تماشای نیلوفرهای آبی در نقاط مختلف روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
تماشای نیلوفرهای آبی در نقاط مختلف روسیه

گل‌های نیلوفر آبی، گیاهانی خاص و بسیار زیبا هستند که اغلب آن‌ها را در کشورهای آسیایی تصور می‌کنیم. اما در تور روسیه نیز می‌توانید به دیدن این گل‌های زیبای مردابی بروید، کافی‌ست بدانید که آن‌ها را در کجای این کشور پهناور و زیبا می‌توانید پیدا کنید. مقاله‌ی امروز ما را مطالعه کنید تا شما را با نقاط مختلف برای بازدید از نیلوفرهای آبی در روسیه آشنا کنیم.

 

دره‌ی نیلوفرهای آبی، آستاراخان

این گونه‌ی بسیار کم‌یاب از نیلوفرهای دریایی که به نیلوفرهای کاسپین معروف هستند در رودخانه وولگا نزدیک به دریای خزر رشد می‌کنند. این گونه از نیلوفرهای آبی را می‌توانید در مرداب انزلی نیز ببینید. البته بر خلاف نظارت اندکی که در مرداب بندر انزلی وجود دارد، کارمندان منطقه محافظت شده آستاراخان، به شدت از این مکان محافظت کرده و بازدید از مکان رشد آن‌ها، حتما باید توسط قایق‌های در نظر گرفته شده باشد.

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی روسیه

بسیاری از دانشمندان عقیده دارند، این گیاه که زمانی مقدس شمرده می‌شد، توسط پرندگان از هند و چین به این نقطه آورده شده و در نهایت با توجه به وضعیت محیطی، تغییراتی در ظاهرش به وجود آمده است. تورهای این محل تنها به بازدید از نیلوفرهای آبی ختم نشده و در این مسیر، می‌توانید از پرندگان و حیوانات مختلفی که در این رودخانه زندگی می‌کنند، دیدن کنید. آستاراخان دارای ابنیه تاریخی زیبایی همچون کلیساهای چند صد ساله نیز هست که پیشنهاد می‌کنیم، اگر به این نقطه از روسیه رفتید، حتما سری به آن‌جاها نیز بزنید.

نیلوفرهای آبی کالمیکیا

در بازه‌ای که گل‌های نیلوفر آبی باز می‌شوند، جمعیت زیادی به جمهوری کالمیکیا می‌آیند تا از آن‌ها دیدن کنند. نیلوفرهای زیبا که به "گل‌های بودا" معروف هستند، از دیرباز در این نقطه از روسیه رشد می‌کردند و نقش سفید رنگ آن را می‌توان بر روی نقشه جمهوری کالمیکیا مشاهده کرد.

بخش‌های مردابی که گل‌های نیلوفر آبی در آن‌جاها رشد می‌کنند به ۵ بخش تقسیم می‌شوند که در گردش‌های دریایی، می‌توان از همه‌ی آن‌ها دیدن کرد. جمهوری خود مختار کالمیکیا کمی با دیگر جاهای روسیه تفاوت دارد و حتی در آن‌جا، چند معبد بودایی نیز پیدا می‌کنید.

 

طلوع خورشید در نقاط مختلف روسیه

دریاچه نیلوفر دریایی در وولگوگراد

یکی دیگر جاهایی که در  نزدیکی وولگا قرار دارد و در آن‌جا امکان بازدید از این گل‌های زیبا را خواهید داشت. دریاچه‌ی نیلوفر آبی در امتداد رودخانه آختوبا شکل گرفته که خود از وولگا نشات می‌گیرد. جالب است بدانید که این مکان جادویی، تازه در سال ۲۰۰۷ و توسط مردم دهکده کراسنی بوکسیر کشف شده است. دریاچه خیلی بزرگ نیست اما در روزهایی که گل‌های نیلوفر آبی باز می‌شوند، منظره‌ای فوق‌العاده زیبا پیدا می‌کند که اگر اهل سفر به روسیه باشید، حتما در یکی از سفرهایتان، باید از آن‌جا بازدید کنید. مخصوصا این که فضای کلی این نقطه از روسیه، به دور از هیاهوی شهرهای بزرگ بوده و با این که امکانات کافی برای گردشگران را در خود دارد، اما آرامش دلپذیری نیز داشته که با فضای این آبگیر و گل‌های زیبا جور است.

این که چطور گل‌های نیلوفر آبی از این‌جا سر در آورده‌اند، معلوم نیست اما داستان محلی جالبی در مورد این محل وجود دارد. گفته می‌شود فردی یک دریاچه‌ی مملو از گل‌های آبی را به همسرش اهدا کرده و این مکان، همان دریاچه است. وولگوگراد درست در قلب روسیه قرار گرفته و جاهای دیدنی زیادی در خود دارد که پیشنهاد می‌کنیم، حتما در سفر به این منطقه، از آن‌ها بازدید کنید. کروز سواری در وولگا، بازدید از تپه‌ی مامای، گردش در پارک زیبای کومسومول و بازدید از پلنترایوم و موزه‌ی دولتی، تنها بعضی از فعالیت‌هایی هستند که در تور روسیه در وولگراد پیش رو دارید.

 

بازدید از ۱۰ موزه استثنایی روسیه در سال ۲۰۲۲

دره‌ی نیلوفر آبی در کراسنودار

گل‌های نیلوفر آبی به صورت گسترده در شب جزیره تامان دیده می‌شوند. این شبه جزیره که در کراسنودار واقع شده، از جمله بهترین جاهایی در روسیه است که در آن‌جا می‌توانی مناظر زیبایی از این گل‌های زیبا را ببینید. در قرن ۱۸ میلادی، کاترین کبیر دستور داده بود که یک سری از قزاق‌ها برای اقامت به این شبه جزیره رفته و در آن‌جا باشند اما نبود مقدار آب شیرین کافی، کار را برای آن‌ها سخت کرده بود. قزاق‌ها در قرن ۱۹ میلادی مسیر آبی متفاوتی در دلتای رودخانه کوبان حفر کردند و آن را به رودخانه کوبان وصل کردند که در نهایت در مسیر این آبراهه، دریاچه‌ای بزرگ و زیبا پدید آمد.

در قرن بیستم میلادی و بعد از تلاش‌های فراوان، دانشمندان توانستند در این پهنه‌ی آبی، گل‌های نیلوفر آبی را رشد دهند و در نهایت این محل به اسم دره نیلوفر آبی تغییر نام پیدا کرد. به تصاویر هوایی جذاب از این مکان بسنده نکنید و همراه با قایق‌های پارویی، ساعتی آرامش بخش و رویایی را در این محل سر کرده و عکس‌هایی فوق‌‌العاده ثبت کنید. البته رفتن به کراسنودار در سفر با تور روسیه هم تنها به دیدن گل‌های نیلوفر آبی ختم نمی‌شود. این منطقه نقاط دیدنی زیادی دارد که خیابان سرخ، سافاری پارک، پارک‌های شهری متعدد و موزه تجهیزات جنگی، بخشی از آن‌ها هستند.

 

زیباترین جزایر روسیه را بشناسید

دریاچه نیلوفر آبی در کورسک

این مکان کمی با دیگر جاهایی که به شما معرفی کردیم، متفاوت است. دهکده‌ای کوچک به نام مارشال ژوکوف، یک دریاچه‌ی کوچک در خود دارد که با پرورش این گل‌ها، از سال ۲۰۱۵ تبدیل به یکی دیگر از جاهایی در روسیه شد که میزبان تعداد زیاید گل‌های نیلوفر آبی است و گردشگران داخلی زیادی هر ساله از آن‌جا بازدید می‌کنند.

این دریاچه در یک محوطه‌ی مسکونی قرار داشته و وسعت چندانی ندارد اما منظره‌ی زیبایی داشته و بازدید از آن مکان نیز نسبت به خیلی دریاچه‌های نیلوفر دریایی در این کشور، آسان‌تر است.‌

نیلوفرهای آبی در پریمورسکی

گونه‌های خاص از گل‌های نیلوفر آبی که در این منطقه رشد می‌کنند، به نام نیلوفرهای آبی کوماروف معروف هستند که کمی از نظر ظاهری با گونه‌های دیگر تفاوت دارند. یکی از جاهای عالی برای عکاسی در این منطقه، نزدیک به برج‌های خنک کننده نیروگاه آرتیمووسک در نزدیکی دریاچه‌ی کاراسینوئه است که تصویری عجیب و جذاب را برای شما خواهد ساخت.

 

اصلی‌ترین جاذبه‌های سوچی، روسیه

البته بخش بزرگی از این گل‌ها در دریاچه‌ای نزدیکی شهر اوسوریسک قرار گرفته است که جایی بسیار محبوب نزد خود روسی‌ها به شمار آمده و البته گردشگران خارجی زیادی نیز از این محل دیدن می‌کنند. در این دریاچه امکان قایق سواری، پدل بردینگ و البته گرفتن عکس‌هایی عالی را خواهید داشت. از دیگر جاهایی که در استان پریمورسکی می‌توانید به دیدنش بروید، دریاچه باسین است که هر سال یک فستیوال گل‌های نیلوفر آبی نیز در آن‌جا برگزار می‌شود.

نیلوفرهای آبی خابارووسک

خابارووسک خیلی از مرزهای چین دور نیست و در نزدیکی مزرعه گالکینو، یک دریاچه‌ی معروف دیگر نیلوفرهای آبی وجود دارد که از زیباترین‌ها در نوع خودش است. این گل‌های زیبا، روزهای گرم تابستانی و باران‌های گاه و بیگاه را دوست دارند و نباید آن‌ها را چید چون به سرعت پژمرده می‌شوند.

 

معرفی لذیذترین غذاهای خیابانی روسیه

گونه‌های خاص نیلوفر آبی که به شرق دور برمی‌گردند و نمونه‌ی آن‌ها را در خابارووسک می‌بینید، از دوران باستان به جا مانده‌اند و خیلی از دانشمندان، قدمت‌ آن‌ها را برای قبل از عصر یخبندان می‌دانند. نیلوفرهای آبی در این منطقه را می‌توان در دریاچه‌های آمور، اوسوری، تونگوسکا و همچنین نزدیک به رودخانه‌ها نیز مشاهده کرد.

نیلوفرهای آبی در استان آمور

یکی دیگر از نقاط روسیه در شرق دور که "گل‌ بودا" در آن‌جا رشد می‌کند، آمور نام داشته و از جمله جاهای بسیار زیبایی‌ست که چندین برکه‌ی آن از این گل‌های شگفت‌انگیز میزبانی می‌کنند. این منطقه محافظت شده به خوبی حفظ شده است و مسئولین محلی، نقشه‌هایی برای گردشگران تهیه کرده‌اند که در آن‌ها، نقاطی که گل‌ها در آن زمان رشد کرده‌اند مشخص شده است.

بهترین مکان برای بازدید از نیلوفرهای آبی در استان آمور، منطقه محافظت شده هینگانگ است که جدا از نیلوفرهای آبی، جاذبه‌های بسیار بیشتری از جمله پرندگان مختلف را در خود دارد.

 

ماه عسل در ۸ مقصد بینظیر روسیه

نقاط معروف دنیا برای دیدن نیلوفرهای آبی

نیلوفرهای آبی، جلوه‌ای بسیار جذاب و متفاوت از طبیعت هستند که دیدن آن‌ها همیشه برای گردشگران جذاب است. جاهای زیادی در دنیا هستند که می‌توان آن‌‌جاها را برای دیدن این گل‌های زیبا پیشنهاد کرد اما چند جای استثنایی وجود دارد که فارغ از روسیه، در سفرهایتان به دور دنیا، باید از آن‌ها دیدن کنید. "دریاچه نیلوفرهای آبی سرخ" در تایلند و در نونگ هان کوم، یکی از زیباترین جاهای دنیا برای تماشای این گل‌های زیباست. جایی که در زمان باز شدن گل‌ها، منطقه‌ای به درازای ۱۵ کیلومتر و پهنای ۵ کیلومتر را به خود اختصاص داده و تنها با قایق‌های پارویی می‌توانید به میان این گل‌ها بروید. هر ساله عکس‌هایی بسیار زیبا از این مکان مخابره می‌شود و زیبایی‌های آن‌جا را به رخ می‌کشد.

در سفر به پکن هم می‌توانید هم در نزدیکی دریاچه‌ی قصر تابستانی قدیمی و هم در کنار قصر تابستانی معروف، گل‌های نیلوفر آبی را ببینید که هر دو تصویری جذاب و منحصر به فرد می‌سازند. یکی دیگر از کشورهایی که نیلوفرهای آبی در جاهای مختلف آن رشد می‌کنند، ژاپن است. گونه‌های متنوعی در ژاپن رشد می‌کنند و برای دیدنشان، می‌توان به هر جایی از این کشور که خواستید سفر کنید. اما از جاهای معروف می‌توان به مرداب شیوبازو در توکیو، پارک هاناهاسو در فوکوی، باغ گیاه شناسی آبی میزونوموری در شیگا و معبد میموروتوجی در کیوتو اشاره کرده که آخری، یکی از زیباترین جاهای جهان برای تماشای این گل‌ها به شمار می‌رود. در نهایت، شرق آسیا را باید زادگاه این گل‌ها و بهترین جا برای بازدید از آن‌ها دانست.

 

تابستان یا زمستان به روسیه سفر کنیم؟

۲۹ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران