۵ پارک جذاب استانبول در سال ۲۰۲۳

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۵ پارک جذاب استانبول در سال ۲۰۲۳

استانبول هم مثل خیلی دیگر از شهرهای توریستی برتر دنیا، دارای پارک‌های بازی و تفریحی جذابی است. از پارک‌های آبی و بازی بگیرید تا پارک‌های ماجراجویی، گزینه‌های مختلفی برای شما مهیاست که می‌توانید به سراغشان بروید. امروز اما ما قصد داریم تا در دسته‌های مختلف، به معرفی پارک‌های خاص و جذابی بپردازیم که در طول تور استانبول می‌توانید به سراغشان بروید. با ما همراه باشید تا معرفی این ۵ پارک بازی بپردازیم.

 

بهترین تم پارک استانبول: ویالند (VIALAND)

ویالند بدون شک بهترین انتخاب برای یک روز مفرح خانوادگی در سفر به استانبول به حساب می‌آید. پارکی بزرگ که هم یک قصر زیبا شبیه به دیزنی‌لند در خود داشته و هم انواع بازی‌ها و سواری های متنوع را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است. یکی از امتیازات این مجموعه در واقع همین تنوع بسیار خوبی است که در اختیار شما قرار می‌دهد، جایی که هم برای تفریح و هم تجربه‌ی بازی‌های هیجان انگیز و هم حتی خرید مناسب است و البته عکس‌هایی دیدنی نیز در دکور بزرگ و زیبایش می‌توانید بگیرید.

اگر قصد دارید بازی‌های هیجان انگیز انجام دهید، چندین سواری فوق‌العاده با سرعت بالا در آن‌جا مهیا شده که یکی دو مورد آن‌ها تنها برای بزرگسالان است. واترفال یا همان آبشار یا نفسکسن دو ترن‌هوایی جذاب و سریع پارک هستندو نوجوانان نیز می‌توانند به سراغ ترن هوایی خانوادگی ماکراپرست بروند. بازی‌های مخصوص کودکان و نوجوانان نیز در این محل اصلا کم نیست و سواری ترکیبی که بخشی از آن‌ها در محیط‌های آبی طی می‌شود نیز در آن‌جا پیدا می‌شود.

البته این تمام چیزی نیست که در ویالند پیدا می‌کنید. نمایش‌های بزرگ، بازی‌های دیجیتال، قایق سواری، کارتینگ برای سنین مختلف و ... از دیگر قسمت‌های مجموعه تفریحی ویالند استانبول هستند و البته چندین رستوران و کافه نیز برای آن‌جا در نظر گرفته شده است. این مجموعه همچنین در سال‌های اخیر یک بخش به نام پارکور هم افتتاح کرده که مجموعه‌ای از بازی‌های ماجراجویی در آن‌جا مهیا شده است. این مکان همچنین دارای یک مرکز خرید هم هست که در آن‌جا می‌توانید یک مجموعه سینمایی مدرن که فیلم‌های روز دنیا را پخش می‌کند را نیز پیدا کنید. ورودی پارک به صورت یک کارت واحد بوده که برای تمامی بازی‌ها استفاده می‌شود اما هر کدام از بخش‌های اضافی مثل پارکور، هزینه‌ی مختص به خود را دارند.

 

زیباترین باغ‌ها و پارک‌های استانبول

آدرس: Yeşilpınar, Şht. Metin Kaya Sk. No: 11/1, 34065 Eyüpsultan شماره تماس: 00908502108563

 

بهترین پارک ماجراجویی استانبول: فوراستانبول (Forestanbul)

فوراستانبول بزرگ‌ترین پارک ماجراجویی در کل ترکیه است که فضایی بسیار بزرگ در منطقه کامربورگاز (Kamerburgaz) داشته و فعالیت‌های متنوعی را برای مراجعه کنندگان خود آماده کرده است. اولین چیزی که در مورد فوراستانبول شما را مجذوب خود خواهد کرد، فضای جنگلی بسیار زیبایی است که این پارک از آن بهره می‌برد. فضایی که مخصوصا اگر در اواسط بهار تا اواسط پاییز به آن‌جا بروید، زیباتر از دیگر مقاطع سال خواهد بود. اما به بازی‌های متنوع پارک فوراستانبول بپردازیم که برای تمامی اعضای خانواده و در هر سن و سالی چیزی در چنته دارد.

از بازی‌های روتین پارک مثل راه رفتن بین موانعی که در ارتفاع و روی طناب قرار گرفته‌اند و بازی‌هایی که برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده تا تجربه چنین بازی‌هایی را کسب کنند، می‌رسیم به بخش‌های هیجان انگیزتری فوراستانبول مثل زیپلاین یا تاب بزرگ که شما از یک ارتفاع زیاد رها می‌شوید. از دیگر امکانات این مجموعه می‌توان به دیوار صخره نوردی با درجات سختی مختلف، دوچرخه برای کرایه کردن و گشت و گذار در پارک، کافه-رستورانی بزرگ و ... اشاره کرد.‌ در کل فوراستانبول جایی مفرح و عالی در نزدیکی استانبول است که حتما در آن‌جا به شما و خانواده‌تان خوش خواهد گذشت.

هزینه‌ی هر بازی در پارک به صورت جداگانه از شما گرفته می‌شود که در بازی‌های معمولی چیزی ۳۰ لیر است و گران‌ترین فعالیت‌ آن‌جا زیپلاین بوده که برای انجامش باید ۵۰ لیر پرداخت کنید. اگر هم بخواهید از تمام بازی‌های طنابی پارک لذت ببرید، باید در کل ۱۲۵ لیر پرداخت نمایید. فضای بازی کودکان نیز ۵۰ لیر قیمت دارد که شامل چندین بازی مختلف می‌شود. برای رفتن به آن‌جا هم می‌توانید از اتوبوس استفاده کنید و هم مینی‌بوس‌های خطوط C-311 یا C-56 به آن‌جا می‌روند. اما بهترین و راحت‌ترین کار این است که از تاکسی برای رفتن به پارک استفاده کنید.

 

مرکز خرید توریوم، تجربه پارک برفی در استانبول

آدرس: Taşdelen, Taşdelen cad, Mesire Alanı, 34000 Çekmeköy

شماره تماس: 00905427400740

 

بهترین پارک آبی استانبول: آکوا کلاب دلفین (Aqua Club Dolphin)

تعداد پارک‌های آبی در استانبول و اطراف آن بسیار بیشتر از پارک‌های بازی است و چندین و چند انتخاب مختلف در این زمینه پیش رو خواهید داشت اما با توجه به مشخصه‌های آکوا کلاب دلفین، باید این پارک را در اولیت قرار دهید. مجموعه‌ای روباز و بسیار بزرگ که دارای امکاناتی عالی است و البته با توجه به آب و هوای استانبول، تنها در روزهای تابستان فعالیت می‌کند.

نکته جذاب درباره آکوا کلاب دلفین، امکانات خیلی خوب، مدرن بودن آن‌جا و البته دکورهای زیبایی است که برای این مجموعه در نظر گرفته شده و با وجود مربیان کاربلد و رعایت نکات امنیتی، همه چیز در سلامت و با ضریب آسیب خیلی پایین انجام می‌شود. تنوع بازی‌ها نیز باعث شده تا اعضای مختلف خانواده بتوانند، بازی‌های مخصوص به خود را انجام دهند. برای مثال، یک فضای کاملا اختصاصی برای کم سن و سال‌ها وجود دارد که استخر آن عمق بسیار کمی داشته و چندین سرسره و تونل آبی و بازی‌های مختلف در آن‌جا تعبیه شده است.

افراد بزرگسال اما بازی‌های هیجان انگیز خود را دارند. تونل آبی کبرا که از همه‌جای پارک دکور بزرگش پیداست یا تونل سقوط و سرسره‌های بزرگ از جمله آ‌ن‌ها هستند. در کل این مجموعه بسیار مجهز و متنوع بوده و به راحتی چندین ساعت از یک روز سفر شما را به خود اختصاص خواهد داد. این مکان هم همچون دیگر پارک‌های آبی دارای رستوران و کافه بوده و همچنین خدماتی مثل کمد لباس، تویوب و ... نیز در اختیار مهمانان پارک گذاشته می‌شود. همچنین با توجه به موقعیت مکانی  پارک، به راحتی با انواع وسایل نقلیه عمومی استانبول و همچنین با تاکسی می‌توانید به آن‌جا بروید.

 

۶ هتل نزدیک به پارک دلفین استانبول

آدرس: Esenkent, Su Oyunları Merkezi Bahçeşehir Girişi, Cemalpaşa Cad., 34517 Esenyurt

شماره تماس: 00902126726161

 

بهترین پارک مخصوص کودکان استانبول: کیدزانیا (KidZania)

کیدزانیا برندی جهانی است که پارک‌هایی مختص به کودکان می‌سازد. پارک‌هایی که به شکل یک شهر کوچک بوده و مراکز مختلفی دارد که هر کدام از ساختمان‌هایش کسب و کاری را مهیا کرده که بچه‌ها می‌توانند در آن‌جا مشغول شوند. بچه‌هایی که یک روز می‌توانند در این شهر اسباب بازی، آتشنشان شده، پلیس یا آشپز شوند یا این که خیلی کارهای دیگر انجام دهند. کیدزانیا شعبه‌های زیادی دارد که یکی از بزرگ‌ترین آن‌های در دبی وجود دارد اما شعبه استانبول این مجموعه نیز بزرگ و مجهز است و شغل‌های مختلفی در آن‌جا مهیا شده است.

در ابتدای کار کیدزانیا استانبول، تعداد شغل‌ها در آن‌جا زیاد نبود، اما در حال حاضر بیش از ۵۰ شغل وجود دارد که بچه‌ها می‌توانند بینشان انتخاب کنند و یا این که چند مورد از آن‌ها را در یک بار حضور در پارک انجام دهند. از جذاب‌ترین شغل‌ها در پارک که خیلی‌ از بچه‌ها به دنبالش هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خلبانی
  • دکتری
  • آشپزی
  • آرایشگری
  • آتشنشانی
  • باستان شناسی
  • بازیگری

در کنار این شغل‌ها، بازی‌های دیگری مثل ماشین سواری و این‌ها نیز برای بچه‌ها وجود دارد. در نظر داشته باشید که در هر بخش از این پارک، مربیان مجرب با بچه‌ها برای انجام انواع شغل‌ها همکاری کرده و همچنین فضایی کاملا امن و به دور از هر گونه خطری برای آن‌ها تدارک دیده شده. بلیط ورودی پارک برای بچه‌ها ۶۳۰ لیر است و بزرگ‌ترها می‌توانند در کافه یا محیط بیرونی پارک مانده و بازی بچه‌ها را مشاهده کنند. بزرگ‌ترها به صورت کلی اجازه‌ی همراهی با بچه‌ها را ندارند تا تجربه آن‌ها از شغل‌های مختلف حفظ شده و تنها سرپرست‌ها آن‌ها را کمک خواهند کرد. البته این هزینه برای بچه‌های کشورهای دیگر است و خود ترک‌ها تنها ۳۰۰ لیر برای ورودی پرداخت می‌کنند.

 

پارک جنگلی نشت سویو در استانبول

آدرس: Acıbadem, Akasya Avm No:25A, 34660 Üsküdar

شماره تماس: 00908502005429

 

بهترین پارک واقعیت مجازی استانبول: وی‌آر هاوس (VR HOUSE)

در آخر به یک دسته جدید در میان پارک‌های تفریحی که هر ساله بیشتر به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود، باید بپردازیم. هنوز در این شهر خبری از پارک‌های واقعیت مجازی خیلی بزرگ و خاص نیست اما در تور استانبول، می‌توانید به سراغ وی‌آر هاوس بروید که در آن‌جا، با استفاده از تجهیزات مدرن، بازی‌های روز دنیا برای انجام قرار داده شده است و تنوع خیلی خوبی در عناوین مهیا شده.

در نظر داشته باشید که در وی‌آر هاوس از تجهیزات Vive بهره برده شده و تنها بازی‌هایی که با این سیستم همخوانی دارند برای بازی وجود دارند. همچنین این را هم مد نظر داشته باشید که مجموعه وی‌آر هاوس برای افراد بزرگسال بوده و کوچک‌ترها بازی خاصی برای انجام پیدا نخواهند کرد. در این مکان خبری از تجهیزات اختصاصی و دکورهای بزرگ نیست و تنها بازی‌ها با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی و دسته‌های مخصوص خود HTC – Vive قابل انجام هستند. البته فضای بزرگ این مکان باعث شده تا تعداد نسبتا زیادی بتوانند به صورت همزمان در آن‌جا بازی کنند و همچنین امکان انجام بازی‌های چهار نفره نیز در آن‌جا مهیا خواهد بود.

 

خریدی جذاب در ایستینیه پارک استانبول

آدرس: Sinanpaşa Mah. Hasfırın Cad. Vidin İş Merkezi, D:No: 3 / 34 Kat:3, 34022 Beşiktaş

شماره تماس: 00902123272734

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

منبع ۵

۰۴ بهمن ۱۴۰۱

نظرات کاربران