فعالیت‌های جذاب در سفر زمستانه به استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
فعالیت‌های جذاب در سفر زمستانه به استانبول

اگر چه ترجیح این است که ماه‌های گرم سال به شهرهای ساحلی ترکیه سفر کرد، اما قصه‌ی استانبول با هر جای دیگری در این کشور فرق می‌کند. در هر روز از سال که بخواهید به این شهر سفر کنید، می‌توانید از زیبایی‌های آن بهره ببرید. البته تنها مشکل در سفر با تور زمستان استانبول ، محدودیت در بازدید از تنگه بسفر است، غیر از آن اتفاقا به خاطر کم‌تر بودن جمعیت، سفر به این شهر در زمستان بسیار به شما پیشنهاد می‌شود.

از کارهایی که نمی‌توانید در زمستانِ استانبول انجام بدهید گفتیم، حالا بیایید از بهترین فعالیت‌هایی که می‌توانید در این فصل انجام دهید، بگوییم.

 

حمام‌های سنتی

بعد از یک صبح سرد، چه چیزی می‌تواند به اندازه یک حمام ترکی عالی در استانبول حال شما را جا بیاورد؟ مخصوصا اگر با ماساژ همراه شود و در محلی بسیار خوب صورت پذیرد. از جمله بهترین حمام‌های سنتی که می‌توانید در استانبول پیدا کنید، Kılıç Ali Paşa Hamamı است که در محله‌ی توپخانه قرار گرفته است و قدمت آن به سال‌های ۱۵۹۰ میلادی می‌رسد و طی چند سال اخیر نوسازی اساسی در آن صورت گرفته است. این حمام بسیار زیباست و بودن در آن حسی خاص را در شما زنده می‌کند. هزینه‌اش هم برای خدمات پایه از جمله حمام و ماساژ ۲۲۰ لیر است. از نکات این حمام می‌توان به این اشاره کرد که ساعت زنان و مردان جدا از هم است.

 

در استانبول به سبک عثمانی‌ها، حمام خرم‌سلطان را تجربه کنید

سفر زمستانه به استانبول

 

مراکز خرید

مراکز خرید خود به تنهایی می‌توانند بخشی مهم از سفر شما با تور استانبول باشند. این مراکز تنوع بسیار مطلوبی در این شهر داشته و عموما دارای بخش‌های تفریحی و البته خوردنی‌های بسیار هستند.مرکز خرید ایستینه پارک استانبول یکی از این مراکز خرید است که با مجموعه‌ای بزرگ از انواع فروشگاه‌ها، ماهانه تعداد بسیار زیادی بازدیدکننده به خود می‌بیند.

اما اگر قصد دارید که هم خرید کنید، هم از یک سینمای عالی لذت ببرید و خلاصه همه چیز برای یک روز عالی برایتان آماده باشد، بهتر است به مرکز خرید استانبول مال بروید. این مکنا بسیار بزرگ دارای یک مجموعه سینمایی عالی، یک پارک بازی، چندین و چند رستوران، سالن تئاتر و ... بوده و همچنین تعداد زیادی فروشگاه عالی از بهترین برندها را برایتان یک جا جمع نکرده است.

 

خرید از برندهای محبوب لباس ترک در استانبول

سفر زمستانه به استانبول

 

موزه‌هایی که باید ازآن‌ها بازدید کنید

اگر تابستان زمان بازدید از تنگه بسفر است، زمستان دیگر وقتش می‌رسد تا از موزه‌های جذاب این شهر بازدید به عمل آورید. خوشبختانه استانبول موزه‌ها و گالری‌های متنوعی دارد. برای مثال موزه‌ی Sakip Sabanci مکانی عالی برای بازدید از آثار کلاسیک است در صورتی که در موزه هنرهای مدرن استانبول می‌توانید آثار مدرن هنرمندان ترک و بین‌المللی را مشاهده کنید. موزه باستان شناسی استانبول ، موزه نظامی، موزه هوانوردی و موزه تاریخ اسلام نیز از جمله جاهایی هستند که بازدید از آن‌ها می‌تواند خاطره‌ای جذاب برایتان باشد.

 

سفر زمستانه به استانبول

 

آکواریوم

آکواریوم استانبول در سال ۲۰۱۱ و در مساحتی به اندازه ۶ هزار متر مربع افتتاح شد تا یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های دنیا باشد. بش از ۱۰ هزار موجود دریایی از جمله ماهیان بزرگی همچون کوسه‌های ببری در این آکواریوم زندگی می‌کنند که آن را به دنیایی بزرگ در زیر آب بدل کرده که بازدید از آن‌ها یک تجربه شگفت‌انگیز خواهد بود. این آکواریوم به بخش‌های مختلفی تقسیم شده که هر کدام اکوسیستم مناطق مختلف دنیا را دارند. ۱۶ دنیای مختلف از دریای سیاه تا اقیانوس آرام. بخش‌های آموزشی جالبی نیز در این آکواریوم در نظر گرفته شده که با پروژکشن‌های ۵ بعدی گونه‌های مختلف را برایتان شرح می‌دهند.

 

سفر زمستانه به استانبول

 

رفتن به کافه‌ها

کافه‌های استانبول تنها جایی برای خوردن قهوه یا چای نیستند، مکان‌های فرهنگی یا گاها تفریحی هستند که بودن در آن‌ها بسیار لذت بخش است. اگر بلد باشید، می‌توانید با مردم محلی تخته بازی کنید یا اگر به کافه‌های بزرگ بروید میزهای بیلیارد نیز برایتان فراهم است. اما اگر به صرف خوردن قهوه، چای یا دسر به کافه می‌روید نیز، انتخاب‌های جذابی در شهر برایتان فراهم است. Cihangir Faik Pasha Cafe، Rainbow Cafe یا کافه‌ی فرهنگی و بسیار جذاب Evvela تنها نمونه‌ای از این کافه‌ها هستند.

 

بهترین کافه‌های استانبول برای خوردن صبحانه‌ی دل‌انگیز ترکی

سفر زمستانه به استانبول

 

در نهایت زمستان انتخاب‌های زیادی برای شما در استانبول وجود دارد که باید از قبل با یک برنامه ریزی درست به آن‌ها مراجعه کنید. در این فصل نیز هر کس با هر سلیقه‌ای، جایی برای لذت بردن در این شهر پیدا خواهد کرد.

۰۴ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران