طلوع خورشید در نقاط مختلف روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
طلوع خورشید در نقاط مختلف روسیه

روسیه کشوری بسیار بزرگ است و نقاط طبیعی و شهرهای متنوعی دارد که هر کدام زیبایی‌های منحصر به خود را داشته و اغلب با داشتن المان‌های خاص، این کشور قاب‌هایی زیبا را برای عکاسان می‌سازند. امروز اما ما به دنبال یکی از زمان‌های طلایی برای عکاسی رفته‌ایم و قصد داریم چندین عکس جذاب از زمان طلوع خورشید در نقاط مختلف روسیه را در این مقاله بیاوریم. عکس‌هایی زیبا که احتمالا شما را هم مشتاق رفتن به تور روسیه و بازدید از مقاصد متنوع این کشور کنند.

 

منظره‌ی طلوع خورشید در مسکو

مسکو پایتخت روسیه و پربازدیدترین شهر این کشور به حساب می‌آید و عکسی که ماکسیم بلینوف از زمان طلوع خورشید در این محل ثبت کرده، به واقع قابی طلایی محسوب می‌شود. شهری که چندین بنای مذهبی مختلف داشته و بعضی از آن‌ها به خوبی در اینجا خودنمایی می‌کنند. زیبایی‌های این شهر با وجود رودخانه مسکو جذابیت بیشتری هم دارد و جاذبه‌های شهری آن نیز آنقدر متنوع هستند که هر ساله میزبان صدها هزار گردشگر باشد.

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی روسیه

دریاچه بایکال

یکی از زیباترین نقاط طبیعی در روسیه که گردشگران زیادی هم به آن‌جا می‌روند، دریاچه بایکال است. این دریاچه معروف در سیبری در هر فصلی از سال زیبایی خاص خود را داشته و یکی از بهترین تصاویری که در آن‌جا می‌توانید تماشا کنید، تصویر طلوع خورشید است. چندین محل عالی در ارتفاعات و همچنین ساحل دریاچه بایکال برای این کار پیشنهاد می‌شود تا بتوانید بهترین منظره‌ی ممکن را در تور روسیه تماشا کنید.

طلوع آفتاب در بالای منطقه سرسبز کریلاتسکوی

کریلاتسکوی یکی از مناطق مهم مسکو به حساب می‌آید. این منطقه در کنار رودخانه واقع شده و از سمتی، به یک فضای سبز بزرگ و پر درخت و از سمتی دیگر به خیابان‌هایی با ساختمان‌های مدرن و مراکز خرید ختم می‌شود. این منطقه در غرب مسکو واقع شده و حدود ۱۲ هزار کیلومتر بزرگی دارد.

 

۱۴ تصویر زیبا از طبیعت و حیات وحش روسیه

منظره‌ی صبحگاهی جزیره ساخالین

این جزیره که به نام ساچالین هم خوانده می‌شود، در شرقی‌ترین قسمت روسیه و در نزدیکی ژاپن واقع شده است. جایی که بارها و بارها در سفرنامه‌ی ناخدایان بزرگ این منطقه از آن یاد شده و جایی فوق‌العاده زیبا به حساب می‌آید که با جنگل‌های سرسبز و مناظر زیبایش، تصویری رویایی در هر لحظه از روز دارد. رفتن به این جزیره به سادگی بازدید از خیلی دیگر از نقاط روسیه نیست، اما اگر در سفر با تور روسیه فرصت دیدن آن‌جا را داشتید، هیچ وقت آن را از دست ندهید.

اولین انوار روز بر ساختمان‌های منطقه تجاری مسکو

در این عکسی که ولادمیر سرگیو گرفته، شما اولین بارقه‌های نور خورشید را می‌بینید که بر روی برج‌های بلند منطقه تجاری مسکو افتاده است. مسکو جدا از اهمیت بالایی که برای صنعت گردشگری روسیه دارد، مهم‌ترین شهر این کشور برای تجار نیز به حساب آمده و بسیاری از کمپانی‌های بزرگ دنیا در آن‌جا دفاتری را احداث کرده‌اند.

 

با گرم‌ترین شهرهای روسیه آشنا شوید

نور زرد صبحگاهی بر گنبدهای طلایی کلیساهای کرملین

از گذشته‌ای بسیار دور، کرملین قلب شهر مسکو به حساب آمده و یکی از مهم‌ترین نمادهای روسیه حتی بعد از شکوفایی کمونیسم است و از سال ۱۹۹۱ نیز به عنوان اقامتگاه رییس جمهور به کار گرفته می‌شود. این مجموعه بزرگ دارای کلیساهایی است که در این عکس، گنبدهای طلایی آن را مشاهده می‌کنید که نور صبحگاهی را به روی خود می‌بینند. عکسی که گریگوری سیسویف برای اسپوتنیک گرفته است.

بندر زیبای ولادی‌وستوک

یکی دیگر از مقاصد شرقی روسیه در نزدیکی خلیج شاخ طلایی که با بنادر زیبا، مناطق سرسبز و مناظر چشم‌نوازش معروف بوده و یکی از ایستگاه‌های مهم در مسیر ریلی سیبری نیز به حساب می‌آید. این منطقه از آن جاهایی است که توریست‌های ماجراجو برای دیدن زیبایی‌های روسیه به آن‌جا رفته و این منطقه شگفت‌انگیز را از نظر می‌گذرانند. برای دیدن یک منظره‌ی طلوع زیبا، هم می‌توانید به بنادر این شهر رفته و در بلندی‌های آن، این تصویر جذاب را تماشا کنید.

 

پیترلند سن‌پترزبورگ، بزرگ‌ترین پارک آبی روسیه

تصویر رویایی طلوع خورشید از ارتفاعات کریمه

فارغ از مسائل سیاسی، به کریمه به عنوان یک زیور گران‌بها در صنعت گردشگری باید نگاه کرد. منطقه‌ای که به شکل یک الماس در نقشه پیداست و پادشاهان بزرگ از زمان رومی‌ها همیشه به آن چشم داشته‌اند. کریمه مملو از زیبایی‌های طبیعی بوده و در خود شهر نیز چندین و چند جاذبه‌ی گردشگری تاریخی دارد.

طلوع بر بالای صومعه‌ای در تِور

تِور یکی از شهرهای جالب توجه در شمال غربی مسکو است که حدودا ۱۸۰ کیلومتر از پایتخت فاصله دارد. شهری زیبا که زمانی حتی ممکن بود به عنوان پایتخت انتخاب شود. این منطقه دارای چندین صومعه و کلیسای زیبا بوده و یک باغ گیاه شناسی معروف دارد که در آن بیش از ۳۵۰ گونه مختلف گیاهی نگهداری می‌شود. عبور رودخانه وولگا از این شهر باعث به وجود آمدن چشم‌اندازهای زیبایی شده که یکی از آن‌ها را در این قاب زیبای صبحگاهی از ولادمیر ویاتکین می‌بینید. اگر به تور مسکو رفتید، در فاصله‌ای نه چندان دور، می‌توانید یک روز خود را برای بازدید از این شهر زیبا صرف کرده و تجربه‌ای متفاوت از سفر را به دست بیاورید.

 

معرفی لذیذترین غذاهای خیابانی روسیه

روزی جدید در دریاچه‌ی قو

 دریاچه‌ی قو در کوهستان آلتای از جمله دیدنی‌های مهم در سیبری به حساب می‌آید که عکاسان زیادی هر ساله برای ثبت تصاویری جذاب به آن‌جا می‌روند. البته تاریخ حضور قوها در این دریاچه خیلی به عقب بر نمی‌گردد و اولین بار این حیوان در سال ۱۹۶۷ در دریاچه دیده شده و حالا سالانه بیش از ۳۵۰ تای آن‌ها در این محل زندگی می‌کنند و تعدادشان نیز رو به افزایش است. این تصویر بی‌نظیر در هنگام طلوع آفتاب نیز در محل همین دریاچه ثبت شده است.

طلوع آفتاب پشت دیوارهای باستانی کرملین تولا

کرملین تولا بنای سنگی زیبایی است که در مرکز شهر تولا واقع شده و قدیمی‌ترین قلعه کاملا سالم در روسیه به شمار می‌آید. این محل به منظور جلوگیری از حملات تاتارهای کریمه ساخته شده و طول دیوار آن به یک کیلومتر می‌رسد و در مجموع محلی به اندازه‌ی ۶ هکتار را محصور کرده است. در این محوطه چند کلیسا و بنای مختلف نیز واقع شده. کرملین تولا مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری این شهر نیز به حساب می‌آید.

 

معرفی سه شهر مهم توریستی روسیه

شروع روزی مه آلود بر بالای کلیسایی در کنار رودخانه نِرل

رودخانه نِرل اگر چه مکانی بسیار زیباست اما به خودی خود جای معروفی به حساب نمی‌آید اما وجود "کلیسای محافظت" با قدمت صدها ساله‌اش، این مکان را به جایی معروف بدل کرده که جزو میراث جهانی یونسکو نیز به حساب می‌آید. این کلیسای کوچک اما بسیار زیبا درست چسبیده به رودخانه واقع شده و این عکس مه آلود در اول صبح نیز به وسیله‌ی ادوارد گورگیِف ثبت شده است.

طلوع قطبی در دریای کارا

دریای کارا یکی از دریاهای اقیانوس قطب شمال است که ۸۸۰ هزار کیلومتر مربع وسعت داشته و به خاطر رودخانه کارا که به آن‌جا می‌ریزد، این نام بر رویش گذاشته شده است. این دریا در غرب سیبری بین جزیره نوایا زِملیا . فرانز ژوزف لند قرار گرفته است. سفرهای دریایی در تور روسیه برای دیدن مناطق قطبی در این دریا محبوبیت بالایی دارد.

 

معرفی ۱۰ پارک جذاب در روسیه

سنت پترزبورگ زیبا در اولین دقایق روز

تور سنت پترزبورگ یکی از محبوب‌ترین سفرها به روسیه به حساب می‌آید و دلیلش هم جاذبه‌های گردشگری متنوعی بوده که در این شهر وجود دارد. جاذبه‌های تاریخی و تفریحی متعددی که سفری دلچسب را برایتان می‌سازند. اما بهتر است حداقل یک روز خود را در این سفر، صبح خیلی زود از خواب بلند شوید و طلوع خورشید را یکی از مناطق زیبا در کنار کانال‌های آبی تماشا کنید.

طلوع سردسیری در کنار کلیسای سنت آیزاک

زیبایی‌های سنت پترزبورگ آن‌قدر زیاد هستند که احتمالا در طول سفر به این شهر، دوربین از دستتان نیفتد. اما اگر در زمستان‌های سرد به این شهر بروید، زیبایی‌های سنت پترزبورگ را به شکلی کاملا متفاوت تجربه می‌کنید. همچون عکس زیر از نزدیکی کلیسای بسیار معروف سنت آیزاک که مه صبحگاهی بر فراز دریاچه‌ی یخ زده همه چیز را به شکلی سورئال و باور نکردنی در آورده است.

 

زیباترین نقاط روسیه (بخش اول)

ریزورت اسکی در مورمانسک

یکی از جاهایی که برای انجام تفریحات زمستانی در تور روسیه می‌توانید انتخاب کنید، مورمانسک بوده که ریوزورت‌های اسکی بسیار خوبی همچون Kirovsk را در خود دارد. این عکس زیبا را پاول لووف برای اسپوتنیک گرفته که بالابرهای همین ریزورت را در طلوع خورشید به نمایش می‌گذارد. این محل‌، اقامتگاهی بسیار جذاب است که می‌توانید یک یا دو روز آن‌جا بمانید، این مناظر زیبا را تماشا کرده و به انجام تفریحات برفی بپردازید.

بارقه‌های نور در شب‌های قطبی

روزهایی از سال، خورشید تنها برای ساعاتی کوتاه بر روی مناطق خواهد تابید. تصویری که می‌بینید در یکی از چنین روزهایی گرفته شده و جایی که خورشید طلوع نکرده دوباره غروب می‌کند. سفر به مناطق قطبی سختی‌های خودش را دارد اما بدون شک تجربه‌ای ناب و ماجراجویانه برای آن‌هایی خواهد بود که این سختی را به جان بخرند.

 

تماشای شفق قطبی در روسیه

طلوع بر فراز رودخانه وولگا

رودخانه وولگا از جمله مهم‌ترین جاذبه‌ی طبیعی در روسیه به حساب می‌آید که از شهرها و مناطق مختلف روسیه می‌گذرد. عکسی که در این بخش تماشا می‌کنید در نیژنی نوگرود گرفته شده. ششمین شهر بزرگ روسیه و دومین شهر پر جمعیت در حاشیه این رودخانه که در گذشته به نام گورکی خوانده می‌شد. نه تنها رودخانه وولگا بلکه رودخانه اوکا نیز از این شهر می‌گذرد و باعث شده تا مکانی زیبا و جذاب در فاصله‌ی ۴۲۰ کیلومتری از شرق مسکو شکل بگیرد. یکی از جاهایی که مستحق جذب گردشگری بسیار بیشتری در تور روسیه است.

۲۲ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران