زیباترین نقاط روسیه (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری روسیه
زیباترین نقاط روسیه (قسمت دوم)

همانطور که در قسمت اول این مطلب اشاره کردیم روسیه کشوری زیبا و بسیار وسیع است که از این طرف تا آن طرف سرزمینش را زیبایی‌های طبیعی و تاریخی فراوانی پر کرده که محال است تنها با یک بار سفر با تور روسیه بتوانید از همه آن‌ها دیدن کنید. با وجود تنوع و گستردگی این سرزمین خیلی سخت است بخواهید با ارزش‌ترین‌ها و دیدنی‌ترین‌ها را بین آن‌ها انتخاب کنید. در ادامه مطلب قبلی شما را برای بازدید از زیباترین نقاط روسیه راهنمایی خواهیم کرد.

 

دره آبفشان‌های چشمه‌ای (The Valley of Geysers)

دره آبفشان واقع در شبه جزیره کامچاتکا دومین آبفشان بزرگ در جهان است. بیش از ۴۰ آبفشان و چشمه‌های آبگرم یک دره هشت کیلومتری مربع را پوشانده‌اند. این آبفشان‌ها که در فاصله ۱۸۰ کیلومتری پتروپاولوفسک-کامچاتسکی در امتداد کمربند آتشفشان شرقی شبه جزیره قرار دارد یکی از منحصر به فردترین پدیده‌های طبیعی زمین هستند که تنها تعداد کمی از افراد شانس این را دارند که از آن‌ها شخصا و از نزدیک دیدن کنند.

 

بهترین نقاط دیدنی اطرف مسکو

میدان سرخ

میدان سرخ مسکو، میدانی بزرگ و گسترده با اهمیت تاریخی است که قلب تپنده مردم روسیه در نظر گرفته می‌شود. در یک طرف دیوارهای قرمز کرملین و فروشگاه بزرگ تاریخی GUM و از طرف دیگر، کلیسای جامع و مقبره لنین از میدان سرخ مسکو جاذبه‌ای چشمگیر و باارزش ساخته است. امکان ندارد مسافران تور مسکو در اولین ساعات اقامت خود سر از این میدان در نیاورند و عکس‌های یادگاری‌شان را با دوستان خود به اشتراک نگذارند. در فعصل زمستان و مخصوصا تعطیلات کریسمس این میدان غرق نور و چراغ‌های رنگی می‌شود.

کاخ پتروف

محوطه و معماری کاخ پیترهوف که از نظر فنی در حومه شهر دوم روسیه، سن پترزبورگ واقع شده و نمایشی باشکوه از طراحی و سبک باروک است. این کاخ در زمان پیتر بزرگ ساخته شده و از شکوه و معماری بی‌نظیری برخوردار است. کاخ پتروف که دارای مساحتی زیاد با پیچیدگی معماری چشمگیری است به عنوان کاخ ورسای روسیه در نظر گرفته می‌شود. در سفر با تور سن پترزبورگ یکی از جذاب‌ترین کارها بازدید از این کاخ زیبا است.

کلیسای ناجی در خون (The Church of Our Savior on the Spilled Blood)

کلیساها و صومعه‌های گنبد پیازی در سراسر روسیه پراکنده هستند و تقریبا به هر جایی که می‌روید آن‌ها را خواهید دید اما فقط تعداد کمی از آن‌ها به اندازه "کلیسای نجات دهنده ما در خون" در سن پترزبورگ غنی از آیکونوگرافی مذهبی هستند. این کلیسا که در اواخر قرن ۱۹ ساخته شده که از داخل و چه از خارج با موزاییک‌های فوق‌العاده و چشمگیر پوشیده شده است. این کلیسا نه تنها از لحاظ معماری و هنری به شدت منحصر به فرد است، از لحاظ محبوبیت هم در صدر فهرست جاذبه‌های روسیه قرار دارد. نقش و نگارهای رنگارنگ مسیح و داستان‌های کتاب مقدس تمام دیوارها و داخل گنبدها را پوشانده‌اند.

 

سفری نوروزی به جاذبه‌های دیدنی سنت پترزبورگ

کوه البروس (Mount Elbrus)

رشته کوه قفقاز در جنوب روسیه، نزدیک مرز گرجستان دارای بلندترین قله در اروپا است. این کوه آتشفشانی خاموش با ارتفاع ۵،۶۴۲ متر از سطح دریا است که مناظر چشمگیری را برای کوهنوردان باتجربه و ماجراجویان آماتور مشتاق ارائه می‌دهد.

شبه جزیره کولا (Kola Peninsula)

شبه جزیره کولا که تقریبا به طور کامل در دایره قطب شمال واقع شده آفتاب نیمه شب تابستان و نمایش درخشان نورهای شمالی در زمستان را به رخ عاشقان طبیعت و عکاسی می‌کشد. شهر بندری مورمانسک پایگاه ایده‌آلی برای عزیمت به بیابان‌های یخی کوه‌های کم ارتفاع، تندرا، روستاهای رها شده و دریاچه‌ها است.

Petropavlovsk-Kamchatsky

شبه جزیره کامچاتکا به لطف رشته‌ای بیش از ۱۶۰ آتشفشان که ۲۹ تا آن‌ها هنوز فعال است، "سرزمین آتش و یخ" لقب گرفت. شهر اصلی شبه جزیره، پتروپاولوفسک-کامچاتسکی که از دو طرف محاصره شده دسترسی راحت‌تری نسبت به باقی نواحی دارد. در اینجا شما می‌توانید تقابل جذاب آب و آتش را یک جا لمس کنید.

 

۸ ایستگاه متروی دیدنی‌ و زیبای سنت پترزبورگ

کوه بلوخا (Mount Belukha)

کوه بلوخا بلندترین قله کوه‌های طلایی آلتای است که در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است. در حالی که صعود به قله به مهارت کوهنوردی و تجربه نیاز دارد اما خوشبختانه برای مبتدیان نیز مسیرهای پیاده روی وجود دارد. بنابراین اگر به دنبال تجربه صعود برفی و جذاب با پس زمینه طبیعتی چشمگیر هستید می‌توانید به این کوه بروید.

کوهستان اورال

این رشته کوه باستانی و باارزش از میانه روسیه و از شمال به جنوب عبور می‌کند. با این حال در دسترس‌ترین نقطه آن را می‌توان یکاترینبورگ دانست که با سفرهای یک روزه و پیاده‌روی های کوتاه مدت در دسترس بوده و مناظر زیبایی که هرگز نظیرش را ندیده‌اید را مقابل چشمان‌تان می‌گستراند. عاشقان طبیعتگردی و پیاده‌روی شیفته این کوهستان باستانی و کم نظیر می‌شوند.

Dykh-Tau

یکی دیگر از قله‌های پوشیده از برف قفقاز Dykh-Tau نام دارد که در بالای دره بزنگی واقع شده است. این قله برفی و جذاب به "هیمالیای روسیه" معروف است زیرا دارای بیشترین حجم برف و یخ در حال کوه‌های منطقه است. برای پیمودن این قله زیبا و خیره کننده نیاز به مهارت کوهنودی دارید زیرا منطقه برفی است و باید آمادگی بدنی داشته باشید.

 

معرفی برترین موزه‌های مسکو

۲۶ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران