۶ کاری که در سفر به پنانگ باید انجام بدهید

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
۶ کاری که در سفر به پنانگ باید انجام بدهید

پنانگ یکی از توریستی‌ترین شهرهای مالزی است که شخصیت‌های سیاسی زیادی برای تعطیلات از آن دیدن می‌کنند. جزیره‌ای که انواع زیبایی‌ها و باغ‌ها را در خود جای داده است. جزیره‌ای که به پایتخت غذاهای خیابانی در جهان شناخته می‌شود و در سال‌های اخیر بعد از کوالالامپور و لنکاوی در جایگاه سوم شهرهای گردشگری کشور مالزی قرار گرفته است. در سفرتان با تور مالزی به این شهر اگر می‌خواهید بدانید چه کارهایی را حتما باید انجام بدهید تا این شهر را کشف کرده باشید همراه ما باشید تا ۶ کار مهم برای ساختن یک سفر خاطره‌انگیز به این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.

 

۱- غذاهای خیابانی نوش جان کنید

پنانگ پایتخت غذاهای خیابانی در جهان است. در بخش‌های مختلف این شهر و در خیابان‌های زیبایش می‌توانید غرفه‌های بسیاری را ببینید که غذاهای خیابانی می‌فروشند. غذاهایی که محدود به غذاهای مالزیایی نمی‌شوند و شما می‌توانید انواع خوراکی‌های شرق آسیایی را در میان آنها بیابید. غذاهایی که قیمت‌های ارزانی دارند و نوش جان کردن‌شان در خیابان به مراتب خاطره‌انگیزتر از نوش جان کردن‌شان در رستوران‌های این شهر هستند.

 

بهترین غذاهای خیابانی پنانگ را از دست ندهید

۲- به طبیعت پنانگ بروید

پنانگ طبیعت زیبایی دارد. طبیعتی که امروزه تبدیل به باغ‌های معروف شده است و آوازه‌شان نه تنها در کشور مالزی بلکه در بیشتر شرق آسیا پیچیده است. طبیعتی که می‌شود ساعت‌ها در آن ماند، لحظات خاطره‌انگیز ثبت کرد و خوش گذراند. یکی از بهترین نقاط این شهر برای لذت بردن از طبیعت پارک ملی آن است. جاییکه ۲۳ کیلومتر مربع وسعت دارد. این پارک به اندازه‌ی دیگر پارک‌های ملی شرق آسیا وسیع نیست اما به اندازه‌ی تمامی آنها زیباست و یکی از شگفت‌انگیزیت ترین نقاط مالزی به عنوان زیستگاه حیوانات به شمار می‌آید. بازدید از این پارک امکان بودن در سواحلی زیبا را برای شما فراهم می‌آورد، امکان قدم‌زدن زیر سایه‌ی درختان و روی زمینی پوشیده از سرسبزی‌ها را ممکن می‌کند، فرصت ماهیگیری را به شما می‌دهد و یک خاطره‌ی فراموش ناشدنی برایتان می‌سازد. در سفرتان به این شهر برای بودن در یک طبیعت جذاب، جدای از پارک ملی می‌توانید روی مزرعه میوه‌های استوایی، تپه پنانگ و مزرعه پروانه‌ها نیز حساب باز کنید. مزرعه‌ی پروانه‌ها یکی از باغ‌های مشهور این شهر است که در آن نزدیک به ۱۵ هزار پروانه از گونه‌های مختلف پرواز می‌کنند.

۳- به عنوان سوغاتی سونگکوک برای آقایان و نیونا برای خانم‌ها خریداری کنید

سوغاتی خریدن یکی از مهمترین کارهایی است که در سفر به پنانگ باید انجام بدهید. البته نه آنقدر زیاد که هزینه‌ی گزافی برای این کار خرج کنید و به خاطرش گشت و گذارهایتان محدود شود. یکی از بهترین و منحصر به فردترین سوغاتی‎هایی پنانگ که می‌توانید خریداری کنید سونگکوک و نیونا هستند. سونگکوک یک کلاه مخصوص آقایان است که بومی‌های این منطقه برای اعیاد مذهبی به سر می‌گذارند و نیونا نیز دمپایی‌های منجوق دوزی شده است. یعنی به نوعی صنایع دستی به شمار می‌آید. لازم است بدانید سونگکوک زیاد گران نیست اما نیونا جزو سوغاتی‌های گرانقیمت پنانگ محسوب می‌شود.

 

معرفی زیباترین نقاط پنانگ در سفر با تور مالزی

۴- به ساحل باتوفرینگی بروید

ساحل باتو فرینگی در فاصله‌ی ۲۰ دقیقه‌ای از مرکز شهر پنانگ قرار دارد که یکی از زیباترین نقاط این شهر است و به شما امکان انجام انواع تفریحات ساحلی را می‌دهد. ساحلی که بهترین رستوران‌های دریایی شهر را در خود دارد و بسیار هیجان‌انگیز است. در این ساحل شما می‌توانید پاراسل سوار شوید و درحالیکه در آسمان به پرواز درآمده‌اید، در آب به وسیله‌ی قایق کشیده شوید. همچنین می‌توانید جت اسکی سوار شوید و خودتان با سرعت تمام سطح آب دریا را بشکافید و پیش بروید. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید در این ساحل همچنین می‌توانید اسب سواری را نیز تجربه کنید.

۵- در خیابان‌ها قدم بزنید

خیابان‌های پنانگ خیابان‌های جذابی هستند. خیابان‌هایی هستند که دیوارهایشان مزین به نقاشی‌‌اند، کافه‌های زیبا در خود دارند و همینطور غرفه‌هایی که غذا می‌فروشند. بنابراین قدم‌زدن در این خیابان‌ها بسیار خاطره‌انگیز است. قدم‌زدنی که می‌توانید با برداشتن انواع عکس‌ها برای شبکه‌های اجتماعی‎‌تان همراه باشد. در روزهای مختلف هفته این خیابان‌ها میزبان بازارهایی هستند که با رفتن به آنها می‌توانید خریدهای ارزان انجام بدهید.

 

مرکز خرید Gurney Paragon، بهشتی برای علاقه‌مندان به خرید در پنانگ

۶- به کافه‌های ساحلی تشریف ببرید

کافه‌های ساحلی این شهر بهترین نقاط آن برای سپری کردن شب‌ها هستند. در این کافه‌ها جدای از آنکه می‌توانید بهترین نوشیدنی‌ها ودسرها را سفارش بدهید و نوش جان کنید، می‌توانید انواع دورهمی‌ها، رقص‌ها و هیجانات را نیز تجربه کنید. اگر تنها به این شهر رفته‌اید به شما توصیه می‌کنیم حتما به این کافه‌ها تشریف ببرید و همچنین اگر اهل شب بیداری و تفریح هستید نیز رفتن به این کافه‌ها را در برنامه‌ی بازدیدهای خود بگنجانید.

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران