سفر به سن پترزبورگ و حضور در شب‌های سفید

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
سفر به سن پترزبورگ و حضور در شب‌های سفید

تابستان از نظر محبوبیت برای مسافرانی که به  تور سنت پترزبورگ روسیه می‌روند، بی رقیب است. نه تنها آب و هوا برای گشت و گذار ایده آل است، بلکه روزهای طولانی و رویدادهای تابستانی فضایی پر انرژی و جشن را ایجاد می‌کند و سفر در داخل و خارج از شهر لذت بخش است. اگرچه نقطه ضعف سفر تابستانی به سنت پترزبورگ، ازدحام جمعیت است که خیابان‌های عابر پیاده شهر را پر می‌کند و باعث ایجاد صف‌های طولانی برای جاذبه‌های اصلی می‌شود. اگر قصد دارید در ماه های ژوئن، جولای یا آگوست به سنت پترزبورگ سفر کنید، برنامه ریزی قبلی مهم است. بیایید با هم نگاهی به سفرهای تابستانی به این شهر زیبای سردسیر داشته باشیم.

 

آب و هوا سن پترزبورگ در تابستان

آب و هوای سنت پترزبورگ در طول تابستان برای مقصدی در عرض جغرافیایی شمالی معمولی است: میانگین اوج گیری در دهه ۲۱ درجه سانتیگراد است، اگرچه امواج گرما بی‌سابقه نیست و می‌تواند گرم‌تر هم شود ولی صبح‌ها و عصرها ممکن است کمی سرد باشد، به خصوص اگر در اواخر ماه مه و اوایل ژوئن یا اواخر آگوست و اوایل سپتامبر سفر می‌کنید.

چه چیزهایی را با خود ببریم؟

در حالی که لباس‌های تابستانی برای گشت و گذار مناسب است، اما اگر قصد ورود به کلیساهای ارتدکس روسیه را دارید، باید لباس‌های غیررسمی کم‌تری به همراه داشته باشید، زیرا زنان و مردان باید پاهای خود را بپوشانند و زنان شانه‌ها و موهای خود را پوشانده باشند. کنسرت‌های عصرانه، که در شب‌های سفید سن پترزبورگ رایج هستند، به لباس‌های غیررسمی کمتری نسبت به آنچه برای گشت و گذار در روز می‌پوشند، نیاز دارند و داشتن یک چتر کوچک برای باران‌های ناگهانی، هوشمندانه است. لباس‌هایتان را لایه به لایه انتخاب کنید و بپوشید تا هرگونه دمای هوایی را در خود جای دهد. به هر حال معلوم نیست با چه چیزی غافلگیر خواهید شد.

 

معرفی کارت گردشگری سن پترزبورگ

چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

تابستان زمان مناسبی برای بازدید از کاخ‌های سنت پترزبورگ یا یک سفر یک روزه است. بسیاری از کاخ‌ها یا جاذبه‌های مجاور دارای باغ‌ها یا فضاهای بیرونی برای لذت بردن هستند، بنابراین در حالی که یک نفر از گروه سفر شما برای یافتن نحوه خرید بلیط یا محل شروع صف‌ها در اطراف جستجو می‌کند، بقیه افراد گروه شما می‌توانند از قدم زدن در هوای آزاد لذت ببرند. علاوه بر این، دیدن مناظر ضروری سنت پترزبورگ را فراموش نکنید، که شامل بناهای تاریخی و نشانه‌هایی است که در افسانه و تاریخ پترزبورگ جایگاه جدایی‌ناپذیری دارند. آن‌ها شامل مجسمه اسب سوار برنزی، کلیسای نجات دهنده ما بر روی خون ریخته شده، و کلیسای جامع پیتر و پل و قلعه هستند. از موزه آرمیتاژ، که معادل موزه لوور روسیه است، دیدن کنید. این کاخ سابق مجموعه‌ای از آثار هنری و تاریخی از تمام نقاط جهان را در خود جای داده است. محبوب‌ترین رویداد تابستانی در سنت پترزبورگ، جشنواره شب‌های سفید است که هر ساله از ابتدای ژوئن تا اواسط ژوئیه برگزار می‌شود، اگرچه تاریخ‌ها از سالی به سال دیگر کمی متفاوت است. در سال ۲۰۲۰، از ۱۲ ژوئن آغاز می‌شود و تا ۲ جولای ادامه دارد. اگرچه کنسرت‌های موسیقی کلاسیک که مصادف با این زمان از سال، زمانی که روزها در طولانی‌ترین زمان خود هستند، معروف‌ترین جنبه این جشنواره باشد، رویدادهای روزانه نیز در سراسر شهر برگزار می‌شود.

شب‌های سفید چیست و چه زمانی رخ می‌دهد؟

سن پترزبورگ شهری است که به خاطر شب‌های سفید یا به زبان روسی Beliye Nochi، یک پدیده جوی که از اواخر ماه می تا اواسط جولای رخ می‌دهد، به خوبی شناخته شده است. در این دوره خورشید هرگز به طور کامل غروب نمی‌کند و آسمان در طول شب با نوری مشابه نور غروب خورشید (خورشید نیمه شب) روشن می‌ماند. شب‌های سفید را می‌توان در بسیاری از شهرهای دیگر روسیه نیز تجربه کرد. با این حال، می‌توان گفت که سن پترزبورگ برجسته‌ترین مقصد این پدیده طبیعی است، زیرا نزدیک‌ترین شهر به دایره قطب شمال محسوب می‌شود.

 

۱۰ تجربه گردشگری در سفر به سنت پترزبورگ

شب‌های سفید زمانی برای گردش و جشن

شب‌های سفید سن پترزبورگ به جاذبه واقعی شهر تبدیل شده و نشان دهنده آغاز یک دوره بسیار جشن در شهر است. در این دوره مردم با توجه به فضای موجود، به خصوص در تعطیلات آخر هفته، شب‌ها در خیابان‌ها قدم می‌زنند و گردشگران از این فرصت استفاده می‌کنند تا پل‌های متحرک شهر را با سفرهای دریایی با قایق در رودخانه نوا از ساعت ۱:۰۰ بامداد تماشا کنند. همچنین این زمان جشنواره شب‌های سفید در تئاتر ماریینسکی با نمایش‌های اپرا، باله و موسیقی کلاسیک است و نمایش‌های فولکلور، باله و اپرا در فضای باز وجود دارد. به علاوه با فرا رسیدن انقلاب تابستانی، زمان برگزاری فستیوال بادبان‌های اسکارلت فرا می‌رسد که می‌تواند بیش از ۱ میلیون نفر را گرد هم آورد. فواره‌های پیترهوف نیز به طور رسمی افتتاح می‌شوند و موز‌ه‌ها ساعات کاری خود را افزایش می‌دهند و تا نیمه شب باز می‌مانند.

نکاتی که باید برای لذت بردن از شب‌های سفید بدانید

در طول فصل شب‌های سفید، تعداد گردشگران در سنت پترزبورگ افزایش می‌یابد، به خصوص در روزهایی که جشنواره‌های اصلی برگزار می‌شود. در این زمان قیمت‌ها در هتل‌ها و رستوران‌ها گران‌تر است. بنابراین توصیه می‌شود در صورت سفر در این تاریخ‌ها همه چیز را از قبل رزرو کنید. همچنین خرید بلیط آنلاین از قبل برای موزه‌های اصلی و جشنواره ستارگان شب‌های سفید در تئاتر ماریینسکی راحت‌تر است و اگر در اتاقی بدون پرده می‌خوابید، با توجه به نور زیاد شب، ممکن است به ماسک نیاز داشته باشید تا بتوانید راحت‌تر بخوابید.

 

۱۱ توصیه کاربردی در سفر به سنت پترزبورگ

قدم زدن در شب‌های سفید

قدم زدن در شب که گویی روز است، در کنار کانال‌های شهر، در امتداد خیابان نوسکی یا در خیابان‌های اصلی عابر پیاده در قلب تاریخی سنت پترزبورگ تجربه‌ای منحصر به فرد است که در جاها و زمان‌های دیگر نمی‌توانید کسب کنید. شهر پر از هیجان و سرگرمی است. رستوران‌ها، مغازه‌ها و موزه‌ها ساعات کاری خود را افزایش می‌دهند و کیوسک‌ها و چرخ دستی‌های غذای سیار بستنی می‌فروشند که به عنوان morozhenoe شناخته می‌شود. معروف ترین برندها پلمبیر و استاکانچیک هستند که در ویفر مخروطی یا فنجانی سرو می‌شوند. به علاوه دیدن بالا آمدن پل‌های متحرک شهر از ساعت ۱:۳۰ بامداد و ترافیک شبانه قایق‌هایی که از آن‌ها عبور می‌کنند بسیار جالب است. اگر به تورهای با راهنما علاقه دارید، برخی از شرکت‌ها در این مدت تورهای پیاده‌روی شبانه را برای دیدن شهر و نقاط پنهان آن در شب یا برای شرکت در تورهای شبانه در سگ‌وی برگزار می‌کنند.

به کروز پل متحرک بروید

اما جاذبه توریستی که در این مدت اکثر مردم سنت پترزبورگ را به خود جذب می کند، یک کشتی تفریحی شبانه در رودخانه نوا است تا از نزدیک پل‌های متحرک شهر مانند پل معروف کاخ را ببینید که از ساعت ۱:۳۰ بامداد بالا می‌رود. کشتی‌های زیادی در این زمان دور پل‌ها جمع می‌شوند تا تنها این لحظه تماشایی را نظاره‌گر باشند.

جشنواره بادبان‌های اسکارلت

فستیوال بادبان‌های اسکارلت در اوج فصل شب‌های سفید در انقلاب تابستانی برگزار می‌شود. این یک رویداد سالانه بسیار شلوغ است که بین ۸۰۰ تا ۱۰۰ هزار نفر شرکت کننده به خود می‌بیند. اولین جشنواره بادبان‌های اسکارلت در ۲۷ ژوئن ۱۹۶۸ برگزار شد. این جشن به افتخار فارغ التحصیلی دانش آموزان دبیرستانی برگزار می‌شود که دانش آموزان از سراسر روسیه برای شرکت در آن به سن پترزبورگ می‌روند. در جشنواره بادبان‌های اسکارلت، یک قایق عظیم و دیدنی با شمع‌های قرمز قرمز بسیار شدید در امتداد رودخانه نوا حرکت می‌کند که یک کپی از قایق اصلی سال ۱۸۵۷ است. این جشنواره در دو مکان برگزار می‌شود: یک کنسرت موسیقی بزرگ در میدان قصر که از ساعت ۱۰ شب شروع می شود  و برای شرکت در آن بلیط لازم است، و یک نمایش آتش بازی با موسیقی و یک نمایش چند رسانه‌ای که در آب‌های رودخانه نوا در مقابل قلعه پیتر و پل از ساعت ۰۰:۴۰ شروع می‌شود و رایگان است.

 

حقایقی که شما را مشتاق سفر به سنت پترزبورگ می‌کنند

ستاره‌های شب‌های سفید

جشنواره «ستارگان شب‌های سفید» یکی از مهم‌ترین رویدادهای فصل شب‌های سفید است. این مجموعه‌ای از اجرای کنسرت‌های باله کلاسیک، اپرا و ارکستر در تئاتر ماریینسکی و سالن کنسرت ماریینسکی است که به مدیریت هنری جشنواره والری گرگیف است. این جشنواره با اولین شهردار سن پترزبورگ، آناتولی سوبچاک، در سال ۱۹۹۳ آغاز شد و از آن زمان تاکنون هر ساله ادامه دارد.

جشنواره بین المللی موسیقی شب‌های سفید

فستیوال بین المللی موسیقی شب‌های سفید سن پترزبورگ هر ساله در قصر یخ شهر (پیست هاکی روی یخ) برگزار می‌شود و هنرمندان زیادی در آن شرکت کرده و به اجراهای تماشایی می‌پردازند.

شب موزه‌ها

هر سال یک شب، موزه‌های سنت پترزبورگ، چه بزرگترین و چه کوچک‌ترین، از ساعت ۶ بعد از ظهر درهای خود را باز می‌کنند. تا ساعت ۶ صبح با یک برنامه ویژه شامل کنسرت، نمایش، اجرای مجدد تاریخی و غیره به ابتکار کمیسیون فرهنگ شهر سن پترزبورگ برگزار می‌شود و شب موزه نام دارد. یک بلیط ۴۰۰ روبلی امکان دسترسی به تمام نمایشگاه‌ها را فراهم می‌کند.

به بالای گنبد کلیسای جامع سنت اسحاق بروید

تور جالبی که می‌توانید انجام دهید، بالا رفتن از ستون کلیسای جامع سنت اسحاق است تا گنبد این ساختمان مذهبی مهم است که ساعات کار شبانه‌اش را در طول فصل شب‌های سفید افزایش می‌دهد. این کلیسا دارای گنبدی با ستون پلکانی است که می‌توانید از آن بالا رفته و منظره زیبایی از شهر را تماشا کنید. در طول شب‌های سفید که افق آسمان روشن است شما فرصت تماشای چهره به شدت منحصر به فردی از پانورامای بالای گنبد را خواهید داشت.

 

معرفی ۱۰ هتل با کیفیت سنت پترزبورگ

۳۰ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران