بهترین مکان‌ها در استانبول برای دویدن و تفریح

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین مکان‌ها در استانبول برای دویدن و تفریح

ورزش برای سلامت بدن فوق‌العاده مهم است و با این که سرانه ورزش در کشور ما به شدت پایین است اما مردم زیادی هم وجود دارند که تحت هیچ شرایطی از آن دست نمی‌کشند. دویدن به عنوان پایه و یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های بدنی همیشه طرفداران خودش را دارد. البته مسافرانی که می‌خواهند در پارک‌ها و حاشیه سواحل بدوند در کنار ورزش، می‌خواهند تفریح هم داشته باشند. توراستانبول با وجود جاذبه‌ها و گردشگران فراوانش خیلی برای چنین فعالیت‌هایی مناسب نیست اما هنوز هم می‌توان برخی از نقاط آن را پیدا کرد.

 

جزایر

جزای استانبول برای افرادی که می‌خواهند از شلوغی شهر فرار کنند گزینه‌ای فوق‌العاده و بی‌نظیر است. در این جزایر می‌توان دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، پیک‌نیک و صد البته دویدن انجام داد. با این که همه آن‌ها دارای زیبایی‌های طبیعی و دیدنی چشمگیری هستند اما جاهایی مثل هیبلی‌آدا و بیوک‌آدا به خاطر داشتن مسیرهای طبیعی زیبا و دیدنی جان می‌دهند برای پیاده‌روی، کاوش و دویدن. البته روزهای پایانی هفته گردشگران راهی این جزایر می‌شوند. اما به نظر می‌رسد ساعات اولیه صبح به مراتب بهتر از دیگر زمان‌ها باشد.

 

گشت و گذار یک روزه از استانبول به مقصد جزایر پرنس

 

 جزایر

 

 

ساحل بالات

اگر دوست دارید جایی جدید را ببینید و همچنین در مسیری زیبا بدوید، این مسیر به طول ۳ کیلومتر مکانی ایده‌آل به نظر می‌رسد. بنابراین می‌توانید به این ساحل زیبا بیایید و هم از تماشای طبیعت زیبای آن لذت ببرید و هم به فعالیت روزانه‌تان برسید و ورزش کنید. البته چون در ساحل صیادان مشغول ماهیگیری هستند ممکن است حین پیاده‌روی و دوی آهسته مجبور شوید مسیرتان را منحرف کنید. از جنبه دیگر اما با یک تیر دو نشان زده‌اید و می‌توانید فعالیت مردم بومی را تماشا کنید. تور بالات‌گردی راه بیاندازید و بعد از گردش و پیاده‌روی و بازدید خودتان را مهمان قهوه‌ای در ساحل کنید.

 

  راهنمای گردش در محله فنر و بالات استانبول 

 

 ساحل بالات

 

 

جنگل بلگراد

جنگل بلگراد یکی از مهم‌ترین نقاط استانبول برای گردش‌های خانوادگی و کمپینگ و پیک‌نیک است. شما در طی گردش و تفریح می‌توانید در مسیر باطراوت جنگلی با دیدنی‌های زیبا بدوید و ضمن گردش و تفریح ورزش روزانه‌تان را هم انجام دهید. هوای جنگل به حدی با طراوت و تازه است که کاملا حس می‌کنید در اکسیژن غرق شده‌اید. اگر به این جنگل می‌روید فراموش نکنید در طول مسیر ۷ کیلومتری آن از آب گوارای چشمه بنوشید.

 

زیباترین مکان‌ها برای کمپ زدن و گردش‌ در طبیعت زیبای ترکیه

 

 جنگل بلگراد

 

 

امیرگان

پارک امیرگان با مسیر دویدن کوچک و ۱ کیلومتری‌اش یکی از محبوب‌ترین نقاط شهر است. خود پارک به طور کلی زیبا و باطراوت است و در طول روز افراز زیادی از آن بازدید می‌کنند. بنابراین اگر در سفر با تور استانبول قصد دویدن و یا پیاده‌روی دارید سعی کنید صبح بروید زیرا ممکن است در طول روز پارک شلوغ شود.

 

 

 امیرگان

 

 

ساحل مودا

ساحل مودا بین کادیکوی و کالام کالاش واقع شده و ۱.۲ کیلومتر طول دارد. این مسیر یکی از برجسته‌ترین و بهترین مسیرهای سمت آناتولی استانبول است. ساحل مودا آب و هوایی فوق‌العاده دارد و به شما فرصت این را می‌دهد تا در کنار لذت بردن از طبیعت منحصر به فردش از پیاده‌روی و دویدن هم لذت ببرید.

 

 ۹ ساحل دیدنی استانبول برای انجام تفریحات تابستانی (قسمت اول) 

 

 ساحل مودا

 

 

ساحال اسکودار

یکی دیگر از مسیرهای ساحلی استانبول اسکودار است. البته بهتر است زودتر بروید تا بتوانید به راحتی از خط ساحلی زیبایش استفاده کرده و از دویدن لذت ببرید. فراموش نکنید بعد از کاوش، پیاده‌روی و دویدن حتما به سمت برج مایدن بروید و از نوشیدن فنجانی چای لذت ببرید.

 

 

 ساحال اوسکودار

 

 

پارک طبیعی پولونزکوی

اگر می‌خواهید از سر و صدای شهر فرار کنید و از خوردن صبحانه‌ای فوق‌العاده لذت ببرید این پارک انتخابی بی‌نظیر است. البته مسیر ۵ کیلومتری این پارک طبیعی دارای شیب‌های مختلف زیادی است که برای برخی از مردم عبور از آن‌ها دشوار به نظر می‌رسد. بنابراین اگر به هر دلیلی حس می‌کنید آماده نیستید به یکی از مسیرهای ساحلی بالا بروید.

 

 صبحانه ترکی خوشمزه را در مناطق زیبای استانبول بخوریم 

 

پارک طبیعی پلنزکوی

 

 

پارک ییلدیز

این مکان برای افرادی که از طبیعت‌گردی و محیط‌های سرسبز با درختانی شبیه به جنگل بلگراد لذت می‌برند انتخابی کاملا مناسب است. البته این جنگل دارای مسیرهای ناهموار و سخت‌تر است و برای افرادی که مرتبا پیاده‌روی و صعود می‌کنند مناسب است. بنابراین اگر از افراد حرفه‌ای هستید احتمالا گردش و صعود همراه با گروه دوستان در این پارک برای شما خاطره جذاب و به یاد ماندنی رقم خواهد زد.

 

از گالاتا تا قایق سواری در تنگه بسفر استانبول

 

 پارک ییلدیز

 

 

دوی آهسته در بوستانچی- فنرباغچه

این یکی از محبوب‌ترین مسیرهای گردش و کاوش استانبول است. شما می‌توانید در مسیر ۵ کیلومتری آن پیاده‌روی کنید، بدوید و حتی دوچرخه سواری کنید. یکی از زیباترین قسمت‌هایی که می‌توانید در این مسیر شاهد باشید خطه ساحلی و دیدن شور و شوق مردم بازدیدکننده است. در این مسیر اصلا احساس تنهایی نخواهید کرد زیرا افراد زیادی همچون خودتان و همراهان‌تان را می‌بینید.

 

 

 بوستانچی

۰۲ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران