معروف‌ترین سواحل روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
معروف‌ترین سواحل روسیه

روسیه کشوری بسیار بزرگ است که بر خلاف باور عمومی که درباره‌اش وجود دارد، تمام این کشور را نقاط سردسیر و زمستان‌های طولانی احاطه نکرده و اتفاقا مناطق ساحلی زیبایی در آن‌جا وجود دارد که می‌توانید به عنوان یک مقصد توریستی عالی به این شهرها نگاه کنید. در نوشته‌ی امروز، ما چند نمونه از معروف‌ترین و زیباترین سواحل روسیه را به شما معرفی خواهیم کرد شاید در سفر به تور روسیه، بخواهید به یکی از آن‌ها رفته و کمی آفتاب بگیرید و در آب‌ها روسیه به شنا بپردازید.

 

ساحل خالاکتیرسکی روسیه (Khalaktyrsky)

این مکان یکی از معروف‌ترین و البته خاص‌ترین و زیباترین سواحل دنیا است. ساحلی بلند و زیبا که با ماسه سیاه‌رنگ آتش‌فشانی خود توانسته شهرتی جهانی دست و پا کند و منظره‌ای شگفت‌انگیز و سورئال را به وجود بیاورد. این ساحل در شرق کامچاتکا واقع شده و در سال‌های اخیر، به یک مکانی توریستی معروف بدل گشته که خیلی‌ها برای انجام تفریحات آبی به آن‌جا می‌روند و در این ساحل زیبا به عکاسی می‌پردازند.

 

بهترین مکان‌ها در روسیه برای تماشای شفق قطبی

ساحل ریویرا روسیه (Riviera)

سوچی مقصدی محبوب در تور روسیه است که در کرانه‌ی دریای سیاه قرار گرفته و محبوب‌ترین ساحل آن نیز ریویرا نام دارد که یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های سوچی به شمار می‌رود. این ساحل اگر چه دارای مناظری زیبا، امکانات رفاهی و بسیاری ویژگی‌های دیگر است اما متاسفانه محبوبیت بالای آن باعث شده تا جمعیت زیادی اغلب در این محل حضور داشته باشند. وجود کافه‌ها و رستوران‌های مختلف برای امتحان کردن بهترین غذاهای سوچی و امکانات متنوع برای تجربه تفریحات آبی، این ساحل را به مکانی خانوادگی تبدیل کرده است.

ساحل المپیک روسیه (Olympic)

یکی دیگر از سواحل محبوب سوچی که ۵ کیلومتر طول داشته و از پارک المپیک تا رودخانه پسو در نزدیکی مرز آبخازی ادامه دارد. خود ساحل اگر چه مملو از سنگ ریزه است اما آب تمیز و وجود مناطق مجاز برای شنا، کافه‌های و رستوران‌های مختلف و همچنین امکانات رفاهی خیلی خوب، باعث شده تا رفتن به ساحل المپیک به بهترین فعالیت‌ها در سوچی بدل شود.

ساحل لاسکووی روسیه (Laskovy)

لاسکووی یکی از سواحل خاص و زیبای روسیه است که دارای ماسه‌هایی قهوه‌ای، جنگلی از درختان کاج در پشت و آبی شفاف و زیبا در مقابل است که جذابیتی منحصر به فرد به آن‌جا داده. این ساحل نسبتا بزرگ در نزدیکی شهر رپینو واقع شده و از جمله سواحل محبوب در میان خود روس‌ها برای فرار از همهمه و شلوغی‌های شهر است. این مکان همچنین معروف به مرکزی برای ورزش کایت سورفینگ به حساب آمده و همیشه تعداد زیادی از مردم محلی و گردشگران را می‌بینید، که در لاسکووی به این فعالیت مشغول هستند. اگر می‌خواهید به سن پترزبورگ بروید، با توجه به نزدیکی لاسکووی به این شهر، خیلی راحت می‌توانید از آن‌جا دیدن نمایید.

 

تماشای نیلوفرهای آبی در نقاط مختلف روسیه

ساحل رپینو روسیه (Repino)

دیگر ساحل نزدیک به سن پترزبورگ که دارای فضایی دنج‌تر و کم‌تر توریستی بوده و جنگل درختان کاج تادم آب کشیده شده است. البته بخش‌هایی از این ساحل بزرگ دارای قسمت ماسه‌ای بیشتری بوده و در آن‌جا، امکاناتی برای تفریحات ساحلی از جمله والیبال در نظر گرفته شده است. ساحل رپینو تنوع خیلی خوبی داشته و آب شفاف و تمیزش، جان می‌دهد برای شنا و آبتنی و همچنین وجود کافه‌ها و رستوران‌های مختلف نیز، دست شما را برای صرف خوراکی و نوشیدنی باز می‌گذارد.

ساحل پرومناده روسیه (Promenade)

اما دوباره برگردیم به ساحلی شهری و شلوغ، این بار در یانتارنی که از جمله دیگر سواحل بسیار معروف روسیه به شمار می‌آید. البته این ساحل آن‌قدر بزرگ است که جاهای دنجی در آن پیدا کنید اما خب از طرفی، امکانات تفریحی زیادی نیز در پرومناده تهیه شده تا ساعاتی شاد و مفرح را در آن‌جا تجربه کنید.

ساحل ایمرتینسکایا امبانکمنت روسیه (Imeretinskaya Embankment)

سومین ساحل محبوب در سفر به سوچی در لیست ما بیشتر یک پارک ساحلی است تا این که جایی برای آبتنی و شنا باشد. این ساحل در مرکز شهر واقع شده و امکانات بسیار زیادی اطرافش قرار دارد. همچنین در طول تابستان نیز می‌توانید انواع تفریحات آبی را در این محل تجربه کنید.

 

طلوع خورشید در نقاط مختلف روسیه

ساحل دورسو روسیه (Durso)

چیزی که در ساحل دورسو می‌بینید، شما را به یاد جاهایی مثل ایسلند یا گرینلند می‌اندازد. ساحلی خلیج مانند که تپه‌ای بزرگ در کنارش واقع شده، آبی شفاف و تمیز دارد و زیبایی آن انکار ناپذیر است. ساحل دورسو هم برای شنا و آبتنی مناسب بوده و هم می‌توانید در آن‌جا قایق سواری کنید، کمپ بزنید و انواع فعالیت‌های مختلف را تجربه کنید. اما در هر حال، حتما باید یک دوربین خوب همراه داشته باشید تا عکس‌هایی معرکه از این محل همراه ببرید.

ساحل روزا روسیه (Rosa)

این ساحل با تمام مواردی که تا حالا معرفی کردیم، فرق دارد. چون آن را در کنار رودخانه‌ای در نزدیکی سوچی ساخته‌اند. منظره‌ای که این ساحل برای شما به همراه خواهد داشت، شامل دریای بی‌کران نمی‌شود، بلکه جنگل‌های سرسبز و کوهستان زیبا را شامل خواهد شد. چندین هتل لاکچری در اطراف ساحل روزا ساخته شده که از جمله آن‌ها می‌توان به هتل ۵ ستاره رادیسون اشاره کرد. این رودخانه در استو سادوک در نزدیکی سوچی قرار داشته و تفریحاتی از جمله شنا، زیپلاین، قایق سواری و ... در آن‌جا ممکن است.

 

راهنمای سفر به حلقه طلایی روسیه

ساحل ویتیازوو روسیه (Vityazevo)

بزرگی این ساحل، مراکز تفریحی بسیار متنوع و البته آبی عالی برای آبتنی باعث شده تا ساحل ویتیازوو جزو جاهای پرطرفدار در میان گردشگرانی که به تور روسیه سفر می‌کنند باشند. مراکز تفریحی موجود در این ساحل، تنها به جاهایی برای تفریحات آبی ختم نمی‌شود و کلاب‌های مختلفی نیز در این محل حضور دارند که شب‌ها به جذابیت روزهای این محل بدل می‌کنند.

 

ساحل طلایی روسیه (Golden Beach)

از جمله سواحل زیبا و آرامش بخشی که در نزدیکی سن پترزبورگ قرار گرفته و جزو سواحل پرطرفدار روسیه محسوب می‌شود. ساحل طلایی روسیه از جمله بزرگ‌ترین سواحل توریستی این کشور بوده و امکانات مختلفی برای تفریحات آبی، قایق سواری و فعالیت‌های هیجان انگیز نیز در آن‌جا فراهم است.

ساحل کامنکا روسیه (Kamenka)

یکی دیگر از سواحل بزرگ و زیبای روسیه که البته با یک ویژگی خاص، محبوبیت بالایی پیدا کرده است. این ساحل یک باریکه‌ی ماسه‌ای دارد که تا چند ده متر به داخل آب رفته و منظره‌ای چشم‌نواز را برای عکاسی پدید می‌آورد. ساحل کانکا در ییسک روسیه واقع شده و پوشش جنگلی زیبای پشت خود دارد و ماهی‌ها و خرچنگ‌های مختلفی در آن‌جا به زندگی مشغولند.

خلیج نگائف روسیه (Nagaev Bay)

این خلیج به پاس یک دریاسالار و دانشمند روسی نام گذاری شده و از جمله سواحل زیبای روسیه در مناطق سرد سیر این کشور است. جایی در دریای اوخوتسک که زیبایی منحصر به فرد آن با منظره‌ی برفی خیره کننده‌اش، شما را شیفته خود خواهد کرد. این مکان در یک پارک دریایی و منطقه محاظت شده قرار گرفته اما خب، رفتن به آن‌جا، مسلما سخت‌تر از هر جای دیگری در لیست ماست.

 

کارهای جذاب و غیرمعمول در سفر به سن پترزبورگ

ساحل یارینسکی روسیه (Yarinsky)

یارینسکی از جمله سواحل نیمه گرم‌سیری روسیه است که در شهر سِوِرودویسنک واقع شده و یکی از دلایل معروفیت آن در دنیا، زیبایی منحصر به فرد غروب آفتاب در این ساحل است. ساحل یارینسکی جایی بسیار محبوب است که در فصل گرما، خیلی شلوغ می‌شود و خیلی‌ها برای تجربه فعالیت‌های آبی و همچنین تماشای وال‌های غول پیکر به آن‌جا می‌روند.

 

ساحل پودرزوو روسیه (Podrezovo)

ساحل پودرزوو به ماسه‌های سفید رنگ و آب آرامش در طول تابستان شهرت دارد، اما این آرامش را در فصل گرما، در خود ساحل حس نخواهید کرد چون مملو از جمعیت می‌شود. وجود هتل‌های متعدد و ریزورت‌های ساحلی در اطراف این ساحل نیز، خود به جمعیتی که در آن‌جا هستند، اضافه می‌کند. البته این محبوبیت به خاطر زیبایی و امکانات ساحل پودرزوو و همچنین امکانات گسترده‌ی رفاهی و تفریحی این محل است. همچنین با توجه به وجود هتل‌هایی با قیمت مناسب، این مکان یکی از مقاصد تابستانی روسیه با قیمت ارزان محسوب می‌شود.

ساحل تارخوا روسیه (Tarkhovka)

درست در نقطه مقابل، ساحل تارخوا را داریم که به راحتی در زمان سفر به سن پترزبورگ در دسترس شماست و دارای فضایی آرامش بخش و مناظری زیبا بوده که برای زوج‌های جوان و آن‌ها که به دنبال گرفتن عکس‌های زیبا هستند، گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود. در کنار این ساحل، منطقه‌ای جنگلی وجود داشته و به زیبایی‌های این محل می‌افزاید.

 

بهترین فعالیت‌ها در سن پترزبورگ

ساحلی وویسک بِرِگ روسیه (Vysoky Bereg)

بخش زیادی از این ساحل شامل مناطق صخره‌ای می‌شود اما در همان بخش ساحلی، امکانت تفریحی قرار گرفته تا گردشگران تور روسیه بتوانند به خوبی در ایام تابستان در این محل به تفریح بپردازند. یک محل خانوادگی عالی در نزدیکی شهر آناپا که پارکی زیبا را در نزدیکی خود دارد و برای پیاده روی و طبیعت گردی نیز گزینه‌ای مناسب خواهد بود.

 

خلیج آستافیف روسیه (Astafyev’s Bay)

اگر اهل طبیعت گردی هستید، می‌خواهید به یکی از زیباترین نقاط روسیه بروید، پیشنهاد ما این است که سری به خلیج آستافیف در سنت مارین روسیه بزنید. این مکان یکی از خلیج‌های پربازدید روسیه است، اما به خاطر بزرگی‌اش، هیچ گاه آن‌قدر شلوغ به نظر نمی‌آید که آرامش این محل گرفته شود. خلیجی که دارای منظره‌ی زیبای دریا و همچنین آبی تمیز بوده که ماسه‌هایی به رنگ روشن آن را در بر گرفته است. خیلی از گردشگرانی که به خلیج آستافیف می‌روند، این محل را با سواحل تایلند مقایسه می‌کنند که البته فضای سبز اطراف ساحل، تپه‌های متعددی که اطرافش قرار گرفته و فضای کلی آن به این مهم کمک می‌کند. این خلیج خیلی دور از دسترس نیست اما از شهرهای مهم توریستی روسیه فاصله دارد.

 

با گرم‌ترین شهرهای روسیه آشنا شوید

منبع

۲۱ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران