آشنایی با بهترین رستوران‌های هوشی مین

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
آشنایی با بهترین رستوران‌های هوشی مین

رستوران گردی نه تنها برای سیر کردن شکم بلکه برای آشنا شدن با فرهنگ غذایی در سفرهای خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است. اما از آنجایی که گردشگران در سفر به کشورهای خارجی آشنایی چندانی با بهترین رستوران‌ها ندارند انتخاب گزینه مناسب برای آن‌ها دشوار خواهد شد. برای این منظور توصیه می‌شود حتما قبل از سفر رستوران‌های مقصد گردشگری خود را بررسی کرده و با بهترین‌های آن آشنا شوید. از آنجایی که تور ویتنام این روزها بین توریست‌ها محبوبیت بالایی پیدا کرده در این مقاله به معرفی و بررسی بهترین رستوران‌های هوشی مین پرداخته‌ایم. برای آشنایی با این موضوع شما را به همراهی ما در این مقاله دعوت می‌کنیم.

 

رستوران کوان آن نگون (Quan An Ngon Restaurant)

رستوران کوان آن نگون با شباهتی که به خانه‌‌های قرون وسطایی دارد از جذابیت بالایی بین توریست‌ها برخوردار است. این رستوران با سرو غذاهای لذیذ توانسته به یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های هوشی مین تبدیل شود. کوان آن نگون در یک عمارت ویتنامی بازسازی‌شده با باغی پر از درخت و کارکنانی لباس‌های ابریشمی سنتی بر تن دارند از همه لحاظ مورد پسند شما واقع خواهد شد. داخل رستوران از چوب ساج تزیین شده با مشبک‌های الهام‌گرفته از چین و بالکن اطراف آن، منظرع زیبایی را ایجاد کرده‌اند. اگر می خواهید از خوردن غذاهای معمولی ویتنامی مثل اسپرینگ رول، خرچنگ فلفل سیاه، سوپ رشته فرنگی در یک محیط تمیز و دوستانه لذت ببرید این مکان یک گزینه عالی است.

دکور رستوران شامل عاج‌های فیل حکاکی شده و نقاشی‌های عجیب و غریب است. در این رستوران سرآشپزها مشغول کباب کردن شاه میگو، چرخاندن اسپرینگ رول یا مخلوط کردن اسموتی‌های میوه هستند. اغلب کارکنان در این مجموعه به زبان انگلیسی تسلط داشته و با روی خوش از شما پذیرایی خواهند کرد. قیمت‌ها در این رستوران متفاوت بوده و شما می‌توانید با ۲.۵ دلار غذای اصلی را سفارش دهید.

 

۷ رستوران غذای حلال در هانوی ویتنام

ساعت کاری رستوران کوان آن نگون: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح الی ۱۱ شب

آدرس: 138 Nam Ky Khoi Nghia, District 1

 

رستوران دک سایگون (The Deck Saigon Restaurant)

برای کسانی که به دنبال رستوران و بار درجه یک در شهر هوشی مین می‌گردند، رستوران دک سایگون پیشنهاد می‌شود. این رستوران به دلیل محیط رمانتیک، منطقه خوش‌منظره و غذاهای عالی پان‌آسیایی، بهترین انتخاب برای غذاخوری در میان مردم محلی و مسافران است. با رفتن به این رستوران تجربه خوردن یک وعده غذایی لاکچری را در کنار رودخانه سایگون، در فضای باز خواهید داشت. دک سایگون تمام روز باز است، بنابراین می‌توانید از صبحانه به سبک غربی شامل اسموتی‌های میوه، تخم مرغ بندیکت، گرانولا خانگی و پنکیک لذت ببرید. همچنین در وعده ناهار یا شام غذاهای محلی ویتنامی را سفارش داده و بهترین غذا را میل کنید. به دلیل قرار گرفتن این رستوران در کنار رودخانه می‌توانید از ترانسفر رفت و برگشت با قایق تندرو خصوصی (شامل نوشیدنی خوشامدگویی) با قیمت ۲۷۵۰۰۰۰ VND برای دو نفر استفاده کنید. البته مسیر دسترسی با تاکسی از منطقه یک هوشی مین به آن نیز وجود دارد که تقریبا ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

ساعات کاری رستوران دک سایگون: همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ نیمه شب

آدرس: 38 Nguyen U Di, District 2, Ho Chi Minh City

 

بار و رستوران رفینری (The Refinery Bar and Restaurant)

بار و رستوران رفینری به لطف وسایل استعماری، کوکتل‌های خوشمزه و متنوع و منویی از غذاهای مختلف به سبک فرانسوی، یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها در هوشی مین است. اما دلیل اصلی آمدن به اینجا فضای بسیار دلپذیری آن است. درون رستوران به سبک فرانسوی با کاشی‌های گلدار کف، سقف‌های بلند و ردیف‌هایی از شراب  در پشت بار تزیین شده‌اند. در منو این رستوران انواع استیک سرخ شده، غذاهای پاستا و سالادهای اروپایی به چشم می‌خورند. اگر به دنبال مکانی برای خوردن غذاهای متنوع و باکیفیت با قیمت مناسب هستید رفینری گزیه ایده‌آلی خواهد بود. به خصوص در روزهای یکشنبه از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۱۹:۰۰ تمام نوشیدنی‌ها با ۳۰٪ تخفیف سرو می‌شوند.

ساعت کاری بار و رستوران رفینری: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا دیر وقت

آدرس: 74 Hai Ba Trung، District 1

 

بار و رستوران ترمز کوکری (Tram’s Cookery Restaurant & Bar)

بار و رستوران ترمز کوکری مکانی مجلل است که در کنار رودخانه سایگون واقع شده و جایی است که می‌توانید در فضایی آرام از غذاهای سنتی ویتنامی و غربی لذت ببرید یا فقط در آرامش مقداری نوشیدنی بنوشید. این جا مکانی محبوب برای کسانی است که دوست دارند در فضایی دنج و آرام یک وعده غذای خوشمزه میل کنند. با قایق تندرو یا تاکسی تقریباً ۲۰ یا ۳۵ دقیقه طول می‌کشد تا از مرکز شهر به آنجا برسید. در منوی رستوران و بار Tram's Cookery می‌توانید بهترین غذاهایی را که در هوشی مین ارائه می‌شوند را از قبیل اسپرینگ رول‌های تازه، سالاد پوملو با گوشت خوک یا میگو، فو و برنج سرخ شده را پیدا کنید. غذاهای معمولی غربی، مانند گوشت گاو، ماهی، پیتزا و پاستا نیز بخشی از منو هستند. قیمت حدودی هر پرس غذا در این رستوران از حدود ۳۰۰۰۰۰ VND تا ۸۰۰۰۰۰ VND است.

 

بهترین غذاهای خیابانی هوشی مین برای تازه واردها به ویتنام

ساعات کاری بار و رستوران ترمز کوکری:از صبح تا ساعت ۲۱:۳۰ امکان سفارش در این رستوران وجود دارد و تا زمانی که مشتریان در آن حضور دارند، بار باز است.

آدرس:21 Khu Pho Trung, Vinh Phu Ward, Thuan An District, Binh Duong, Saigon River, Ho Chi Minh City, Vietnam

 

رستوران لا کوئیزین  (La Cuisine Restaurant)

از دیگر مواردی که می‌توان نام آن را در لیست بهترین رستوران‌های هوشی مین قرار داد، رستوران لا کوئیزین است. در این رستوران می‌توانید یک غذای کلاسیک فرانسوی مانند استیک تارتار، فوی گراس با انجیر پروونس و اردک سرخ شده تابه‌ای با سس مخصوص را میل کنید. در طراحی فضای داخلی این رستوران از سبک‌های مدرن الهام گرفته شده است. مالک و سرآشپز این مجموعه فرانسوی بوده و قبل از اقامت در هوشی مین برای افتتاح La Cuisine در سراسر جهان فعالیت می‌کرده است. قیمت‌ها در این رستوران در مقایسه با کیفیت غذاها کاملا مناسب است.

ساعات کاری رستوران لا کوئیزین : همه روزه به غیر از یکشنبه‌ها از ساعت ۱۱ الی ۱۴ و ۱۷ الی ۲۲

آدرس: 48 Le Thanh Ton Street, District 1.

 

رستوران تمپل کلاب (The Temple Club)

تمپل کلاب یک بار و رستوران شیک است که اغلب توریست‌ها رفتن به آن را در لیست برنامه‌های خود قرار می‌دهند. این رستوران در یک معبد چینی که تغییر کاربری داده قرار گرفته و این سبب شده تا با این نام نامیده شود. کسانی که دوست دارند خوشمزه‌ترین غذاهای محلی ویتنام را به عنوان وعده غذایی ناهار یا شام انتخاب کنند بهتر است حتما سری به این مکان بزنند.

ساعت کاری رستوران تمپل کلاب: همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر الی ۱۲ نیمه شب

آدرس: 29-31 Ton That Thiep St, District 1.

 

رستوران لمون گرس (Lemongrass Restaurant)

رستوران لمون گرس از سال ۱۹۹۶ افتتاح شد و از همان سال با سرو غذاهای لذیذ در بین مردم محلی و گردشگران محبوبیت بالایی پیدا کرد. این مکان یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های شهر هوشی مین است. این رستوران غذاهای ویتنامی اصیل را با قیمت‌های شگفت‌آور و مقرون به صرفه به مشتریان خود ارائه می‌دهد. ساختمان رستوران به یک بنای فرانسوی تعلق دارد که از دوران استثمار به یادگار مانده است. قیمت غذاها می‌توانند از ۷۹۰۰۰ VDN تا ۲۰۰۰۰۰ VDN متغیر باشد. قیمت نوشیدنی‌ها نیز از حدود ۵۰۰۰۰ VDN آغاز می‌شود. این رستوران در طبقه چهاردهم واقع شده‌ و مشتریان می‌توانند از مناظر خیره‌کننده بلوار Nguyen Hue و رودخانه سایگون حین غذا خوردن لذت ببرند.

 

۱۰ رستوران برتر دالات ویتنام

ساعات کاری رستوران لمون گرس: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۲:۳۰

آدرس: 4 Nguyen Thiep Street, District 1, Ho Chi Minh City

 

رستوران نها هانگ نگون (Nha Hang Ngon Restaurant)

یکی از لذت بخش‌ترین کارهایی که می‌توان در سفر به یک کشور خارجی انجام داد، خوردن غذاهای محلی آن است. اگر در سفر با تور ویتنام دوست دارید تا غذاهای محلی آن را در بهترین نقطه شهر تست کنید رستوران نها هانگ نگون گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این رستوران منوی کاملی از غذاهای کلاسیک ویتنامی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. همچنین کارکنان آن تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته و از محیطی زیبا برخوردار است. رستوران نها هانگ نگون در یک ویلای جذاب فرانسوی قرار دارد که مشتریان را به محض ورود به آن هیجان زده می‌کند. این ساختمان به رنگ زرد قناری رنگ آمیزی شده و حیاط آن با چراغ‌های چشمک زن احاطه شده است. در مرکز ویلا، حوضچه‌ای جذاب از نیلوفرها را خواهید دید و علاقه‌مندان می‌توانند در محیط بیرون رستوران نشسته و از زیبایی‌های آن حین خوردن غذا لذت ببرند.

منوی این رستوران پر از غذاهای اصلی ویتنامی از قبیل اسپرینگ رول، میگوی چرخ شده روی بامبو و مجموعه‌ای از سوپ رشته فرنگی است. برای طرفداران غذاهای دریایی، نیز می‌توان طیف گسترده‌ای از غذاهای خوشمزه را پیشنهاد کرد.

ساعت کاری رستوران نها هانگ نگون: همه روزه از ۱۲:۰۰ الی ۲۴:۰۰

آدرس: 160 Pasteur St, District 1

 

رستوران پی اس فور پیتزا سایگون (Ps4 Pizza Saigon Restaurant)

برای کسانی که به دنبال خوردن پیتزا و پاستا به سبک ژاپنی هستند این رستوران توصیه می‌شود. رستوران پی اس فور پیتزا سایگون ادعا دارد که بهترین پیتزاها را در شرق ناپولی سرو می‌کند. پیتزاهای این رستوران به سبکی متفاوت و بر روی سنگ طبخ می‌شوند و در طعم‌دار کردن آن‌ها از گلبرگ‌های گل استفاده می‌کنند. این رستوران در تعطیلات آخر هفته شلوغ بوده و پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد رفتن به آن را دارید حتما از قبل رزرو کنید.

ساعت کاری رستوران پی اس فور پیتزا سایگون: همه روزه از ۷:۰۰ الی ۲۳:۰۰

آدرس: 15/8 Le Thanh Ton, Dist.1

 

رستوران کامارگ (Camargue Restaurant)

کامارگ یک رستوران فرانسوی شیک در حیاط یک کارخانه قدیمی متعلق به دوران استعمار در مرکز شهر است. این ساختمان دو طبقه در امتداد خیابان Hai Ba Trung که یکی از شیک‌ترین خیابان‌های شهر است، قرار دارد. کامارگ به سبک ویلایی با فضایی آرام و در عین حال پیچیده ساخته شده و دارای سقف‌های بلند با تیرهای نما، نورپردازی ملایم، کف‌پوش کاشی‌کاری‌شده، مبلمان با رنگ‌های خاکی، شمع‌های روشن و اتاق غذاخوری خصوصی با تهویه مطبوع است. خدمات ارائه شده در آن به صورت کاملا حرفه ای با تیمی آموزش دیده و صمیمی انجام می‌شوند.

منوی غذایی گسترده آن توسط سرآشپز فرانسوی الاصل، طبخ می‌شود. از جمله محبوب‌ترین غذاهای منو غذایی این رستوران می‌توان به باس دریایی و ماهی مرکب با شاتوت شیرین، بره بریان شده با پولنتا غنی شده با فلفل اشاره کرد. قیمت‌ها در این رستوران کمی بالا بوده اما مطمئن باشید ارزش یک بار امتحان کردن را دارد. همچنین به علاقه‌مندان توصیه می‌کنیم به دلیل محبوبیت این رستوران شیک، حداقل ۲۴ ساعت قبل رزرواسیون خود را انجام دهید.

 

سفری متفاوت به زیباترین مقاصد ویتنام

ساعت کاری رستوران کامارگ: همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۲۴:۰۰

آدرس: 7/74 D Hai Ba Trung, District 1, Ho Chi Minh City

۲۸ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران