هانوی یا هوشی مین ؛ اول باید از کدام دیدن کرد؟

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
هانوی یا هوشی مین ؛ اول باید از کدام دیدن کرد؟

هانوی و هوشی مین دو شهر اصلی ویتنام هستند که با یکدیگر بیش از هزار کیلومتر فاصله دارند. قسمت جنوبی شهر هوشی مین که سابقا سایگون نامیده می‌شد در طول جنگ آمریکا به عنوان پایگاه نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفت. بعدها هانوی خیلی سریع با بارقه‌های پرتغالی پیشرفت کرد و به زیبایی رسید. با این همه شهرها ممکن است در طول مدرنیته شدن به رقابت نزدیک شده و انتخاب را برای ما مشکل کنند. ما در اینجا به مقایسه دو شهر مهم برای سفر با تور ویتنام می‌پردازیم.

 

 

کدام‌یک فرهنگ بهتری دارند؟

هیچ کدام از این دو شهر دارای معابد زیبا، موزه‌ها و معماری‌های چشمگیر دوره استعماری برخوردار نیستند. در عوض هر دوی آن‌ها دارای کلیسا جامع هستند که از دوره استعمار فرانسه به یادگار مانده‌اند. هوشی مین دارای چندین تم پارک جذاب است پس اگر از عاشقان ترن هوایی هستید باید به سمت جنوب بروید. اما اگر از رفتن به گالری‌های هنری لذت می‌برید هانوی جای بهتری برای شماست. به علاوه مردمی که به هانوی می‌روند بیشتر شانس آشنایی با آداب و رسوم سنتی را دارند. اما هوشی مین بیشتر تحت تاثیر فرهنگ دوره‌های استعماری خود از فرانسه، پرتغال و آمریکاست.

 

راهنمای آسان برای اولین سفر به ویتنام

 

 

ویتنام

 

 

کدام‌یک در غذا بهتر است؟

اصلا لازم نیست برای غذاهای ارزان خودتان را به زحمت بیاندازید زیرا غذاهای خیابابی ارزان که اشتهای شما را تحریک می‌کنند در همه جای هانوی و هوشی مین یافت می‌شوند. هانوی خانه فو غذای اصلی و ملی ویتنام بوده و شما می‌توانید آن را در همه جای شهر تنها به قیمت یک دلار پیدا کنید. غذاهای خیابانی خوشمزه در هوشی مین نیز به همین راحتی در دسترس قرار دارد منتها با طعم و مزه‌ای شیرین‌تر. بوی خیالی غذاها فضای خیابان‌های این شهر را پر کرده و اشتنهای گردشگران کنجکاو را مرتبا تحریک می‌کند. از ما می‌شنوید حتما فو را امتحان کنید. فرهنگ کافه در هر دوی این شهرها گرایشات فرانسوی دارد. در هوشی مین قهوه‌ها شیرین‌تر سرو می‌شوند و معجون با آنچه در هانوی عرضه می‌شود فرق دارد. همچنین هر دوی این شهرها طیفی از انواع غذاهای بین‌المللی را در خود میزبانی می‌کنند اما هوشی مین در کیفیت انتخاب‌ها و رستوران‌ها هانوی را شکست می‌دهد.

 

با ۱۰ غذای سالم و خوشمزه ویتنامی آشنا شوید

 

 

 

ویتنام

 

 

کجا باید خرید کنید؟

هانوی در صنایع دستی، لوازم جانبی ابریشم و محصولات دست‌ساز رتبه اول را دارد. صنایع دستی در شاخه‌هایی همچون حکاکی روی چوب و سنگ، و همچنین قلاب بافی به وفور دیده می‌شوند. شما می‌توانید بیشتر این محصولات را در میدان قدیمی هانوی پیدا کنید. اما بازار Ben Thanh در هوشی مین طیفی از سوغاتی‌های ویتنامی ارزان برای خرید را در اختیار شما می‌گذارد. با اینهمه اگر ترجیح می‌دهید به سراغ بوتیک‌های ارزان بروید و لباس‌ بخرید بازار دونگ خوی انتخاب درستی برای شماست. جنوب شهر نیز با مراکز خرید کوچک، ساختمان‌های مدرن، نام‌های تجاری و مغازه‌های طراحی داخلی پر شده که کاملا حس و حالی مدرن را القا می‌کنند.

 

 

 

بازار Ben Thanh

 

 

کجا استراحت کنید؟

هانوی در سال‌های اخیر به شدت در حال تغییر و پیشرفت بوده و کم کم انواع آسمان خراش‌ها نمای خط افق شهر را تغییر داده‌اند. هر دوی این شهرها حدودا ۸ میلیون نفر جمعیت دارند اما هوشی مین از لحاظ وسعت کوچک‌تر است. اما تردد در خیابان‌های شهر قدیمی هانوی در ساعات اوج شلوغی سخت است و سر و صدای ناشی از ماشین‌ها گاهی زیاد و برای برخی آزاردهنده به نظر می‌رسد. ترافیک در هر دو شهر وجود دارد اما دست کم خیابان‌های تازه ساخت و عریض هوشی مین گنجایش بیشتری در تردد ماشین‌ها دارند. در عوض هانوی دمای خنک‌تری داشته و گشت و گذار در آن لذتبخش‌تر است. این در حالی‌ست که هوشی مین هرگز دمای زیر ۲۰ را تجربه نمی‌کند و چون رطوبت در آن بالاست شما باید انتظار این را داشته باشید که مرتبا عرق کنید.

 

بهترین فعالیت‌های شبانه در هانویی ویتنام

 

 

ویتنام

 

 

کدام‌یک برای سفرهای روزانه بهتر هستند؟

حتما اسم خلیج به شدت زیبای هالونگ را در ویتنام شنیده‌اید که یکی از زیباترین سواحل ویتنام و جاذبه‌ی درجه یک توریستی محسوب می‌شود. این خلیج زیبا با آب‌های آبی و صخره‌های آهکی با سفر روزانه از هانوی در دسترس قرار دارد. البته نه اینکه در فاصله نیم ساعتی به آن برسید اما با تحمل ۴ ساعت ماشین سواری می‌توانید در این نقطه شگفت‌انگیز تفریح کنید. کو چی نیز از دیگر نقاط زیبای ویتنام است که در دو ساعتی هوشی مین واقع شده و برای سفری روزانه انتخابی شایسته به نظر می‌رسد. در طول جنگ این شهر از بخش‌های درگیر و فعال بود که حالا جاذبه‌های دیدنی زیادی از آن زمان را برای بازدید ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از زمین‌های مین گذاری شده برای سربازان آمریکایی بازدید کنید و یا در تورهای گردشی ثبت نام کرده و جاهای برجسته شهر را کاوش کنید.

 

 بهترین نقاط اطراف هانویی برای کمپینگ و طبیعت‌گردی

 

 

ویتنام

 

 

همانطور که می‌بینید هر دوی این شهرها دارای ویژگی‌های برجسته‌ای در غذا، خرید و تفریح هستند که انتخاب برتری یکی از آن‌ها بر دیگری تنها به سلیقه شخصی شما بر می‌گردد و قضاوت درباره آن‌ها از عهده ما خارج است.

۲۶ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران