در سفر به سن پترزبورگ چه چیزی بخرید؟

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
در سفر به سن پترزبورگ چه چیزی بخرید؟

خرید کردن یکی از لذت‌های اصلی در گشت و گذار است. اصلا هم ربطی ندارد در شهر خودتان هستید و یا جایی ناشناخته و غریبه. اما اگر منصفانه قضاوت کنیم خرید در مقاصدی که آن‌ها را نمی‌شناسیم می‌تواند بسیار ناامید کننده و خسته کننده باشد. به همین دلیل همیشه بهتر است قبل از سفر در مورد چیزهایی که می‌توانید بخرید و یا این که کجا می‌توانید خرید کنید اطلاعات کسب کنید. خوشبختانه تور سن پترزبورگ امکان خرید اشیا و سوغاتی‌های مختلفی را برای شما فراهم می‌آورد.

 

چینی لومونوسف

در قرن 18 ام اروپاییان علاقه زیادی به ظروف چینی پیدا کردند. ملکه الیزابت در اقدامی پیشرو به محققین روسی دستور داد تا طرز تهیه ظروف چینی را پیدا کنند و این شد سرآغاز راهی که روسیه را تبدیل به یکی از تولیدکنندگان چینی کرد. کارخانه اصلی هنوز هم در سن پترزبورگ مستقر است و از مجسمه‌ها گرفته تا مجموعه‌های کامل چای‌خوری را تولید می‌کند. فروشگاه‌های مختلفی در سطح شهر وجود دارند که می‌توانید این چینی را تهیه کنید. آدرس این فروشگاه‌ها در وبسایت رسمی آنان درج شده است. این چینی‌ها را می‌توانید به راحتی در مراکز خرید سن پترزبورگ خریداری نمایید.

 

۷ مرکز خرید بزرگ و مجلل مسکو

شکلات Krupskaya

شاید روسیه برای شکلات‌های خود شناخته شده و مشهور نباشد، اما می‌توان از شکلات‌های خوشمزه آن به عنوان یکی از بهترین سوغاتی‌های روسیه تهیه کرد و به عنوان هدیه‌ای دوست داشتنی و خوشمزه به منزل برد و یا به دوستان هدیه داد. توصیه می‌کنیم برای اطمینان کامل، شکلات‌ها را از فروشگاه داخل شهر تهیه کنید. البته خیلی لازم نیست خودتان را به زحمت بیاندازید، اغلب فروشگاه‌های بزرگ ومعتبر این شکلات را در ردیف‌های خود دارند. از شکلات‌های کوچک میله‌ای گرفته تا بسته بندی‌های بزرگ و شکیل هدیه، انتخاب‌های متنوعی برای خرید وجود دارد. یکی از معروف‌ترین بسته‌بندی‌های این شکلات آلنکا نام دارد و چهره یک دختر جوان با روسری روی بسته بندی آن رسم شده است. اصلا لازم نیست کار خاصی بکنید و جای خاصی بروید اطراف را بگردید مطمئنا می‌توانید این شکلات‌ها را پیدا کنید.

عروسک‌های بالرین

سن پترزبورگ یکی از مقاصد شناخته شده دنیاست که به سالن‌های تئاتر و باله خود می‌نازد. یکی از معروف‌ترین سالن‌های اپرا و باله در اینجا مارینسکی است. در این مجموعه بسیاری از باله‌های محبوب و شناخته شده اجرا می‌شوند که اگر شانسش را داشتید و در زمان سفرتان اجرا می‌شدند قطعا ارزش بازدید دارند. برای یادآوری این تجربه جذاب و بی‌تکرار عروسک‌های بالرین می‌توانند تداعی‌گر خوبی باشند. این عروسک‌ها عموما سرامیکی بوده و لباس‌های تنشان کپی شده هستند. حتی اگر جای کافی ندارید توصیه می‌کنیم عروسک‌های بالرین آویز بخرید و در جاهایی از خانه آویزان کنید. شما می‌توانید این عروسک‌های زیبا را از مغازه‌های لوازم باله و سوغاتی فروشی‌های سطح شهر تهیه کنید. این عروسک‌ها می‌توانند هدیه زیبایی برای افراد نزدیک فامیل مخصوصا دخترها باشد. یکی از بهترین سوغاتی‌های سن پترزبورگ همین عروسک‌های زیبا خواهند بود.

تخم‌ مرغ‌های فابرژه

هیجان زده نشوید قطعا این تخم‌ها واقعی نیستند، گرچه در حراجی افراد مرفه به قیمت‌های گزاف خرید و فروش می‌شوند. البته در اینجا منظور ما تخم مرغ‌های کپی شده‌ای هستند که به عنوان سوغات به فروش می‌رسند. در اصل هر تخم مرغ داستانی دارد و نمادی از چیزی را در خود دارد که برای گیرنده مهم است. این تخم مرغ‌ها به عنوان جعبه جواهر استفاده می‌شوند و بسیار هم محبوب هستند. اگر به این تخم مرغ‌ها علاقه‌مند هستید و یا تمایل دارید تا درباره آن‌ها بیشتر بدانید رفتن به موزه فابرژه و تماشای تخم مرغ‌های منحصر به فرد و قیمتی آن است. اگر تخم مرغی چشم‌تان را گرفت نگران نباشید، شما می‌توانید با رفتن به فروشگاه سوغاتی موزه کپی آن را تهیه نمایید. اگرچه این تخم مرغ‌های ماکت و کپی شده هستند، اما در غالب سوغاتی انتخابی عالی و دوست داشتنی برای مادر، همسر و سایر افراد نزدیک خانواده و حتی دوستان صمیمی محسوب می‌شوند.

 

مشهورترین مرکز خریدهای کازان

عروسک‌های ماتروشکا

عروسک‌های ماتروشکا و یا عروسک‌های تو در تو آنطور که شناخته می‌شوند را می‌توان در تمامی فروشگاه‌های سوغاتی پیدا کرد. اشاره کنیم که این عروسک‌ها غالبا گران هستند بنابراین برای یک انتخاب ارزان‌تر شما می‌توانید ماتروشگاه‌های چینی که در کارگاهی در خود سن پترزبورگ تولید می‌شوند را پیدا کنید. این کارگاه به نام "شب‌های سفید" فعالیت می‌کند. هر کدام از این عروسک‌ها تا ظریف‌ترین جزئیات را در خود دارند بنابراین این تصور را نداشته باشید چون این عروسک‌ها چینی هستند پس بی کیفیت هستند و از اصالت به دورند. این عروسک‌ها دارای نقش و نگارهای مختلفی هستند. شما می‌توانید دیدنی‌ترین نقاط سن پترزبورگ تا باله و اپرا را بر روی بدنه‌ آن‌ها پیدا کنید بنابراین دست شما برای انتخاب کاملا باز است.

 

راهنمای سفر دو نفره به سنت پترزبورگ

۱۶ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران