فعالیت‌های ارزان و مفرحی که در زمان سفر به استانبول باید انجام دهید

جاذبه‌های گردشگری استانبول
فعالیت‌های ارزان و مفرحی که در زمان سفر به استانبول باید انجام دهید

شهرهای بسیاری در دنیا ادعا دارند که خاص و منحصر به فردند، اما استانبول به واقع یکی از متفاوت‌ترین شهرهای دنیاست و به همین سبب مقصدی بسیار پرطرفدار در منطقه و دنیا به حساب می‌آید. با اینکه جمعیت زیادی در آن زندگی می‌کنند اما باز هم آنقدر در هم پیچیده به نظر نمی‌رسد و قضای سبز، بخش قدیمی و مراکز بسیاری دارد که می‌توان در آن‌ها با آرامش به تفریح و وقت‌گذرانی مشغول شد. اما در نهایت بسیاری از فعالیت‌هایی که در چنین شهر توریستی انجام می‌دهید، گران بوده و باید فکری برای فعالیت‌های رایگان و ارزان قیمت در طول سفر خود باشید. اگر به چنین تفریحاتی علاقه‌ دارید، لیست ما را دنبال کنید شاید بعضی‌ از آن‌ها در هنگام تور استانبول به انجام رساندید.

 


۱- تور پیاده‌روی رایگان


اگر به تازگی به شهری توریستی سفر می‌کنید، همیشه اول به دنبال یک تور پیاده‌روی چند ساعته باشید. این تورها به دست شهرداری‌ها به انجام می‌رسد و عموما رایگان هستند. روشی جذاب و عالی با راهنمای انگلیسی زبان که زیبایی‌های یک شهر را برای شما به شما نشان می‌دهد. در تور استانبول هم شما با پیاده‌روی میان خیابان‌ها و کوچه‌های استانبول، با تاریخ، هنر، معماری و فرهنگ مردم این شهر و ترکیه آشنا می‌شوید. این تورها عموما در پارک سلطان احمد و از ساعت ۱۰:۳۰ آغاز شده و دو ساعت و نیم به طول می‌انجامد.

 

 

 تور پیاده‌روی رایگان

 


۲- رفتن به حمام ترکی


به جای رفتن به حمام‌های جدید ترکسی، بهتر است آماده رفتن به "آقا حمامی" شوید که بنای تاریخی‌اش بیش از ۵۶۰ سال قدمت دارد. هزینه کمی هم برای پکیج پایه آن باید پرداخت کنید، چیزی حدود ۵۰ لیر. تجربه‌ای متفاوت و جذاب در استانبول که بسیاری از اروپایی‌ها به شدت آن را می‌پسندند.

 

 

  حمام ترکی

 


آدرس: Kuloğlu Mh., Turnacıbaşı Cd. No:48, 34433 Beyoğlu

 


۳- دیدن بناهای تاریخی


بازدید از بسیاری بناهای تاریخی استانبول استانبول یا رایگان هستند یا باید بهای بسیار کمی برای ورودی آن‌ها بپردازید. این شهر دارای چندین بنای بسیار با ارزش همچون ایا صوفیه، مسجد آبی و آب انبار باسیلیکاست که هر کدامشان جذاب و فوق‌العاده هستند. البته جدای از این بناهای بزرگ، چندین و چند سازه‌ی تاریخی ریز و درشت دیگر نیز در استانبول وجود دارد که بدون صرف هزینه می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

 

مسجد رستم پاشا، گنجینه‌ای پنهان در استانبول

 

 

بناهای تاریخی

 


۴- اتوبوس‌های دریایی برای بازدید از تنگه بسفور


نباید حتما گردش در آب‌های زیبای تنگه بسفور را تنها با قایق‌های کروز لوکس و شام‌های آنچنانی انجام بدهید. اتوبوس‌های دریایی خوبی هستند که با هزینه‌ای بسیار پایین و عرشه‌ای دلباز شما را به دیدن این تنگه می‌برند. البته احتمال اینکه در فصول پربازدید استانبول، این قایق‌ها شلوغ شوند هست، با این حال با توجه به ظرفیت بالا و فضای چند بخشی، اصلا نباید نگران لذت بردن از گردش یک ساعته خود در این محل باشید. هزینه این سواری‌ها که عموما از بعد از ظهر کار خود را آغاز می‌کنند حدود ۱۲ لیر است.

 

۱۰ کاری که خاطره‌ای ماندگار از سفر به استانبول ودیدن بسفر برایتان خلق می‌کند

 

 

 تنگه بسفور

 


۵- پیک‌نیک در پارک‌های زیبای استانبول


شاید خیلی‌ها چنین پیشنهادی ندهند که شما هنگام سفر، چند ساعت از بعد از ظهر خود را به پیک‌نیک برپا کردن بگذرانید. اما اگر دسته جمعی یا دونفره به استانبول سفر کرده‌اید، بین ناهار تا رفتن به سراغ برنامه‌های بعد از غروب، ساعتی را در پارک زیبای گولهان بگذرانید، کمی میوه بخورید و در آرامش آن استراحت کنید. مطمئن باشید ساعاتی از بهترین لحظات شما در استانبول، در فضاهایی اینچنینی که منظره‌ی زیبا و حال و هوایی خوب دارند، خواهد گذشت.

 

 

 پارک‌های زیبای استانبول

 


۶- گشت زدن در بازارهای قدیمی


به جای رفتن به مراکز خرید که تقریبا برای هر نقطه‌اش یک مبلغی از شما می‌گیرند، به دیدن بازارهای قدیمی شهر روید. جدا از خرید کردن، دیدن از این بازارها خودش نگاهی به تاریخ و فرهنگ استانبول است. مراکز شلوغ و پرجنب و جوش که برای گردش عالی به نظر می‌رسند. بهترین انتخاب در میان بازارها بدون شک بازار ادویه جات است که حال و هوایی متفاوت با دیگر مناطق شهر دارد.

 

۶ پارک دیدنی استانبول که رفتن به آنجا حال شما را خوب می‌کند

 

 

 بازارهای قدیمی استانبول

 


۷- دیدن محله‌های مختلف استانبول


یکی از جذابیت‌های استانبول، تفاوت فاحش محله‌های مختلف این شهر است. وقتی به بخش‌های قدیمی‌تر شهر می‌روید، خیابان‌ها و کوچه‌ها سنگ‌فرش شده را مشاهده خواهید کرد که با معماری خاص ترکی همراه هستند و مغازه‌هایی که هر کدامشان به یک شکل ساخته شده‌اند. بیوگلو، خیابان تکسیم و هر نقطه‌ای این کلان‌شهر، نقش و نگاری متفاوت دارد که می‌توانید بدون هزینه کرد، تنها برای دیدن حال و هوا و تفاوت‌هایشان به آن نقاط بروید.

 

 

محله‌های مختلف استانبول

۰۳ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران