۱۰ کاری که در سفر به صربستان نباید انجام بدهید

جاذبه‌های گردشگری صربستان
۱۰ کاری که در سفر به صربستان نباید انجام بدهید

صربستان یکی از بهترین و ارزان‌ترین کشورهای دنیاست که در فصول مختلف سال می‌توانید به آن سفر کنید. کشوری کهن و قدمت‌دار که از جنگ‌ها و نابه‌سامانی‌ها سر سالم به در آورده است و امروزه به یکی از بهترین نقاط دنیا برای انواع دورهمی‌ها و با هم بودن‌ها تبدیل شده است. در سفرتان با تور صربستان به این کشور اگر به دنبال آشنایی فرهنگی بیشتر با آن هستید همراه ما باشید تا ۱۰ کاری که نباید در سفر به این کشور نباید انجام بدهید را یک به یک خدمتتان بازگو کنیم.

 


۱- درباره جنگ صحبت نکنید

 


صربستان یکی از کشورهای جنگ زده است. کشوری که جنگ و خونریزی و پس از آن دیکتاتوری‌ها خون هزاران هزار جوان بی‌گناه این کشور را ریخته‌اند. بنابراین صحبت از جنگ برای مردمان این کشور چندان خوشایند نیست. جنگ‌هایی که امروزه برخی آثار آن را در بازدید از شهرهای مختلف این کشور می‌توانید ببینید. در سفرتان به این کشور به شما توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان با مردم عادی؛ در کوچه و خیابان درباره‌ی جنگ و آسیب‌هایش صحبت نکنید.

 

گشت‌ و گذاری در زیباترین شهرها و روستاهای صربستان

 

 

صربستان

 


۲- از تاکسی‌های خیابانی برای جابه‌جایی‌هایتان استفاده نکنید


به مانند بسیاری از شهرهای کشورهای اروپایی برای اینکه امنیت‌تان بالا برود و نیز هزینه‌ی کمتری برای جابه‌جایی‌های شهری‌تان پرداخت کنید بهتر است از اپلیکیشن‌های مختلفی که در شهرهای این کشور رواج دارند استفاده کنید. اپلیکیشن‌هایی که به ازای هر جابه‌جایی هزینه‌ی کمتری نسبت به تاکسی از شما می‌گیرند.

 


۳- پنجره‌ها را باز رها نکنید


شاید باورتان نشود اما در صربستان باز بودن پنجره هنگامیکه که در یک مکان حضور ندارید بد یمن تلقی می‌شود و به نوعی در عرف یک جرم به حساب می‌آید. شاید خنده‌دار به نظرتان بیاید اما سعی کنید هنگامیکه می‌خواهید محل اقامتتان در این کشور را ترک کنید و به سوی دیدنی‌هایش بروید همه‌ی پنجره‌های باز را ببندید.

 

۹ سوغاتی خاص و جالب که در سفر به صربستان می‌توانید خریداری کنید

 

 

 صربستان

 


۴- با پلیس بگومگو نکنید


اینکه با پلیس‌ها نباید بگومگو کرد یک اصل در جهان به حساب می‌آید اما هستند کسانیکه در سفر به نقاط مختلف دنیا بر اثر به وجود آمدن هر مسئله‌ای که خلاف نظر آنهاست با پلیس جر و بحث می‌کنند. در سفرتان به صربستان حواستان باشد هرگز این کار را نکنید چرا که ممکن است برایتان گران تمام شود.

 

 

 صربستان

 

 


۵- روی لبه میز ننشینید


همانند بسیاری از اروپایی‌ها، صرب‌ها نیز افرادی جدی هستند. اگرچه روحیه‌ی طنز خاص خودشان را نیز دارند. نشستن روی لبه‌ی میز چندان برای آنها خوشایند نیست و معناهای متفاوتی دارد. بنابراین در سفرتان به این کشور سعی کنید روی لبه‌ی میز ننشینید.

 


۶- با کفش به خانه‌ی افراد نروید


صربستانی‌ها به مانند اکثر ما ایرانی‌ها به هنگام ورود به خانه‌هایشان کفش‌هایشان را پشت در درمی‌آورند. بنابراین در سفرتان به این کشور اگر شانس آن را داشتید که به منزل یکی از آنها دعوت شدید حتما این نکته را در نظر داشته باشید و پیش از ورود به خانه کفش‌هایتان را دربیاورید.

 

 ۴ دیدنی بی‌تکرار در صربستان که باید ببینید

 


۷- بحث سیاسی نکنید


صربستانی‌ها از بحث‌های سیاسی خسته و به ستوه آمده‌اند. آنها دوران سختی را در طول تاریخ معاصر پشت سر گذاشته‌اند و بحث کردن با خیلی از آنها درباره‌ی موضوعات سیاسی سبب کلافه شدن‌شان می‌شود. بنابراین در سفر به این کشور تلاش کنید زیاد با افراد بحث‌های سیاسی نکنید.

 

 

 صربستان

 


۸- از اینکه زبان صربستانی بلد نیستید نترسید


زبان صربستانی به زبان روسی نزدیک است و خیلی از افراد این کشور به زبان انگلیسی مسلط نیستند. اما در سفر به این کشور زیاد نگران این موضوع نباشید و سعی کنید با آنها ارتباط برقرار کنید و از طریق پانتومیم منظورتان را به آنها بفهمانید.

 

 

 صربستان

 


۹- از زندگی عمومی مردم بدون داشتن مجوز عکس نگیرید


در سفر به صربستان ممکن است تصاویری ببینید که برایتان جذاب باشد و بخواهید آنها را ثبت کنید. تصاویری از زیست روزمره مردمان زحمتکش. در عکاسی خیابانی این کشور اما سعی کنید بدون داشتن مجوز عکاسی نکنید. مخصوصا تصاویری که نشان‌دهنده‌ی مشقت مردمان این سرزمین است را ثبت نکنید. چرا که ممکن است شما را به دردسر بیندازد. مردمان و مسئولین این کشور علاقه‌ای ندارند که همه‌ی تصاویر حقیقی این کشور در جهان مخابره شود.

 

 

 صربستان

۲۸ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران