از کالینینگراد تا چوکوتا، زیباترین نقاط روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
از کالینینگراد تا چوکوتا، زیباترین نقاط روسیه

روسیه کشوری پهناور است و از نظر منابع طبیعی، از غنای بالایی برخوردار بوده که باعث می‌شود زیبایی‌های منحصر به فردی در این کشور شکل بگیرد. در کنار این زیبایی‌های طبیعی باید تاریخ پربار روسیه و همچنین اهمیت مردم این کشور به هنر، مخصوصا معماری را اضافه کرد و آن وقت است که از وجود ۲۸ میراث جهانی یونسکو در روسیه، نباید تعجب کرد.

اما در میان تمامی این نقاط زیبا، کدام یک از همه زیباتر هستند؟ مسلما جواب این سوال کمی سلیقه‌ای‌ست اما ما در این نوشته سعی کرده‌ایم بهترین‌ها را برایتان گردآوری کنیم و زیباترین نقاط روسیه را به شما معرفی نماییم.

 

Curonian Spit

از نظر بسیاری از افراد، Curonian Spit اگر زیباترین نقطه روسیه نباشد، مسلما یکی از زیباترین نقاط این کشور است. جایی که دریا، باریکه‌ای خشکی فوق‌العاده زیبا را در بر گرفته که بخشی از آن جنگلی سرسبز و بخشی دیگر دشتی شنی‌ست و هنگام غروب آفتاب، خورشید در سمتی از افق آن غروب می‌کند. بسیاری از متخصصان، هنوز به منبع فرم خاص درختان این محل پی نبرده‌اند، اما چیزی که برای ما گردشگران اهمیت دارد، زیبایی است که در Curonian Spit به حد اعلای خود رسیده.

 

۷ رستوران ارزان در سفر به کازان

بخش تاریخی سنت پترزبورگ

سنت پترزبورگ زمانی پایتخت امپراطوری روسیه بود و بازدید از ابنیه‌ای با معماری‌های شاهانه و مجلل و البته دیدنی در این شهر، یکی از مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌ی یک گردشگر در تور سنت‌ پترزبورگ است. اما زیبایی‌های منطقه تاریخی سنت ‌پترزبورگ با هیچ جایی از این شهر قابل مقایسه نیست. قدم زدن در این بخش از روسیه، شبیه قدم زدن در رمان‌های داستایوفسکی است. شما در یک آن کلیسای جامع کازان و در بخشی دیگر کلیسای سنت آیساک را که از زییباترین کلیساهای سنت پترزبورگ هستند، می‌بینید و کمی دورتر قلعه پیتر و پائول پیش چشمان شما خواهد بود. در بازدید از این بخش شهر، تماشای آبنمای پتروف را فراموش نکنید و حتی‌الامکان تور تابستان روسیه را برای سفر به سنت پترزبورگ انتخاب نمایید.

کرملین و میدان سرخ در مسکو

کرملین را باید یکی از مهم‌ترین نمادهای مسکو و روسیه به حساب آورد. کاخ بزرگ کرملین در سال ۱۱۴۷ به عنوان یک مقر نظامی ساخته شد و به همین دلیل در نزدیکی رودخانه قرار گرفت. اما طولی نکشید که با ساختمان‌ها شهری احاطه شد و آن‌جا نیز به یک مکان مسکونی بدل گشت. اما یکی دیگر از نقاطی که حتما در سفر با تور مسکو باید از آن بازدید نمایید، میدان سرخ است. در این رابطه پیشنهاد می‌کنیک مقاله ۷ جاذبه‌ی دیدنی در نزدیکی میدان سرخ مسکو رانیز مطالعه فرمایید. نمای زیبایی که از کلیسای سنت باسیل در کنار دیگر ساختمان‌های مشهور این میدان می‌بینید، چیزی نیست که به سادگی در تور روسیه از دست بدهید.

بخش تاریخی شهر یاروسلاو

یاروسلاو یکی از قدیمی‌ترین شهرهای روسیه به حساب می‌آید که توسط پرنس یاروسلاو خردمند در سال ۱۰۱۰ میلادی بنا شده است. این شهر که در مسیر داد و ستد شهرهای مختلف بنا شده بود، به خیال یاروسلاو قرار بود پایتخت بازرگانی روسیه شود. امروزه اما یاروسلاو به عنوان یک شهر گردشگرپذیر با ساختمان‌های زیبا شناخته می‌شود. زیباترین نقطه‌ی این شهر نیز بخش تاریخی آن است که شما در آن ساختمان‌هایی از قرون مختلف را خواهید دید، که با معماری زیبا و شگفت‌انگیزی خوش می‌درخشند. مثل کلیسای سنت جان متعلق به قرن ۱۷ میلادی که به برج ناقوس ۴۵ متری خود، نمایی بسیار زیبا پدید آورده است.

 

معرفی بهترین غذاهای محلی سنت پترزبورگ

جنگل‌های بکر کومی

جنگل‌های بکر کومی با ۳۲۶۰۰ کیلومتر مساحت یکی از جذاب‌ترین جاهایی است که در روسیه می‌توانید از آن بازدید نمایید. این جنگل‌ها به وسیله‌ی رودخانه‌هایی از هم جدا شده‌اند و نمایی دیدنی و فضایی فوق‌العاده را پدید آورده‌اند. اما چرا نام بکر را بر روی کومی گذاشته‌اند و ما اینقدر بر روی آن‌جا تاکید داریم؟ چون این جنگل‌ها تقریبا از گزند مردم در امان مانده و دست نخورده‌اند. در حال حاضر هم قوانینی در کشور روسیه وجود دارد که باعث می‌شود دیگر آسیبی به آن‌جا وارد نشود. این محل چندین برکه‌ی زیبا داشته و درختان آن منزلگاه چندین گونه حیوان و پرنده‌ی زیباست که بعضی از آن‌ها از گونه‌های نایاب به حساب می‌آیند.

دریاچه تلتسکوی در کوهستان طلایی آلتای

کوهستان آلتای در مرز روسیه و بخش مرکزی آسیا همچون چین، مغولستان و قزاقستان واقع شده و یکی از زیباترین مناطق روسیه به حساب می‌آید. وجود دریاچه‌های کوهستانی زیبا، مهم‌ترین دلیلی است که گردشگران به این منطقه می‌روند. با این وجود دریاچه تلتسکوی در این کوهستان همانند یک زینت زیبا روی تاج این کوهستان دیدنی‌ست. آب شفاف، کوهستان زیبا و دو ساحل در سمت‌های مختلف، بازدید از این محل را به خاطره‌ای فراموش نشدنی برایتان بدل خواهد کرد. جالب این که این سواحل آب و هوایی متفاوت از هم دارند و در فصول مختلف باید به نقاط مختلف این دریاچه رفت.

دریاچه بایکال

اما درمورد بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین دنیا باید گفت، هر جای این محل بروید و در هر فصلی که بروید زیباست. این دریاچه در فصول گرم گردشگران زیادی را به خود می‌بیند و در زمستان نیز به خاطر شرایط خاصش، منظره‌ای منحصر به فرد در سطح یخ‌زده‌ی آن شکل می‌گیرد. این محل جزو معروف‌ترین نقاط طبیعی روسیه بوده و شما می‌توانید در سفر تابستانه به روسیه، به راحتی در تورهای مختلفی که به دریاچه بایکال گذاشته می‌شود شرکت کنید و از این محل دیدن نمایید.

 

۷ دلیل برای سفر به کازان در روسیه

ستون‌های لنا

در کنار رودخانه‌ی لنا، صخره‌هایی خاص هستند که تصویری همانند یک جنگل سنگی را پدید آورده‌اند. این سنگ‌ها که تا ۱۰۰ متر نیز ارتفاع دارند، با نام "ستون‌های لنا" شناخته می‌شوند. دمای این محل در فصول مختلف بسیار متفاوت است و در زمستان تا -۶۰ درجه می‌رسد و تابستان‌ها تا +۴۰ درجه هم گرم خواهد شد. در زمان باستان، مردم قبیله‌های محلی اعتقاد داشتند که این محل مقدس بوده و داستان‌های اساطیری مختلفی نیز برای این جا عنوان شده است.

شبه جزیره کامپچاتکا

آخرین نقطه‌ای که در روسیه به عنوان جایی زیبا به شما معرفی می‌کنیم، کاملا متفاوت از جاهای دیگر است و برای کسانی که عاشق ماجراجویی هستند پیشنهاد می‌شود. برای دیدن این محل باید سوار هلیکوپتر شوید و هزینه‌های چیزی حدود ۳۷ هزار روبل می‌شود. به این ترتیب شما می‌توانید از دره‌ی مرگ بازدید کنید که به واسطه‌ی گازهای سمی، هیچ جنبنده‌ای نمی‌تواند در آن زنده بماند. تماشای آتشفشان از بالا و نمای زیبایی که این کوهستان برایتان به همراه خواهد داشت، یک تجربه شگفت‌انگیز و یکتا از سفرهایتان به نقاط مختلف دنیا خواهد بود.

 

معرفی زیباترین کلیساهای مسکو

۲۵ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران