زیباترین نقاط روسیه (بخش اول)

جاذبه‌های گردشگری روسیه
زیباترین نقاط روسیه (بخش اول)

روسیه کشوری بسیار وسیع است و اصلا هیچ جای تعجب ندارد که پر از تنوع و نقاط دیدنی بی‌نظیری است که باید از آن‌ها بازدید کرد. این کشور دارای نقاط طبیعی زیبایی است که سالانه از سراسر دنیا توریست‌های زیادی را به سمت خود می‌کشاند. از رشته کوه‌های باستانی گرفته تا دریاچه‌هایی به اندازه اقیانوس‌ها، و از نقاط بیابانی ناهموار و دور افتاده تا حومه‌های زیبا، در اینجا برخی از زیباترین نقاط این کشور وجود دارد که باید در تور روسیه از آن‌ها بازدید کنید.

 

دریاچه کاردیواچ (Lake Kardyvach)

این دریاچه از نقاط زیبای روسیه است که بین ۳ قله آلپی و دامنه‌های سرسبز محاصره شده و با آبی که از آبشارهای زیبا جاری است غنی می‌شود. این دریاچه از منطقه محبوب کریسنایا پلیانا در سوچی تنها ۴۴ کیلومتر فاصله داشته و مقصدی عالی برای آن دسته از توریست‌هایی محسوب می‌شوند که تمایل دارند به نقاط دور دست بروند و ارتباط عمیق‌تری با طبیعت برقرار کنند.

 

نقاط تاریخی برتر در اطراف مسکو

جزیره Olkhon

این بزرگ‌ترین جزیره دریاچه بایکال است که ساحلی جذاب و آرام را در دسترس قرار داده و حاشیه ساحلی آن با وجود صخره‌های شنی نمایی بسیار دیدنی و چشمگیر به خود گرفته است. این ناحیه که از بیابان‌های سیبری فاصله دارد یک مکان مهم شمانی برای مردم بوریات است که از بومی‌های سیبری هستند. بازدید از این جزیره همانقدر که از لحاظ طبیعی زیبایی غنی است بار فرهنگی زیادی هم دارد.

خلیج اوسوی (Ussuri Bay)

با رانندگی کوتاه از ولادیوستوک، شهری که کمتر از ۵۰۰ کیلومتر (۳۱۱ مایل) از مرزهای کره شمالی و چین فاصله دارد یک ناهنجاری بی‌نظیر طبیعی است. با گذشت زمان هزاران بطری دور ریخته شده و تکه‌های شیشه شکسته که در بطن طبیعت فرو رفته خظه ساحلی اینجا را پوشانده و اکنون به نظر سنگریزه‌های چند رنگی به نظر می‌رسند که خط ساحلی ناهموار را پوشانده اند. این شیشه شکسته‌ها که در اثر فرسایش برندگی خود را از دست داده‌اند امروزه نمایی بی‌نظیر و فوق‌العاده به این خلیج داده‌اند.

 

تماشای شفق قطبی در روسیه

Sergiyev Posad

این یکی از مقاصد روزانه و جذاب اطراف مسکو است که با یک ماشین سواری کوتاه از مسکو در دسترس مسافران تور مسکو قرار می‌گیرد. تعداد زیادی گنبدهای پیازی رنگی از همه جای شهر بیرون آمده که چهره آن را کاملا تغییر داده و شبیه به شهرهای داستانی کرده است. این شهر یکی از هشت حلقه طلایی روسیه است که صومعه میراث جهانی Troitse-Sergieva Lavra در آن قرار داشته و از این جهت ارزش دوچندانی پیدا کرده است. ایسن شهر زیبایی که نمی‌دانید کجای آن را نگاه کنید به عنوان مرکز معنوی روسیه در نظر گرفته می‌شود.

روسکالا (Ruskeala)

منطقه کارلیا در شمال غربی به زیبایی سرسبز شهرت دارد و مناظر اطراف شهر کوچک Ruskeala تاج شکوه این منطقه محسوب می‌شود. پارک کوهستان Ruskeala یک دره پر آب است که در آن مسافران می توانند قایق سواری ، پیاده روی و شنا کنند. اگر در گروهی دوستانه هستید پس خوش به حال شما زیرا کارهای مختلفی وجود دارد که در این منطقه می‌توانید بگیرید.

 

عکس‌های بی‌نظیر هوایی از روسیه

کراسنایا پلیانا

این جایی است که بازی‌های المپیک زمستانه ۲۰۱۴ بر روی کوه‌های چشمگیر پوشیده از برف آن برگزار شد و تا امروزه به عنوان مقصد محبوب اسکی باقی مانده است. از سوچی تا روستایی با همین نام می‌توانید به زمین‌های اسکی و کلاس جهانی دسترسی داشته باشید و اسکی را یاد بگیرید. بی‌شک در اینجا یکی از شگفت‌انگیزترین تجارب اسکی خود را با زیباترین پس زمینه تجربه خواهید کرد. اگر به روسیه رفتید اسکی در اینجا را در لیست کارهای خود قرار دهید.

جزایر سُلُوکی (The Solovki Islands)

در شمال غربی روسیه مجمع الجزایر دور افتاده سلوکی در خلیج انِگا در دریای سفید واقع شده است. در زمان اتحاد جماهیر شوروی یک اردوگاه کارگری بدنام و مخوف را در خود جای داده بود که متاسفانه افراد زیادی در آن جان خود را از دست دادند. با این حال، اکنون گورستان‌های باستانی و صومعه‌های قدیمی مسافران را به این جزایر بادگیر جذب می‌کنند. مناظر جزیره بسیار زیبا و دیدنی هستند و نقاط تاریخی و دیدنی نیز بر ارزش آن افزوده‌اند.

درگاوس (Dargavs)

در جمهوری اوستیای شمالی-آلانیا و در دامنه کوه چشمگیر و مه آلود یک قبرستان باستانی متصل به روستای درگاوس برجای مانده است. اینجا که به شهر مردگان شهرت دارد دارای صدها مقبره سنگی است که روستاییان مرده‌های خود را به همراه داشته‌ها و لباس‌هایشان در آن‌ها دفن می‌کردند.

 

معرفی زیباترین ابنیه کازان

دریاچه Teletskoye

جمهوری آلتای یکی از زیباترین مناطق روسیه است و این دریاچه در بالای کوه یکی از جاذبه‌های دیدنی این منطقه است. در امتداد خط ساحلی این دریاچه به طول ۷۰ کیلومتر (۴۳ مایل) دریا، تنگه‌های شیب دار، صخره‌های سخت، غارها، آبشارها و خلیج‌های زیبایی وجود دارند که هر کدام جلوه‌ایی از خالق قادر را به نمایش گذاشته‌اند. سفر به آتای شما را به سرزمین افسانه‌های شنیده نشده منتقل می‌کند. برای ماجراجویی‌های بی‌پایان به این دریاچه بروید و فعالیت‌های مختلفی را تجربه کنید. همچنین حاشیه آرام دریاچه برای استراحت و تمدد اعصاب بسیار محبوب و مورد توجه است.

کالینینگراد (Kaliningrad)

غربی‌ترین محوطه غربی روسیه با معماری ژرمنی، یک خط ساحلی بالتیک و جنگلی سبز از نقاط دیدنی و بسیار منحصر به فرد طبیعی روسیه محسوب می‌شود. طبیعت زیبای این منطقه طبیعتگردان و عکاسان را همه ساله به این ناحیه می‌کشاند.

جزیره کیژی (Kizhi Island)

اگر از علاقه‌مندان به کشور روسیه باشید قطعا قبلا اسم کیژی به گوش‌تان خورده است. یکی از مکان‌های زیبا و شگفت‌انگیز روسیه کلیسای چوبی قرن هجدهمی است که در ساحل جزیره کیشی خلیج انگا در کارلیا واقع شده است. این کلیسا که تخمین می‌زنند در سال ۱۷۱۳ ساخته از و نمونه‌های معماری قرون وسطایی روسیه و اسکاندیناوی است که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است.

 

زیباترین پارک‌های ملی روسیه

۲۳ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران