

کروز سواری در جنوب روسیه

احتمالا برایتان سوال باشد که چه زمانی برای رفتن به سفرهای دریایی در روسیه مناسب است. اگر بخواهید از مسکو در رود وولگا به سمت جنوب روسیه بروید، پاییز بهترین زمان برایتان خواهد بود. در این سفر دریایی شگفت و انگیز و جذاب، شما در چندین شهر مختلف توقف خواهید داشت می‌توانید از شهرهای محبوب در کرانه‌ی این رودخانه‌ی معروف دیدن نمایید.

تماشای مناظر پاییزی در اطراف رودخانه نقطه عطف این سفر خواهد بود. با این حال قدم گذاشتن به بندرگاه کازان و گشت و گذار در این شهر یا رفتن به آستاراخانه و تماشای طبیعت پاییزه‌ی این شهر نیز، خاطراتی ماندگار را برایتان به همراه خواهد داشت. البته سفرهای دریایی در مسیرهای کوتاه‌تری هم وجود دارد که امکان شرکت در آن‌ها را نیز خواهید داشت.

کامچاتکا در روسیه

اگر اهل ماجراجویی در تور روسیه هستید، پس حتما باید به کامچاتکا بروید. منطقه‌ای کوهستانی که به "لبه‌ی دنیا" می‌گویند و باید با تورهایی که به وسیله‌ی ماشین‌های چهار محوره به این منطقه برگزار می‌شود، از آن‌جا بازدید به عمل آورید. تابستان و پاییز، با اختلاف بهترین زمان ممکن برای سفر به کامچاتکا به حساب می‌آید و دلیل اصلی آن نیز، گرم بودن هواست. زمانی که دمای هوا به کم‌تر از ۱۵ درجه نمی‌رسد و می‌توان از بودن در این منطقه‌ی کوهستانی و تماشای مناظر چشم‌نوازش لذت برد.

آن‌هایی که به مناطق طبیعی این چنینی، تماشای حیات وحش و حیواناتی مثل خرس قهوه‌ای و انجام فعالیت‌های ماجراجویی علاقه دارند، حتما این محل را برای سفر پاییزه خود به روسیه انتخاب کنند و مطمئن باشند به هیچ وجه از این انتخاب پشیمان نخواهند شد.

 

تماشای نیلوفرهای آبی در نقاط مختلف روسیه

کارلیا در روسیه

در نهایت، پیشنهاد آخر ما به شما برای یک سفر پاییزه فراموش نشدنی به روسیه، کارلیا خواهد بود. یک مقصد جادویی در روسیه که کم‌تر به چشم توریست‌ها آمده اما با طبیعت دست نخورده و زیبایی‌های خارق‌العاده‌اش، مکانی عالی برای سفر به روسیه خواهد بود. مکانی که در ایام پاییز، آب و هوایی دلچسب داشته و گشت و گذار در آن‌جا را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

در کارلیا هم تپه‌های سرسبز را خواهید دید و هم دشت‌های بزرگ، هم رودخانه‌های متعدد و هم آبشارهایی زیبا و حتی از نظر تنوع جانوری نیز، این شهر چند گونه‌ی بسیار نادر در اروپا را میزبانی می‌کند. طبیعت گردی در کارلیا شامل تماشای گرگ‌ها، خرس‌های محلی، گوزن و چندین گونه‌ی دیگر شده و به همین دلیل، سافاری‌ها بخش مهمی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه هستند. اما طبیعت تنها زیبایی کارلیا نیست. ۶ هزار سال پیش، اسکاندیناویایی‌ها در این محل سکونت داشته و از همان دوران و قرن‌ها بعد که از کشورهای دیگری همچون فندلاند به آن‌جا آمدند، ابنیه زیادی در کارلیا ساخته شد که بعضی از آن‌ها هنوز وجود دارند و می‌توانید از این اماکن تاریخی نیز بازدید به عمل آورید.

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۲۹ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران