شش فعالیتی که باید در جزایر پرنسس استانبول انجام بدهید

جاذبه‌های گردشگری استانبول
شش فعالیتی که باید در جزایر پرنسس استانبول انجام بدهید

جزایر پرنسس به لطف موقعیت و طبیعت شگفت‌انگیز خود، بدون شک در لیست بی‌نظیرترین جاذبه‌های دیدنی استانبول، در یکی از بالاترین جایگاه‌ها  قرار می‌گیرند. از سوی دیگر جزایر پرنسس فاصله اندکی با مرکز شهر استانبول دارند و برای همین هم یک فرصت ماجراجویی وسوسه‌انگیز برای گردشگرانی هستند که با تور ترکیه به این شهر آمده‌اند.

برای رسیدن به این جزیره‌ها، کافی است خودتان را به یکی از اسکله‌های اتوبوس‌های دریایی برسانید و از آن‌جا به مقصد این جزایر رویایی وارد کشتی شوید. هرچند که مسیر رسیدن به آخرین جزیره یعنی بیوک آدا حدود یک و نیم ساعت است اما برای سرگرم شدن در طول مسیر، می‌توانید از تماشای مرغ‌های دریایی بر روی عرشه کشتی لذت ببرید.

این جزایر بهشتی، زیبایی‌های بسیاری دارند که فقط با تماشا کردن آن‌ها می‌توانید لذت ببرید اما فعالیت‌های منحصر به فردی هم وجود دارد که به ویژه در بهار و تابستان نباید فرصت امتحان کردن‌شان را از دست بدهید.

بهترین زمان برای بازدید از جزایر پرنسس:‌ بیشتر گردشگران حرفه‌ای و بومیان استانبول معتقدند که بهترین زمان برای سر زدن به جزایر پرنسس، یک روز آفتابی است. یک روز آفتابی، زمان مطلوبی است که در آن بتوانید هم از مسیر خود در کشتی بر روی آب لذت ببرید و هم هنگامی که پا به این جزایر گذاشتید، بدون محدودیت از طبیعت بکر این منطقه لذت ببرید. پس اگر با تور تابستانی استانبول راهی ترکیه شده‌اید و قصد دارید سری هم به جزایر پرنسس بزنید، این فعالیت‌ها را فراموش نکنید:

 

  • از یک صبحانه خوب در جزیره لذت ببرید

اگر سحرخیز باشید و بتوانید با نخستین کشتی‌هایی که راهی این جزیره‌ها می‌شوند راهی شوید، شانس این را خواهید داشت که یک وعده صبحانه رویایی را در یکی از این جزایر نوش جان کنید. در کنار این صبحانه، یک فنجان چای ترکی هم در نزدیکی باغ‌های چای کنار دریا میل کنید، تا برای ماجراجویی پیشِ روی خود کاملا آماده باشید.

لذت صبحانه خوردن در فضای باز این جزیره‌ها آنقدر زیاد است که اگر نمی‌توانید خودتان را صب اول وقت به آن‌جا برسانید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک شب در این جزایر اقامت کنید و روز بعد پس از میل کردن وعده صبحانه، به سمت استانبول حرکت کنید.

 

 صبحانه ترکی خوشمزه را در مناطق زیبای استانبول بخوریم 

 

 جزایر پرنسس استانبول

 

 

  • با دوچرخه دور تا دور جزیره بیوک آدا گردش کنید

جزیره بیوک آدا، آخرین مقصد کشتی‌هایی است که به جزیره‌های پرنسس می‌روند و البته بزرگترین آن‌ها. این جزیره آن‌قدر بزرگ هست که بتوانید به آسانی و با کرایه کردن یک دوچرخه دور تا دور جزیره را ببینید. بهتر است تنبلی را کنار بگذارید و خودتان را به این تفریح به یاد ماندنی دعوت کنید.

از سوی دیگر، جالب است بدانید که در جزیره بهشتی بیوک آدا، هیچ خودرو یا وسیله نقلیه موتوری پیدا نخواهید کرد. برای گردش در جزیره یا باید یک کالسکه کرایه کنید و یا خودتان دست به کار شوید و دوچرخه سواری کنید. اگر حین دوچرخه سواری خسته شدید، می‌توانید در پارک بزرگ جزیره استراحت کنید و یا در کافه‌های بین راه، نفسی تازه کنید.

 

 در جزایر استانبول سوار بر درشکه خوشمزه‌ترین شیرینی محلی با قهوه ترکی بخورید 

 

 جزیره بیوک آدا

 

 

  • به جای رستوران و سرو غذای آماده، پیک نیک کنید

یکی از لذت بخش‌ترین فعالیت‌هایی که می‌توانید در جزایر پرنسس تجربه کنید، پیک نیک است. تفاوتی نمی‌کند که در کدام یک از جزیره‌ها باشید، در تمام این سرزمین‌های کوچک احاطه شده با آب، یک پارک یا محوطه بزرگ طبیعی برای پیک نیک در نظر گرفته شده است.

می‌توانید ساندویچ‌های آماده همراه خود ببرید و یا اگر به جزیره بیوک آدا می‌روید، بساط کباب را راه بیاندازید. در برخی از پارک‌ها می‌توانید با کمتر از ده لیر یک منقل اجاره کنید و از دور همی خود در این جزیره‌های خوش آب و هوا لذت ببرید.

 

 

جزایر پرنسس استانبول

 

 

برای خریدن تنقلات، آب و نوشیدنی هم می‌توانید به کافه‌ها و بوفه‌ها سر بزنید اما اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، بهتر است از سوپر مارکت‌هایی که عموما در ورودی جزیره‌ها هستند، مواد مورد نیاز خود را خریداری کنید.

 

 

  • عمارت‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری را ببینید

جزیره‌های پرنسس، به خاطر عمارت‌های افسانه‌ای و باشکوه معروف هستند. در میان فضای سرسبز و طبیعت بی‌نظیر می‌توانید عمارت‌های تاریخی قدیمی را ببینید که یادآور اقامت‌گاه‌های سلطان‌های عثمانی هستند.

هم‌چنین جاذبه‌های گردشگری تاریخی بسیار دیگری هم در این جزایر هست که می‌توانید با یک راهنمای تور به خوبی از وقت خود استفاده کرده و از آن‌ها بازدید کنید. مکان‌هایی مانند مدرسه تاریخی یونانی ارزش این را دارند که کمی پیاده روی کنید و برای بازدیدشان وقت بگذارید.

 

 زیباترین مکان‌ها برای کمپ زدن و گردش‌ در طبیعت زیبای ترکیه 

 

 جزایر پرنسس استانبول

 

 

  • هیچ‌کاری نکنید! فقط در خیابان‌های جزیره قدم بزنید

نخستین چیزی که با قدم زدن در خیابان‌های جزیره به ذهن‌تان خطور خواهد کرد این است که چطور می‌شود این طبیعت ناب و دست نخورده، درست در نزدیکی شهر مدرنی مانند استانبول واقع شده باشد. بدون شک خیابان‌های پوشیده از گل، درخت‌های رنگارنگ و همچنین عمارت‌های تاریخی آنقدر توجه شما را جلب می‌کنند که گذشت زمان را فراموش خواهید کرد.

 

 

 جزایر پرنسس استانبول

 

 

  • غذای دریایی و ماهی تازه بخورید

یکی دیگر از فعالیت‌هایی که حتما هنگام بازدید از جزیره‌های پرنسس باید انجام دهید، خوردن ماهی‌های تازه دریایی یا یک وعده سبک دریایی است. اگر شانس یا فرصت این را نداشتید که پیک نیک کنید، حتما خوردن ماهی در رستوران‌های دریایی جزیره‌ای را در برنامه خود جای دهید.

 

 بهترین و تازه‌ترین غذاهای دریایی را در این ۵ رستوران استانبول میل کنید 

 

جزایر پرنسس استانبول

 

 

شاید در هر جای دیگری از استانبول هم بتوانید یک وعده غذای دریایی خوشمزه میل کنید، اما باور داشته باشید که طعم و شیوه طبخ ماهی‌ها در این جزیره آنقدر لذیذ و منحصر به فرد است که حتی اگر یک بار آن را بچشید، مشتری پر و پا قرص آن خواهید شد.

 

۲۳ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران