۷ تفریح جذاب برای آنهایی که تنهایی به استانبول سفر می‌کنند

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۷ تفریح جذاب برای آنهایی که تنهایی به استانبول سفر می‌کنند

استانبول شهر رنگ‌هاست. شهری که خیابان‌هایش در هر روز سال به یک رنگ است. شهری پر از فضاهای دلچسب و خاص. شهری پر از گوشه‌های دنج و ناب. شهری برای تنهایی. شهری پر از هتل‌ها و هاستل‌های شیک. شهری که می‌شود در کافه‌هایش قهوه‌های تلخ نوش جان کرد و یاد روزهای شیرین زندگی افتاد. شهری که می‌شود در آن قدم زد، خرید کرد، با مردم معاشرت کرد، کتاب خواند و داستان‌های جذاب نوشت. شهری که تنهایی می‌شود در آن حسابی خوش گذراند و گذر زمان را احساس نکرد. اگر می‌خواهید با تور استانبول تنهایی به این شهر سفر کنید همراه ما باشید تا ۷ تفریح جذابی که می‌توانید بدون همراهی فردی دیگر در این سفر انجام دهید را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- پرسه زدن در محله بالات

محله بالات یکی از محله‌های قدیمی شهر استانبول است که در گذشته محله‌ی افراد ثروتمند بوده است اگرچه امروزه دیگر اینچنین نیست. محله‌ای پر از خانه‌های قدیمی زیبا. محله‌ای رنگارنگ که می‌شود در کوچه پس کوچه‌هایش ساعت‌ها زمان سپری کرد. در سفر تنهایی به استانبول، پرسه زدن در این محله می‌تواند حسابی حالتان را خوب کند و احساس‌های خوب بهتان منتقل کند. این محله در خود کلیسایی زیبا دارد که با رفتن به این کلیسا نیز می‌توانید در خلوت خود شمع روشن کنید. بنابراین در سفر تنهایی‌تان به استانبول عزم‌تان را برای پیاده‌روی و قدم‌زدن در این محله جزم کنید.

 

  چگونه در ۲۴ ساعت استانبول را سیر بگردیم 

  محله بالات


۲- دوچرخه‌سواری

رکاب زدن در این شهر می‌تواند برایتان یک تجربه جذاب و خاص باشد. بنابراین توصیه ما به شما این است که آماده‌ی این ورزش باشید. در استانبول و جزیره‌ی بیوک‌آدا که در نزدیکی آن قرار دارد می‌توانید دوچرخه اجاره کنید و در مناطقی فوق‌العاده زیبا رکاب بزنید. رکاب زدنی که شما را از نقاط شلوغ و پر تردد به مکان‌های خلوت و دنج رهنمون می‌شود. رکاب زدنی که مقداری نیرو ازتان می‌گیرد اما مقدار زیادی انرژی بهتان می‌بخشد. اگر اهل تفریحات ورزشی هستید در سفر تنهایی به شما توصیه می‌کنیم این تفریح را انجام بدهید.

 

 دوچرخه‌سواری


۳- به کتابخانه بروید

اگر اهل کتاب و مطالعه هستید، اگر از خواندن لذت می‌برید، اگر می‌خواهید یک تفریح فرهنگی انجام بدهید به شما توصیه می‌کنیم در سفرتان یا تور استانبول به کتابخانه‌های عمومی این شهر سری بزنید. کتابخانه‌هایی که برخی از آنها مجلل و زیبا هستند. کتابخانه‌هایی که در آنها می‌توانید کتاب‌های لاتین پیدا کنید. یکی از کتابخانه‌های عمومی مشهور این شهر کتابخانه‌ی گالاتا است. کتابخانه‌ای مدرن و زیبا که جدای از مخزن و فضایی برای مطالعه، یک گالری هنری، یک کافه و یک رستوران نیز دارد. در سفر تنهایی‌تان به استانبول برای ساعت‌ها می‌توانید به این کتابخانه بروید و زمان صرف کنید.

 

 ۶ کتاب‌ فروشی برتر استانبول برای عشق کتاب‌هایی که به دنبال یک جای دنج هستند

 استانبول


۴- به موزه هنرهای معاصر استانبول بروید

استانبول در خود گالری و موزه کم ندارد که می‌توانید به یک‌یک آنها سر بزنید. گالری و موزه‌هایی که هرکدامشان یک شگفتی برای شما دارند. گالری و موزه‌هایی که علاوه بر آنکه شما را با تاریخ و هنر کلاسیک کشور ترکیه آشنا می‌کنند، میان شما با تاریخ و هنر معاصر ترکیه نیز ارتباط برقرار می‌کنند. یکی از بهترین موزه‌های این شهر موزه هنرهای مدرن استانبول است. موزه‌ای که چشم‌اندازی فوق‌العاده به تنگه‌ی بسفر دارد. موزه‌ای که همه روزه میزبان تعداد زیادی ورکشاپ و هنرمندان از سراسر جهان است. موزه‌ای که آثار هنرمندان معاصر کشور ترکیه را به نمایش عموم می‌گذارد.

 

 استانبول


۵- از تنگه‌ی بسفر دیدن کنید

تنگه‌ی بسفر یکی از زیباترین تنگه‌های آبی جهان است. تنگه‌ای که در استانبول میعادگاه عاشقان است و در ادبیات زیاد از آن نام برده شده است. تنگه‌ای که خط جدایی قاره‌ی آسیا و اروپا در استانبول است. در سفرتان به استانبول به شما توصیه می‌کنیم به دیدن این تنگه بروید و زیبایی‌هایش را در خاطرتان ثبت کنید.

 

 تفاوت قسمت آسیایی و قسمت اروپایی استانبول

 استانبول


۶- به کافه‌های شهر بروید

استانبول پر از کافه‌ است. کافه‌هایی که باورنکردنی‌ترین قهوه‌های عمرتان را در آنها می‌توانید سفارش بدهید و نوش جان کنید. کافه‌هایی که فضاهای دنجی دارند و جدای از قهوه‌ها، انواع شیک‌ها و نوشیدنی‌های خنک را نیز در آنها می‌توانید سفارش بدهید. یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحاتی که در سفر انفرادی به هر شهر می‌توانید انجام بدهید کافه‌گردی در استانبول است. بنابراین کافه‌های این شهر را نیز بگردید و در هرکدامشان برای خودتان یک خاطره بسازید.

 

 کافه‌‌گردی در روزهای زمستانی استانبول

استانبول


۷- از موزه معصومیت دیدن کنید

تعداد زیادی از کسانیکه تنهایی سفر می‌کنند، افرادی اهل کتاب و داستان هستند. اگر شما هم جزو همین دسته‌اید احتمالا اورهان پاموک را می‌شناسید. نویسنده‌ی سرشناس ترک که جایزه‌ی نوبل را نیز برده است. اگر او را می‌شناسید پس احتمالا رمان موزه‌ی معصومیت که یکی از معروف‌ترین رمان‌های او است را خوانده‌اید. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم به موزه‌ی او در استانبول تشریف ببرید و با خیلی از جزئیات مربوط به این رمان از نزدیک آشنا شوید.

 

 استانبول

۲۹ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران