۶ کاری که در سن پترزبورگ نباید انجام بدهید

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
۶ کاری که در سن پترزبورگ نباید انجام بدهید

سن پترزبورگ شهر شب‌های سپید است. شهر هوای سرد و کافه‌های گرم است. شهر بناهای باشکوه و موزه‌های مهم است. شهری است که می‌شود آن را جستجو کرد و به دیدگاه‌های جدید در زندگی دست یافت. شهری سرپا و آراسته حتی بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی. این شهر یکی از بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای دنیا به شمار می‌آید که هرساله از جای‌جای جهان گردشگر به آن سفر می‌کند. اگر شما هم یکی از این گردشگران تور روسیه هستید در این مطلب همراه ما باشید. همراه ما باشید تا ۶ کاری که در این شهر نباید انجام بدهید را خدمتتان بازگو کنیم.

 

۱- خودتان را سرگردان موزه‌ها نکنید

سن پتزربورگ موزه‌های بسیاری دارد که تمامی آنها پرطرفدار هستند. موزه‌هایی که بخش مهمی از تاریخ جهان را به نمایش می‌گذارند. بنابراین طبیعی است به هرکدام از موزه‌های این شهر پا بگذارید شلوغ باشند. جلوی در ورودی موزه‌های این شهر هر روزه صف‌های طولانی برقرار می‌شوند و ایستادن در این صف‌ها یعنی هدر دادن بخش زیادی از زمانی که می‌توانید به گشت و گذار بپردازید. برای فرار از صف‌ها و معطلی‌های ورود به موزه‌های این شهر به شما پیشنهاد می‌کنیم در تورهای موزه‌گردی ثبت‌نام کنید. با ثبت‌نام در این تورها می‌توانید در یک زمان مشخص وارد موزه شوید و در جستجوی یافتن بلیت و فرصت حضور سرگردان نباشید. البته برای شرکت در این تورها باید هزینه‌ی اضافی بپردازید اما مطمئن باشید ارزشش را دارد این کار را انجام بدهید.

 

بازدید از کلیسای ناجی در خون سن پترزبورگ

۲- سوار تاکسی‌های سیاه نشوید

تاکسی‌های سیاه این شهر معمولا شب‌ها کار می‌کنند و ما به شما توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان از این تاکسی‌ها استفاده نکنید مگر به ضرورت. چرا که رانندگان آنها حسابی گوش شما را می‌برند. برای جابه‌جایی‌های درون شهری‌تان، بجز مسیرهای حمل و نقل عمومی برای دیدن سن پترزبورگ، اگر قصد کردید از تاکسی استفاده کنید ابتدا تلاش کنید از کارمندان محل‌ اقامت‌تان بخواهید که برایتان ماشین بگیرند و اگر مجبور شدید از تاکسی‌های سیاه استفاده کنید حتما قبل از سوار شدن بر سر قیمت با راننده‌های این تاکسی‌ها به توافق برسید.

۳- با هرکسی عکس نگیرید

در نزدیکی برخی از اماکن گردشگری سن پترزبورگ مانند کلیسای جامع سنت ایزاک افرادی را می‌بینید که با لباس‌هایی شبیه به پتر کبیر ایستاده‌اند. این افراد غالبا به زبان انگلیسی مسلط هستند و وقتی می‌بینند نظر شما را جلب کرده‌اند بهتان نزدیک می‌شوند و پیشنهاد عکس انداختن می‌دهند. شما هم بی‌خبر از همه‌جا با آنها عکس می‌اندازید اما بعد از عکس انداختن آنها از شما درخواست پول می‌کنند. بنابراین حواستان به این موضوع باشد و اگر خواستید با آنها عکس بیندازید یادتان باشد قبل از این کار، با آنها بر سر قیمت به توافق برسید.

 

بهترین رستوران‌های روسی در سن پترزبورگ

۴- اگر بودجه‌ی محدود در اختیار دارید به الیسیو نروید

الیسیو یکی از فروشگاه‎های عالی و در عین حال لوکس سن پترزبورگ به شمار می‌آید که با مراجعه به آن می‌توانید شکلات و دسر خریداری نمایید. البته شکلات و دسرهایی که همگی گران هستند و برای داشتن آنها حسابی باید هزینه کنید. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم اگر با بودجه محدود با تور سن پترزبورگ سفر کرده‌اید، قید این فروشگاه را بزنید اما اگر در هزینه کردن محدودیتی ندارید حتما به این فروشگاه تشریف ببرید و بهترین محصولاتش را خریداری نمایید.

۵- در بازار سریع دست به جیب نشوید

گشت و گذار در بازارهای سن پترزبورگ بسیار جذاب است. در این بازارها می‌توانید با محصولات متنوع آشنا شوید و هرکدام که چشم‌تان را گرفت خریداری نمایید اما نکته‌ی مهم به هنگام خرید در بازارهای این شهر آن است که تا جاییکه می‌توانید زود دست به جیب نشوید. چراکه قیمت‌های ارائه شده در این بازارها کنترل شده نیست و ممکن است سرتان کلاه برود. بنابراین هر قیمتی که فروشندگان به شما ارائه دادند سعی کنید چانه بزنید و تخفیف بگیرید.

 

۵ پارک شهری معروف سن پترزبورگ؛ شهر قدم‌زدن‌ها زیر سایه‌ی درختان کهنسال

۶- حواستان به جیب‌برها باشد

سن پترزبورگ یکی از امن‌ترین شهرهای جهان است که با خیال راحت می‌توانید به آن سفر کنید اما حتی در این شهر امن حواستان باید به جیب‌برها باشد. کسانیکه توریست‌ها را زیر نظر می‌گیرند و در فرصتی مناسب به طوریکه آنها اصلا متوجه نشوند دزدی انجام می‌دهند. برای در امان ماندن از شر جیب‌برها در این شهر، به شما در درجه اول توصیه می‌کنیم پول زیاد و اشیای قیمتی در بازدیدها همراه خود نکنید. پول‌ها و اشیای قیمتی خود را در گاوصندوق هتل بگذارید. در درجه دوم به شما توصیه می‌کنیم به هنگام بازدید پول و اشیای قیمتی خود را در کیف کمری قرار بدهید که دسترسی مناسبی به آن داشته باشید و در درجه‌ی سوم به شما توصیه می‌کنیم حتما پاسپورت و مدارک خود را از جاییکه پول‌های خود را در آن قرار می‌دهید جدا کنید. چراکه اگر خدایی ناکرده جیب‌تان را زدند، مدارک‌تان را از دست ندهید.

۲۳ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران