بهترین کارهای جذاب در هوشی مین (قسمت اول)

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
بهترین کارهای جذاب در هوشی مین (قسمت اول)

شهر هوشی مین که زمانی به نام سایگون شناخته می‌شد، امروز به عنوان کلان شهر کشور، مملو از آسمان خراش‌ها، مناظر روی پشت بام، و فعالیت‌های جذاب شهری مشهور است. با این حال، سفر به جنوب ویتنام بدون انبوهی از کارهای فرهنگی برای انجام در تور ویتنام نیست، و یک روز کامل می‌توانید به کاوش در کلیساها، معابد، بتکده‌ها و سایر مکان‌های عبادت آن بگذرانید. ناگفته نماند، موزه‌های زیادی برای بازدید وجود دارد که مطابق با ذائقه همه باشد، از موزه بقایای جنگ گرفته تا موزه‌های سنتی‌تر که هنر و فرهنگ را کشف می‌کنند. در یک تور غذای خیابانی شرکت کنید، کتاب بخوانید و در یک کافه مد روز استراحت کنید یا از یک پیک نیک در یکی از پارک‌های شهر لذت ببرید، بی‌نهایت کار برای انجام دادن در این شهر وجود دارد.

 

به بلندای Saigon Skydeck در ۱۲۴امین ساختمان بلند دنیا بروید

برج مالی Bitexco که به شکل یک غنچه گل نیلوفر آبی (گل ملی ویتنام) طراحی شده است، مرتفع ترین آسمان خراش شهر است. در طبقه ۴۹، ایستگاه دیدبانی برج یعنی اسکای‌دک سایگون قرار دارد که مناظر ۳۶۰ درجه‌ای بی‌نظیر از شهر هوشی مین را در زیر به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. این ساختمان ۲۶۲ متری با داشتن ۶۸ طبقه در مجموع، تبدیل به یک نقطه داغ برای گردشگران و افراد محلی شده است که به مرکز خرید داخل آیکون ۶۸ مراجعه می‌کنند. این مرکز خریدی مدرن و لوکس است که مغازه‌های آن اجناس گران‌قیمت می‌فروشند، سینما در مرکز خرید و همچنین گزینه‌های غذایی و غذاخوری زیادی وجود دارد. این برج دارای هلی‌بار EON نیز است. سواری و حمل و نقل از طریق هلیکوپتر برای رزرو در دسترس است.

 

معرفی ۵ مرکز خرید برتر هوشی‌مین

با پای پیاده از خیابان واکینگ نگوین هوه دیدن کنید

شهر هوشی مین به مناطق مختلف تقسیم شده که مستقل از یکدیگر گسترده شده‌اند و خیابان نگوین هوه بخشی از ناحیه ۱ را تشکیل می‌دهد. این بخش از شهر به عنوان مرکز توریستی در نظر گرفته می‌شود و مملو از کارهای زیادی برای انجام دادن در سایگون و صحنه‌های زندگی شبانه پرهیاهو است. این خیابان جاده‌ای ۶۷۰ متری بسیار زیبایی است و بوتیک‌فروشی‌ها، رستوران‌ها، بارها و ساختمان‌های بلند در دو طرف خیابان را احاطه کرده‌اند. عصرها، یک آبنما وجود دارد که نمایش نوری را به نمایش می‌گذارد و بسیاری از اجراهای زنده خیابانی و جشنواره‌ها نیز در اینجا برگزار می‌شود. آپارتمان معروف ۴۲ را در خیابان نگوین هوه پیدا کنید که در آن سبزه‌های خزه‌ای از آن آویزان و مملو از کافه‌های جالب است. در زمان تت (جشن سال نو قمری، سال نو چینی) بین ژانویه و فوریه، این جاده به "خیابان گل" تبدیل می‌شود.

کلیسای نوتردام سایگون را با الهام از معماری اروپایی تحسین کنید

کلیسای نوتردام سایگون که از سال ۱۸۷۷ تا ۱۸۸۳ توسط فرانسوی‌ها ساخته شد، نامی مشابه با همتای پاریسی خود دارد و همچنین دارای ویژگی‌های طراحی است. معماری نئورومانسک، با دو برج ناقوس بلند در دو طرف ورودی است و تمام آجرهای قرمز رنگی که برای ساخت کلیسای جامع استفاده شده است مستقیما از فرانسه وارد شده است. این ساختمان نه تنها جایی برای تماشا است، بلکه یک باغ بی‌آلایش نیز وجود دارد که مجسمه مریم باکره را در خود جای داده است. کلیسای نوتردام سایگون به عنوان کلیسای مادر کلیسای اسقف نشین کاتولیک در شهر هوشی مین در نظر گرفته می‌شود.

 

بهترین رستوران‌های محله ژاپنی هوشی‌مین در ویتنام

ویتنام ۲۰۰ سال پیش را در امتداد دلتای مکونگ تماشا کنید

رودخانه دلتای معروف مکونگ از میان ویتنام و کامبوج می‌گذرد و به دلیل اهمیت آن در طول جنگ ویتنام در کتاب‌های تاریخ از آن یاد شده است. از سایگون، برای بازدید از مناطق مختلف مکونگ در یک سفر یک روزه جایی را انتخاب کنید و بسته به اینکه چقدر زمان دارید، از یک ساعت تا ۳.۵ ساعت برای رسیدن در رودخانه معروف سفر کنید. برای تجربه دلتای مکونگ، باید یک سفر دریایی با قایق رودخانه‌ای ترتیب دهید، یا به جای آن می‌توانید یک سفر کایاک سواری در میان جنگل‌های حرا را انتخاب کنید. روی یک قایق رودخانه ای چوبی سنتی بپرید، کلاه سنتی مخروطی شکل ویتنامی که برای محافظت در برابر آفتاب استفاده می‌شود را سر کنید و در جنگل گرمسیری دلتا شناور شوید. در طول تورهای قایق، در طول مسیر برای بازدید از روستاهای محلی، بازارهای رودخانه شناور و باغات میوه توقف کنید و از امتحان کردن غذاهای خاص منطقه دلتای مکونگ لذت ببرید.

بازدید از تونل‌های کو چی، یکی از معروف‌ترین مکان‌های جنوب را از دست ندهید

تونل‌های Cu Chi که در طول جنگ ویتنام حفر و ساخته شدند، احتمالا معروف‌ترین تونل‌های جنگی در طول تاریخ هستند و این یکی از کارهای غیرقابل چشم‌پوشی در شهر هوشی مین است که باید انجام دهید. در طول جنگ، ارتش جنوب ویتنام معروف به ویت کنگ، به طور استراتژیک شروع به افزودن تونل‌های زیرزمینی بیشتری به چند تونل قبلی در منطقه کو چی کرد. در پایان بیش از ۲۵۰ کیلومتر تونل وجود داشت که در اطراف زیرزمینی Cu Chi و مناطق اطراف آن حفر شده بودند. چیزی هیجان انگیزتر را برای رسیدن به آنجا انتخاب کنید و به جای سفر جاده‌ای تور ۱.۵ ساعته با قایق تندرو به سمت تونل‌ها را انتخاب کنید.

 

بازدید از تونل‌های زیرزمینی کوچی ویتنام

از موزه هنرهای زیبا دیدن کنید

موزه هنرهای زیبای شهر هوشی مین نه تنها یکی از دیدنی‌ترین موزه‌های ویتنام است، بلکه یکی از بناهای تاریخی شهر هم هست که در فهرست جاذبه‌های دیدنی قرار دارد. برخلاف برخی از ساختمان‌های قدیمی، موزه در سال ۱۹۲۹ کامل شد و تلفیقی آشکار از زیبایی‌شناسی طراحی آسیایی و اروپایی را به نمایش می‌گذارد. این ساختمان هم در داخل و هم از بیرون بسیار زیبا است و دارای نمای بیرونی کرم روشن، سقف‌های بلند، پنجره‌های رنگی و راه پله‌های مارپیچ است. در این موزه می‌توانید از ۲۲ هزار اثر هنری از دوره‌های باستان و مدرن دیدن کنید به طوری که به نظر می‌رسد که در گالری‌های هنری پاریس یا لندن سرگردان هستید.

از بازار شناور Cai Be در منطقه Cái Bè بازدید کنید

بازدید از این شهر شناور جذاب یکی از بهترین سفرهای یک روزه‌ای است که می‌توانید از هوشی مین ترتیب دهید. نیمی از مردم شهر وابسته به رودخانه کسب و کار دارند و نیمی دیگر در خشکی زندگی می‌کنند. یک تور با قایق راهنما در اطراف Cai Be، از جمله بازار نمادین آن داشته باشید. از بازار شناور Cai Be دیدن کنید و سوغاتی، تنقلات، گل‌های تازه و خوراکی‌های خوشمزه را از غرفه‌های قایق‌های شناور خریداری کنید. سوار قایق‌های رستورانی شناور شوید و از تجربه غذاخوری محلی لذت ببرید. یک راه جالب برای تجربه بازار، کایاک سواری است. تورهای راهنما از سایگون وجود دارد که این گزینه را ارائه می‌دهد. از معبد کائو دای دیدن کنید و در کنار خیابان توقف کنید تا یک یا دو سوغاتی از دهکده صنایع دستی بگیرید!

از بتکده وین نگیم عکاسی کنید

بتکده بودایی خیره کننده Vinh Nghiem به لطف بتکده هفت طبقه که از سنگ ساخته شده، جاذبه شهری فتوژنیک است. این بنای معماری بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۱ ساخته شد و بلندترین بتکده سایگون آیین بودایی ویتنامی محسوب می‌شود. با رسیدن به سالن اصلی، مجسمه‌ای از گوانین توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. در بودیسم چینی، گوانین یک به خدای شفقت و رحمت معروف است.

 

بایدها و نبایدهای سفر به ویتنام

در کلیسای صورتی تان دین ژست بگیرید

وقتی به این بنا نگاه می‌کنید نمی‌دانید قلعه است یا کلیسا! کلیسای کاتولیک تان دین با نمای بیرونی صورتی رنگش یکی از شایسته‌ترین کلیساهای اینستاگرامی است. کلیسای پاستلی درخشان با معماری چشم‌نواز تنها ویژگی جالب نیست و تان دین دارای یک برج ناقوس بلند چشمگیر است. یکی از قدیمی‌ترین کلیساها در شهر هوشی مین، محل عبادت در سال ۱۸۷۰ زمانی که فرانسه ویتنام را مستعمره کرد، ساخته شد و می‌توانید تأثیرات فرانسوی را در طراحی آن مشاهده کنید. این کلیسا، به کلیسای صورتی هم معروف است.

برای دیدن منظره پرنده از خیابان‌ها، به تور اتوبوس Hop-on Hop-off بپیوندید

آیا می‌دانستید که شهر هوشی مین در مجموع از ۲۴ منطقه تشکیل شده است؟ ۱۹ ناحیه درون شهری و پنج ناحیه در حومه شهر وجود دارد. هوشی مین شهری وسیع است که گشتن در آن و تاکسی  سواری می‌تواند آزاردهنده باشد. با اتوبوس دوطبقه گشت و گذار در اطراف سایگون، یک تور اتوبوس بدون سقف را انتخاب کنید. بلیط اتوبوس در تمام روز در دسترس است و شما می‌توانید از اتوبوس در جاذبه‌های معروف از جمله بازار بن تان، اداره پست مرکزی و کلیسای جامع نوتردام سایگون پرش کنید.

 

آبشارهای شگفت‌انگیز بن گیوک ویتنام

یک یا دو ساعت وقت بگذارید تا کاخ استقلال را بررسی کنید

سایت کاخ استقلال که زمانی محل زندگی یک فرماندار فرانسوی، سپس مقامات ژاپنی و در نهایت رئیس جمهور ویتنام جنوبی در طول جنگ ویتنام بود، اکنون به عنوان یک موزه شهر نمادین عمل می‌کند. این ساختمان همچنین به عنوان کاخ اتحاد مجدد شناخته می‌شود، در سالن‌ها و اتاق‌های بزرگ آن، از جمله سالن ضیافت و دفاتر زمانی دولتی، پرسه بزنید. یکی از ویژگی‌های هیجان‌انگیز تونل‌های زیرزمینی است که در طول جنگ مورد استفاده قرار می‌گرفت و شما می‌توانید در پناهگاه‌های زیرزمین نیز مسیر خود را طی کنید. در اطراف باغ‌های آراسته و زیبا اطراف کاخ استقلال قدم بزنید و فواره آب و همچنین تانکرهای ارتش پارک شده در بیرون را ببینید.

در خیابان کتاب نگوین وان بین کاوش کنید

خیابان کتاب نگوین ون بین به نام خیابان کتاب شهر هوشی مین نیز شناخته می‌شود و کل جاده مملو از کتابفروشی‌های کوچک است انگار در خیابان های کامدن در لندن قدم می‌زنید. در اینجا می‌توانید هم کتاب‌های نو و هم کتاب‌های دست دوم را پیدا کنید. اینجا به عنوان یک مرکز فرهنگی نیز عمل می‌کند، و اغلب نمایشگاه‌هایی که آثار هنری را به نمایش می‌گذارند یا اجرای زنده موسیقی برپا می‌کنند را میزبانی می‌کند.

یک میلیون عکس از معبد کائو دای بگیرید

معبد رنگارنگ کائو دای بنایی خیره کننده است و با انبوهی از آثار هنری پیچیده، مجسمه‌ها و زیارتگاه‌ها، به شدت گیرا و چشم نواز است. به محض ورود به معبد، به بالا نگاه کنید! سقف‌های بلند منحنی با ابرهای پرزرق و برق و ستون‌های غول‌پیکر با مجسمه‌های اژدهای در حال چرخش که روی زمین فرود می‌آیند نقاشی شده‌اند. جالب اینجاست که کائو دای دینی است که بخش‌هایی از ادیان مختلف از جمله بودیسم، مسیحیت، اسلام، کنفوسیوس و تائوئیسم را تشکیل شده است. این ادغام ادیان در سراسر معماری معبد و تالار بزرگ عبادت مشهود است. معبد کائو دای در داخل مرکز شهر قرار ندارد و تنها از طریق جاده در فاصله دو نیم ساعتی در دسترس قرار دارد و می‌تواند مقصدی عالی برای سفر یک روزه خارج از شهر در جنوب شرقی ویتنام باشد.

 

بهترین بوتیک هتل‌های هانوی

از بتکده رنگارنگ امپراتور جید دیدن کنید

تائوئیسم یکی از سه دین برتر ویتنام را تشکیل می‌دهد، و اگر با آن آشنا نیستید بتکده امپراتور جید نمونه‌ای عالی برای کشف است. تائوئیسم به جاودانگی معنوی و همچنین اینکه انسان‌ها و حیوانات باید در هماهنگی زندگی کنند معتقد است. این بتکده بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد و اگرچه عظیم نیست، اما این ساختمان مملو از مجسمه‌های جالبی است که همگی داستان‌های افسانه‌ای در پشت خود دارند. اتاق‌های مختلفی وجود دارد که همگی صحنه‌هایی از خدای تائوئیست، امپراتور جید را کاوش و به تصویر می‌کشند. معبد به او تقدیم شده که او را یکی از اولین خدایان در تائوئیسم می‌دانند. به دنبال یک ژنرال به ارتفاع چهار متر باشید که با اژدهای سبز جنگیده و بر آن برتری داده است، یا وارد دادگاه ده جهنم شوید، جایی که کنده کاری‌های چوبی، نقاشی‌ها و مجسمه‌ها داستان‌های شیطانی را به تصویر می‌کشند.

به تور اسکوتر یا موتور سیکلت بروید

یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌هایی که در شهر هوشی مین می‌توانید انجام دهید تور موتور سواری است. اگر باتجربه هستید، خودتان رانندگی کنید و سعی کنید در خیابان‌های شهر مانور دهید، اما برای اولین بار در سایگون، یک تور اسکوتر یا موتور با راهنما را در نظر بگیرید. تور صبحگاهی، بعدازظهر یا عصرانه را انتخاب کنید که هر کدام تجربه منحصر به فردی را ارائه می‌دهند و به سمت جاذبه‌های دیدنی بروید.

از بتکده ۳۰۰ ساله Giac Lâm دیدن کنید

همچنین به عنوان معبد بودایی Giac Lam شناخته می‌شود، از یکی از تاریخی‌ترین مکان‌های مذهبی در شهر دیدن کنید. گفته می‌شود که این بتکده قدیمی‌ترین معبد در شهر هوشی مین است که برای اولین بار در سال ۱۷۴۴ ساخته شد! این بتکده ۳۰۰ سال قدمت دارد و بهتر است به طبقه هفتم آن که آثار باستانی را در خود جای داده هم سری بزنید.

 

نکاتی که بهتر است قبل از سفر به ویتنام بدانید

۰۴ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران