ماجراجویی جذاب در سفر به استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
ماجراجویی جذاب در سفر به استانبول

تور استانبول برای هر انتظار و سلیقه‌ای جوابی دارد اما برای افرادی که به دنبال ماجراجویی‌های افراطی و کارهای هیجانی هستند بهترین انتخاب نیست. اگرچه قصد ما این نیست که بگوییم که این شهر چیزی برای سرگرمی و هیجان ندارد اما نه در آن حد افراطی. با این همه جاهایی هستند که می‌توانند نظر شما را به خود جلب کنند. در کنار تمام کارهایی که برای انجام در این شهر دارید ما به شما می‌گوییم برای کمی آدرنالین بیشتر کجا بروید و چه انتظاری داشته باشید. فهرست فعالیت‌های ماجراجویی استانبول که در ادامه مطلب آورده می‌شود به شما کمک می‌کند تا تجربه‌ای به یاد ماندنی از این سفر داشته باشید.

 

ساحل سولار

بزرگ‌ترین ساحل استانبول مکانی پر جنب و جوش است که با ماسه‌های بکر، آب زلال و غذاهای متنوع این را به یک تجربه ساحلی عالی تبدیل کرده است. گاهی اوقات برنامه‌هایی در این ساحل برگزار می‌شود که جو ساحل را پرجنب و جوش‌تر هم می‌کند و دی جی‌ها معمولا شب‌ها جشن و مهمانی به راه می‌اندازند. این ساحل علاوه بر مرکز تفریحی، برای ورزش‌های آبی مانند کایت‌برد، جت اسکی، کارتینگ، موج‌سواری، والیبال ساحلی و فوتبال نیز محبوب است. برای کسانی که فقط می‌خواهند استراحت کنند، این مکان ایده آلی برای شنا، استراحت یا شرکت در مهمانی‌ها/کنسرت‌های شبانه است. شما می‌توانید روز را با خانواده در این ساحل تفریح کنید اما برای سفری دوستانه یا ماه عسل در استانبول بنظر می‌رسد شب زنده داری در این ساحل را نباید از دست داد. برای رفتن به ساحل حتما کرم ضد آفتاب و کلاه همراه داشته باشید. همچنین سعی کنید کمی پول اضافه همراه داشته باشید تا برای خرید کمی غذای بیشتر به مشکل برنخورید.

پارک بابالو

این همان چیزی است که هر والدینی آرزو دارد. در واقع این پارک بدون بازی‌های آرکید و چراغ‌های پر زرق و برق، بر روی فعالیت‌های فیزیکی غیرمعمول تمرکز دارد که بچه‌ها را درگیر و سرگرم می‌کند. برج بازی Tri-Fold می‌تواند میزبان ۲۰۰ کودک به طور همزمان در موانع مختلف خود باشد و تونل‌ها، استخرهای توپ و سرسره‌های بادی نیز همگی بچه‌های کوچک‌تر را برای چند ساعت سرگرم نگه می‌دارد تا حسابی خسته شوند. Rodeos و Air-hockey به طور طبیعی در این ترکیب التقاطی گنجانده شده‌اند. حتی یک ترامپولین هم وجود دارد. آن‌ها می‌گویند بیایید کودکتان را اینجا بگذارید و شاهد عرق ریختن‌شان باشید. افرادی که با خانواده سفر می‌کنند و نمی‌دانند بچه‌ها را باید کجا ببرند باید اسم این پارک را در ذهن‌شان نگه دارند. در حالی که بچه‌های ۸ سال می‌توانند به تنهایی وارد زمین بازی شوند، ورودی برای والدین بچه‌های کوچک‌تر رایگان است.

 

معروف‌ترین جمعه بازارهای استانبول

آدرس: Ziyagokalp, Istiklal Cd. No:15, 34480 Basaksehir, Turkey, Istanbul

 

ژوراسیک لند

سرزمین ژوراسیک یک مرکز نمایش دایناسورها است که به شما این حس را می‌دهد که این گونه‌های منقرض شده زنده شده‌اند. سرزمین ژوراسیک سرگرمی‌های فوق العاده به همراه آموزش را برای کودکان و همچنین بزرگسالان به طور یکسان ارائه می‌دهد. در این مرکز حدود ۷۰ مدل از دایناسورهای متحرک ساخته شده است. این پارک به عنوان بزرگ‌ترین پارک موضوعی اروپا در نظر گرفته می‌شود. پس از کاوش در موزه، زمین ژوراسیک به مساحت ۱۰۰۰۰ متر مربع را با ژوراکوپتر پرماجرا کشف خواهید کرد. Juracopter بزرگ‌ترین سالن نمایش فیلم ۴ بعدی است و به بازآفرینی زمانی کمک می‌کند که این جانوران غول پیکر روی زمین راه می‌رفتند. آن‌ها همچنین مجموعه گسترده‌ای از سوغاتی‌ها، اسباب بازی‌ها، کتاب‌ها و هدایایی را ارائه می‌دهند که می توانید پس از تجربه لذت بخش خریداری کنید. از مکان شگفت‌انگیز سرزمین ژوراسیک دیدن کنید و موزه‌های جالبی که بلیط‌های سرزمین ژوراسیک را در بخش بلیط ارائه می‌کنند، کشف کنید.

آدرس: Kocatepe, Pasa Cd, 34045 Istanbul/Bayrampasa/Istanbul, Turkey

 

جزیره گالاتاسرای

کافه‌ها، شش رستوران و دو نقطه برای ورزش‌های آبی، این جزیره کوچک و کم‌تر دیده شده در تنگه بسفر را به یک جاذبه گردشگری بزرگ تبدیل کرده‌اند. تنها دو دقیقه با قایق، و همچنین از طریق جاده روی پل‌ها این جزیره در دسترس قرار دارد. این جزیره مکانی عالی برای استراحت درست بین سواحل اروپا و آسیا است. شما در اینجا می‌توانید به تفریحات هیجانی آبی بپردازید، شنا کنید و در ساحل لم بدهید، چیزی بخورید و لذت گردش یک روز ساحلی را به جان کشید.

 

راهنمای کامل گردش در منطقه شیشلی

تم پارک اسفانبول

پارک موضوعی اسفانبول در واقع ترکیبی از جاذبه‌های مختلف را در دسترس توریست‌های داخلی و خارجی قرار داده است. این مجموعه شامل یک پارک موضوعی، منطقه خرید، مجموعه تفریحی و مرکز نمایشگاهی است. پارک موضوعی اسفانبول که در یک منطقه بزرگ گسترده شده است، مکانی عالی برای برنامه ریزی روزی با خانواده است. پارک موضوعی آن دارای انواع ترن هوایی است که شما را سر حال می آورد. شما همچنین می‌توانید کودکان خود را با گشت و گذار در رودخانه مصنوعی داخل آن سرگرم کنید. سرانجام پس از ساعت‌های طولانی هیجان، می‌توانید در منطقه خرید آن که برخی از بهترین برندهای شهر را در خود جای داده است، استراحت کنید. نکته‌ای که باید بدانید این است که وارد کردن خوراکی‌ها و انواع نوشیدنی‌ها به پارک ممنوع بوده و همچنین حیوانات خانگی اجازه ورود به مجموعه را ندارند. به یاد داشته باشید که استعمال دخانیات خارج از محل مجاز جریمه در پی دارد.

مال آو استانبول

مرکز خرید استانبول ادعا می‌کند که یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید ترکیه است که برخی از برجسته ترین برندها را برای مشتریان در خود جای داده است. در داخل این مجموعه، ۳۵۰ فروشگاه، مرکز غذفه‌های غذا، مجموعه تفریحی MOiPark، خیابان هنرهای سنتی و مرکز هنرهای نمایشی وجود دارد. برخی از برندهای پیشرو در اینجا Migros، Koctas، Media Markt، Teknosa، Zara، Mudo و YKM هستند. رستوران‌های مجللی در اینجا وجود دارد که غذاهای لذیذی را برای شام و ناهار سرو می‌کنند. برای گذراندن اوقات خوشی با خانواده از این مرکز خرید دیدن کنید. شما می‌توانید لذت خرید و تفریح را با هم ترکیب کرده و روزی تمام عیار برای تمام عضای خانواده رقم بزنید همچنین مجبور نیستید برای یک بار خرید رفتن و بعد تفریح دو مسیر مختلف را بروید شما همه چیز را زیر یک سقف در دسترس خواهید داشت.

آدرس: Ziya Gökalp, Süleyman Demirel Blv No:7, 34490 İkitelli Osb/Başakşehir/İstanbul, Turkey

 

پارک توپخانه

پارک توپخانه که به انگلیسی Armory Park شناخته می‌شود مکانی عالی برای بازدید است. اگر با بچه‌های خود در استانبول هستید، می‌توانید به این پارک بروید و از امکانات جذاب و متنوع آن شامل زمین بازی کودکان، زمین ورزشی، یک زمین فوتبال و حتی مسیر پیاده روی بهره مند شوید و بسته به حس و حالی که دارید به دنبال فعالیت محبوب‌تان بروید. همچنین در نزدیکی پارک یک مسجد آرام و یک آبنمای زیبا از نظر معماری وجود دارد. اگر احساس گرسنگی کردید چند غذاخوری و کافه در این نزدیکی پیدا خواهید کرد.

 

گردشی جذاب در منطقه فنر و بالات استانبول

ویاپورت مارینا

ویاپورت مارینا با شعار "جایی که زندگی با دریا ملاقات می‌کند" جدیدترین و شیک‌ترین اسکله تفریحی ترکیه است. تقریبا هر روز در اینجا نمایش‌های جذاب آبی برپا می‌شود، ویاپورت مارینا خانه حدود ۱۵۴ واحد خرید است که معروف‌ترین برندهای جهان را به فروش می‌رسانند. برای افزودن به همه لذت و زرق و برق، مارینا یک پارک موضوعی به نام ViaSea نیز دارد. وقتی در پارک هستید، یکی از جسورانه‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که سوار ترن هوایی قرمز آتش شوید، که سرعت آن در ۲.۵ ثانیه به ۱۱۰ کیلومتر می‌رسد! آیا جرات تجربه چنین چیزی را دارید؟

آدرس: Cami Mh Balıkçılar Sokak U Blok 20 U, D:226, 34940 Tuzla, Turkey

 

لوناپارک

لونا پارک استانبول که یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین شهربازی‌ها محسوب می‌شود، پذیرای بازدیدکنندگان در هر سنی است. هنگامی که از بین بسیاری از سواری‌های هیجان انگیز اینجا انتخاب می‌کنید، مقدار مناسبی از آدرنالین و هیجان را وارد خونتان خواهید کرد که احساس شادمانی در شما ایجاد خواهد کرد. محبوب‌ترین جاذبه‌های اینجا تونل وحشت، چرخ و فلک اسبی، چرخ و فلک و کشتی گهواره‌ای هستند اگرچه بچه‌ها سواری هایی مانند کاترپیلار و اختاپوس را ترجیح می‌دهند. به علاوه غرفه‌های فراوانی برای فروش کالاها، مواد غذایی، نوشیدنی ها و تنقلات وجود دارد و پس از سواری هیچ مشکلی برای پر کردن شکم گرسنه خود نخواهید داشت. به دلیل ازدحام زیاد، هرگز شما لحظات کسل کننده و خسته کننده‌ای را در Bostanci Lunaparki نخواهید داشت.

 

۷ سالن بولینگ برتر استانبول را بشناسید

آدرس: Bostancı Mahallesi, Mehmet Şevki Paşa Cd. No:6, 34744 Kadıköy/İstanbul, Turkey, Istanbul

 

سفر در بسفر

تور بسفر یکی از بهترین و جذاب‌ترین تفریحات استانبول است. این تور فرصتی را برای شما فراهم می‌کند تا زیبایی‌های منحصر به فرد استانبول را در مرز آسیا و اروپا ببینید که حدود دو ساعت طول می‌کشد. می‌توانید پس از رزرو بلیط، ماجراجویی خود را در امینونو یا کاباتاش آغاز کنید. این تور به شما کمک می‌کند تا از مکان‌های دیدنی زیبایی مانند مسجد آبی استانبول، پل‌های بسفر، برج مایدن، قلعه روملی، کاخ سلاطین و سایر مکان های زیبای استانبول دیدن کنید. خرید سیمیت را فراموش نکنید زیرا غذا دادن به مرغ دریایی در تعقیب قایق جالب خواهد بود. تور بسفر را همه دوست دارند از خانواده‌های دارای فرزند، زوج‌های جوان یا ماجراجویانی که به دنبال چیزهای بیشتری در این شهر هستند.

فارستانبول

فارستبول در سال ۲۰۱۴ به عنوان یک شهر ماجراجویی افتتاح شد که در آن افراد در هر سنی می‌توانند در طول روز به تفریح بپردازند. فعالیت‌های سرگرم کننده با ۱۲ سطح مانند طناب نوردی، بالا رفتن از دیوارها و تاب‌های غول پیکر را ارائه می‌دهد که در آن شما و فرزندانتان می‌توانید نهایت لذت را ببرید. فارستانبول همه روزه به جز دوشنبه‌ها پذیرای بازدیدکنندگان خود است. پس از یک روز سرگرمی، می‌توانید در رستوران آن غذا بخورید و جانی دوباره بگیرید.

 

۴ پارک ماجراجویی جذاب در استانبول

آدرس: Taşdelen, Taşdelen cad, Mesire Alanı, Çekmeköy/İstanbul, Turkey

۲۱ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران