فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای که در اولین سفر به پنانگ باید انجام دهید

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای که در اولین سفر به پنانگ باید انجام دهید

پنانگ از مقاصد اصلی مالزی است که گردشگران بسیاری برای گذران تعطیلات به آن سفر می‌کنند. طبیعت زیبا، فرهنگ‌های چندگانه و همینطور تنوع غذاهای بومی و فرهنگ‌های دیگری که مقیم آن هستند جاذبه‌های متعددی را برای دیدن و کاوش در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید از سواحل دل‌انگیز دیدن کنید، به شنا و تفریح بپردازید و یا از معابد تاریخی بازدید کنید، خرید، غذا و بازارهای هفتگی بخشی از تمام چیزهایی است که نصیب شما خواهد شد. بیایید نگاهی به بهترین فعالیت‌های سرگرم کننده‌ای که باید در اولین سفر خود با تور مالزی به پنانگ انجام دهید بیاندازیم.

 

 

در خیابان هارمونی پنانگ قدم بزنید

خیابان هارمونی در طول جلال مسجد کاپیتان کلینگ گسترش یافته و بهترین نحو وجه چند فرهنگی مالزی را به عنوان یک شور نشان می‌دهد. در طول این خیابان چندین عبادتگاه از مذاهب مختلف قرار گرفته‌اند معمولا در آخر هفته‌ها مملو از بازدیده کننده می‌شوند. برخی از این نقاط شامل مسجد کاپیتان کلینگ، معبد کوان ین، کلیسای سنت جورج، معبد سری ماهاماریامان و بسیاری دیگر می‌شود. همچنین ساختمان معروف Khoo Kongsi نیز در این خیابان واقع شده است.

 

۷ مکانی که در سفر به پنانگ حتما باید ببینید

 

 

خیابان هارمونی پنانگ

 

 

آدرس: Jalan Masjid Kapitan Keling, 10300, Penang

 

 

نقاشی‌های خیابانی پنانگ را دنبال کنید

در حدود سال‌های ۲۰۰۹ یا ۲۰۱۰ کم کم بر روی دیوارهای جورج تاون نقاشی‌های جذاب دیواری کشیده شد تا شکل و ظاهر خیلی از دیوارها و کوچه‌های دوره استعماری حات نو و مینیمالیستی به خودش بگیرد. در حال حاضر کوچه پس کوچه‌های جورج تاون به یکی از جذاب‌ترین نقاط پنانگ تبدیل شده است. شاید همین موضوع توضیح دهد چطور در ظرف ۱۰ سال گذشته به طور فزاینده‌ای دوچرخه در این شهر همه گیر شده است. به همین دلیل دوچرخه‌سواری یکی از فعالیت‌های روزانه مردم بدل شده و حتی جاهایی برای اجاره نیز وجود دارد.

 

 

نقاشی‌های خیابانی پنانگ

 

 

در ماراتن آشپزی شرکت کنید

بعد از گشت و گذار در میان هنرهای خیابانی پنانگ یکی از مهم‌ترین موارد غرق شدن در غذاهای خیابانی آن است که در بین غذاهای باکیفیت و قابل توجه رتبه بندی شده است. خیابان‌های پنانگ بهشت عاشقان غذا برای گردشگران ماجراجویی است که دوست دارند تجربیات جدیدی کسب کنند. از فود کورت‌های بزرگ تا رستوران‌های محلی و خیابانی‌هایی سراسر غرفه‌های غذا بهترین نقاط برای خوردن غذاهای متنوعی چون سوپ‌های تایلندی، انواع نودل، و کباب‌های خوشمزه تایلندی است. با این که ما همیشه در مورد کوالالامپور و غذاهایش می‌گوییم اما پنانگ به نوعی تبدیل به برند غذای مالزی شده است. این نقاط معمولا آخر هفته‌ها مملو جمعیت می‌شوند و ممکن است به سختی صندلی پیدا کنید.

 

غذاهایی که در اولین سفر به پنانگ باید میل کنید

 

 

غذاهای خیابانی

 

 

به کافه بروید

در سراسر چنین جزیره پر جنب و جوشی پر از کافه‌های متفوت و مختلف است که تم‌های مختلفی را ارائه می‌دهند. کافه‌های دنج و دل‌انگیز، شاد و پر هیاهو، کافه‌های کلاسیک و یا مدرن جامعه گسترده‌ای از کافه‌ها را تشکیل داده‌اند تا هر سبک و سایقه‌ای را بتوانند به خود جلب کنند. یکی از اولین چیزهایی که می‌توانید طی اولین سفرتان به پنانگ انجام دهید رفتن به یکی از کافه‌های آنست. برخی از این کافه‌ها غذاهای به شدت خوشمزه‌ای را سرو می‌کنند. انواع کباب‌های لذیذ همراه با ماست و سبزیجات، فینگرفودها، دسرها و شیرینی‌ها در کنار نوشیدنی‌های درجه یک بخشی از چیزهایی است که در این کافه‌ها به شما می‌رسد. به علاوه طیف زیادی از کافه‌ها نیز برای تفریحات شبانه و شب زنده‌داری با برنامه‌های شاد وجود دارد که اگر خواستید می‌توانید به آن‌ها بروید.

 

۱۰ کافه‌ی ساحلی پنانگ، جزیره‌ی زیبایی‌های تمام نشدنی مالزی

 

 

غذاهای خیابانی

 

 

به بازار کوچک خیابانی پینانگ بروید

همانطور که پنانگ یکی از مقاصد اصلی آسیا شناخته می‌شود، بازار محلی آن نیز با انواع و اقسام جاذبه‌ها و ویژگی‌ها از مقاصد اصلی گردشگران برای بازدید و کاوش است. در حقیقت بازار کوچک خیابانی پنانگ پروژه کوچکی برای به راه انداختن کسب و کاری بیشتر در جزیره بود. این بازار که در سال ۲۰۰۶ طرح‌ریزی و راه‌اندازی شد در طی این چند سال با رشد و پیشرفت موفقیت‌آمیزی همراه بوده است. هر آخرین یکشنبه ماه این بازار در خیابان با انواع خوراکی‌های ارزان و محلی، محصولات تازه، کتاب، سوغاتی، نمونه‌های تقلبی لباس‌های برندهای معروف و لوازمی از این دست برپا می‌شود. این بازار معمولا از ساعت ۹ صبح باز می‌شود تا ۵ عصر به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 

 

بازار خیابانی پنانگ

 

 

از معبد مار دیدن کنید

پنانگ دارای ریشه‌های عمیق فرهنگیست. بنابراین تعداد معابد این جزیره زیاد هستند. یکی از بهترین معابدی که باید از آن دیدن کنید معبد مار است. این معبد منحصر به فرد پر از مارهایی است که زهر آن‌ها را گرفته‌اند. این مارها به صورت مسالمت‌آمیزی در اطراف پرسه می‌زنند. با این همه به بازدیدکنندکان توصیه می‌شود که خودشان هیچ ماری را برندارند. جدا باید از این کار پرهیز کنید.

 

 

 معبد مار پنانگ

 

۲۹ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران