تماشای شفق قطبی در روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
تماشای شفق قطبی در روسیه

روسیه به عنوان یکی از پهناورترین کشورهای دنیا، از جذابترین مقاصد توریستی برای ایرانیان محسوب می‌شود. جاذبه‌ها و تفریحات بی‌نظیری که برای گردشگران مهیا شده است، هر فردی را ترغیب می‌کند تا حداقل یک بار با تور روسیه همراه شود. مرز طولانی روسیه با قطب شمال، آن را به مقصدی عالی برای افراد ماجراجو تبدیل کرده است که علاوه بر انجام تفریحات مناطق سردسیر و اقامت در هتل‌های خاص قطبی، تمایل به دیدن شفق قطبی را نیز دارند.


شفق قطبی Aurora Borealis

افرادی که علاقه زیادی به دیدن پدیده جذاب شفق قطبی دارند، می‌توانند آن را در کشورهایی همچون روسیه، ایسلند، گریلند، آلاسکا و کشورهای اسکاندیناوی تماشا کنند. به دلیل اینکه این کشورها تا حدودی از کشور ما دور هستند و سفر به آنها شامل هزینه‌های گزافی می‌شود، تقریبا دیدن این پدیده زیبا، به رویایی تعبیر نشدنی و دور از دسترس برای بسیاری از گردشگران تبدیل شده است. با این وجود، به خاطر نزدیک بودن روسیه به ایران و بهبود روابط بین این دو کشور، باید بگوییم امکان تماشای این پدیده رنگارنگ در این کشور با هزینه‌ای قابل قبول وجود دارد.

 

عکس‌های بی‌نظیر هوایی از روسیه

مورمانسک Murmansk

مورمانسک یکی از شهرهای توریستی روسیه برای دیدن شفق قطبی در شمال غربی کشور است. این شهر با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر، امکانات نسبتا خوبی دارد. میانگین دما در زمستان در ماه‌های دسامبر و ژانویه ما بین منفی ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد است. این شهر تقریبا نزدیک به فنلاند است و اگر ویزای شنگن داشته باشید، می‌توانید به راحتی سفرتان را از این شهر به کشورهای اروپایی ادامه دهید. در مورمانسک از نظر حمل و نقل مشکلی نخواهید داشت. همچنین دسترسی خوب، پروازهای منظم و قطارهای تندرویی از شهرهای مسکو و سنت پترزبورگ به این شهر وجود دارد. در نزدیکی این شهر، دهکده‌ای با نام تریبرکا Teriberka واقع شده که بسیار دیدنی است و می‌تواند بخشی از سفر شما را به خود اختصاص دهد.

 

فعالیت‌های جادویی زمستانی در مسکو

آرکانگلسک Arkhangelsk

آرکانگلسک یکی از بهترین نقاط روسیه برای تماشای شفق قطبی است که این امکان را خواهید داشت تا هم در محیط شهری و هم در طبیعت بکر اطراف آن، رنگ‌های سحرانگیز این پدیده جذاب را در آسمان ببینید. آرکانگلسک حدود ۲ ساعت با هواپیما از مسکو فاصله دارد و امکانات خوبی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. همچنین امکان سفری ۲۲ ساعته با قطار نیز از مسکو به این شهر را خواهید داشت که هزینه کمتری در بر دارد و در صورتی که وقت کافی برای گردش دارید، یکی از گزینه‌های خوب به شمار می‌رود تا در طول حرکت قطار، منظره‌های زیبای برفی روسیه را نیز از پنجره کوپه خود تماشا کنید. پس از رسیدن به این شهر مدرن، توصیه می‌کنیم شهر را به خوبی بگردید و از مراکز تاریخی بزرگ و سازه‌های معماری شده چوبی دیدن کنید، چرا که قدمت آرکانگلسک به قرن شانزدهم بر می‌گردد.

کیروفسک Kirovsk

کیروفسک شهر کوچکی است که در شبه جزیره کولا و در نزدیکی کوه‌های خیبینی Khibiny واقع شده است. به همین دلیل افراد بسیاری برای اسکی و تفریحات زمستانی به این منطقه می‌روند و از استراحتگاه‌های Kukisvumchorr و Bolshoi Vudyavr استفاده می‌کنند. امکان دسترسی به این منطقه از شهرهای مسکو و سنت‌پترزبورگ وجود دارد. با وجود باد و سرمای زیاد شهر کیروفسک، آسمانی صاف دارد که دیدن شفق قطبی را برای شما راحت‌تر می‌کند.

 

گردش در کاخ‌های سن پترزبورگ

ناریان مار Mar Naryan

ناریان مار یکی از دور افتاده‌ترین مناطق نزدیک به سیبری است که پشت کوه های اورال قرار دارد. پرواز به این منطقه از مسکو حدود ۳ ساعت طول می‌کشد. تصمیم‌گیری برای قدم گذاشتن به این منطقه سردسیر اگرچه آسانن نیست، اما اگر جزو افراد ماجراجویی باشید که حاضر است از ایران سفر خود را آغاز کرده و به دیدن شفق قطبی در روسیه برود، قطعا انتخاب این گزینه کار سختی نخواهد بود. مناظر بی‌نظیر و حیات وحش این منطقه تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما به همراه خواهد داشت. در ناریان مار خواهید توانست علاوه بر نورهای رنگی، گوزن‌های شمالی را نیز تماشا کنید.

سالکارد Salekhard

سالکارد یکی از شهرهای متفاوت دنیا واقع در شمال دایره قطبی است. ساکنین این منطقه قومی خاص به نام سامویدها هستند که فرهنگ دیگری نسبت به دیگر مناطق روسیه دارند. کار اصلی آنها پروراندن گوزن است. شما با سفر به این شهر، علاوه بر دیدن گوزن‌های شمالی با رسوم مردم محلی این منطقه نیز آشنا می‌شوید. فاصله سالکارد تا مسکو با پرواز حدود ۲ ساعت و با قطار، بیشتر از ۲۲ ساعت است. پس یک برنامه‌ریزی دقیق برای وسیله سفر خود و روزهایی که در سفر خواهید برود داشته باشید تا نهایت لذت را در مناطقی که توقف می‌کنید و از کارهایی که انجام می‌دهید، ببرید.

 

۷ دلیل برای بازدید و سفر به مسکو

 

۱۳ بهمن ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 21 تیر 1400)

نظرات کاربران