۱۱ مقصد جذاب برای سفرهای نیم روزه از استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۱۱ مقصد جذاب برای سفرهای نیم روزه از استانبول

با هزاران سال تاریخ پرماجرا، جمعیت کثیر گردشگران و حال و هوای پرشور، مراکز فرهنگی متنوع و فضای طبیعی زیبا، استانبول جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که شما را در طول سفر، در خود نگه ندارد. با این حال با انتخاب سفرهای نیم روزه یا یک روزه به مقاصد جذاب اطراف این شهر، می‌توانید به تور استانبول خود یک بعد دیگر داده و تجربه‌ای متفاوت داشته باشید. به مقاصد ساحلی بروید یا از جنگل‌های اطراف شهر دیدن کنید یا حتی مراکز تاریخی جذابی را از نزدیک ببینید. همراه ما باشید تا ۱۱ نمونه از بهترین مقاصد نزدیک به استانبول را به شما معرفی کنیم.

 

۱- جزایر پرنس

معروف‌ترین و احتمالا پربازدیدترین سفر نیم روزه از استانبول، به مقصد جزایر پرنس خواهد بود که خود ترک‌ها به آن آدالار می‌گویند و دسترسی به آن‌جا با استفاده از کشتی‌های فری و از چند بندر استانبول ممکن است. جزایری کوچک اما زیبا با سواحلی که اصلا بزرگ نیستند، مناظری که فوق‌العاده زیبایند و البته رستوران‌هایی که در آن‌ها غذاهای دریایی بسیار خوشمزه سرو می‌شود.

جزایر پرنس، خشکی‌های کوچکی هستند که در طول فصول گرم سال مملو از جمعیت توریست‌ها شده و همچنین در خود چند جاذبه‌ی تاریخی مهم را هم دارند. همچنین با توجه به این که رفت و آمد وسایل موتوری در این جزایر ممنوع است، آرامش جذابی در آن‌جا حکم فرما خواهد بود. در نهایت این را هم از یاد نبرید که خود این سفر دریایی که شما را از تنگه بسفور عبور خواهد داد، از جذابیت‌های سفر نیم روزه به جزایر پرنس محسوب می‌شود. مسیر دریایی تا جزیره پرنس حدودا یک ساعت و نیم است.

 

آشنایی با جاذبه‌های دوران بیزانس استانبول

۲- جنگل بلگراد

جنگل ۵۵۰۰ هکتاری بلگراد درست در مرز شمالی شهر واقع شده و خود مردم استانبول عاشق آن‌جا هستند. جایی که جوان‌ها آخر هفته‌ها برای ورزش، دوچرخه سواری و خانواده‌های برای پیک نیک به این محل رفته و گردشگران نیز از زیبایی‌های آن بهره می‌برند. این مکان شامل ۹ پارک مستقل می‌شود که اغلب به سراغ پارکی که در مرکز جنگل بلگراد قرار دارد، می‌روند.

جالب است بدانید که بیش از دو هزار نوع درخت مختلف در این جنگل بوده  و چند بنای تاریخی متعلق به سال 1620 نیز در آن‌جا وجود دارد. با توجه به خیل جمعیتی که به جنگل بلگراد می‌روند، رستوران‌ها و کافه‌هایی نیز برای آن‌جا در نظر گرفته شده است که می‌توانید برای صرف غذا به آن‌جاها مراجعه کنید. نکته مهم این که اگر قصد طبیعت گردی و زدن به دل جنگل را دارید، بهتر است GPS موبایل خود را روشن کنید چون تابلوهای راهنمای کمی در این پارک وجود دارد.

۳- کیلیوس

دهکده ساحلی کیلیوس که در کرانه‌ی دریای سیاه واقع شده، حدودا ۳۵ کیلومتر دورتر و در شمال استانبول قرار دارد و دارای سواحل شنی بسیار زیبا و دریایی با آب شفاف و عالی برای آبتنی است و یکی از انتخاب‌های محبوب، میان سفرهای نیم روزه در تورهای تابستانی استانبول است.

البته کیلیوس تنها یک منطقه ساحلی زیبا نیست بلکه تفریحات مختلفی در آن‌جا تعبیه شده که یک روز عالی را برای شما می‌سازد. در سواحل این مکان هم می‌توانید به تفریحات آبی بپردازید هم روی تخت‌ها به آفتاب گرفتن بپردازید و همچنین برای شرکت در پارتی‌های شبانه داوطلب شده و تا پاسی از شب به خوشگذرانی بپردازید. مسیر رسیدن به کیلیوس با وسایل نقلیه عمومی که حدودا یک ساعت و نیم خواهد بود که اگر ماشین کرایه کنید، خیلی سریع‌تر به آن‌جا خواهید رسید.

 

جاذبه‌های گردشگری قسمت آسیایی استانبول

۴- سواحل شیله و آوا

یکی دیگر از مناطق ساحلی دریای سیاه که در شرق استانبول واقع شده و کم‌تر شناخته شده است و محیط دنج و آرامی را برایتان به ارمغان می‌آورد. در ساحل شیله یک فانوس دریایی جذاب را مشاهده خواهید کرد که از قرن ۱۰ میلادی به جا مانده و قایق‌های ماهیگیری زیادی هستند که در دل حرکت کرده و تصویر جذابی را به نمایش می‌گذارند.

زیبایی‌های شیله و آوا حقیقتا فوق‌العاده‌اند و ساعت‌ها می‌توانید در محیط آرامش بخش آن‌جا، به این منظره‌ی جذاب نگاه کنید. همچنین در نزدیکی این محل رودخانه‌ها و آبشارهای زیادی هم هستند که طبیعت گردی در آن‌جا را به فعالیتی لذت‌بخش بدل خواهند کرد.

۵- ترمال

تپه‌های جنگلی ترمال در ۴۰ کیلومتری استانبول و در نزدیکی دریای مرمره واقع شده‌اند و بیشتر به خاطر چشمه‌های آب گرمی که دارند معروف بوده و گردشگران زیادی نیز برای دیدن این تپه‌های زیبا، رفتن به ساحل خاصی که در آن محل وجود دارد و همچنین آبتنی در آب چشمه‌های یاد شده به ترمال می‌روند.

البته ترمال جاذبه‌های زیادی دارد و طبیعت گردی در آن‌جا، فعالیتی لذت بخش به حساب می‌آید. مسیرهای پیاده روی در ترمال به برکه‌ها، رودخانه‌ها و آبشارهای مختلفی ختم شده که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. همچنین چندین مرکز اسپا در آن‌جا تعبیه شده تا بتوانید در حوضچه‌های آب گرم خود را به آب بسپارید.

 

با گالاتاپورت استانبول آشنا شوید

۶- آدرنه

آدرنه پیش از استانبول و بعد از بورسا، پایتخت‌هایی بودند که سلاطین عثمانی برای ترکیه آن زمان انتخاب کردند. این شهر جایی است که خیلی‌ها اعتقاد دارند، شاهکارهای درخشان معمار سینان (کسی که بسیاری از بناهای مهم در استانبول را طراحی کرده بود) در آن‌ا واقع شده و از جمله آن‌ها می‌توان به مسجد سلیمیه را اسم برد که یکی از میراث جهانی یونسکو نیز به حساب می‌آید.

این شهر مملو از جاذبه‌های تاریخی بوده و چندین موزه و مسجد کوچک و بزرگ در آن‌جا واقع شده است. بهترین زمان برای بازدید از آدرنه بهار و پاییز است که آب و هوا در بهترین حالت خود قرار دارد. همچنین مسابقات کشتی خاصی نیز به نام کیرکپینار در ماه جون یا اوایل جولای در آدرنه برگزار می‌شود که برای خیلی از علاقه‌مندان، خود این مسابقات دلیلی برای رفتن به این شهر خواهد بود.

۷- آنادولو کاواگی

دهکده ماهیگیری آنادولو کاواگی که در باریک‌ترین بخش از تنگه بسفور قرار دارد، از جمله جاهایی است که اغلب گردشگران در تورهای طولانی مدت تنگه بسفور با کشتی‌های فری به آن‌جا رفته و مدتی را در این منطقه آرام و زیبا سر می‌کنند. رفتن به آنادولو کاواگی با کشتی حدود دو ساعت به طول می‌انجامد و شما چند ساعتی در آن‌جا هستید تا بخواهید دوباره به استانبول برگردید.

در بازدید از آنادولو کاواگی، می‌توانید به سراغ قلعه‌ی تاریخی این محل رفته و از بالای تپه‌، به منظره‌ی جذاب دریای سیاه نگاه بندازید و در نهایت در رستوران‌های آن‌جا، غذاهای دریایی که از صید روز پخته می‌شوند را سفارش دهید. برای رفتن به آنادولو کاواگی باید سوار کشتی‌های ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه از بندر امیننونو شوید.

 

بازدید از بناهای تاریخی استانبول

۸- پولونزکوی

در میان جنگل‌های زیبا پارک جنگلی این منطقه، "دهکده لهستانی" به دست مهاجرین لهستانی در اواسط قرن ۱۸ میلادی ساخته شد و از آن پس جمعیت کمی از مردم که به زمان مردم آن‌جا صحبت می‌کردند، به زندگی در این دهکده زیبا ادامه دادند. این دهکده یک کلیسای کوچک تاریخی در خود دارد و موزه‌ای کوچک نیز در آن‌جا تعبیه شده است.

پولونزکوی جدا از تاریخ جالبش، منطقه‌ای بسیار زیبا به حساب می‌آید که دارای مسیرهای طبیعت گردی بسیار، جاهایی برای برپایی پیک نیک و گردش است. مضاف بر این که اگر از مرکز استانبول به سمت آن‌جا بروید، کم‌تر از یک ساعت راه را در پیش خواهید داشت.

۹- یشیلکوی و فلوریا

منطقه‌ی ساحلی دیگری در نزدیکی استانبول که به خاطر وجود عمارت دریایی آتاتورک معروف بوده اما خب گردشگران زیادی در طول سال به آن‌جا به آن‌جا می‌روند و دلیلش هم وجود آکواریوم و پارک بازی لوناپارک است. این عمارت روی آبی بنایی مدرن در زمان خود به حساب می‌آمد که خانه‌ی تابستانی آتاتورک بود و حالا به عنوان یک موزه کوچک به فعالیت مشغول است.

این منطقه زیبا دارای سواحل زیبا و همچنین کلاب‌های ساحلی متعدد است و در روزهای گرم تابستان، جمعیت زیادی را به خود می‌بیند. همچنین چند بنای تاریخی از قرون ۱۸ و ۱۹ میلادی نیز در آن منطقه وجود دارند که می‌توانید در طول سفر به دیدنشان بروید. برای رفتن به یشیلکوی و فلوریا، می‌توانید از مترو خط M2 استفاده کنید و در ایستگاه آکواریوم فلوریا پیاده شوید.

۱۰- روملیفنری

دهکده کوچک ماهیگیری روملیفنری در شمالی‌ترین نقطه از استانبول جایی که تنگه بسفور به دریای سیاه می‌رسد، واقع شده و جایی بسیار زیباست که با توجه به فاصله‌ی کمی که از مرکز شهر دارد، پیشنهاد می‌کنیم، حتما سری به آن‌جا نیز بزنید. فانوس دریایی جالب در این محل وجود دارد که در سال ۱۸۵۶ درست شده و یکی از نمادهای این دهکده بوده از جنگل کریمه نیز جان سالم به در برده است.

در روملیفنری جاذبه‌های تاریخی زیادی همچون قلعه‌ای متعلق به قرن ۱۷ میلادی و چندین بنای دیگر وجود دارد. از بالای دیوراهای این قلعه تاریخی، نمای زیایی از دریا را مشاهده خواهید کرد و می‌توانید عکس‌هایی زیبا بگیرید. در کل  روملیفنری در کنار دریا با خانه‌های رنگی و ابنیه‌ای همچون قلعه تاریخی و فانوس دریایی، ترکیب عالی را ساخته است که از دیدنشان لذت خواهید برد.

 

با حمام‌های ترکی استانبول آشنا شوید

۱۱- بورسا

آخرین گزینه‌ی لیست ما یکی از معروف‌ترین شهرهای ترکیه و از پایتخت‌های قدیمی این کشور است. این شهر از استانبول حدود ۲ ساعت دور بوده و آنقدر جاذبه‌ی گردشگری در خود دارد که پیشنهاد می‌کنیم، اگر در تورهای استانبول با مدت روزهای بالا به سر می‌برید، حتما سری به این شهر بزنید.

بورسا جاذبه‌های تاریخی متعددی همچون مساجد قرن چهاردهمی و خیلی چیزهای دیگر در خود داشته و در فصول مختلف زیبایی‌های متفاوتی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. در طول تابستان می‌توانید سوار یکی از بلندترین تله کابین‌های دنیا شده و در زمستان نیز به سراغ پیست‌های اسکی بروید و در تمام طول سال نیز از طبیعت بکر و زیبای بورسا لذت ببرید.

۰۲ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران