فعالیت‌های جذابی که در سفر به هوشی مین باید انجام دهید

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
فعالیت‌های جذابی که در سفر به هوشی مین باید انجام دهید

هوشی‌مین که به سایگون نیز شناخته می‌شود شهری پر جنب و جوش با تاریخی غنی است. از معابد باستانی گرفته تا بازارهای رنگارنگ، موزه‌های دیدنی و رستوران‌های محلی طیف وسیعی از فعالیت در این شهر وجود دارد که می‌توانید در سفر با تور ویتنام انجام دهید و لمس بسیار نزدیکی از زندگی مردم محلی داشته باشید.این شهر با ترکیب جالبی از آسمان خراش‌های مدرن و نقاط تاریخی موقعیت‌های گردشی زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

 

از تونل‌های کو چی بازدید کنید

این تونل‌ها در زمان جنگ برای جاسوسی از نیروهای دشمن به صورت نامحسوس کاربرد داشت. امروزه برای درک بهتر زندگی سربازان می‌توان از این تونل‌ها بازدید کرد. از قبل یک ویدئوی آموزشی درباره نحوه استفاده از این تونل‌ها ببنید و بعد به یک تور تفریحی سرگرم‌کننده بپیوندید. بعضی از این تونل‌ها حتی عریض‌تر شده‌اند تا خزیدن برای بازدید‌کنندگان راحت‌تر باشد.

 

 جذاب‌ترین مکان‌ها در ویتنام برای ماجراجویی در دل طبیعت

 

 

تونل‌های کو چی

 

 

در بازار بین تای پرسه بزنید

بازار بین تای در دهه ۱۸۸۰ توسط فرانسوی‌ها در وسط منطقه شهر چینی‌های ویتنام ساخته شد. شما می‌توانید زندگی روزمره مردم محلی را در این بازار تماشا کنید و از خوراکی‌های تازه و ارزان مثل انواع سبزیجات و میوه‌ها، و غذاهای دریایی خریداری نمایید. حتی اگر می‌خواهید سوغاتی‌های جذاب و مقرون به صرفه بخرید می‌توانید در بین غرفه‌های صنایع دستی آن سرک بکشید. این مکان بسیار خوبی برای لمس فرهنگ محلی و تجربه برخی از ظرافت‌های منطقه است.

 

 

بازار بین تای

 

 

منظره افق شهر را از برج بیتکس‌کو و اسکای‌دک تماشا کنید

برای تماشای بهترین افق شهر به برج بیتکسکو و اسکای‌دک بروید. شما از این برج می‌توانید هوشی مین را از طبقه ۶۸ام به تماشا بنشینید و منظره گسترده‌ای از افق را در دسترس داشته باشید. اما جاذبه اصلی برج در طبق ۴۹ام و در اسکای‌دک جایی که مردم می‌توانند با استفاده از دوربین جزئیات دقیق شهر را از بالا شاهد باشند وجود دارد.

 

 بهترین فعالیت‌های شبانه در هانویی ویتنام 

 

 

 برج بیتکسکو

 

 

از موزه بقایای جنگ دیدن کنید

اگر روحیه‌ای حساس دارید بهتر است از رفتن به این موزه صرف نظر کنید. اما اگر می‌توانید حتما سعی کنید از این موزه که یادآور جنگ وحشیانه و طولانی ویتنام است دیدن کنید و بیشتر با تاریخ دردناک این کشور آشنا شوید. در این موزه عکس‌هایی مستند از جنگ، تجهیزات نظامی و هواپیماهای آمریکایی مانند راکت ها، و هواپیمای جنگنده در معرض دید عموم قرار گرفته است. از بمب ۶۸۰۰ کیلوگرمی بر روی صفحه نمایش دیدن کنید و چیزهایی راجب عامل نارنجی بیاموزید. سپس از قفس‌های ببر که برای نگه داری زندانیان سیاسی استفاده می‌شد بازدید کنید.

 

 

موزه بقایای جنگ

 

 

در کاخ اتحاد مجددا کاوش کنید

این کاخ سابقا محل زندگی رییس جمهور جنوب ویتنام در طول جنگ بود اما حالا به یک موزه تحسین برانگیز تبدیل شده است. به داخل موزه بروید و از اتاق‌های نشست و جلسه، اتاق‌های ناهارخوری و سالن‌های نشیمن با مبلمان‌های چشمگیر همان دوره دیدن کنید. اگر به طبقه منفی یک بروید می‌توانید از بخش سری کاخ یعنی تونل‌ها، اتاق جنگ، مرکز مختبرات و مواردی از این دست را از نزدیک ببینید. تراس پشت بام نیز محل نشست هلیکوپتر بوده است.

 

 

کاخ اتحاد

 

 

از معبد رنگی کائو دای دیدن کنید

معبد اصلی دین کائو دای، معبد کائو دای یکی از نشانه‌های برجسته دینی رنگی در این شهر است که برخلاف محیط رنگی آن، ساکنانش لباس‌های بلند سفید می‌پوشند. در واقع این دین و یا شریعت با جمع کردن گزیده‌های دیگر ادیان سعی در اشاعه صلح جهانی دارد. شما در بازدید از این معبد می‌توانید از ویژگی‌های معماری سبک نئو گوتیگ، باروک و شرقی مانند ستون‌های اژدها و کبرای هفت سر دیدن کنید و از تماشایشان لذت ببرید.

 

 بهترین مکان‌ها برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی در هوشی مین ویتنام 

 

 

 معبد رنگی کائو دای

 

 

از کلیسای جامع نتردام بازدید کنید

کلیسای فرانسوی نتردام، که در دهه ۱۸۸۰ توسط استعمارگران فرانسوی ساخته شده، یکی از معدود مکان‌های باقی مانده کاتولیک در ویتنام بودایی است. شما می‌توانید یکشنبه‌ها از این کلیسا که به عنوان مرکز میراث استعماری فرانسوی در شهر هوشی مین شناخته می‌شود، دیدن کنید و یا فقط به زیبایی بیرونی آن با پنجره‌های شیشه‌ای رنگی و مجسمه مریم مقدس اکتفا کنید.

 

 

کلیسای جامع نتردام

 

 

از معبد رنگارنگ تین هائو دیدن کنید

این معبد که در قرن ۱۹ام در منطقه شهرچینی ساخته شده به الهه دریا تعلق دارد. شاید نمای بیرونی آن خیلی متفاوت و خاص نباید اما وقتی داخل معبد می‌روید، می‌توانید جزدیات معماری قابل تحسین بیشتری را کشف کنید.

 

 

معبد رنگارنگ تین هائو

 

 

از دفتر مرکزی پست هوشی مین عکاسی کنید

اگر از طرفداران معماری فرانسوی هستبد حتما از دفتر مرکزی پست هوشی مین دیدن کنید. این بنا به عنوان دفتر اصلی پست هوشی مین، توسط گستاو ایفل همان معمار معروف برج ایفل طراحی و ساخته شد. شما در این بنا می‌توانید سنگ‌های مرمر صیغلی، جعبه‌های تلفن قدیمی، طاقی‌های بلند و دو نقطه رنگی نقاشی شده بر روی دیوار را بازدید کنید.

 

 

دفتر مرکزی پست هوشی مین

۱۳ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران